Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Fridakahlo
5 timer siden, Berga skrev:

Jeg ser at du kommer inn i tråden midt i en liten diskusjon rundt øyekatarr og bruk av linser. Det er ikke medisinsk forsvarlig å bruke linser på et sykt eller skadet øye, noe denne tråden gjør oppmerksom på - og ikke minst metabudskapet: Ikke følg ufaglærte bloggeres råd om hverken kosthold eller medisinske spørsmål. 

Andre har kommentert dette med ‘sjalusi til bloggeren’, så det vil jeg ikke si noe om, men jeg lurer på om du er klar over at bloggen er en reklameblogg hvor alt er arrangert - og derfor svært kritikkverdig fordi den fremstiller det arrangerte som sannhet?

Arrangert sannhet, så sant så sant. Jeg så nylig en reality serie på Netflix, «Made in Mexico». En av de profilerte er en blogger som selv sier at de er «ego bloggere», de viser frem et liv i luksus men det er veldig feil da alt de viser frem er sponset. Det er ikke deres egentlige liv, de blir betalt for alt de viser frem. Jeg syntes uttrykket «ego bloggere» passer mye bedre enn «rosabloggere» og «influencere». Ddt er kanskje en mikro prosent av de som påvirker resten av befolkningen til noe som har nytteverdi for samfunnet.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går tilbake noen sider i denne tråden for å få fram mitt poeng.

"Hun bor på et flyplasshotell, og allikevel står hun opp litt over 3 på natta, selv om flyet går rundt 7.30?" Med svaret: "Mye som må være on fleek vettu."

"Ser ut som de hadde noen møter i Oslo før avreise begge to. Så trasig å være så avhengig av vedlikehold og tykke lag med sminke."

"Denne ferien, vi vet jo hva som kommer. Gleder meg til bilde av cbe med mikke mus-ører og et lekent uttrykk foran et eller annet slott. Wait for it. Og ikke minst masse delikate bilder av barna. Grøss."

"Jeg synes sånne vipper er så harry og for meg signaliserer de usikkerhet. Mulig jeg tar feil, men de fleste ser bare mindre intelligente ut med dem."

"Jeg er i det store og hele ganske sjokkert over at hun må bruke briller/linser. Er ikke synet perfekt? Altså like perfekt som hun hevder at hud, tenner, forbrenning, karakterer, innsats, ståpåvilje...og you name it? Jeg må nesten legge meg litt nedpå i sjokk og vantro"

"Hun skriver at de har det helt topp på ferie. Høres sånn ut, ja. Øyekatarr så hun mister synet, legevakt og nesten ikke søvn. Snakker om å pynte på sannheten for å fremstå perfekt."

"Ja, meget mulig. Jeg lar meg ikke påvirke av det for hadde aldri orket å dra med meg to barn i barnehagealder på en slik tur."

"Hun sier hun håper hennes deltagelse i Bloggerne vil gjøre at vi blir bedre kjent med henne, og hun sier hun ikke er så prippen som hun fremstår som. Og at hun ikke kommer til å framstå så perfekt. Vet ikke hva andre synes, men jeg synes ikke hun har lykkes. Hun viser det samme hun alltid har vist, eneste som er annerledes er at både hun og livet hennes framstår så forbanna tomt."

"At han gidder å ha en jobb som går ut på å dyrke egoet til kona."

"Full rulle i Disneyland. Må bare si jeg priser meg lykkelig for ikke å være et lite barn, som må være med på dette kjøret."

"Hadde aldri reist til Disney worl med så små barn. De vil ikke huske noe likevel."

"Fordi hun er en narsissist som tror at alt hun gjør pr def er interessant for andre."

"Hadde aldri reist til Disneyworld med en på 2 og en på 4. 2 åringen spesielt må jo være helt slått ut. Litt av et kjør! Men her er det vel bare å henge i stroppen. Mor skal ha fine bilder til bloggen og spennende instastoryer.."

"I tillegg er denne promotering av frontpatiet så alt annet enn delikat. Det går an å se smashing ut uten å være så simpelt eksplisitt som CBE."

Er dette kommentarer som diskuterer bedriften CBE? Er dette kvalitet?

Å diskutere bedriften er helt innafor. Men ærlig talt - denne tråden blir brukt til så mye annet enn det.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer på at jeg ikke tok bilde, eller bare knabba bladet, men jeg får gjenfortelle. På venterommet i dag leste jeg i et blad fra oktober 2016, men like aktuelt i dag. Det var en historie fortalt av en pen blond dame jeg ikke husker navnet på, og Linnea Myhre, det handlet om rosabloggeres påvirkningskraft.

Den pene damen fortalte om seg selv som ung, hun hadde kjøpt et Barbie blad og der stod det en del velmenende råd. Blant annet  honning som lipgloss, havregryn som ansiktsmaske, og eplecidereddik utblandet i vann som slankemiddel fordi det boostet forbrenningen.. hun fortalte om hvordan hun drakk flere sånne glass om dagen, etter alle måltider, og ekstra mange etter store måltider. Poenget er, sier hun, kan en 12åring ta et tips fra et uskyldig blad som Barbie så seriøst, viser det at de små hoder er veldig åpne for påvirkning, og i dag er det ikke Barbiebladet som er den største påvirkning. 

De snakket videre om Linneas kamp mot spiseforstyrrelser og viktigheten av Vær varsom plakaten. 

Med stor makt kommer stort, veldig stort ansvar. Jeg mener ingen av bloggerene er klar for den type makt og påvirkning, de er ikke i nærheten av å ta ansvaret for å bruke den riktig.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Max Potente
On 3/3/2018 at 9:55 AM, Max Potente said:

Når barn blir født så får de, naturlig nok, mye oppmerksomhet. I blogger, og kanskje spesielt de som bærer bloggerens navn slik Caroline Berg Eriksens gjør, er det annerledes. Der kommer fokus derimot på hvordan barnets eksistens preger moren, Superstjernen, som alt dreier seg om i bloggen, virker det som.  

Dette legges det opp til ved å to ganger fokusere på kropp rett etter fødsel, og så fortsette med i hvilken grad de ligner på mamma, "Mommy & Me"-bilder i amerikansk stil med matchende antrekk, osv.. Alt dreier seg tilsynelatende om i hvilken grad de klarer å etterape og ligne mor, får jeg inntrykk av, for mor er jo fokus hele tiden i denne bloggens narrativ. Alt annet er små planeter som kretser rundt henne, trukket inn av hennes gravitasjon.

Illustrasjoner som viser barna med ryggen til som iler mot en nysminket Caroline, bytur for mor og datter med nesten matchende røde kåper,- alt legger opp til at barna er "mini-me"-versjoner av mor, får jeg inntrykk av.  Kanskje er det også derfor Caroline blir irritert om noen mener at de ligner på den andre av foreldrene, for dette handler jo om henne og dette er hennes narrativ! Barna deres er kun en forlengning av dem, de eier barna sine og kan forvalte deres privatliv slik DE ønsker!

Slik jeg ser det så illustrerer denne atferden nettopp denne problematikken rundt barnas manglende autonomi når man blir født inn i en bloggtilværelse der en av foreldrene er Superstjerne i eget hjem og i egen familie.

Hvor ofte kler du deg i matchende antrekk som barnet ditt for å vise verden hvor lik deg barnet er? Ganske absurd, ikke sant? For de er da sine egne personer med sine egne preferanser, ønsker, meninger og tanker!

Dette er for meg det aller største etiske ankepunktet for egoblogger der Caroline Berg Eriksen troner som en uovertruffen prinsesse, slik jeg ser det, og det er slett ingen hederbevisning i min bok. 

@Fridakahlo Jeg er helt enig i at "egoblogger" er en treffende betegnelse på slike blogger, og har derfor ofte kategorisert dem slik selv.

Det var interessant å se at enkelte av disse i hvertfall har selvinnsikt nok til å identifisere seg som det, selv om det ville ha overrasket meg om CBE noensinne hadde kommet så langt. 

Endret av Max Potente
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@L0lip0p Er alle som bidrar i denne tråden kollektivt ansvarlige for alt som står der? Det virker nemlig som om du prøver å avskrive alle de fantastiske gode innleggene i tråden fordi det også er enkelte litt mindre saklige. 

Legger til at jeg ikke ser hvorfor alle innleggene, du så møysommelig har brukt tid på å samle inn, er så ille. Mange kommenterer det de ser på bloggen og mange ser en oppkonstruert fasade med kynisk utnyttelse av andre og overtredelser av lovverk. Ikke rart slik oppførelse fra bloggerens side fører til kommentarer som er veldig direkte og rett fra levra. Jeg tror mye kommer av frustrasjon over bloggerens uetiske og usympatiske oppførelse. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Inocybe skrev:

@L0lip0p Er alle som bidrar i denne tråden kollektivt ansvarlige for alt som står der? Det virker nemlig som om du prøver å avskrive alle de fantastiske gode innleggene i tråden fordi det også er enkelte litt mindre saklige. 

Legger til at jeg ikke ser hvorfor alle innleggene, du så møysommelig har brukt tid på å samle inn, er så ille. Mange kommenterer det de ser på bloggen og mange ser en oppkonstruert fasade med kynisk utnyttelse av andre og overtredelser av lovverk. Ikke rart slik oppførelse fra bloggerens side fører til kommentarer som er veldig direkte og rett fra levra. Jeg tror mye kommer av frustrasjon over bloggerens uetiske og usympatiske oppførelse. 

På ingen måte.

Men dessverre kan gode innlegg som får fram viktig debatt, bidra til å skape mindre gode innlegg. For egentlig, hvem bryr seg om hva hun gjør til enhver tid? Tenker hovedsaklig på ting som ikke angår selve bedriften, for eksempel hvor ofte og hva hun velger å gjøre sammen med barna på en ferietur, og hvorfor hun gidder å sminke seg så mye når hun er der. Hvorfor slå så ned på alt annet enn det som faktisk er saklig? Føler man seg bedre av det? Mye av det tror jeg bunner i en slags sjalusi som man kanskje ikke helt vil stå inne for, men den er der et sted.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, L0lip0p skrev:

På ingen måte.

Men dessverre kan gode innlegg som får fram viktig debatt, bidra til å skape mindre gode innlegg. For egentlig, hvem bryr seg om hva hun gjør til enhver tid? Tenker hovedsaklig på ting som ikke angår selve bedriften, for eksempel hvor ofte og hva hun velger å gjøre sammen med barna på en ferietur, og hvorfor hun gidder å sminke seg så mye når hun er der. Hvorfor slå så ned på alt annet enn det som faktisk er saklig? Føler man seg bedre av det? Mye av det tror jeg bunner i en slags sjalusi som man kanskje ikke helt vil stå inne for, men den er der et sted.

Å forklare kommentarene med sjalusi er en dårlig hersketeknikk. Litt barnslig, rett og slett. 

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, L0lip0p skrev:

På ingen måte.

Om det ikke angår folk flest, hvorfor postes det da på bedriftens SoMe?

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, L0lip0p skrev:

"Hun bor på et flyplasshotell, og allikevel står hun opp litt over 3 på natta, selv om flyet går rundt 7.30?" Med svaret: "Mye som må være on fleek vettu."

"Ser ut som de hadde noen møter i Oslo før avreise begge to. Så trasig å være så avhengig av vedlikehold og tykke lag med sminke."

"Denne ferien, vi vet jo hva som kommer. Gleder meg til bilde av cbe med mikke mus-ører og et lekent uttrykk foran et eller annet slott. Wait for it. Og ikke minst masse delikate bilder av barna. Grøss."

"Jeg synes sånne vipper er så harry og for meg signaliserer de usikkerhet. Mulig jeg tar feil, men de fleste ser bare mindre intelligente ut med dem."

"Jeg er i det store og hele ganske sjokkert over at hun må bruke briller/linser. Er ikke synet perfekt? Altså like perfekt som hun hevder at hud, tenner, forbrenning, karakterer, innsats, ståpåvilje...og you name it? Jeg må nesten legge meg litt nedpå i sjokk og vantro"

"Hun skriver at de har det helt topp på ferie. Høres sånn ut, ja. Øyekatarr så hun mister synet, legevakt og nesten ikke søvn. Snakker om å pynte på sannheten for å fremstå perfekt."

"Ja, meget mulig. Jeg lar meg ikke påvirke av det for hadde aldri orket å dra med meg to barn i barnehagealder på en slik tur."

"Hun sier hun håper hennes deltagelse i Bloggerne vil gjøre at vi blir bedre kjent med henne, og hun sier hun ikke er så prippen som hun fremstår som. Og at hun ikke kommer til å framstå så perfekt. Vet ikke hva andre synes, men jeg synes ikke hun har lykkes. Hun viser det samme hun alltid har vist, eneste som er annerledes er at både hun og livet hennes framstår så forbanna tomt."

"Full rulle i Disneyland. Må bare si jeg priser meg lykkelig for ikke å være et lite barn, som må være med på dette kjøret."

"Hadde aldri reist til Disney worl med så små barn. De vil ikke huske noe likevel."

"Fordi hun er en narsissist som tror at alt hun gjør pr def er interessant for andre."

"Hadde aldri reist til Disneyworld med en på 2 og en på 4. 2 åringen spesielt må jo være helt slått ut. Litt av et kjør! Men her er det vel bare å henge i stroppen. Mor skal ha fine bilder til bloggen og spennende instastoryer.."

"I tillegg er denne promotering av frontpatiet så alt annet enn delikat. Det går an å se smashing ut uten å være så simpelt eksplisitt som CBE."

Å diskutere bedriften er helt innafor. Men ærlig talt - denne tråden blir brukt til så mye annet enn det.

Dette er selvfølgelig ikke kvalitet, men god gammeldags bygdesladder. Folk møtes ikke lenger på det lokale kjøpesenteret og sladrer, men samles heller i forum som dette. Se der går a'! Med niplene på stilk, løsvipper, korte skjørter og bleika tenner! Ja, der går grensen for meg altså 😆" En annen litt "artig" ting, er de gammeldagse holdingene mtp at LKE jobber i konas firma. Frua til frua, hjemmeværende mann og konas personlige assistent er bare noe av det han blir kalt. Det er noe stakkarslig over en mann som jobber i konas firma, var det en som skrev.  Han jobber som fotograf i MILLIONBEDRIFTEN Treasures, men det er ikke bra nok for mange her. Jeg undres noen ganger på om hvis det hadde vært omvendt: En kone ansatt i sin manns firma, som helt åpenbart har en viktig rolle som strateg, forhandler av avtaler, fotograf og andre ting, om det ville blitt omtalt som stakkarslig. Jeg tror nemlig ikke det :) 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns faktisk at @L0lip0p har et poeng (minus det som går på misunnelse, som jeg ikke er enig i). Dette er en god tråd med mye saklig kritikk av CBE og driften av firma. Jeg syns hun er en av de verste, om ikke den verste, når det gjelder eksponering av barn, løgn og lureri. Samtidig syns jeg at enkelte av kommentarene kun har som formål å latterliggjøre eller rakke ned på henne og mannen, og det er ikke så hensiktsmessig.

Vi som kritiserer bloggere påpeker ofte at de ikke er i stand til å ta i mot kritikk.. om den er aldri så konstruktiv. Det må gå begge veier, syns jeg.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at alle rapporterer innlegg de mener bryter med reglene. Reglene er til for at debattene skal være OK, og da bør ALLE ta ansvar for å rapportere innlegg de mener ikke er innafor.

Å debattere hvem som er dumme og skriver dumme innlegg, og hvem som ikke er det, er ikke innafor.  Det er ikke lov å avspore debattene.

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, pøbelsara said:

Jeg foreslår at alle rapporterer innlegg de mener bryter med reglene. Reglene er til for at debattene skal være OK, og da bør ALLE ta ansvar for å rapportere innlegg de mener ikke er innafor.

Å debattere hvem som er dumme og skriver dumme innlegg, og hvem som ikke er det, er ikke innafor.  Det er ikke lov å avspore debattene.

Hva med det som ikke direkte bryter regler, men som er ugreit likevel? Litt som vi påpeker at eksponeringen av CBE sine barn ikke er ulovlig, men det betyr jo ikke at det er greit. Min kommentar var i alle fall ikke ment som noen avsporing av debatten, heller et ønske om å sette den inn på sporet igjen. Mye av kritikken som kommer fram i denne tråden er viktig! Den bør ikke drukne i flåseri. (Siden tråden heter "CBE AS - debatt rundt hennes virksomhet vol. 2" kan man kanskje rapportere alt som ikke er debatt rundt selve virksomheten. Problemet er bare å vite hvor grensen går i og med at det private flyter sammen med bedriften..)

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Puffin skrev:

Hva med det som ikke direkte bryter regler, men som er ugreit likevel? Litt som vi påpeker at eksponeringen av CBE sine barn ikke er ulovlig, men det betyr jo ikke at det er greit. Min kommentar var i alle fall ikke ment som noen avsporing av debatten, heller et ønske om å sette den inn på sporet igjen. Mye av kritikken som kommer fram i denne tråden er viktig! Den bør ikke drukne i flåseri. (Siden tråden heter "CBE AS - debatt rundt hennes virksomhet vol. 2" kan man kanskje rapportere alt som ikke er debatt rundt selve virksomheten. Problemet er bare å vite hvor grensen går i og med at det private flyter sammen med bedriften..)

Jeg mener jo at alle bør ha en grad av selvsensur og prøve å IKKE skrive ting som sporer av debatten, - eller ting som bare er sleivbemerkninger. Jeg er helt enig med deg i at det er viktig at ikke all den HELT legitime kritikken av alvorlige ting -  som feks hvordan ungene hennes blir vist frem i SOME absolutt hele tiden - skal drukne i kommentarer om sminkemengde og når man synes barn er gamle nok til å ha glede av Disney..

Jeg synes det er innafor å diskutere hvordan hun skriver en masse om en atibiotikakrevende øyeinfeksjon og samtidig bruker linser og kunstige vipper - men jeg synes det utafor å hevde at det er harry med kunstige vipper.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@L0lip0p

Jeg kan til dels være enig i at det er unødvendig å kommentere bloggeiers brystvorter, og om de er synlig eller ikke. Jeg har lagt merke til at det virker in å droppe BH for tiden, spesielt blant en del yngre. Jeg mener også at et bryst er ekstremt lite sjokkerende, og det burde være opp til hver enkelt hvordan man går kledd.

Men at bilder som fokuserer på bryster, i samme innlegg hvor barns privatliv eksponeres, synes jeg vel er noe pussig kobinasjon. 

Personlig synes jeg ikke bloggeier har en pen klesstil, men dette er smak og behag. Og smaken er som baken, den er delt. Så om hun synes det er pent/moderene/kult så er det sannsynligvis mange som er enige med henne. 

Jeg prinsipielt i mot å shame kvinner (og menn!) på bakgrunn av klær, kropp eller lignende. At bloggeier selv har bidratt til et usunt kropsspress og kroppsideal, gjør ikke at jeg ville tillatt meg å kommentere hennes kropp negativt. (Det eneste jeg har nevnt om bloggeiers kropp, er at jeg synes det kan bidra til en usunn trend å absolutt skulle kle seg i str xs.)

Det er ikke misunnelse som gjør at jeg har kommentert her, det er rett og slett at jeg har stusset over at en såpass erfaren aktør er så dårlig på det faglige. For meg virker det som de ikke har helt oversikt over målgruppen sin, noe som burde være første bud for en bedrift som lever av reklame. Og for det andre er jeg forundret over at de kommer unna med så mange ulovligheter og gråsoner.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xx girl xx
4 timer siden, L0lip0p skrev:

Jeg er enig i at det er en del usaklige kommentarer. Men nå er det slik at Caroline er bedriften. Og hun selger seg selv og barna til høystbydene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Snøsøta
4 timer siden, L0lip0p skrev:

Ikke min type kommentar de fleste av dem, men de fleste er etter min mening innafor. 

Javisst er det innafor å si at vipper er harry til bilder om et glanset magasin

Javisst er det innafor å stille spørsmål om det er nødvendig å stå opp kl 3 når flyet går 4,5 timer senere - den holder lakkmustesten "hadde du spurt noen om dette ansikt til ansikt"? Javisst, om en av mine venner eller bekjente hadde sagt/skrevet noe sånt uten videre forklaring hadde jeg definitivt spurt hvorfor.

Javisst er det innafor å kommentere på at møter i Oslo ofte viser seg å være egenpleie.

Og- javisst er det innafor med ironi, satire og morsomme kommentarer innimellom.

Når du samler kommentarer ut av kontekst så ser de mer useriøse ut enn de er. På akkurat samme måte som om jeg hadde samlet de skarpeste kommentarene her hadde de gått rett inn i et seriøst tidskrift. Hadde jeg samlet alle som forsvarte henne hadde tråden sett ut som kommentarfeltet til bloggen. Hadde jeg samlet alle kommentarer om alle skrivefeilene på bloggen hadde det sett ut som rettingen av skolestilen til en riåring. Dette er et forum hvor ti- om ikke et hundretalls personer kommenterer på en blogg som for hvert innlegg skifter mellom å være privat utlevering, millionbedrift, skjult reklame, overdrivelser, skolestil, glanset magasin, produktplasseringer, utleverende, offerfokus, reklame, overdrevet utseendefokus, spons, pro-anareferanser, narsissistisk, dørgende kjedelig, uredelig, i forsvar, i angrep, vanvittig forbruk, selvmedlidende blant mye annet. Du får nødvendigvis alle slags kommentarer ut av det. Hvorfor henge seg opp i de mest flåsete?

Rapporter, overse eller si skjerpings til enkeltkommentarer, gå videre. Men det som ikke er innafor hos deg, kan godt være innafor hos andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sjekket instastory noen ganger i dag, og det har ikke vært eksponering av barna, men jeg skulle ikke ha gledet meg for tidlig: https://imgur.com/a/YXHoEIn

"Ord for dagen " om eksponering av barn i SoMe - fra https://voxpublica.no/2018/05/barnas-privatliv-selges-til-hoystbydende/

"Tenk deg at noen tar bilder av deg, hele tiden, og i alle tenkelige situasjoner. Disse bildene blir lagt ut på en blogg sammen med detaljert informasjon om deg. Planene dine for dagen, hvor du var i går, favorittmaten din, hvilke TV-serier du liker, og morsomme ting du har sagt. Bloggen har mange titalls tusen lesere hver eneste dag, og du blir stadig gjenkjent på gaten av fremmede mennesker. Og som om ikke det skulle være nok, bloggeren tjener masse penger på å utlevere deg og ditt liv på denne måten."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Snøsøta skrev:

Ikke min type kommentar de fleste av dem, men de fleste er etter min mening innafor. 

Javisst er det innafor å si at vipper er harry til bilder om et glanset magasin

Javisst er det innafor å stille spørsmål om det er nødvendig å stå opp kl 3 når flyet går 4,5 timer senere - den holder lakkmustesten "hadde du spurt noen om dette ansikt til ansikt"? Javisst, om en av mine venner eller bekjente hadde sagt/skrevet noe sånt uten videre forklaring hadde jeg definitivt spurt hvorfor.

Javisst er det innafor å kommentere på at møter i Oslo ofte viser seg å være egenpleie.

Og- javisst er det innafor med ironi, satire og morsomme kommentarer innimellom.

Når du samler kommentarer ut av kontekst så ser de mer useriøse ut enn de er. På akkurat samme måte som om jeg hadde samlet de skarpeste kommentarene her hadde de gått rett inn i et seriøst tidskrift. Hadde jeg samlet alle som forsvarte henne hadde tråden sett ut som kommentarfeltet til bloggen. Hadde jeg samlet alle kommentarer om alle skrivefeilene på bloggen hadde det sett ut som rettingen av skolestilen til en riåring. Dette er et forum hvor ti- om ikke et hundretalls personer kommenterer på en blogg som for hvert innlegg skifter mellom å være privat utlevering, millionbedrift, skjult reklame, overdrivelser, skolestil, glanset magasin, produktplasseringer, utleverende, offerfokus, reklame, overdrevet utseendefokus, spons, pro-anareferanser, narsissistisk, dørgende kjedelig, uredelig, i forsvar, i angrep, vanvittig forbruk, selvmedlidende blant mye annet. Du får nødvendigvis alle slags kommentarer ut av det. Hvorfor henge seg opp i de mest flåsete?

Rapporter, overse eller si skjerpings til enkeltkommentarer, gå videre. Men det som ikke er innafor hos deg, kan godt være innafor hos andre. 

:blomst:

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Asti skrev:

Jeg har sjekket instastory noen ganger i dag, og det har ikke vært eksponering av barna, men jeg skulle ikke ha gledet meg for tidlig: https://imgur.com/a/YXHoEIn

"Ord for dagen " om eksponering av barn i SoMe - fra https://voxpublica.no/2018/05/barnas-privatliv-selges-til-hoystbydende/

"Tenk deg at noen tar bilder av deg, hele tiden, og i alle tenkelige situasjoner. Disse bildene blir lagt ut på en blogg sammen med detaljert informasjon om deg. Planene dine for dagen, hvor du var i går, favorittmaten din, hvilke TV-serier du liker, og morsomme ting du har sagt. Bloggen har mange titalls tusen lesere hver eneste dag, og du blir stadig gjenkjent på gaten av fremmede mennesker. Og som om ikke det skulle være nok, bloggeren tjener masse penger på å utlevere deg og ditt liv på denne måten."

Det er creepy å holde på sånn av CBE. Kan hun ikke bare holde bildene og filmene for seg selv. Bakfra og fra siden. Hva slags glede har hun av å gjøre slikt? Jeg bare spør og jeg er ikke sjalu.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...