Gjest CecilieX Skrevet 21. september 2018 #61241 Del Skrevet 21. september 2018 Blogglandia er fullt av spennende samarbeid som aldri blir konkretisert. Et ledd i hvordan de iscenesetter seg selv som relevante og viktige. Tipper man skulle gått seg en god latter om man ettergikk påstandene deres om viktige møter og samarbeid i løpet av et år. Jeg blir bare mer og mer overbevist om at bloggere lyver og omskriver sannheten på daglig basis. Trist liv og du må jo bli litt avstumpet av det når jobben din handler om å lyve til folk for at DU skal oppnå noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anna Nas Skrevet 21. september 2018 #61242 Del Skrevet 21. september 2018 (endret) En liten avsporing: Målgruppen, nærmere bestemt «påvirket segment», er forsåvidt ikke påstått å være høyt utdannede kvinner, men en majoritet som har utdannelse fra universitet. Noen år på universitet eller høyskole etter videregående skole er jo såpass vanlig at dét i seg selv ikke er særlig oppsiktsvekkende som målgruppebeskrivelse. Mer merkelig er påstanden om at «påvirket segment» i et forbrukerperspektiv, som regel har «høye» stillinger og høy sosial status. At det finnes lesere som både har universitetsutdannelse, «høye» stillinger og høy sosial status kan selvsagt godt hende, men at disse eventuelle leserne utgjør en majoritet av dem som CBE.no faktisk påvirker til å kjøpe ting har jeg vanskelig for å tro. Mitt inntrykk av innholdet og type produkter/merkevarer som markedsføres av/på CBE.no gjør at jeg tviler sterkt. Troverdigheten svekkes ytterligere av at mange bloggere i stallen til United Influencers oppgir at de påvirker samme gruppe som CBE.no hevder å påvirke. Feks Kristina Andersen, Kaya Andersen, Komikerfrue, Ørjan Burøe.., og flere. (Kilde ocast.no) Hva slags markedsundersøkelse som ligger til grunn for påstandene, om det i det hele tatt er foretatt en form for undersøkelse eller om det er helt vanlige bloggerløgner som gjør at så mange United Influencers-bloggerne oppgir at de påvirker en majoritet av forbrukere som er mer enn gjennomsnittlig ressurssterke og kjøpesterke, er ikke godt å vite. Ingen sv bloggerne oppgir kilde, og det er det sikkert gode grunner til. Endret 21. september 2018 av Anna Nas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bnanny Skrevet 21. september 2018 #61243 Del Skrevet 21. september 2018 5 timer siden, boblebrist skrev: Og hvorfor skulle man det. Hvor interessant kan det være? Nettopp, synes det er rart at lesere kommenterer at det er artig å få se i veska hennes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 21. september 2018 #61244 Del Skrevet 21. september 2018 Har noen spurt om å få se innholdet i veska hennes, eller viser hun det fram uoppfordret? Hvis noen spør om sånt, så tenker jeg bare at det er temmelig rart, nesten litt sykt. Og om det er CBEs egen idé, så er jo det like rart, og viser overtydelig hvor lite hun har å komme med. Jeg tenker også at det røper at noen har ualminnelig store tanker om seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oblt Skrevet 21. september 2018 #61245 Del Skrevet 21. september 2018 57 minutter siden, Anna Nas said: En liten avsporing: Målgruppen, nærmere bestemt «påvirket segment», er forsåvidt ikke påstått å være høyt utdannede kvinner, men en majoritet som har utdannelse fra universitet. Noen år på universitet, evt Bachelor fra universitet (eller høyskole) er jo såpass vanlig at dét i seg selv ikke er særlig oppsiktsvekkende som målgruppebeskrivelse. Mer merkelig er påstanden om at «påvirket segment» som regel har «høye» stillinger og høy sosial status. At det finnes lesere som både har universitetsutdannelse, «høye» stillinger og høy sosial status kan selvsagt godt hende, men at disse eventuelle leserne utgjør en majoritet av dem som CBE.no faktisk påvirker har jeg vanskelig for å tro. Nivået på innholdet er nok til at jeg tviler sterkt. I tillegg svekkes troverdigheten ytterligere av at mange bloggere i stallen til United Influencers oppgir at de påvirker samme gruppe som CBE.no hevder å påvirke. Feks Kristina Andersen, Kaya Andersen, Komikerfrue, Ørjan Burøe.., og flere. (Kilde ocast.no) Hva slags uproff markedsundersøkelse som ligger til grunn for påstandene, om det i det hele tatt er foretatt en form for undersøkelse (med et stort nok representativt utvalg) eller om det er helt vanlige bloggerløgner som gjør at så mange United Influencers-bloggerne oppgir at de påvirker en majoritet av mennesker som er mer enn gjennomsnittlig ressurssterke, er ikke godt å vite. Jeg er litt usikker på om bedriften har noen forutsetning for å segmenter, og å bruke ord som målgruppe utifra riktige definisjoner. Dersom de faktisk har avdekket via en markedsundersøkelse at påvirket segment er høyt utdannet kvinne i viktig stilling, bommer de noe på kommunikasjonen. Eller er det slik at bedriften vet at de treffer en litt annen målgruppe, og vet at denne målgruppen treffes av dette påtatt busy businesskvinne-imaget? Et glanset magasin er jo ofte en ønskedrøm. Jeg vet ikke. Men de tjener godt på bloggen, så selv om det faglig skurrer, så tenker de kanskje at det er helt greit? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viking-girl Skrevet 21. september 2018 #61246 Del Skrevet 21. september 2018 Kommer ikke over at hun sitter skrevende truseløs i treningstights foran hunden og gir han smakebiter av hundebursdagskake... Attpåtil har hun på seg genser som garantert er reklame for Holzweiler. Bare vent og se. «Mange» kommer til å spørre hvor den mosegrønne hoodien kommer fra. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 21. september 2018 Forfatter #61247 Del Skrevet 21. september 2018 (endret) 5 timer siden, Regn skrev: Hun har nå så lite interessant hun kan skrive om at hun må blogge om innholdet i veska? Ser vi en blogg som ikke har så lenge igjen? Veskeinnhold er like spennende som toetasjes bursdagskake. Til hundene (#arbeidsjern #travelyrkeskvinne #mildtsagthektiskhverdag). Det er så mange ikke-nyheter på denne rosabloggen at du fint kan skumme gjennom det siste halvåret på en halvtime. Endret 21. september 2018 av Ultiva 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anna Nas Skrevet 21. september 2018 #61248 Del Skrevet 21. september 2018 @oblt Det er i allefall helt klart at den shoppeglade, kjøpesterke gruppen alle disse United Influencerbloggerne beskriver og påstår at de påvirker, tiltrekker annonsører. At bloggere og bloggnettverket de tilhører begynner å få kritikk for bruk av både villedende og udokumenterte påstander om effekten de har på forbrukerne er på høy tid. (@Asti m.fl har postet kilder til kritikken i tråden her tidligere, men jeg har ikke tid til å lete.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 21. september 2018 #61249 Del Skrevet 21. september 2018 (endret) Hvordan er det med konkurranser på instagram, er det lov å ha som vilkår at man må følge? Cbe.no skrev først:"Alt du trenger å gjøre er å like dette bilde, følge @batisteno og tagge en venn du synes skal vinne " - https://imgur.com/a/QGPz2JY Det er nå endret til "Alt du trenger å gjøre er å like dette bilde og tagge en venn du synes skal vinne" - https://www.instagram.com/p/Bn9XrIzHUh2/ Endret 21. september 2018 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs O'Donell Skrevet 21. september 2018 #61250 Del Skrevet 21. september 2018 Hadde hun nå hatt noe spennende i veska, så kunne det jo vært kjekt å se. Nøkler, lommebok og lipgloss har vel de fleste med seg? For hele greia kan vel ikke være staget for å vise frem tørrshampoen vel? Næh, det tror man ikke. Og. Hvor vanskelig hår har man ikke om man må bruke tørrshampo om man er hjemmefra i mange (!) timer? 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mikrobe Skrevet 21. september 2018 #61251 Del Skrevet 21. september 2018 1 time siden, Viking-girl skrev: Kommer ikke over at hun sitter skrevende truseløs i treningstights foran hunden og gir han smakebiter av hundebursdagskake... Attpåtil har hun på seg genser som garantert er reklame for Holzweiler. Bare vent og se. «Mange» kommer til å spørre hvor den mosegrønne hoodien kommer fra. https://www.minmote.no/#!/artikkel/24292134/holzweiler-om-utenlandssuksessen-helt-fantastisk (Fra mars.) "Trioen betaler aldri for at influencere skal bruke produktene deres, men er opptatt av å jobbe med dem som genuint elsker merket." Genuint, hehe. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oblt Skrevet 21. september 2018 #61252 Del Skrevet 21. september 2018 1 hour ago, Anna Nas said: @oblt Det er i allefall helt klart at den shoppeglade, kjøpesterke gruppen alle disse United Influencerbloggerne beskriver og påstår at de påvirker, tiltrekker annonsører. At bloggere og bloggnettverket de tilhører begynner å få kritikk for bruk av både villedende og udokumenterte påstander om effekten de har på forbrukerne er på høy tid. (@Asti m.fl har postet kilder til kritikken i tråden her tidligere, men jeg har ikke tid til å lete.) Det er det! Likevel tror (håper) jeg de fleste annonsører skjønner at den målgruppen hun faktisk treffer, muligens er en annen enn den hun later som hun treffer. Nå vet ikke jeg eksakt hva hun annonserer for om dagen, men om det er som jeg har fått inntrykk av her, tørrshampo og underlivsspray, er dette produkter med så lav pris at man trenger ikke velge kanaler forbeholdt de med høy inntekt for å markedsføre dem. Skulle jeg valgt en kanal for markedsføring av underlivsspray, ville jeg bevisst gått etter kanaler som fenger interessen til de med lav utdanning. (kanalen kan gjerne LATE SOM den retter seg mot høyt utdannede, det kan være en del av virkemiddelet for å fenge den faktiske målgruppen). Jeg har forøvrig til gode å se dokumentasjon på at bruk av influences/bloggere øker salg mer enn annen markedsføring. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 21. september 2018 #61253 Del Skrevet 21. september 2018 Det eneste jeg ønsker å vite om innholdet i CBEs veske: Har hun med seg truser? Det burde hun. #uhygienisk 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 21. september 2018 #61254 Del Skrevet 21. september 2018 45 minutter siden, Inocybe skrev: Det eneste jeg ønsker å vite om innholdet i CBEs veske: Har hun med seg truser? Det burde hun. #uhygienisk Jeg tenkte på underlivssprayen. Den må jo være et must i håndveska for folk på "farten" 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BearMama Skrevet 21. september 2018 #61255 Del Skrevet 21. september 2018 51 minutter siden, Inocybe skrev: Det eneste jeg ønsker å vite om innholdet i CBEs veske: Har hun med seg truser? Det burde hun. #uhygienisk Men skulle de ikke overnatte? Hadde hun tenkt å bruke samme trusen i 2 dager? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 21. september 2018 #61256 Del Skrevet 21. september 2018 15 minutter siden, BearMama skrev: Men skulle de ikke overnatte? Hadde hun tenkt å bruke samme trusen i 2 dager? Hun bruker bare spray for å kamuflere muslukta, så hvorfor ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 21. september 2018 #61257 Del Skrevet 21. september 2018 15 minutter siden, Miranda16 skrev: Jeg tenkte på underlivssprayen. Den må jo være et must i håndveska for folk på "farten" Ifølge CBE var den det. Da hun fikk penger for å si det. Like greit om ikke den er med da. Hjelper uansett ikke mot alle tarmbakteriene som nødvendigvis må befinne seg i treningstightsene hennes. 10 minutter siden, BearMama skrev: Men skulle de ikke overnatte? Hadde hun tenkt å bruke samme trusen i 2 dager? Jo hun skulle overnatte og hun hadde hverken på seg truser eller med truser. Den trusehistorien er bare rar. Håper ikke hun "delte" den fordi hun ønsket vi skulle synes hun var så søt og vimsete eller kinky. For det slo i så fall feil 🤢 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 21. september 2018 #61258 Del Skrevet 21. september 2018 20 minutter siden, Inocybe skrev: Ifølge CBE var den det. Da hun fikk penger for å si det. Det var ironi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 21. september 2018 #61259 Del Skrevet 21. september 2018 35 minutter siden, Miranda16 skrev: Det var ironi Jeg prøvde å spinne videre på det og dra inn disse utroverdige historiene hun kommer med hver gang hun reklamerer for et nytt elsk-på-produkt. Men mye mulig jeg ikke helt fikk det til 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 21. september 2018 #61260 Del Skrevet 21. september 2018 Jeg har egentlig ikke behov for å vite at cbe går uten truse, men hadde i så fall håpet at det i det minste var anti-bac i vesken. Det var det ikke. Ikke søtt og vimsete av en 32-åring i det hele tatt. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg