Søgni Skrevet 12. januar 2015 #6021 Del Skrevet 12. januar 2015 Hadde CBE, i kraft av å være et menneske i en offentlig posisjon, tatt opp temaet netthets på en oppriktig måte, på et mer nøytralt tidspunkt, og prøvd å få det på agendaen, gjerne i et litt bredere perspektiv, så skulle jeg berømmet henne for det. Man må jo ha bodd under en stein for å ikke ha fått med seg den svært tidsaktuelle problematikken rundt f.eks. politikere,samfunnsdebattanter og andre offentlige personer som føler seg truet til stillhet av anonym netthets. Dette i seg selv, mener jeg er verdt å ta på alvor. Det er klart det blir alt for enkelt (og provoserende, spesielt prinisipielt) å påstå at man må må finne seg i hva som helst bare fordi man har valgt et liv i offentligheten. Og så vil jeg gjenta det jeg tidligere har skrevet, og som flere har vært inne på, at det har vært mye urettferdig, usaklig og smålig kritikk av CBE, inkludert på dette forumet. Å engasjere seg i en tråd om CBE med ønske om å være konstruktiv, er på mange måter som å stikke hodet inn i et vepsebol. Det er mange agendaer, hundrevis av lesere, tråder som vokser utrolig fort, og bidrag i alle kategorier. Men når CBE velger dette tidspunktet å ta opp nett-troll, netthets, anonyme trusler og annet på, så kan jeg ikke annet enn å mene at det får en bismak. Det er ikke som svar på denne elendigheten paret har valgt å fabrikkere kommentarer (så vidt jeg kan se). 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marizz Skrevet 12. januar 2015 #6022 Del Skrevet 12. januar 2015 Sprøyt. Ekteparet Eriksen driver en millionbedrift, som i stor grad retter seg mot unge, lettpåvirkelige jenter. I et kynisk spill for å fremme seg selv har de benyttet forfalskede identiter for å hetse mennesker som har kommentert på fotballfrue.no. Folk har blitt kalt "tilbakestående". Det er grovt. CBE kan selv velge å kjøre en ren linje, men hun har valgt å svindle og bedra. Det er ikke synd på henne. Det er greit nok, MEN husk på familiene deres som ikke er involvert i denne bedriften, men som alikvel blir utsatt for stygge rykter. Jeg tror nok ikke at det er hat fra alle dere som kritiserer, men jeg synes at enkelte ting som har blitt skrevet lyser hat og rett og slett en stor sykelig besettelse av en person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hls123 Skrevet 12. januar 2015 #6023 Del Skrevet 12. januar 2015 FANTASTISK SKREVET!!! http://styleconnection.blogg.no/1421057972_morning_thoughts.html#comment 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vind Skrevet 12. januar 2015 #6024 Del Skrevet 12. januar 2015 `Forsvant tråden? Jeg ble quota, skrev svar, men fikk ikke poste det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvea Skrevet 12. januar 2015 #6025 Del Skrevet 12. januar 2015 http://styleconnection.blogg.no/1421057972_morning_thoughts.html Endelig en blogger som faktisk ser ut til å skjønne det Anbefaler å ta en titt! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvea Skrevet 12. januar 2015 #6026 Del Skrevet 12. januar 2015 Ja, det at hun nok en gang inntar offerrollen provoserer. Men jeg skal likevel innrømme at jeg synes det er kjempetrist at hun har fått så mye dritt av anonyme. Man må være tykkhudet for å prelle alt av seg. Men jeg mener at i stedet for å ty til de løsningene dette paret har gjort, så burde de heller tatt en vurdering om de er egnet for å være i "rampelyset". Jeg tror de blir ødelagt av det og bør gå inn i seg selv å tenke over hvor mye pengene egentlig betyr. Det er vel pengene som er motivasjonen til å fortsette? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 12. januar 2015 #6027 Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg er helt rystet over at de nok en gang klarer å skylde på leserne og innta offer-rollen. Og folk går rett på? Dypt bekymret for om kritisk sans er en utdøende egenskap. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cessa74 Skrevet 12. januar 2015 #6028 Del Skrevet 12. januar 2015 Godt skrevet av Kristin - har alltid hatt sansen for den dama. Den andre bloggen er jeg derimot helt ferdig med. Aldri mer - nekter å gi CBE muligheten for å fortsette millioninntektene sine med leserklikk og adlinks.. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speedmaster Skrevet 12. januar 2015 #6029 Del Skrevet 12. januar 2015 Kristin treffer spikeren på hodet, og kler av LKE og CBE totalt. Godt at noen klarer å se gjennom det kyniske spillet til ekteparet. Nok av godtroende lesere der ute som lar seg lure av bedraget til Fotballene. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reza08 Skrevet 12. januar 2015 #6030 Del Skrevet 12. januar 2015 I denne artikkelen fra side2 kommer det frem at Lars Kristian Eriksen innrømmer å ha skrevet kommentarer med fikive navn, på konas blogg. Han gir først uttrykk for at noen av kommentarene fra bildene, kan være manipulerte, men innrømmer altså til syvende og sist å ha jukset litt med en rekke kommentarer. Virker som en klar indikasjon på at han kan stå bak disse lege og ernæingsfysiologkommentarene. Forresten, all kreditt til den brukeren som sendte inn dette, og satte denne saken i søkelyset. Tror flere av disse bildene kommer fra KG's tråd. http://www.side2.no/knallharde-anklager-mot-fotballfrue/8529317.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blue Ivy. Skrevet 12. januar 2015 #6031 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Det var på tide! Men han skulle ha innrømmet det med en gang de ble tatt for juks. Endret 12. januar 2015 av Blue Ivy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 12. januar 2015 #6032 Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg har slukt alt som har blitt skrevet i helga men nå har jeg fått nok. Jeg har fått hele greia langt opp i halsen og trenger virkelig en pause fra frua og alt som har vært. Likte innlegget til Kristin veldig godt og delte det på facebook tidligere idag. Men nå: Time-out.... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vind Skrevet 12. januar 2015 #6033 Del Skrevet 12. januar 2015 http://www.dagbladet.no/2015/01/12/kultur/meninger/debatt/kommentar/caroline_berg_eriksen/37143438/ 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 12. januar 2015 #6034 Del Skrevet 12. januar 2015 http://www.nrk.no/kultur/_-fotballfrue-vil-miste-inntekter-1.12145983 http://www.nrk.no/kultur/radet-for-legeetikk-raser-mot-_fotballfrue_-1.12146400 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 12. januar 2015 Forfatter #6035 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Hadde CBE, i kraft av å være et menneske i en offentlig posisjon, tatt opp temaet netthets på en oppriktig måte, på et mer nøytralt tidspunkt, og prøvd å få det på agendaen, gjerne i et litt bredere perspektiv, så skulle jeg berømmet henne for det. Man må jo ha bodd under en stein for å ikke ha fått med seg den svært tidsaktuelle problematikken rundt f.eks. politikere,samfunnsdebattanter og andre offentlige personer som føler seg truet til stillhet av anonym netthets. Dette i seg selv, mener jeg er verdt å ta på alvor. Det er klart det blir alt for enkelt (og provoserende, spesielt prinisipielt) å påstå at man må må finne seg i hva som helst bare fordi man har valgt et liv i offentligheten. Og så vil jeg gjenta det jeg tidligere har skrevet, og som flere har vært inne på, at det har vært mye urettferdig, usaklig og smålig kritikk av CBE, inkludert på dette forumet. Å engasjere seg i en tråd om CBE med ønske om å være konstruktiv, er på mange måter som å stikke hodet inn i et vepsebol. Det er mange agendaer, hundrevis av lesere, tråder som vokser utrolig fort, og bidrag i alle kategorier. Men når CBE velger dette tidspunktet å ta opp nett-troll, netthets, anonyme trusler og annet på, så kan jeg ikke annet enn å mene at det får en bismak. Det er ikke som svar på denne elendigheten paret har valgt å fabrikkere kommentarer (så vidt jeg kan se). Ingen tror vel på at LKE var alene om dette, og Caroline drar offerrollen ekstremt langt, legger ut om hvordan de forsøker å beskytte sin nyfødte datter (som er over ett år), forteller hvordan det til stadighet dukker opp ekstrem-hatere på døren ("takk gud for politiet og gode naboer") og at hun ikke tør å være alene i huset lenger. Men for et "sammentreff" at disse tåredryppende historiene dukker opp nå, og ikke i løpet av de fire årene de påstår at det har pågått? http://www.side2.no/aktuelt/--det-gjr-vondt-a-bli-utsatt-for-nettmobbing-hver-eneste-dag/8529475.html Det er forferdelig at folk nedverdiger seg til å skrive hat-mail til dem, og at de påstår å ikke føle seg trygge i eget hjem. Da har det selvfølgelig gått altfor langt. Men om det hadde vært så ille som de påstår, så hadde de tatt bladet fra munnen og fortalt om dette for lenge siden. Dette blir bare så altfor lett å gjennomskue. Altfor lett. Hadde de kommet med et åpenhjertig intervju for en måned eller et år siden om hvor tøft det er med netthets og egne erfaringer med det, så hadde det jo vært troverdig. Men nå er det ekstremt tydelig at her spilles offerkortet, hele kortbunken faktisk, for at netthetsen de selv har bedrevet skal glemmes. De har selv kalt lesere for mentalt tilbakestående, de har brukt beskyttede titler som strider mot helsepersonelloven og til og med snakket om å få en kule i nakken, de er alt annet enn ofre. Endret 12. januar 2015 av Ultiva 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 12. januar 2015 #6036 Del Skrevet 12. januar 2015 såvidt jeg har oppfattet dreier saken seg om et aksjeselskap med to aktive eiere, der formålet er å drive bloggen fotballfrue. Det er mye arbeid, og begge har arbeidsoppgaver. Vi vet at LKE har overtatt en del av CBEs oppgaver ifm fødselspermisjon, men begge har oppgaver. Så på hvilken planet det er en unnskyldning at det er LKE som har skrevet kommentarene er for meg komplett umulig å forstå. Ja selvfølgelig har han skrevet anonyme kommentarer. Det er jo det som er problemet. En representant for aksjeselskapet som driver bloggen har skrevet kommentarene. Det er jo kjernen i problemet - ikke unnskyldningen. Og når det gjelder hennnes gråteinnlegg vil jeg bare slutte meg til de som påpeker at de falske kommentarene ikke var svar på netthets. Det kan godt være at de har vært utsatt for netthets, men det er isåfall en annen problemstilling, som er denne saken uvedkommende. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adhara Skrevet 12. januar 2015 #6037 Del Skrevet 12. januar 2015 Tråden er ryddet for spekulasjoner, sitat fra blogg, personangrep, persondebatt, hets, latterliggjøring, diskusjon av barn, samt svar til alt dette. irrlys, mod. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Olivia Benson Skrevet 12. januar 2015 #6038 Del Skrevet 12. januar 2015 Leste noe av kommentarfeltet på VGs Facebookside, og hvis de kommentarene er noe slags indikasjon på hva de møter, så kan jeg til en viss grad skjønne at det renner over. Og de kommentarene var skrevet med fullt navn. Kan bare tenke meg hva folk klarer å lire av seg anonymt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulzzang Skrevet 12. januar 2015 #6039 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Jeg synes det blir på kanten av komisk når folk sier at noen har brukt massevis av tid på å finne bevis kun for å sverte og ta frua. De vet sikkert ikke at det å sjekke en kildekode tar to sekunder, det er ikke nødvendig å "grave" så dypt som noen skal fremstille det som. Kun høyre klikk -> "vis sidekilde". Det var dette som skjedde før helga... og vips så hadde ballen gått. Klart brukte noen brukere tid på å sikre bevis og ta skjermdumper, men så var de skjermdumpene også for å forklare for de som ikke forsto dette så godt. edit: skrivefeil Endret 12. januar 2015 av Ulzzang 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hoyrepikenxo Skrevet 12. januar 2015 #6040 Del Skrevet 12. januar 2015 Ser at folk bløffer mye om hvor uviktig denne saken er rundt om kring på sosiale medier. Er enig i at det er litt mye når til og med dagsrevyen har en sak om dette, MEN Det er her vi må skille mellom person og firma. CBE og LK driver sammen et firma som de tjener millioner på i året. De (eller LK, hvem vet?) sitter i kommentarfeltet og kaller leserne (ALTSÅ inntektskilden sin), for mentalt tilbakestående og mye mye mer.. Si at du går i inn i en butikk for å klage på en vare, og så kaller de ansatte deg for mentalt tilbakestående, og mener det er deg det er noe galt med, greit? Tja.. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg