kluss Skrevet 12. januar 2015 #6001 Del Skrevet 12. januar 2015 Om ikke mediene graver dypere i denne saken og virkelig røsket opp i alt grumset i denne millionbedriften som har blitt lagt frem med bevis i det siste, mener jeg virkelig at de svikter sitt oppdrag. Denne saken illustrerer så godt hvilken ny mediehverdag vi står oppi. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulzzang Skrevet 12. januar 2015 #6002 Del Skrevet 12. januar 2015 Nå er det virkelig nok!! Ta dere sammen, voksne mennesker går jeg utifra? Det blir bare gjentagelser på gjentagelser av alt her inne nå. Alle her har gulpet eder og galle lenge nok nå. Har dere ingen jobb, noe mer meningsfylt i livene deres? Forstår all kritikken, men nok er nok. Skjønner at kvinneguiden lever av dette, men synes "sjefen" her skal stoppe dette nå, eller er virkelig KG så useriøse? Jeg støtter ikke FF og mannen i dette dem har gjort, men alle gjør feil, gjennom hele livet, også dere, hver dag. Ta til det lille vettet som er igjen og stopp nå. Stoppe hva da? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blue Ivy. Skrevet 12. januar 2015 #6003 Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg har før syntes at all kritikken, hetsingen og heksejakten som har foregått mot FF hat vært helt latterlig og har aldri skjønt hvorfor folk har vært så opphengt i dama? Lager nye tråder om henne all the time. Jeg synes folk har vært stygge med henne og hun har fått mange stygge kommentarer på bloggen. Jeg skjønner godt hun sletter dritt kommentarer. Hadde jeg å gjort. Hun har fått mye ufortjent pepper. MEN, nå som det er sagt, så synes jeg dette er veldig alvorlig og en god grunn for å diskutere FF. Det hun og mannen burde ha gjort var å legge seg paddeflate og si unnskyld, Med en gang de ble tatt. Men nei da. Her bare later de som ingenting og Lars Erik? sier hun ble hacket på bloggen? Really? Kom igjen. Dere ble busted. Gi dere nå! Dette blir bare ekstremt pinlig. Jeg håper alle sponsorene hennes trekker seg og at hun får en slags form for straff. Det skulle da bare mangle. Det er tross alt juks og fanteri dette her. Ingen (spiller ingen rolle hvem du er) burde slippe unna slik oppførsel. Rett skal være rett. Synes det er stort at denne tråden ikke har blitt stengt og at folk faktisk klarer å holde seg saklig i motsetning til mange av de andre trådene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerdemamma Skrevet 12. januar 2015 #6004 Del Skrevet 12. januar 2015 Desverre så er virkeligheten sånn at når man velger å være en offentlig person slik CBE og LK har gjort, så må man ta det gode med det onde. De nyter uvanlig mange goder i forhold til oss "normale", og dette er en av ondene. Se på Northug, han hadde den største onden når han fyllekjørte. Da var det ikke mye stas å være han i det hele tatt. Mange som plutselig hatet han, mange som beskyttet han. Nå er det så godt som glemt. Det har vel ikke gått ett år engang. Disse to kommer seg gjennom dette også, uten så alt for mange sår og tapt økonomi vil jeg tro. De lærer forhåpentligvis masse av dette, og det håper jeg vi også gjør. Vi må rett og slett bli mer kritiske til det vi leser i blogger. De har ingen som sitter og passer på de, de kan skrive og gjøre nøyaktig hva de vil. Dette er en direkte konsekvens som kommer til å være nesten glemt om to ukers tid. La folk rase ifra seg. Folk er sinte, de stoler på folk som CBE, fordi de er så tilsynelatende perfekte. Dette tjener Eriksen familien rått på. Man kan vel kanskje kalle dette kronens bakside? De har selv valgt å være offentlige. De kunne trekke seg tilbake når de ville, men de tjente for godt. Så ble de kanskje for grådige? Jeg syntes jo de virker som hyggelige folk. Men kanskje de ble litt blinde. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annepannesjoko Skrevet 12. januar 2015 #6005 Del Skrevet 12. januar 2015 Nytt blogginnlegg fra: http://mamsi.no/en-reaksjon-pa-svaret-fra-caroline-berg-eriksen/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sannhetssøker Skrevet 12. januar 2015 #6006 Del Skrevet 12. januar 2015 VG skriver at det ikke bør være noen menneskerett å få mene uten å tilkjennegi hvem du er, heller ikke i den digitale verden. Nettopp derfor er det så viktig at VG nå følger opp og får klarhet i om blant annet drapstrusselen og den mentalt tilbakestående -kommentaren virkelig er skrevet av anonyme. For hvis ikke det skjer er VG for meg like troverdig som den omtalte bloggen. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marizz Skrevet 12. januar 2015 #6007 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Jeg synes mange i denne tråden bør skamme seg. Hvordan dere kan sitte time etter time, dag etter dag og finne feil med et vanlig menneske og hennes familie er for meg helt utenkelig. Har dere virkelig ikke bedre å gjøre? Ja, hun og mannen hennes har gjort feil, men det gjør ikke dere til bedre mennesker. I stedet for å ha medfølelse, tilgi og gi videre, sitter dere der og koser dere over ff sin motgang? Dere er voksne mennesker, og dere burde vite bedre. Dere er forbilder for dagens unge på samme måte som Caroline, og jeg kan ikke forstå hvorfor dere føler at anonym hetsing, ryktespredning og stalking er mer greit enn bilderedigering og kommentarer under falske navn. Ryddet for diskusjon av barn, irrlys, mod. Det er da ikke rart at folk føler for å redigere seg selv, framstille virkeligheten litt bedre enn den er når dere er en av de som sprer rykter, og ikke minst et forferdelig press i samfunnet. Vær så snill å tenk ut av deres egne lille boble her på kvinneguiden. Dere kan skrive dritt, logge av og spise middag med familien deres. Dere kan være hjemme alene, og internett glemmes når datamaskinen er skrudd av. For Caroline og familie er det helt annerledes. Hun kan ikke på samme måte som dere bare skru av maskinen og ha det fint med familien. Jeg kan tenke meg at dette er såpass sårende for henne, at dette blir en bekymring som følger henne uansett hva hun gjør. Det verste er at det rammer ikke bare henne, men også de rundt henne. Foreldre, venner, søsken, ser Caroline gå fra å være en selvsikker sjel, til en redd nærmest ulykkelig sjel. Denne kritikken dere spyr ut her er bare et tidsfordriv, men bloggen til Caroline er en stor del av henne. Hun er personen bak, personen som blir angripet og jeg fatter ikke hvordan dere kan leve med dere selv etter å ha brutt en person så mye ned. Nå får jeg sikkert noen kommentarer om at jeg er Lk, Caroline selv eller noen andre i familien hennes, at jeg har lavt blodsukker og andre latterlige ting, Men jeg er nok bare et vanlig menneske med et hjerte, medfølelse og føler virkelig at folk må stå i mot denne direkte mobbingen av Caroline og hennes familie. Endret 12. januar 2015 av irrlys Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vind Skrevet 12. januar 2015 #6008 Del Skrevet 12. januar 2015 Det handler ikke om å hate Caroline Berg Eriksen, det dreier seg om å ha sunn distanse til og kommentere en millionbedrift som prøver å fremstå på falske premisser. Som mange andre har sagt er fotballfrue- bloggen et av de største mediehusene i Norge, og det er fullstendig lukket. Når det oppdages kritikkverdige forhold og alle spor skjules slik som det er gjort her er det selvfølgelig helt riktig å stille de konstruktive spørsmålene. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marizz Skrevet 12. januar 2015 #6009 Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg må legge til at det er bra at redigering og falsk kommentering kom ut i lyset, men dette regelrette hatet kan jeg ikke forstå meg på. Jeg kan faktisk ikke skjønne hvordan dere kan legge dere med en god følelse etter ting enkelte har skrevet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerdemamma Skrevet 12. januar 2015 #6010 Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg må legge til at det er bra at redigering og falsk kommentering kom ut i lyset, men dette regelrette hatet kan jeg ikke forstå meg på. Jeg kan faktisk ikke skjønne hvordan dere kan legge dere med en god følelse etter ting enkelte har skrevet. Tror ikke det har så mye med hat å gjøre. Det er nok mer en følelse av frustrasjon etter å ha blitt holdt for narr av disse menneskene som man stolte på. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Whatevz Skrevet 12. januar 2015 #6011 Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg må legge til at det er bra at redigering og falsk kommentering kom ut i lyset, men dette regelrette hatet kan jeg ikke forstå meg på. Jeg kan faktisk ikke skjønne hvordan dere kan legge dere med en god følelse etter ting enkelte har skrevet. Du må ha fått med deg noe jeg ikke har fått med meg. Hvor er det hat? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speedmaster Skrevet 12. januar 2015 #6012 Del Skrevet 12. januar 2015 For Caroline og familie er det helt annerledes. Hun kan ikke på samme måte som dere bare skru av maskinen og ha det fint med familien.. Sprøyt. Ekteparet Eriksen driver en millionbedrift, som i stor grad retter seg mot unge, lettpåvirkelige jenter. I et kynisk spill for å fremme seg selv har de benyttet forfalskede identiter for å hetse mennesker som har kommentert på fotballfrue.no. Folk har blitt kalt "tilbakestående". Det er grovt. CBE kan selv velge å kjøre en ren linje, men hun har valgt å svindle og bedra. Det er ikke synd på henne. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annepannesjoko Skrevet 12. januar 2015 #6013 Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg må legge til at det er bra at redigering og falsk kommentering kom ut i lyset, men dette regelrette hatet kan jeg ikke forstå meg på. Jeg kan faktisk ikke skjønne hvordan dere kan legge dere med en god følelse etter ting enkelte har skrevet. Er det enkeltnick du refererer til, eller er det alle som har skrevet kritiske innlegg i tråden du sikter til? Om du har sett hatinnlegg her, kan du rapportere det inn. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Haaploes Skrevet 12. januar 2015 #6014 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) (...) Dere er forbilder for dagens unge på samme måte som Caroline, og jeg kan ikke forstå hvorfor dere føler at anonym hetsing, ryktespredning og stalking er mer greit enn bilderedigering og kommentarer under falske navn. (...) Foreldre, venner, søsken, ser Caroline gå fra å være en selvsikker sjel, til en redd nærmest ulykkelig sjel. (...) Nå får jeg sikkert noen kommentarer om at jeg er Lk, Caroline selv eller noen andre i familien hennes, at jeg har lavt blodsukker og andre latterlige ting, Men jeg er nok bare et vanlig menneske med et hjerte, medfølelse og føler virkelig at folk må stå i mot denne direkte mobbingen av Caroline og hennes familie. For det første - hva vet du om sjelen til Caroline dersom du ikke kjenner henne personlig? Deretter: Alt dette prat om stalkere og forfølgere - hvor er politianmeldelsene? Hvor er oppslagene om at en av Norges største bloggere anmelder leser for trusler? I stedet for å ta kontakt med de rette instanser - politi og advokater - så har sheriff Eriksen dratt på seg stjerna og pistolbeltet og skutt så mye fra hofta at han til slutt traff seg selv i foten. Gjør ting en ordentlig måte, så trenger ikke det å skje. Edit: too much quote Endret 12. januar 2015 av irrlys Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussami Skrevet 12. januar 2015 #6015 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Jeg synes mange i denne tråden bør skamme seg. Hvordan dere kan sitte time etter time, dag etter dag og finne feil med et vanlig menneske og hennes familie er for meg helt utenkelig. Har dere virkelig ikke bedre å gjøre? Ja, hun og mannen hennes har gjort feil, men det gjør ikke dere til bedre mennesker. I stedet for å ha medfølelse, tilgi og gi videre, sitter dere der og koser dere over ff sin motgang? Dere er voksne mennesker, og dere burde vite bedre. Dere er forbilder for dagens unge på samme måte som Caroline, og jeg kan ikke forstå hvorfor dere føler at anonym hetsing, ryktespredning og stalking er mer greit enn bilderedigering og kommentarer under falske navn. Det er da ikke rart at folk føler for å redigere seg selv, framstille virkeligheten litt bedre enn den er når dere er en av de som sprer rykter, og ikke minst et forferdelig press i samfunnet. Vær så snill å tenk ut av deres egne lille boble her på kvinneguiden. Dere kan skrive dritt, logge av og spise middag med familien deres. Dere kan være hjemme alene, og internett glemmes når datamaskinen er skrudd av. For Caroline og familie er det helt annerledes. Hun kan ikke på samme måte som dere bare skru av maskinen og ha det fint med familien. Jeg kan tenke meg at dette er såpass sårende for henne, at dette blir en bekymring som følger henne uansett hva hun gjør. Det verste er at det rammer ikke bare henne, men også de rundt henne. Foreldre, venner, søsken, ser Caroline gå fra å være en selvsikker sjel, til en redd nærmest ulykkelig sjel. Denne kritikken dere spyr ut her er bare et tidsfordriv, men bloggen til Caroline er en stor del av henne. Hun er personen bak, personen som blir angripet og jeg fatter ikke hvordan dere kan leve med dere selv etter å ha brutt en person så mye ned. Nå får jeg sikkert noen kommentarer om at jeg er Lk, Caroline selv eller noen andre i familien hennes, at jeg har lavt blodsukker og andre latterlige ting, Men jeg er nok bare et vanlig menneske med et hjerte, medfølelse og føler virkelig at folk må stå i mot denne direkte mobbingen av Caroline og hennes familie. Veldig bra skrevet. Jeg kunne ikke vært mer enig. Jeg blir sjokkert over andre menneskers ondhet og galskap. Har dere barn, synes jeg virkelig synd på dem. I dagens samfunn jobbes det iherdig med å stoppe mobbing, men dette er jo mobbing på høyt nivå. Jeg er virkelig negativt overrasket over KG som tillater dette. Trodde dette var et seriøst forum, ikke et mobbeforum. Burde vært anmeldt spør du meg. Endret 12. januar 2015 av irrlys 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speedmaster Skrevet 12. januar 2015 #6016 Del Skrevet 12. januar 2015 Veldig bra skrevet. Jeg kunne ikke vært mer enig. Jeg blir sjokkert over andre menneskers ondhet og galskap. Har dere barn, synes jeg virkelig synd på dem. I dagens samfunn jobbes det iherdig med å stoppe mobbing, men dette er jo mobbing på høyt nivå. Jeg er virkelig negativt overrasket over KG som tillater dette. Trodde dette var et seriøst forum, ikke et mobbeforum. Burde vært anmeldt spør du meg. Hvor er mobbingen? Du må vise til konkrete eksempler, og ikke bare slenge ut løse påstander - da virker innlegget ditt bare useriøst. Mobbing og sjikane slettes fortløpende av moderatorer. I denne tråden diskuteres bedriften Fotballfrue, som kynisk har ført sine lesere og sponsorer bak lyset. Dette er en alvorlig mediasak, spesielt når man vet at lettpåvirkelige unge jenter er målgruppen til FF. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulzzang Skrevet 12. januar 2015 #6017 Del Skrevet 12. januar 2015 Denne tråden hadde holdt seg saklig helt til fansen kom inn for å forsvare ff og gå løs på motdebatanter med personlig angrep (som at de for eksempel ikke har noe bedre å gjøre og burde skaffe seg et liv) 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maarder Skrevet 12. januar 2015 #6018 Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg måtte bare lage en bruker her etter å ha lest meg igjennom 170 sider. Nei, jeg synes ikke Fotballfrue blir mobbet som person, hun blir anklaget for juks og fanteri, noe som opprører folk flest. Når man skaper seg et perfekt image blir fallhøyden stor, og når man i tillegg er arrogant og legger skylden på leserene stiger irritasjonen hos folket. Ved å lage falske kommentarer har de sunket lenger ned enn disse såkalte nettrollene. Man kan ikke regne med at alle skal være enig i det man skriver, og kritikk av en høyt profilert person er ikke unormalt, men å leke nettroll selv for så å skylde på det er andres feil, -det er for dumt. Stikker man nesa frem må man regne med litt motbør, er vel bare å kikke på elsk/ hat forholdet til vår kjære skistjerne Northug det, han har jo fast spalteplass i avisene til tider. Nå sprakk fasaden til fotballfrue, jeg har sympati med personen som sitter bak bloggen, det er nok tungt og pinlig å bli avslørt, men jeg synes ikke synd på firmaet eller personene bak. Dette har de gjort med vitende og vilje, de spilte høyt og gikk på en smell. Så får de ta den smellen og gjøre sitt beste for å bygge seg opp igjen, men ta det som en mann (kvinne) og ikke dra inn offer-rollen, -det blir for patetisk. -og til alle som klager over gjentagelser og oppramsing, - det sitter faktisk for øyeblikket rundt 400 mennesker og leser, og mange av disse vil gjerne si sin mening, -det blir gjentagelser av slikt, er ikke til å unngå det 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vind Skrevet 12. januar 2015 #6019 Del Skrevet 12. januar 2015 Dersom du ser grove personangrep og reagerer på dem kan du gjøre en moderator oppmerksom på dette. Det tjener også oss som vil ha en konstruktiv debatt med en ryddig tråd. Når det er sagt er jeg ikke sikker på hvor disse grove overtrampene befinner seg. Jeg synes vi er saklige og ryddige for det meste. Det er viktig at vi ikke er redde for å diskutere de større og vanskelige temaene også. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blue Ivy. Skrevet 12. januar 2015 #6020 Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg synes ikke folk mobber her inne. Folk holder seg seriøse og saklige. Å kalle dette mobbing er å overdrive. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg