Liver Skrevet 14. august 2018 #59201 Del Skrevet 14. august 2018 14 minutter siden, Emilie112 skrev: Bloggen skal bare ikke ta feil.. limer inn tre bilder. Flere en meg som ser at bilene på veien er turkise? https://imgur.com/a/uRcL42U Haha, de kan aldri ha eller gjør feil. Nå er det alle andre som må kalibrering skjermene sine 🙈 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 14. august 2018 #59202 Del Skrevet 14. august 2018 22 minutter siden, Emilie112 skrev: Bloggen skal bare ikke ta feil.. limer inn tre bilder. Flere en meg som ser at bilene på veien er turkise? https://imgur.com/a/uRcL42U Bilene er turkise og trær og fjell er sorte. Hadde du ikke linket hadde jeg trodd det var google satelite view. Like dårlig bilde som de får fra ørten kilometer opp i lufta. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 14. august 2018 #59203 Del Skrevet 14. august 2018 10 timer siden, Konvall skrev: Hun får iallefall mye kritikk for bildene av norsk natur. Noe de kanskje har blitt overrasket over? Hun taklet hvertfall kritikken av disse bildene langt bedre enn bilder av seg selv.. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BellaSwan Skrevet 14. august 2018 #59204 Del Skrevet 14. august 2018 35 minutter siden, Liver skrev: Haha, de kan aldri ha eller gjør feil. Nå er det alle andre som må kalibrering skjermene sine 🙈 Arrogansen når stadig nye høyder. Lesere av bloggen som setter spørsmåltegn ved bilderedigeringen får beskjed om å kalibrere skjermene sine. Are you for real? Men kjenner man til bloggeierne så vet man at dette blir skrevet i fullt alvor. For herr og fru gjør aldri feil. ALDRI! 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peachcanei Skrevet 14. august 2018 #59205 Del Skrevet 14. august 2018 26 minutter siden, BlendaSensitive skrev: Bilene er turkise og trær og fjell er sorte. Hadde du ikke linket hadde jeg trodd det var google satelite view. Like dårlig bilde som de får fra ørten kilometer opp i lufta. Ja, det er turkist i flere bilder. Regner med prisplakatene i bilde med skinnene skal være hvite? Ikke turkise 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 14. august 2018 #59206 Del Skrevet 14. august 2018 (endret) Kjenner det klør på lillhjernen når jeg leser LKE og kunstner/kunstnerisk i samme setning!! Et halvt brevkurs og masse erfaring fra Photoshop gjør ei mannen til kunstner eller bloggbildene kunstnerisk!! Han tar bloggbilder! Ikke kunstfoto! Endret 14. august 2018 av LilleSnupp 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cocosa Skrevet 14. august 2018 #59207 Del Skrevet 14. august 2018 1 minutt siden, LilleSnupp skrev: Kjenner det klør på lillhjernen når jeg leser LKE og kunstner/kunstnerisk i samme setning!! Et halvt brevkurs og masse erfaring fra Photoshop gjør ei mannen til kunstner eller bloggbildene kunstnerisk!! Han tar bloggbilder! Ikke kunstfoto! Enig. Men nå mente ikke jeg å kalle LKE for kunstner, men at kunstnere må tåle kritikk. Skjønner ikke hvorfor bloggerparet som tar seg «kunstnerisk frihet» til å redigere trær svarte og biler turkise, bare skal få positive tilbakemeldinger. Men uansett hva man sier, er det jo vi som lesere som tar feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 14. august 2018 #59208 Del Skrevet 14. august 2018 1 minutt siden, Cocosa skrev: Enig. Men nå mente ikke jeg å kalle LKE for kunstner, men at kunstnere må tåle kritikk. Skjønner ikke hvorfor bloggerparet som tar seg «kunstnerisk frihet» til å redigere trær svarte og biler turkise, bare skal få positive tilbakemeldinger. Men uansett hva man sier, er det jo vi som lesere som tar feil. Det er det tragikomiske i det hele, dog et adferdsmønster hos de. 1. Å hevde at leserne tar feil 2. Å nekte for at noe er gjort 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 14. august 2018 #59209 Del Skrevet 14. august 2018 (endret) Dialogen med leserne er en viktig del av oppleggget for en rosablogg. Leserne kommenterer det som legges ut, får svar og leserne føler seg sterkere knyttet til bloggeren. Reklamene blandes med innhold som hver fall på leseren oppfattes som innblikk i bloggerens privatliv. Det er en del av dealen. Venninnefølelsen er det som skiller rosabloggsjangeren fra andre reklamekanaler og rosabloggerne med CBE.no helt i front vet å utnytte dette når det kommer til kommersiell reklameverdi. Ulempen (om det da er det) er at bloggeren får kontant beskjed når leserne ikke liker produktet. Kritikken av disse naturbildene er sikkert kjedelig for CBE/LKE å få, for de liker sikkert selv bildene de legger ut. Vil tro CBE/LKE sitter med lignende følelser som vi andre når vi leverer et stykke arbeide på jobben og får beskjed om at dette ikke var bra. Det er kjipt der og da men så får man gå videre og gjøre det bedre neste gang. Det er viktig å huske på at dette ikke er en privat setting hvor bildene på veggen til Hr og fru Hvermansen kritiseres. Dette er en kommersiell virksomhet hvor vi lesere og vår interaksjon med bloggen er produktet. Det er helt innafor å diskutere kvaliteten på bildene både av fagpersoner og "legfolk". Personlig liker jeg ofte naturbildene på bloggen. Ofte er de fine og fulle av stemning og kanskje viktigst er det lite negative konsekvenser når det publiseres slike bilder. Her tenker jeg for eksempel på eksponering av barn, kroppspress, skjult reklame etc. Disse aktuelle bildene mener jeg er skikkelig bom. Den heftige fargereguleringen gjør landskapet flatt og kjedelig. Lite som minner om vakre majestetiske norske fjell og fjord. Kanskje det hadde fungert bedre i en senhøst-setting? At bloggerne igjen svarer det er alle andre som tar feil er bare så pinlig. Rart hvordan hun er den eneste i verden som har korrekt innstilt skjerm Etter snart 10 år i bransjen hadde det ikke vært utopisk å forvente et bare bittelite snev av professjonalitet. Endret 14. august 2018 av Inocybe Skrivefeil 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Truka Skrevet 14. august 2018 #59210 Del Skrevet 14. august 2018 10 timer siden, Saul skrev: Ad de siste naturbildene; Av hva jeg kan se er dette et fullstendig redaksjonelt innlegg fra firmaet. Ikke skjult reklame, ikke noe alkohol, ingen mindreårige. Uansett hva man synes om bildene, så sier bloggeier at redigeringen er gjort for å få et uttrykk de ønsker. Da lurer jeg på hva man vil med kritikken? Er det noe man ønsker å oppnå eller er det kun å kritisere for å kunne debattere her (som er innafor på et diskusjonsforum)? 1 time siden, Mrs O'Donell skrev: Dette er jeg enig i. Man trenger ikke kritisere alt man ikke er helt enig i. Bildene er ikke særlig bra, men det er hverken reklame eller eksponering av barn. Kan man ikke sette pris på det da? Man står faktisk helt fritt til å diskutere bloggen og bildene de tar Her har LKE «ødelagt» naturbildene ved å gjøre skogen som fremdeles er grønnkledd nesten svart. Hva ville han frem til, vil han ha frem at det er høst om litt? I såfall blir ikke bilene turkise, og skogen blir faktisk fargerik. Jeg synes de har bommet totalt, jeg synes bildene er fæle. Og jeg ser også at flere og flere bilder får dette tragisk mørke over seg. Se bare på bilder av han selv - de er redifgert ihjel.. Og å be folk kalibrere skjermene sine viser hvor lite de tiler kritikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kariannne Skrevet 14. august 2018 #59211 Del Skrevet 14. august 2018 Bilder av den flotte naturen på Vestlandet trenger ingen filter. De har jo ødelagt bildet som kunne vist flott natur. Så mørkt og dyster. Men mulig det var det de ville få frem i bildene. For meg er norsk natur alt annet enn dyster, dramatisk, ja, men ikke dyster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Scott Skrevet 14. august 2018 #59212 Del Skrevet 14. august 2018 Bildene er skikkelig dårlig. Forsøkene på å redde dem i Photoshop gjør alt verre. Det skal godt gjøres å ikke få noe mer ut av denne fantastiske naturen. Å be lesere kalibrere skjermer er latterlig. Same boring shit, same boring wrapping 😴😏 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Berga Skrevet 14. august 2018 #59213 Del Skrevet 14. august 2018 10 timer siden, Saul skrev: Ad de siste naturbildene; Av hva jeg kan se er dette et fullstendig redaksjonelt innlegg fra firmaet. Ikke skjult reklame, ikke noe alkohol, ingen mindreårige. Uansett hva man synes om bildene, så sier bloggeier at redigeringen er gjort for å få et uttrykk de ønsker. Da lurer jeg på hva man vil med kritikken? Er det noe man ønsker å oppnå eller er det kun å kritisere for å kunne debattere her (som er innafor på et diskusjonsforum)? Vi kan kanskje diskutere kvaliteten på naturbildene? Jeg ser jo at dette er amatører og jeg tror dessverre de har redigert bort det lille som var av dybde og dramatikk. Nå var vel innlegget ditt retorisk så jeg skal ikke si mer ... enn at en blogg er til for leserne og deres kritiske/ukritiske blikk. Og består bloggen stort sett av foto, blir det fotoene som får størst interesse, helt uavhengig av om det er reklame eller fyllstoff. Angående reklame: De klærne er vel spons? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 14. august 2018 #59214 Del Skrevet 14. august 2018 Alternativ 2 må være at cbe.no svarer slik med overlegg siden det gir action i kommentarfeltet og de klatrer på blogglisten, for gudene skal vite at det er noe de trenger etter tidenes all time low denne sommeren. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viking-girl Skrevet 14. august 2018 #59215 Del Skrevet 14. august 2018 (endret) 7 grønne/turkise biler og de andre er hvite? Både på mobil og nylig kalibrert Mac! Helt utrolig at de ikke ser hvor mye de herper bilder av nydelig norsk natur på den måten. Umulig kommentarfelt når bloggeren(bloggerne) CBE.no ber flere av leserne om å kalibrere Mac’ene sine på ny. Latterlig!! Endret 14. august 2018 av Viking-girl 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
virkelig Skrevet 14. august 2018 #59216 Del Skrevet 14. august 2018 5 minutter siden, Viking-girl skrev: 7 grønne/turkise biler og de andre er hvite? Både på mobil og nylig kalibrert Mac! Helt utrolig at de ikke ser hvor mye de herper bilder av nydelig norska natur på den måten. Umulig kommentarfelt når bloggeren(bloggerne) CBE.no ber flere av leserne om å kalibrere Mac’ene sine på ny. Latterlig!! Hun ber de kalibrere skjermene sine. Ikke Mac`ene sine. Du vet det finnes flere typer PC, det er kun de med MAC som har behov for å skrive MAC. Ingen skriver min Dell, Asus, Acer etc. CBE sine bilder, de kan stille inn og gjøre akkurat som de ønsker for å få til det utrykket de ønsker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liver Skrevet 14. august 2018 #59217 Del Skrevet 14. august 2018 (endret) Når en leser pakker det inn i rosa skrøyt så ser de hva leserne snakker om på første bilde. Ellers blir det bare møtt med nebbete svar i beste klasse; "vi skal passe på å ikke ta bilde med så mange turkise bilder neste gang". 🤪 Og de byttet bilde.... Endret 14. august 2018 av Liver 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 14. august 2018 #59218 Del Skrevet 14. august 2018 (endret) 14 minutter siden, virkelig skrev: Hun ber de kalibrere skjermene sine. Ikke Mac`ene sine. Du vet det finnes flere typer PC, det er kun de med MAC som har behov for å skrive MAC. Ingen skriver min Dell, Asus, Acer etc. CBE sine bilder, de kan stille inn og gjøre akkurat som de ønsker for å få til det utrykket de ønsker. Ja da, CBE skriver skjermer generelt, men det er vel ikke det som er poenget der. Poenget er at bloggparet igjen klarer å framstille seg som usympatiske besserwissere med null peiling. Og for hva? Under forsøket på å dekke over en håndfull uheldig redigerte naturbilder (for CBE og LKE tar aldri feil må vi skjønne) foretrekker de altså å drite seg ut i kommentarfeltet. Man kan ikke annet enn å le høyt av dem. De er rett og slett eksepsjonelt pinlige i oppførelsen sin - igjen. Endret 14. august 2018 av Inocybe Presisering 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 14. august 2018 #59219 Del Skrevet 14. august 2018 12 minutter siden, Liver skrev: Når en leser pakker det inn i rosa skrøyt så ser de hva leserne snakker om på første bilde. Ellers blir det bare møtt med nebbete svar i beste klasse; "vi skal passe på å ikke ta bilde med så mange turkise bilder neste gang". 🤪 Og de byttet bilde.... Har de byttet noen av bildene? 🙈 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liver Skrevet 14. august 2018 #59220 Del Skrevet 14. august 2018 4 minutter siden, Inocybe skrev: Har de byttet noen av bildene? 🙈 Hadde gjort noe nytt med det første så d ble litt mindre turkis 🙈 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg