Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Hold the door

Fra VGs nyeste artikkel: Gjennom sine analyser kan ikke Stangvik si sikkert hvilke kommentarer Lars-Kristian har skrevet. Han kan bare slå fast at enten Caroline eller Lars-Kristian har skrevet flere falske kommentarer.

Lars-Kristian sier han bare har skrevet noen av dem. En IT-ekspert sier at kommentarene enten er skrevet av Lars-Kristian eller Caroline. Altså har Caroline skrevet de kommentarene Lars-Kristian ikke har skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest avocadoen

Igjen - har du faktisk fått med deg saken og sett hva det er de svarer på? For det er ikke snakk om å svare tilbake på hets (det aller meste, i alle fall).

Ja, jeg har lest saken. For min del får jeg i alle fall ikke noen god følelse inni meg av at andre har nederlag. Det er ikke normalt å være så ute etter å ta noen. Derfor bør folk for sitt eget beste kanskje heller fokusere på å bedre sitt eget liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whatevz

Hvis de får mange fæle kommentarer, kanskje de burde vurdere facebook - kommentarfelt? Jeg vil tro at de verste mobberne ikke vil skrive kommentarer med sitt eget navn? Og da får ikke ekteparet muligheten til å skrive falske kommentarer heller. Men mindre de åpner mange falske facebookprofiler. Men de vil vel kanskje ha muligheten til det da. Å beskytte seg mot de store stygge slemme leserne

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har lest saken. For min del får jeg i alle fall ikke noen god følelse inni meg av at andre har nederlag. Det er ikke normalt å være så ute etter å ta noen. Derfor bør folk for sitt eget beste kanskje heller fokusere på å bedre sitt eget liv.

Men det er normalt å ha medfølelse med mennesker som har unge jenters usikkerhet som inntektskilde i en sådan personlig form?

Endret av Gjest
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VGTV ble for snilt synes jeg.

Tja. De var nå i hvert fall saklige. Jeg synes Ingeborg Heldal hadde mye fornuftig å si, samt at det kom fram en god del fra journalisten som har saken, som ikke kom fra i artikkelen på VG nett. At de ikke har oppdatert og nyansert den i dag er for meg fullstendig uforståelig.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. De var nå i hvert fall saklige. Jeg synes Ingeborg Heldal hadde mye fornuftig å si, samt at det kom fram en god del fra journalisten som har saken, som ikke kom fra i artikkelen på VG nett. At de ikke har oppdatert og nyansert den i dag er for meg fullstendig uforståelig.

Du har helt rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en mening. Jeg er uenig med deg og det liker du tydeligvis ikke. Som sagt har hun ikke drept noen, selv om det virker sånn i denne tråden.

Du synes det er greit å lyve og bedra for å tjene penger på unge jenters usikkerhet.

Jeg synes ikke det.

Vi får bare være enige om å være uenige.

Endret av Speedmaster
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det veldig merkelig at du skriver det du gjør, ettersom det selvsagt ikke er snakk om at LK forsvarer konen mot ''onde nettmobbere''. Det hadde til og med jeg hatt litt sympati for.

Din siste setning skrev jeg litt om i et innlegg på forrige side. Greit nok om du ønsker å være tafatt og ikke greier å skille sak og bedrift, men personlig vil jeg ikke leve i en verden der alle kan gjøre akkurat hva de vil så lenge de ikke dreper noen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, det er ikke alle med VGtv-tilgang her, opplys oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

1. Jeg hadde aldri satt meg i den posisjonen, jeg har et etisk og moralsk kompass jeg følger.

2. Hadde mannen min gjort noe sånt hadde han ikke vært min mann

3. Blir du tatt på fersken legger man seg flat, det er det eneste som KAN ha håp for fremtiden. Det nytter fint lite å komme med 20 nye løgner.

Det vet du ikke før du er der selv. Jeg ser hvor mye bloggere blir hetset og jeg forstår derfor at man ønsker å forsvare seg selv, selv om det blir en feil måte å forsvare seg på. Hun jenta som var på 1 plass lenge for noen år tilbake sletta bloggen sin pga all hetsen hun opplevde.

Jeg forstår også at man ønsker å redigere bildene sine når man får høre "du har feite lår!" eller andre slike kommentarer (det er bare et eksempel) og det er heller ikke unormalt å redigere bilder. Nesten alle bildene som vinner storm.no sine konkurranser er også svært redigerte, men jeg tviler på at de fleste ville innrømmet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Men det er normalt å ha medfølelse med mennesker som har unge jenters usikkerhet som inntektskilde i en sådan personlig form?

Det er normalt å ikke føle skadefryd og ikke være sykelig opptatt av å ta noen.

Du bør kanskje lese hva jeg har skrevet. Jeg har skrevet at de ikke har håndtert det på rett måte, men at jeg forstår hvorfor de har reagert på den måten.

Så du bør kanskje vurdere å trekke tilbake den der :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du misforstår fortsatt. Dette handler ikke om å trykke privatpersoner ned i søla, dette handler om en millionbedrift hvor skitne triks tas i bruk, for å underbygge egne påstander, øke popularitet, og, ikke minst, tjene uhorvelig mye penger.

Det blir som i en hvilken som helst bedrift hvor det drives uredelig: man ønsker å sette en stopper for slikt, fordi det er det eneste rette å gjøre, både for å ivareta forbrukerne, og for å unngå at denslags brer om seg. I et hvilket som helst firma for det foregår slikt er det ikke direktør Pettersen, eller styreleder Johnsen som privatpersoner man ønsker å ta, fordi man evt nærer et hat til dem som mennesker, men altså uredelig virksomhet i seg selv. Du må bare slutte å se på CBE som en slags venninne, eller et uskyldig offer for ting hun ikke har forstått. CBE er og blir et millionforetak, det skal (burde) være profesjonelt, og det må du bare ta til deg, altså.

Endret av Stinkerbell
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Da er det veldig merkelig at du skriver det du gjør, ettersom det selvsagt ikke er snakk om at LK forsvarer konen mot ''onde nettmobbere''. Det hadde til og med jeg hatt litt sympati for.

Din siste setning skrev jeg litt om i et innlegg på forrige side. Greit nok om du ønsker å være tafatt og ikke greier å skille sak og bedrift, men personlig vil jeg ikke leve i en verden der alle kan gjøre akkurat hva de vil så lenge de ikke dreper noen. :)

Så er jeg tafatt også fordi jeg ikke sitter i timesvis på en blogg hver dag og nistirre på bilder for å se om noe kan være redigert? Føler du virkelig selv at du får noe ut av å bli glad for andres nederlag? Da bør man som sagt kanskje finne seg noe annet å gjøre. Jeg strikker for eksempel og føler jeg får glede ut av det. Mens andre er sykelig opptatt av bloggere og får glede ut av det. Hva som er sunnest ser du vel kanskje selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet du ikke før du er der selv. Jeg ser hvor mye bloggere blir hetset og jeg forstår derfor at man ønsker å forsvare seg selv, selv om det blir en feil måte å forsvare seg på. Hun jenta som var på 1 plass lenge for noen år tilbake sletta bloggen sin pga all hetsen hun opplevde.

Jeg forstår også at man ønsker å redigere bildene sine når man får høre "du har feite lår!" eller andre slike kommentarer (det er bare et eksempel) og det er heller ikke unormalt å redigere bilder. Nesten alle bildene som vinner storm.no sine konkurranser er også svært redigerte, men jeg tviler på at de fleste ville innrømmet det.

Ser det ut som om jeg søker en slik narsissistisk rolle? Bare det å ønske å blottlegge seg selv ved å ta en million bilder av egen person, tjene store summer på ad-links og vise sitt liv til hele landet er for meg så fjernt at jeg knapt har ord.

Jeg forstår ikke at noen er nødt til å redigere noen bilder, aller minst ei så pen jente som det Fotballfrua er. Samfunnet i dag er på mange måter sykelig hva angår kropp, selvbilde og utseende og alle rosabloggerne er gallionsfigurer her og leder an veien. Selvfølgelig ser yngre jenter opp til dette livet. DET finner jeg kritikkverdig. Hva jenter gjør og ikke gjør i dag er rimelig uinteressant, det er ingen standard for hva som er bra, det er heller en standard på hvor vilt det har blitt.

Jeg ser ingen gode argumenter her. Hvis noen sier at jeg har slappe bryster så betyr det vel ingenting, jeg synes dem er flotte? Hvor tror du jeg har det fra? Er jeg avhengig at menn sier det eller er det noe jeg har fått med meg hjemmefra?

Godtar du slike blogger som dette så får du ta det på din kappe. Jeg ser veldig mange kritikkverdige forhold, og jeg vet at jeg ikke er alene om det.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har de drept noen eller? Du får det til å høres sånn ut.

Kan du ikke bare holde deg unna tråden om du ikke har noe å tilføye debatten, du spammer.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Du misforstår fortsatt. Dette handler ikke om å trykke privatpersoner ned i søla, dette handler om en millionbedrift hvor skitne triks tas i bruk, for å underbygge egne påstander, øke popularitet, og, ikke minst, tjene uhorvelig mye penger.

Det blir som i en hvilken som helst bedrift hvor det drives uredelig: man ønsker å sette en stopper for slikt, fordi det er det eneste rette å gjøre, både for å ivareta forbrukerne, og for å unngå at denslags brer om seg. Det er ikke direktør Pettersen, eller styreleder Johnsen som privatpersoner man øsnker å ta, fordi man evt nærer et hat til dem som mennesker, men altså uredelig virksomhet i seg selv. Du må bare slutte å se på CBE som en slags venninne, eller et uskyldig offer for ting hun ikke har forstått. CBE er og blir et millionforetak, det skal (burde) være profesjonelt, og det må du bare ta til deg, altså.

Jeg tror ikke jeg noen gang har sett på en blogger som en venninne i grunn, men men :) Om du vil lese hva jeg mener om saken så kan du se lengre opp. Det jeg kommenterer er at det kanskje er på tide å finne på noe annet å gjøre om man sitter på en blogg i timesvis hver dag.

Nå gidder jeg ikke skrive det samme en gang til, så nå håper jeg at du klarer å lese det og ikke skrive noe helt annet en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er jeg tafatt også fordi jeg ikke sitter i timesvis på en blogg hver dag og nistirre på bilder for å se om noe kan være redigert? Føler du virkelig selv at du får noe ut av å bli glad for andres nederlag? Da bør man som sagt kanskje finne seg noe annet å gjøre. Jeg strikker for eksempel og føler jeg får glede ut av det. Mens andre er sykelig opptatt av bloggere og får glede ut av det. Hva som er sunnest ser du vel kanskje selv.

Jeg foreslår at du leser mitt innlegg over her. Du har virkelig misforstått fundamentalt.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke det jeg har sagt.

Jeg leser ikke fruas blogg i det hele tatt, jeg. Nettopp derfor klarer jeg å se på dette objektivt, jeg ser ikke på henne som en ''venninne''. Det er en millionbedrift, og de burde oppføre seg deretter.

Jeg er heller ikke glad for at de ble tatt og kanskje føler seg litt stressa/flaue/whatever nå. Jeg er glad fordi det ulovlige de har drevet med mest sannsynlig ender nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...