Infinite Skrevet 12. januar 2015 #5881 Del Skrevet 12. januar 2015 Kan du slutte å avspore tråden? Dette handler om et stort mediehus, som driver aggresiv markedsføring mot unge jenter, som nå er tatt i juks og løgn. Det er alvorlig, og verd å diskutere. Dersom du ikke finner det viktig bør du vurdere å forlate tråden. Hvis poenget deres er åpenhet og ærlighet, må alle få lov til å delta i denne tråden, selv om ikke alle nødvendigvis har samme mening som flertallet her! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHumle Skrevet 12. januar 2015 #5882 Del Skrevet 12. januar 2015 Ja er seriøst det. Litt "too much" for min del men mye av det de sier gir mening. De er ganske kritiske til det. Aner ikke hvem de er. 3 stk. Haha, jeg også. Jeg trodde først det var tull fra vg når det stod på fremsiden "Direktesending fra fotballfruebråket". Da må jeg innrømme jeg måpa litt. Ihvertfall fra vg som var så ekstremt forsiktig i første artikkelen. (Tror vg selv ble litt overraska over at it-eksperten dems fant bevis for alt, og at de derfor først nå har innsett hvor ille det er, og tar i max for å overdøve den første snille artikkelen.) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaea Skrevet 12. januar 2015 #5883 Del Skrevet 12. januar 2015 Ja, ikke sant. En annen ting er at etter å ha fulgt utallige FF-tråder her på KG gjenom flere år, og etter å ha sett hva enkelte brukere har vært i stand til å lire av seg og spekulere i, så kan jeg faktisk forstå hvorfor dette har skjedd. Jeg forsvarer det som sagt ikke på noen måte, men jeg kan altså forstå det. Selv om Caroline er et voksent menneske som selv har valgt å være en offentlig person, så må det være grenser for hva hun skal være nødt til å oppleve og takle av hets. Når enkelte brukere her inne jubler og feirer denne avsløringen som om det skulle vært en ukjent drapsmann som var blitt tatt, så forteller det meg at visse brukere har et usunt forhold til henne. Det er liksom ikke selve saken som er det viktigste, men det faktum at de endelig har klart å ta henne på noe igjen! Jeg, samt flere andre, har tidligere reagert på hvordan tidligere FF-diskusjoner har foregått uten å reagere nevneverdig på denne. Man må da greie å skille flere saker fra hverandre. Jeg hadde også hatt langt større forståelse dersom de kun fusket med brukernavn for å kommentere tilbake på hets, men det er jo ikke det som har skjedd - de har påberopet seg titler for å støtte egne meninger om trening, lavkarbo o.l. Helt fine kommentarer der mennesket som skriver ganske enkelt har en annen mening enn dem selv, det er langt fra netthets. Nå er jeg riktig nok en slik person som engasjerer meg i det meste, men det mest frustrerende jeg vet om er når folk gir blaffen i et tema kun fordi det finnes ''noe verre''. Eller fordi det virker som et lite problem, når man ser det helt for seg selv. De forstår ikke at man må sende et signal - er dette OK, eller er det ikke OK? Vil dere virkelig at dette skal være akseptert atferd, med andre ord at alle bloggere kan ''jukse'' så mye de vil - at man aldri vet hva som er ekte eller ei? Uten enkelte menneskers engasjement hadde det fått absolutt null, nada konsekvenser. Det er så fint at noen bryr seg om fusk i en millionbedrift, eller kjønn- og kroppspresset man utsettes for, eller hvordan pelsdyr behandles... Hadde alle sittet på henda og sagt ''hvorfor bry seg, det kan ikke akkurat sammenlignes med terroren i Frankrike'' (f.eks.) hadde ikke verden gått rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven Emerald Skrevet 12. januar 2015 #5884 Del Skrevet 12. januar 2015 Stakkars Irrlys... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinite Skrevet 12. januar 2015 #5885 Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg, samt flere andre, har tidligere reagert på hvordan tidligere FF-diskusjoner har foregått uten å reagere nevneverdig på denne. Man må da greie å skille flere saker fra hverandre. Jeg hadde også hatt langt større forståelse dersom de kun fusket med brukernavn for å kommentere tilbake på hets, men det er jo ikke det som har skjedd - de har påberopet seg titler for å støtte egne meninger om trening, lavkarbo o.l. Helt fine kommentarer der mennesket som skriver ganske enkelt har en annen mening enn dem selv, det er langt fra netthets. Nå er jeg riktig nok en slik person som engasjerer meg i det meste, men det mest frustrerende jeg vet om er når folk gir blaffen i et tema kun fordi det finnes ''noe verre''. Eller fordi det virker som et lite problem, når man ser det helt for seg selv. De forstår ikke at man må sende et signal - er dette OK, eller er det ikke OK? Vil dere virkelig at dette skal være akseptert atferd, med andre ord at alle bloggere kan ''jukse'' så mye de vil - at man aldri vet hva som er ekte eller ei? Uten enkelte menneskers engasjement hadde det fått absolutt null, nada konsekvenser. Det er så fint at noen bryr seg om fusk i en millionbedrift, eller kjønn- og kroppspresset man utsettes for, eller hvordan pelsdyr behandles... Hadde alle sittet på henda og sagt ''hvorfor bry seg, det kan ikke akkurat sammenlignes med terroren i Frankrike'' (f.eks.) hadde ikke verden gått rundt. Som jeg skrev i innlegget mitt: Jeg forsvarer ikke det de har gjort, det er på ingen måte greit, men jeg kan forstå hvorfor det har skjedd. Det er en forskjell på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2015 #5886 Del Skrevet 12. januar 2015 Stakkars Irrlys... Hun der er tøff. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tjufsa Skrevet 12. januar 2015 #5887 Del Skrevet 12. januar 2015 Stakkars Irrlys... Jeg skal sende overraskelse senere. Håper flere hiver seg med 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinkerbell Skrevet 12. januar 2015 #5888 Del Skrevet 12. januar 2015 Åh, så jeg har ikke lov til å diskutere fordi jeg er uenig med deg? Dette blir bare rarere og rarere. Nei, hun har ikke drept noen og så alvorlig er det ikke. Man kan godt kritisere noen, men dette er mye mer enn kritisering. Det er mennesker som fryder seg over andres nederlag. Noen må si at det er sykt. Selv om du kanskje føler det godt inni deg at CBE har et nederlag så er det ikke særlig sunt å ha slike følelser. Det er heller ikke sunt å ha et slikt sykelig forhold til bloggen hennes som flere her inne har. Jeg tror du har litt feil fokus her. Det er veldig viktig her at man må skiller mellom CBE som privatperson, og CBE som en millionbedrift. Denne bloggen er ingen vanlig rosa-hobby-blogg, men en profesjonell blogg med enorme inntekter. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speedmaster Skrevet 12. januar 2015 #5889 Del Skrevet 12. januar 2015 Hvis poenget deres er åpenhet og ærlighet, må alle få lov til å delta i denne tråden, selv om ikke alle nødvendigvis har samme mening som flertallet her! Men så kom med meningene deres da! Alt du og avocadoen kommer med er at folk som engasjerer seg i denne tråden bør finne seg bedre ting å gjøre. Det er ikke en mening, det er avsporing. CBE og LKE har drevet et kynisk spill, hvor de lurer unge jenter til fordel for egen vinning, og ikke minst er annonsørene til ekteparet blitt bedratt. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Infinite Skrevet 12. januar 2015 #5890 Del Skrevet 12. januar 2015 Men så kom med meningene deres da! Alt du og avocadoen kommer med er at folk som engasjerer seg i denne tråden bør finne seg bedre ting å gjøre. Det er ikke en mening, det er avsporing. CBE og LKE har drevet et kynisk spill, hvor de lurer unge jenter til fordel for egen vinning, og ikke minst er annonsørene til ekteparet blitt bedratt. Jeg har gjentatte ganger sagt min mening. Les innleggene mine bedre, så ser du hva jeg mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cement Skrevet 12. januar 2015 #5891 Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg ser at mange er skuffet over at journalister ikke har brukt mer tid på å grave i saken og fremstiller den uten "dybde". For mediene er ikke dette en toppsak, alvorlighetsgraden betraktes ikke som stor og den får dermed ikke uendelig spalteplass og detaljfokus. Det tror jeg man bare må innse og for sin egen del bli ferdig med det. Ekteparet har forsåvidt gått et stykke i å innrømme fadesen, og sosialt sett har de fått en straff, uavhengig av mediedekning. De siste ukenes negative omtale og avsløringer føles nok ikke i det hele tatt bra for en selvkritisk perfeksjonist, så hovedpersonen har det ikke godt nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaea Skrevet 12. januar 2015 #5892 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Som jeg skrev i innlegget mitt: Jeg forsvarer ikke det de har gjort, det er på ingen måte greit, men jeg kan forstå hvorfor det har skjedd. Det er en forskjell på det. Og jeg skjønner ikke hvorfor du kan forstå det. Det de har svart på er jo faktisk ikke netthets, eller har du egentlig ikke fått med deg saken? Det bunner jo rett og slett i at de vil ha rett og strupe diskusjoner, uten å fremstå som kranglete selv (eller uten å ha den tyngden en lege, ernæringsfysiolog o.l. har) - ingen annen forklaring er logisk. PS: Skjønner at de verste kommentarene kan være ille å lese, men de slipper jo ikke gjennom kommentarfeltet. Så det er ikke dèt det er snakk om nå. Endret 12. januar 2015 av Gaea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest avocadoen Skrevet 12. januar 2015 #5893 Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg tror du har litt feil fokus her. Det er veldig viktig her at man må skiller mellom CBE som privatperson, og CBE som en millionbedrift. Denne bloggen er ingen vanlig rosa-hobby-blogg, men en profesjonell blogg med enorme inntekter. Det er jeg fullstendig klar over. Jeg har heller ikke påstått at det er helt greit å gjøre det de har gjort, men reaksjonene derimot her er ganske i overkant for å si det sånn. Det er heller ikke sunt med en slik skadefryd flere her har. Jeg tenker også at jeg vil tro veldig mange ville gjort det samme som dem i den situasjonen. Jeg ville sikkert gjort det selv om det ikke var særlig bra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annepannesjoko Skrevet 12. januar 2015 #5894 Del Skrevet 12. januar 2015 Kloke ord, Ingeborg Heldal og Oda Lindholm: http://www.vgtv.no/#!/video/106583/direkte-fotballfrue-braaket (Oda Lindholm er journalist i Dagsavisen; Heldal er også journalist og Side2-redaktør så vidt jeg vet) Enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinkerbell Skrevet 12. januar 2015 #5895 Del Skrevet 12. januar 2015 Jeg ser at mange er skuffet over at journalister ikke har brukt mer tid på å grave i saken og fremstiller den uten "dybde". For mediene er ikke dette en toppsak, alvorlighetsgraden betraktes ikke som stor og den får dermed ikke uendelig spalteplass og detaljfokus. Det tror jeg man bare må innse og for sin egen del bli ferdig med det. Ekteparet har forsåvidt gått et stykke i å innrømme fadesen, og sosialt sett har de fått en straff, uavhengig av mediedekning. De siste ukenes negative omtale og avsløringer føles nok ikke i det hele tatt bra for en selvkritisk perfeksjonist, så hovedpersonen har det ikke godt nå. Jeg er også en av dem som synes at det burde vært gått mer i dybden her. Nordlys har greid det på utmerket vis. VG-artikkelen synes jeg manglet mange vesentlige aspekter i saken. Imidlertid har jeg nettopp sittet og sett på VG Direkte, og der ble alt belyst grundig, og flere uttalte seg, blant annet en av journalistene som har jobbet med saken siden torsdag. Det hun hadde å si var nokså mye mer nyansert og opplysende enn det de presterte å trykke på VG nett. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A.s Skrevet 12. januar 2015 #5896 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Fra VGs nyeste artikkel: Gjennom sine analyser kan ikke Stangvik si sikkert hvilke kommentarer Lars-Kristian har skrevet. Han kan bare slå fast at enten Caroline eller Lars-Kristian har skrevet flere falske kommentarer. Altså kan de nå slå fast at alle kommentarene er skrevet av de to. Endret 12. januar 2015 av A.s 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest avocadoen Skrevet 12. januar 2015 #5897 Del Skrevet 12. januar 2015 Men så kom med meningene deres da! Alt du og avocadoen kommer med er at folk som engasjerer seg i denne tråden bør finne seg bedre ting å gjøre. Det er ikke en mening, det er avsporing. CBE og LKE har drevet et kynisk spill, hvor de lurer unge jenter til fordel for egen vinning, og ikke minst er annonsørene til ekteparet blitt bedratt. Det er en mening. Jeg er uenig med deg og det liker du tydeligvis ikke. Som sagt har hun ikke drept noen, selv om det virker sånn i denne tråden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaea Skrevet 12. januar 2015 #5898 Del Skrevet 12. januar 2015 Det er jeg fullstendig klar over. Jeg har heller ikke påstått at det er helt greit å gjøre det de har gjort, men reaksjonene derimot her er ganske i overkant for å si det sånn. Det er heller ikke sunt med en slik skadefryd flere her har. Jeg tenker også at jeg vil tro veldig mange ville gjort det samme som dem i den situasjonen. Jeg ville sikkert gjort det selv om det ikke var særlig bra. Igjen - har du faktisk fått med deg saken og sett hva det er de svarer på? For det er ikke snakk om å svare tilbake på hets (det aller meste, i alle fall). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tjufsa Skrevet 12. januar 2015 #5899 Del Skrevet 12. januar 2015 Det er jeg fullstendig klar over. Jeg har heller ikke påstått at det er helt greit å gjøre det de har gjort, men reaksjonene derimot her er ganske i overkant for å si det sånn. Det er heller ikke sunt med en slik skadefryd flere her har. Jeg tenker også at jeg vil tro veldig mange ville gjort det samme som dem i den situasjonen. Jeg ville sikkert gjort det selv om det ikke var særlig bra. 1. Jeg hadde aldri satt meg i den posisjonen, jeg har et etisk og moralsk kompass jeg følger. 2. Hadde mannen min gjort noe sånt hadde han ikke vært min mann 3. Blir du tatt på fersken legger man seg flat, det er det eneste som KAN ha håp for fremtiden. Det nytter fint lite å komme med 20 nye løgner. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2015 #5900 Del Skrevet 12. januar 2015 VGTV ble for snilt synes jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg