Gjest formula Skrevet 26. februar 2018 #51261 Del Skrevet 26. februar 2018 13 minutter siden, spenol skrev: CBE argumenterer (les: kverulerer) videre under innlegget om underlivsdeodoranten (tenk at det er noe som heter det🤪) på facebook. Uff. Selvsagt gjør hun det. Det er jo et av kjennetegnene på dette paret, de kan ikke ta feil. Og de fortsetter å kverulere og flisespikke til ingen lenger gidder å si dem i mot, og da har de "vunnet". Dessuten fikk denne debatten opp lesertallene og fokuset på bloggen en stakket stund, og den oppmerksomheten vil hun nok gjerne tviholde på så lenge som mulig. Blir ikke overrasket om det kommer et oppfølgingsinnlegg der hun går enda mer "i dybden", og beklager at så mange har misforstått hensikten med denne fantastiske kokosmus-sprayen. Må jo være litt trist å måtte ty til såpass kontroversielle innlegg for å få fokus, vi har jo sett det før, bla med juice detox -innlegget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 26. februar 2018 #51262 Del Skrevet 26. februar 2018 2 timer siden, ashera skrev: Pøbelsara postet en sang, og jeg skrev så en aktuell tekst til samme melodi. Og den fortjente heder og ære! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernekikkeren Skrevet 26. februar 2018 #51263 Del Skrevet 26. februar 2018 15 timer siden, fina skrev: I innlegget om hennes tanker rund vixen awards (http://www.carolinebergeriksen.no/2018/02/02/vixen-influencer-awards/) kommenterer Noram følgende: "Ingen betraktninger rundt det U.F skriver om hvordan du «inspirerte» henne til å løpe manisk rundt Sognsvann for å bli like tynn som deg?Du snakker så varmt om hvordan du elsker å inspirere andre…." CBE svarer: "Ja, jeg elsker å inspirere andre. At et fåtall av disse blir negativ påvirket er utrolig synd, men dessverre er det ingenting jeg kan gjøre noe med. Slik vil det være med alt en offentlig person foretar seg, det vil kunne bli brukt negativt. Dette gjelder ikke utelukkende min blogg eller blogg generelt, men også tv-bransjen, magasinbransjen og internett generelt, alt har innhold som kan trigge en som er utsatt for å utvikle psykisk sykdom. Å løpe 9 kilometer (3 x sognsvann) er ikke manisk. Jeg løp ofte 15 km. frem mot halvmaraton i fjor og blogget om dette, det kan være noen ble negativt påvirket av dette også. Dessverre fungerer ikke verden slik at man kan ta hensyn til absolutt alle mennesker, og dette mener jeg ikke på en vond måte. Sånn er det bare" Mulig jeg har defensiv-brillene på, men i mine øyne vitner dette svaret om ekstrem mangel på empati, et enormt behov for å ha rett og total fraskrivelse av ansvar som influencer. Det er lenge siden jeg trodde CBE ikke kunne falle lavere i mine øyne, jeg vet at fraskriver seg ansvar og driter i folk, men dette her kjente jeg et stikk av sorg over. Her sier Caroline rett ut at dersom du blir negativt påvirket av henne og hennes innhold, så er det fordi man er utsatt for å utvikle psykisk sykdom.. For der første aner tydeligvis ikke hun noe som helst om psykisk sykdom, hvis det er sånn hun tror det fungerer, og for det andre så er dette det kaldeste og styggeste svaret jeg har sett noen gi på noe som helst. For ikke å snakke om den totale mangel på selvinnsikt. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernekikkeren Skrevet 26. februar 2018 #51264 Del Skrevet 26. februar 2018 Vil bare sende en stor takk til Jan Thomas som på God Morgen Norge i dag snakket om antrekk og klær, og hvor viktig eksempel Jenny Skavlan er som syr og bytter klær i stede for å kjøpe nytt hele tiden. Han snakket om hvor viktig det er å ikke overforbruke og heller bytte og kjøpe brukt selv. Håper dette blir stort fremover og jeg lurer på hva CBE synes om det. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 26. februar 2018 #51265 Del Skrevet 26. februar 2018 2 timer siden, MarianneE skrev: Og den fortjente heder og ære! Hjertelig takk! <3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bakepulver Skrevet 26. februar 2018 #51266 Del Skrevet 26. februar 2018 6 timer siden, formula skrev: Selvsagt gjør hun det. Det er jo et av kjennetegnene på dette paret, de kan ikke ta feil. Og de fortsetter å kverulere og flisespikke til ingen lenger gidder å si dem i mot, og da har de "vunnet". Dessuten fikk denne debatten opp lesertallene og fokuset på bloggen en stakket stund, og den oppmerksomheten vil hun nok gjerne tviholde på så lenge som mulig. Blir ikke overrasket om det kommer et oppfølgingsinnlegg der hun går enda mer "i dybden", og beklager at så mange har misforstått hensikten med denne fantastiske kokosmus-sprayen. Må jo være litt trist å måtte ty til såpass kontroversielle innlegg for å få fokus, vi har jo sett det før, bla med juice detox -innlegget. Det blir et minnerikt år for bedriften.. vi er ikke kommet til mars en gang.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oktnxbye Skrevet 26. februar 2018 #51267 Del Skrevet 26. februar 2018 21 timer siden, fina skrev: I innlegget om hennes tanker rund vixen awards (http://www.carolinebergeriksen.no/2018/02/02/vixen-influencer-awards/) kommenterer Noram følgende: "Ingen betraktninger rundt det U.F skriver om hvordan du «inspirerte» henne til å løpe manisk rundt Sognsvann for å bli like tynn som deg?Du snakker så varmt om hvordan du elsker å inspirere andre…." CBE svarer: "Ja, jeg elsker å inspirere andre. At et fåtall av disse blir negativ påvirket er utrolig synd, men dessverre er det ingenting jeg kan gjøre noe med. Slik vil det være med alt en offentlig person foretar seg, det vil kunne bli brukt negativt. Dette gjelder ikke utelukkende min blogg eller blogg generelt, men også tv-bransjen, magasinbransjen og internett generelt, alt har innhold som kan trigge en som er utsatt for å utvikle psykisk sykdom. Å løpe 9 kilometer (3 x sognsvann) er ikke manisk. Jeg løp ofte 15 km. frem mot halvmaraton i fjor og blogget om dette, det kan være noen ble negativt påvirket av dette også. Dessverre fungerer ikke verden slik at man kan ta hensyn til absolutt alle mennesker, og dette mener jeg ikke på en vond måte. Sånn er det bare" Mulig jeg har defensiv-brillene på, men i mine øyne vitner dette svaret om ekstrem mangel på empati, et enormt behov for å ha rett og total fraskrivelse av ansvar som influencer. Den kommentaren der er bare stygg. Greit nok (egentlig ikke, men ja) at hun fraskriver seg alt ansvar i verden. (Vent litt, dropp greit nok, det er ikke greit i det hele tatt). Er hun virkelig så fullstendig blottet for selvinnsikt og forståelse for andre mennesker at hun ikke evner å se det problematiske i måten hun påvirker på, eller bare spiller hun så dum? Begge deler er forsåvidt like trist. Hun har et ansvar. Og vil hun ikke ta det, nei - da kan hun jo faktisk velge å slutte å blogge og heller finne seg en "normal" jobb, hvor hun ikke trenger å forholde seg til den problemstillingen. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bakepulver Skrevet 26. februar 2018 #51268 Del Skrevet 26. februar 2018 7 minutter siden, Oktnxbye skrev: Den kommentaren der er bare stygg. Greit nok (egentlig ikke, men ja) at hun fraskriver seg alt ansvar i verden. (Vent litt, dropp greit nok, det er ikke greit i det hele tatt). Er hun virkelig så fullstendig blottet for selvinnsikt og forståelse for andre mennesker at hun ikke evner å se det problematiske i måten hun påvirker på, eller bare spiller hun så dum? Begge deler er forsåvidt like trist. Hun har et ansvar. Og vil hun ikke ta det, nei - da kan hun jo faktisk velge å slutte å blogge og heller finne seg en "normal" jobb, hvor hun ikke trenger å forholde seg til den problemstillingen. Det er gøy å blogge så lenge ingen stiller dem til ansvar. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oktnxbye Skrevet 26. februar 2018 #51269 Del Skrevet 26. februar 2018 1 minutt siden, Bakepulver skrev: Det er gøy å blogge så lenge ingen stiller dem til ansvar. Og det er det jo ingen som gjør.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bakepulver Skrevet 26. februar 2018 #51270 Del Skrevet 26. februar 2018 1 minutt siden, Oktnxbye skrev: Og det er det jo ingen som gjør.. Nei, det er det som er så dumt! De får herje vilt mens de arrogant fnyser av kritikere og fagfolk. Lovvbrudd kommer de også unna. Pipen haddd fått en annen lyd dersom de hadde fått klekkelige bøter! På tide å få et regelverk som holder bloggerne i ørene. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Emilie112 Skrevet 26. februar 2018 Populært innlegg #51271 Del Skrevet 26. februar 2018 Problemet er ikke at hun løper 15 km (det er i utgangspunktet ikke manisk), problemet er ikke at hun spiser lavkarbo, problemet er ikke at hun spiser små porsjoner, problemet er heller ikke at hun viser seg halvnaken på bloggen, problemet er heller ikke at hun kjøper seg nye klær, nytt serviset, nye møbler, eller pusser opp, problemet er ikke at hun vil vise at graviditet ikke ødelegger kropper (elle jo, akkurat det er et probleme alene akkurat som eksponeringen av barna. Helt og holdent et problem alene.) Problemet er ikke at hun stiller stiv sminket til trening kl 0700, problemet er heller ikke at hun sprayer luktende tiss(for den må jo lukte eller være redd for st det skal lukte..?) PROBLEMET kjære CBE er at du gjør alt sammen. Løp 15 km, men vis at du spiser nok mat, ikke si at du vil vise at graviditet ikke ødelegger kroppen uten at du samtidig sier at du har et anstrengt forhold til kropp, ikke kjøpt til lass klær og si at det er greit for du gir tross alt klær til Frelsesarmeen. Bloggen viser så mye som er helt feil og samtidig påstår at det er heeelt riktig og at alle andre er teite. Bli voksen og slutt å oppføre deg som om du er 8 år. 63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fina Skrevet 26. februar 2018 #51272 Del Skrevet 26. februar 2018 30 minutter siden, Oktnxbye skrev: Den kommentaren der er bare stygg. Greit nok (egentlig ikke, men ja) at hun fraskriver seg alt ansvar i verden. (Vent litt, dropp greit nok, det er ikke greit i det hele tatt). Er hun virkelig så fullstendig blottet for selvinnsikt og forståelse for andre mennesker at hun ikke evner å se det problematiske i måten hun påvirker på, eller bare spiller hun så dum? Begge deler er forsåvidt like trist. Hun har et ansvar. Og vil hun ikke ta det, nei - da kan hun jo faktisk velge å slutte å blogge og heller finne seg en "normal" jobb, hvor hun ikke trenger å forholde seg til den problemstillingen. Ikke sant. Ingen påstår vel at å løpe 9 eller 15 km er sykelig i seg selv, men når det gjøres i sammenheng med alt annet utseendefokusert hun gjør, kan det bli ordentlig skadelig for en liten andel. I vær varsom-plakaten for bloggere (som CBE jo valgte å ikke skrive under på) står det blant annet at en ikke skal oppgi tall (distanser, kroppsvekt, antall gram mat osv) nettopp fordi det kan "misbrukes" av jenter (og gutter) som ønsker å bli like tynne, pene og vellykka som mange bloggere. Disse er ikke nødvendigvis syke, men andelen unge som føler på misnøye med seg selv og egen kropp, og som gjerne skulle vært finere/flinkere/tynnere/penere, er jo skyhøy (orker ikke lete frem statistikk, men kjent faktum). Å legge ansvaret på individer som "er utsatt for psykisk sykdom" blir faktisk for lett - kroppspress og usikkerhet er et samfunnsproblem som CBE med sin ignorante holdning og med innlegg om at det er såå fint med kokostiss/løsvipper/efi-barberhøvler/å endelig kunne unne seg pizza siden hun har løpt så langt på mølla bidrar til. At hun konsekvent nekter å se poenget i kommentarene hun får, og tilsynelatende møter all kritikk med "dere har misforstått produktet - det skal jo sprayes på området rundt" (en norm om å ha kokosduftende lår og lyske er faktisk også kroppspress, btw) er en annen sak. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 26. februar 2018 #51273 Del Skrevet 26. februar 2018 En stor grunn til massiv kritikk er pga denne søken etter det perfekte. De fleste kvinner har sett seg dritt lei av det. Mens denne bloggen forfekter perfeksjon i alt og ingenting. Selv ikke dåsa får være i fred lenger. Bloggplattformen har gitt henne et helt eget univers hvor de har fullstendig regi. Hun ønsker å stå i sentrum, men aldri der hvor hun ikke kan holde på den perfekte fasaden. Heldigvis har antall lesere gått ned. Håper det fortsetter sånn for figuren hun gjør gjennom bloggen er virkelig ikke et ideal for noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liver Skrevet 26. februar 2018 #51274 Del Skrevet 26. februar 2018 Blir matt av CBE. Var inne å så på IG story, der hun filmer de mindreårige (ryggen til). Det snus et hode, og man ser et ansikt, men da flytter hun fokuset fort. Dette viser tydelig hvor galt bedriften vet dette er! Film og vis til de nærmeste, ansiktet og alt, men ikke legg dette ut på bedriftens IG konto. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogspike Skrevet 26. februar 2018 #51275 Del Skrevet 26. februar 2018 8 minutter siden, Atheena skrev: En stor grunn til massiv kritikk er pga denne søken etter det perfekte. De fleste kvinner har sett seg dritt lei av det. Mens denne bloggen forfekter perfeksjon i alt og ingenting. Selv ikke dåsa får være i fred lenger. Bloggplattformen har gitt henne et helt eget univers hvor de har fullstendig regi. Hun ønsker å stå i sentrum, men aldri der hvor hun ikke kan holde på den perfekte fasaden. Heldigvis har antall lesere gått ned. Håper det fortsetter sånn for figuren hun gjør gjennom bloggen er virkelig ikke et ideal for noen. Hva har påvirket henne til denne søken etter det perfekte, tro? For unektelig kan det oppfattes slik med måten CBE fremstiller seg selv og livet sitt. Det må føles fryktelig slitsomt og som et evig jag. Jeg er glad det ikke er meg. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angeleye Skrevet 26. februar 2018 #51276 Del Skrevet 26. februar 2018 Badekaret er vel sponset? Det er to snutter på instastory med fokus på badekaret, uten merking. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bakepulver Skrevet 26. februar 2018 #51277 Del Skrevet 26. februar 2018 1 time siden, fina skrev: Ikke sant. Ingen påstår vel at å løpe 9 eller 15 km er sykelig i seg selv, men når det gjøres i sammenheng med alt annet utseendefokusert hun gjør, kan det bli ordentlig skadelig for en liten andel. I vær varsom-plakaten for bloggere (som CBE jo valgte å ikke skrive under på) står det blant annet at en ikke skal oppgi tall (distanser, kroppsvekt, antall gram mat osv) nettopp fordi det kan "misbrukes" av jenter (og gutter) som ønsker å bli like tynne, pene og vellykka som mange bloggere. Disse er ikke nødvendigvis syke, men andelen unge som føler på misnøye med seg selv og egen kropp, og som gjerne skulle vært finere/flinkere/tynnere/penere, er jo skyhøy (orker ikke lete frem statistikk, men kjent faktum). Å legge ansvaret på individer som "er utsatt for psykisk sykdom" blir faktisk for lett - kroppspress og usikkerhet er et samfunnsproblem som CBE med sin ignorante holdning og med innlegg om at det er såå fint med kokostiss/løsvipper/efi-barberhøvler/å endelig kunne unne seg pizza siden hun har løpt så langt på mølla bidrar til. At hun konsekvent nekter å se poenget i kommentarene hun får, og tilsynelatende møter all kritikk med "dere har misforstått produktet - det skal jo sprayes på området rundt" (en norm om å ha kokosduftende lår og lyske er faktisk også kroppspress, btw) er en annen sak. Bedriften fremmer på ingen måte et avslappet forhold til kropp, mat, trening eller utseende. De fremmer i mine øyne en kvinne som må bruke all slags produkter for å føle seg bra med seg selv da det naturlige utseende ikke er godt nok! De selger usikkerhet på dåseboks! 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogspike Skrevet 26. februar 2018 #51278 Del Skrevet 26. februar 2018 9 minutter siden, Bakepulver skrev: Bedriften fremmer på ingen måte et avslappet forhold til kropp, mat, trening eller utseende. De fremmer i mine øyne en kvinne som må bruke all slags produkter for å føle seg bra med seg selv da det naturlige utseende ikke er godt nok! De selger usikkerhet på dåseboks! Det er mitt inntrykk også. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Touchy Skrevet 26. februar 2018 #51279 Del Skrevet 26. februar 2018 (endret) 1 time siden, Skogspike skrev: Hva har påvirket henne til denne søken etter det perfekte, tro? For unektelig kan det oppfattes slik med måten CBE fremstiller seg selv og livet sitt. Det må føles fryktelig slitsomt og som et evig jag. Jeg er glad det ikke er meg. Det må jo bunne i en enorm usikkerhet i ungdommen, og så har det ballet på seg. Hun har et helt ordinært utseende, strever for å være mye mer enn hva hun er. Ofte blir det bare harry, faktisk. Endret 26. februar 2018 av Touchy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bakepulver Skrevet 26. februar 2018 #51280 Del Skrevet 26. februar 2018 2 minutter siden, Touchy skrev: Det må jo bunne i en enorm usikkerhet i ungdommen, og så har det ballet på seg. Hun har et helt ordinært utseende, strever for å bære mye mer enn hva hun er. Ofte blir det bare harry, faktisk. Årsaken til dette eller hva det bunner i blir egentlig bare spekulasjoner, men hvorfor vil hun legge denne lasten over på andre kvinner? Hvofor vil hun fremme helseskadelige tulleprodukter og detox-juice som bare er humbug?? 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg