Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Atheena
6 minutter siden, Kollontaj skrev:

De vennene har iallfall bedre lampesmak enn CBE og frua. 

Veldig. Kan egentlig sies om det meste jeg ser fra huset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest formula
4 minutter siden, -Willow skrev:

I siste bloggpost poserer LKE foran et "kunstbilde" av et barn med sigarett i hånden. Virker som det er i noen venners hus. Så utrolig usmakelig og dårlig forsøk på å være edgy av eierne. Ikke helt heldig å legge ut på bloggen heller, spør du meg. 

Nok et "mørkt" foto i en lang rekke til forveksling like bilder av LKE med barskt og sammenbitt ansiktsutrykk. Som havner på hans instagram etter først ha blitt vist på bloggen. Nesten vanskelig å gjette at denne litt dystre tøffingen har som jobb å gå hjemme og ta bilder av en kokosduftende kone på dagtid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knitting lady
5 minutter siden, fina skrev:

Takk! Problemet er jo nettopp misbruken av innflytelsen sin, og manglende vilje til å se at hun faktisk er i stand til å påvirke også negativt (ikke bare "inspirere bare ved å være seg selv").

Tviler forøvrig ikke på at årsaken til at nettbutikkene nå er utsolgt er CBEs innflytelse, så konspirasjonsteorier om at hun har kjøpt opp alt selv og slikt kan vi holde oss for gode til, syns jeg. :)

Det er akkurat det. Bloggen har jo vore i søkelyset så mange ganger mtp denne problematikken, så det må rett og slett være penga som skrike litt høgare enn moralen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Cissacissa skrev:

Skrev CBE virkelig det? Virkelig????

I innlegget om hennes tanker rund vixen awards (http://www.carolinebergeriksen.no/2018/02/02/vixen-influencer-awards/) kommenterer Noram følgende: "Ingen betraktninger rundt det U.F skriver om hvordan du «inspirerte» henne til å løpe manisk rundt Sognsvann for å bli like tynn som deg?
Du snakker så varmt om hvordan du elsker å inspirere andre…."

CBE svarer: "Ja, jeg elsker å inspirere andre. At et fåtall av disse blir negativ påvirket er utrolig synd, men dessverre er det ingenting jeg kan gjøre noe med. Slik vil det være med alt en offentlig person foretar seg, det vil kunne bli brukt negativt. Dette gjelder ikke utelukkende min blogg eller blogg generelt, men også tv-bransjen, magasinbransjen og internett generelt, alt har innhold som kan trigge en som er utsatt for å utvikle psykisk sykdom. Å løpe 9 kilometer (3 x sognsvann) er ikke manisk. Jeg løp ofte 15 km. frem mot halvmaraton i fjor og blogget om dette, det kan være noen ble negativt påvirket av dette også. Dessverre fungerer ikke verden slik at man kan ta hensyn til absolutt alle mennesker, og dette mener jeg ikke på en vond måte. Sånn er det bare"

Mulig jeg har defensiv-brillene på, men i mine øyne vitner dette svaret om ekstrem mangel på empati, et enormt behov for å ha rett og total fraskrivelse av ansvar som influencer.

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkustjukk
17 minutter siden, formula skrev:

Nok et "mørkt" foto i en lang rekke til forveksling like bilder av LKE med barskt og sammenbitt ansiktsutrykk. Som havner på hans instagram etter først ha blitt vist på bloggen. 

Sammen med et eller annet svulstig engelsk sitat suksess og hatere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagbladet har nå en artikkel om detox juice drikking. Og det har ingen virkning. Denne burde "dama" ha lest før hun prøvde selv...eller påvirket andre til å prøve.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest -Willow
5 minutter siden, Konvall skrev:

Dagbladet har nå en artikkel om detox juice drikking. Og det har ingen virkning. Denne burde "dama" ha lest før hun prøvde selv...eller påvirket andre til å prøve.

Har du link eller er det betalingsmur? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, formula skrev:

Nok et "mørkt" foto i en lang rekke til forveksling like bilder av LKE med barskt og sammenbitt ansiktsutrykk. Som havner på hans instagram etter først ha blitt vist på bloggen. Nesten vanskelig å gjette at denne litt dystre tøffingen har som jobb å gå hjemme og ta bilder av en kokosduftende kone på dagtid. 

Det er et svært kjent bilde av fotokunstneren Sally Mann. Jenta på bildet er (hvis jeg husker rett) datteren til fotografen. Og jeg mener å huske moren har uttalt at det er en tyggis-sigarett. 

Helt uproblematisk. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Kulturfruen skrev:

Det er et svært kjent bilde av fotokunstneren Sally Mann. Jenta på bildet er (hvis jeg husker rett) datteren til fotografen. Og jeg mener å huske moren har uttalt at det er en tyggis-sigarett. 

Helt uproblematisk. 

Jeg mente å siter Willow, ikke formula... beklager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Kulturfruen skrev:

Helt uproblematisk. 

Det er datteren, ja. Sally Mann brukte barna sine som modeller. 

Aner vi en inspirasjonskilde her, kanskje? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fresi skrev:

Det er datteren, ja. Sally Mann brukte barna sine som modeller. 

Aner vi en inspirasjonskilde her, kanskje? 

Jepp, antakelig. Hvis Sally Mann kan, hvorfor i all verden kan ikke herr og fru fotballfrue? :sexy: 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, pøbelsara skrev:

Jepp, antakelig. Hvis Sally Mann kan, hvorfor i all verden kan ikke herr og fru fotballfrue? :sexy: 

"Sally gjør det, hvorfor er det bare vi som får kjeft?" 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Max Potente
2 hours ago, pøbelsara said:

Sally Mann er svært kontroversiell nettopp fordi barna ble utnyttet (tilfeldig at jeg siterte deg):

http://www.independent.co.uk/arts-entertainment/art/features/art-or-abuse-a-lament-for-lost-innocence-2078397.html

https://www.nytimes.com/2015/04/19/magazine/the-disturbing-photography-of-sally-mann.html

Endret av Max Potente
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Kulturfruen skrev:

Jeg mente å siter Willow, ikke formula... beklager!

Helsedirektoratet vil nok si noe annet enn at bildet ikke er problematisk.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Max Potente skrev:

Kunst eller misshandling... Ja, hvor går egentlig grensen? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkustjukk
14 minutter siden, Bakepulver skrev:

Kunst eller misshandling... Ja, hvor går egentlig grensen? 

Så lenge det gjøres "delikat"?🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, -Willow skrev:

Har du link eller er det betalingsmur? 

Er rett under hovedoppslaget om spellemannsprisen på Dagbladet sin nettside. Ingen betaling.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men altså - CBE hevder hardnakket at dåsekokossprayen IKKE er reklame - og skryter av at den er utsolgt i Vitas nettbutikk etterpå. Butikken hun liksom tilfeldigvis nevnte som en som har sprayen til salgs? Hun har sikkert en kvittering på lur i tilfelle noen fortsetter å lure på hvorfor hun lager gratisreklame for et tvilsomt produkt.

Jeg tror ikke på henne. Så fra og med nå er jeg ekskunde hos VIta.

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...