virkelig Skrevet 4. februar 2018 #49481 Del Skrevet 4. februar 2018 30 minutter siden, formula skrev: Ja, jeg leser bloggen til CBE, har gjort det i mange år, og aldri lagt skjul på det heller. Så hun får klikk fra meg, og det gir henne kling i kassen. Har heller ikke noe personlig ønske om å se bloggen gå nedenom og hjem, for meg kan hun gjerne blogge til hun blir 100. I utgangspunktet fulgte jeg fordi jeg likte bloggen slik den en gang var. Etterhvert ble det mer av gammel vane, og nå følger jeg fordi jeg morer meg, både over innleggene og kommentarfeltet. I tillegg er jeg generelt opptatt av bloggernes påvirkningskraft og medienes samfunnsrolle. På en måte er det litt trist å se hvordan bloggen har blitt, og alt den har vært gjennom av juks med bilder og kommentarer, manglende merking av reklame, barneeksponering etc. Alt dette har gitt bloggen en form for publisitet som kanskje ikke var ønsket av CBE, men som også har vært med på å opprettholde interessen, om enn på en negativ måte. Nå synes jeg det både er komisk og fascinerende å følge denne tilsynelatende dukkehjem-tilværelsen, og hadde det bare vært ørlite selvironi og betydelig mindre selvhøytidelighet i innleggene hadde hun/de vært spart for mye av latterliggjøringen her inne. Sånn som bloggen framstår i dag er det vanskelig å kommentere her uten at det virker som latterliggjøring av både blogg og kommentarfelt. Savner humor og selvironi hos dette paret! (og hos dere som iherdig forsvarer bloggen her inne) På den andre siden er bloggen lettlest, lett å navigere i, og ikke minst: til dels veldig fine bilder. Jeg har masse humor, men ikke når det kommer til å gjøre narr av andre mennesker, negative kommentarer og latterliggjøring. Og jeg syntes dessverre mange av dine kommentarer tilhører dette. Ikke mye humor å spore på det du skriver, kun ren utdriting av CBE, smaken hennes og alt som har med dama å gjøre. Og hvordor er det greit at de som er mot CBE bruker dere, mens når bl.a jeg skriver dere så blir det helt galt for visse her inne i tråden. Men det å skrive dere er kanskje kun feil av oss som støtter CBE ? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 4. februar 2018 #49482 Del Skrevet 4. februar 2018 1 time siden, Miranda16 skrev: Siden du velger å delta i denne debatten, så ønsker jeg at du utdyper dine påstander, slik andre gjør i denne tråden. Det blir en lite produktiv diskusjon eller seriøs debatt om du ikke kan komme med eksempler på dine oppfatninger Det jeg husker akkurat nå er påstander om at CBE eldste brukte hairextension, noe som også ble omtalt inne på denne bloggen om toppblogger. Dette stemte selvfølge ikke. Det innlegget måtte de fjerne. Hvis jeg hadde hatt tid til å gå gjennom, så kunne jeg kommet med flere eksempler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 4. februar 2018 #49483 Del Skrevet 4. februar 2018 (endret) 3 timer siden, virkelig skrev: ... . Og hvorfor blander du inn privat personen Caroline ? Jeg kjenner ikke henne noe mer enn de fleste andre ut fra bloggen . Trodde dette dreide seg om bedriften CBE som flere er flinke til å påpeke til stadighet . Men jeg er av den oppfatning av det som har skjedd i fortiden ikke skal forfølge en person for resten av tiden, mener noen har skrevet skandalen tidligere , kommentar skandalen ? Jeg mener det var en tabbe, men livet går videre.... Du skal få lov til å mene det, men jeg vil gjerne svare på hvorfor enkelte mener løgner fra en bedrift gjennom flere år svekker troverdigheten, og kan være vanskelig å rette opp i. Her har vi en bedrift med to ansatte (som også er eiere). De har begge løyet til sine lesere/kunder. Caroline Berg Eriksen løy om bilderedigering fra høsten 2011 til høsten 2014 - https://imgur.com/a/guiOq - og Lars-Kristian Eriksen drev med kommentarjuks iallefall i 2012, 2013 og 2014 (som jeg har dokumentert) -https://imgur.com/a/ZFKMr . Det var gjentatte tilfeller over lang tid, og mest sannsynlig stoppet det kun opp fordi det ble oppdaget. Mange lurer på om det skjer enda, og siden det tilsynelatende var så lett for Caroline Berg Eriksen å lyge, så kan man ikke vite hva som foregår/vanskelig å stole på det hun skriver nå i ettertid. Dårlig rykte bruker å forfølge en bedrift. Det skal veldig mye til for å rette på det. I tillegg har man andre kritikkverdige forhold ved bedriften - https://imgur.com/a/3mO86 - som gjør at det skal enda mer til. Endret 4. februar 2018 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gregor Clegane Skrevet 4. februar 2018 #49484 Del Skrevet 4. februar 2018 LKE er saklig? Dummeste jeg noen gang har hørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 4. februar 2018 #49485 Del Skrevet 4. februar 2018 22 minutter siden, Lin10 skrev: Det jeg husker akkurat nå er påstander om at CBE eldste brukte hairextension, noe som også ble omtalt inne på denne bloggen om toppblogger. Dette stemte selvfølge ikke. Det innlegget måtte de fjerne. Hvis jeg hadde hatt tid til å gå gjennom, så kunne jeg kommet med flere eksempler. Innlegget ble fjernet fra BOTB fordi moren ringte og ba dem om å fjerne det. BOTB gjorde det de burde gjøre i den situasjonen og fulgte morens ønske. Har ingenting med om barnet faktisk hadde extentions eller ikke, selv om måten du formulerer deg på antyder noe annet. Ingen grunn til å lage flere ubegrunnede rykter. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 4. februar 2018 #49486 Del Skrevet 4. februar 2018 9 minutter siden, Inocybe skrev: Innlegget ble fjernet fra BOTB fordi moren ringte og ba dem om å fjerne det. BOTB gjorde det de burde gjøre i den situasjonen og fulgte morens ønske. Har ingenting med om barnet faktisk hadde extentions eller ikke, selv om måten du formulerer deg på antyder noe annet. Ingen grunn til å lage flere ubegrunnede rykter. CBE ønsket ikke at der skulle spres usanne rykter om hennes barn, så jo, det handlet absolutt om det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bakepulver Skrevet 4. februar 2018 #49487 Del Skrevet 4. februar 2018 39 minutter siden, Lin10 skrev: Det jeg husker akkurat nå er påstander om at CBE eldste brukte hairextension, noe som også ble omtalt inne på denne bloggen om toppblogger. Dette stemte selvfølge ikke. Det innlegget måtte de fjerne. Hvis jeg hadde hatt tid til å gå gjennom, så kunne jeg kommet med flere eksempler. Dette var særdeles tynt.. Jeg kan ikke se hvordan dette kan være med på å gi argumentene dine noen slags form for tyngde i denne debatten. Du unnlater å svare på spørsmål som setter bedriften i et dårlig lys. Synes du at det er OK dersom Statoil eller andre bedrifter bryter lovverket? 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 4. februar 2018 #49488 Del Skrevet 4. februar 2018 47 minutter siden, Lin10 skrev: Det jeg husker akkurat nå er påstander om at CBE eldste brukte hairextension, noe som også ble omtalt inne på denne bloggen om toppblogger. Dette stemte selvfølge ikke. Det innlegget måtte de fjerne. Hvis jeg hadde hatt tid til å gå gjennom, så kunne jeg kommet med flere eksempler. Nå svarte du ikke på hovedspørsmålet mitt; "Ser ikke at CBE driver med en useriøs fremferd". Etterspør en utdypning av dette 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bakepulver Skrevet 4. februar 2018 #49489 Del Skrevet 4. februar 2018 @Lin10 vi er flere her som ønsker at du svarer på spørsmålene som er blitt stilt angående denne bedriften! 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bakepulver Skrevet 4. februar 2018 #49490 Del Skrevet 4. februar 2018 37 minutter siden, Asti skrev: Du skal få lov til å mene det, men jeg vil gjerne svare på hvorfor enkelte mener løgner fra en bedrift gjennom flere år svekker troverdigheten, og kan være vanskelig å rette opp i. Her har vi en bedrift med to ansatte (som også er eiere). De har begge løyet til sine lesere/kunder. Caroline Berg Eriksen løy om bilderedigering fra høsten 2011 til høsten 2014 - https://imgur.com/a/guiOq - og Lars-Kristian Eriksen drev med kommentarjuks iallefall i 2012, 2013 og 2014 (som jeg har dokumentert) -https://imgur.com/a/ZFKMr . Det var gjentatte tilfeller over lang tid, og mest sannsynlig stoppet det kun opp fordi det ble oppdaget. Mange lurer på om det skjer enda, og siden det tilsynelatende var så lett for Caroline Berg Eriksen å lyge, så kan man ikke vite hva som foregår/vanskelig å stole på det hun skriver nå i ettertid. Dårlig rykte bruker å forfølge en bedrift. Det skal veldig mye til for å rette på det. I tillegg har man andre kritikkverdige forhold ved bedriften - https://imgur.com/a/3mO86 - som gjør at det skal enda mer til. Et dårlig omdømme er vanskelig å bli kvitt. Det kan ta opp til flere år. Dersom CBE & Co ønsker å gjenopprette tilliten må de begynne å forholde seg til lovverket. Å merke reklame som reklame kan da umulig være så vanskelig? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
virkelig Skrevet 4. februar 2018 #49491 Del Skrevet 4. februar 2018 jeg holder med @Lin10, kan heller ikke se at de holder på med useriøs fremferd. Det trenger vel ikke fordypning eller noen videre forklaring. Hun leverer en blogg med lett underholdning, ta det som det er. Trenger ikke henge seg opp i det som var med kommentar juks, det er spekulasjon om de fortsatt gjør det, samme med at flere her mener alt skal merkes om du kun ser en kant av en stol. Det er mye synsing om dette, og ikke det samme som at alt er sant selv om det skrives her inne. Syntes CBE er blirtt veldig flinke til å merke, det er nesten ikke barn på bloggen(vet ikke på snap), ikke mye på IG heller . LKE kan miste "hode"innimellom på SOME, men det har jeg jammen meg forståelse for. For det er ikke mage som utstettes for den heksjejakten i blogg verden som de opplever. Alt skal etterforskes og granskes 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 4. februar 2018 #49492 Del Skrevet 4. februar 2018 (endret) 8 minutter siden, virkelig skrev: jeg holder med @Lin10, kan heller ikke se at de holder på med useriøs fremferd. Det trenger vel ikke fordypning eller noen videre forklaring. Hun leverer en blogg med lett underholdning, ta det som det er. Trenger ikke henge seg opp i det som var med kommentar juks, det er spekulasjon om de fortsatt gjør det, samme med at flere her mener alt skal merkes om du kun ser en kant av en stol........... Det handler ikke om å henge seg opp i, men å forklare at når to ansatte/eiere lyger og driver med juks over flere år så vil det henge ved bedriften. Ja, det er spekulasjon hvis man sier at de gjør det. Det er derimot fakta at CBE og LKE løy og jukset i mange år. Videre at de i ettertid stengte for innsyn, og at man vet ikke hva som skjer nå. Kan du dokumentere påstanden din " flere her mener alt skal merkes om du kun ser en kant av en stol."? Endret 4. februar 2018 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bakepulver Skrevet 4. februar 2018 #49493 Del Skrevet 4. februar 2018 6 minutter siden, virkelig skrev: jeg holder med @Lin10, kan heller ikke se at de holder på med useriøs fremferd. Det trenger vel ikke fordypning eller noen videre forklaring. Hun leverer en blogg med lett underholdning, ta det som det er. Trenger ikke henge seg opp i det som var med kommentar juks, det er spekulasjon om de fortsatt gjør det, samme med at flere her mener alt skal merkes om du kun ser en kant av en stol. Det er mye synsing om dette, og ikke det samme som at alt er sant selv om det skrives her inne. Syntes CBE er blirtt veldig flinke til å merke, det er nesten ikke barn på bloggen(vet ikke på snap), ikke mye på IG heller . LKE kan miste "hode"innimellom på SOME, men det har jeg jammen meg forståelse for. For det er ikke mage som utstettes for den heksjejakten i blogg verden som de opplever. Alt skal etterforskes og granskes Dersom du hevder at bedriftens lovbrudd ikke er useriøs fremferd stiller jeg med undrende til hvorfor det er OK at CBE bryter loven! Jeg vil så absolutt at du skal begrunne argumentene dine! 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 4. februar 2018 Forfatter #49494 Del Skrevet 4. februar 2018 (endret) Det blir nok både 1 og 2 bloggpriser på CBE i kveld. Regelmessige brudd på Åndsverksloven, Alkoholreklameloven og Markedsføringsloven betyr intet i denne bransjen så lenge man drar inn nok gryn (imgur lånt av @Asti): https://imgur.com/a/3mO86 Jeg registrerer forøvrig at Vitsen Awards nedskalerer kraftig for hvert år. De har gått fra en nokså storslått feiring med musikkinnslag i 2013 til en slags intim samling med kun nominerte og presse for 2017-utdelingen. Denne gangen blir det ikke engang en fest etterpå. Ja ja. De får kose seg med å feire seg selv der de sitter med stivsminkede, nyinnsprøytede ansikter, sponsede gallakjoler og telefonen i hånda nonstop. Endret 4. februar 2018 av Ultiva 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
virkelig Skrevet 4. februar 2018 #49495 Del Skrevet 4. februar 2018 2 minutter siden, Bakepulver skrev: Dersom du hevder at bedriftens lovbrudd ikke er useriøs fremferd stiller jeg med undrende til hvorfor det er OK at CBE bryter loven! Jeg vil så absolutt at du skal begrunne argumentene dine! Så lenge hun ikke er straffet for noe så står jeg for det jeg har skrevet. Hun er ikke bøtelagt , hun fikk vel et brev hvor det var påpekt at FO ønsket bedre merking/mer synlig Jeg syntes de er strenge, men det er min mening, syntes hun merker bra og har aldri vært i tvil om hva som er reklame eller ikke Så jeg trenger vel ikke dokumentere min mening . Og skulle FO bøtelegge visse bloggere så vil det forskjells behandle både bloggere og de med store IG kontoer pga ressurs mangel. Det er hundrevis av aktører i SOME som ikke merker korrekt, men fordi noen ser det som sin oppgave og melde inn på bl.a CBE så er det hun som frontes av de store bloggerne som fikk et brev. Men det er virkelig ingen big deal 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 4. februar 2018 #49496 Del Skrevet 4. februar 2018 1 minutt siden, virkelig skrev: Så lenge hun ikke er straffet for noe så står jeg for det jeg har skrevet. Hun er ikke bøtelagt , hun fikk vel et brev hvor det var påpekt at FO ønsket bedre merking/mer synlig Jeg syntes de er strenge, men det er min mening, syntes hun merker bra og har aldri vært i tvil om hva som er reklame eller ikke Så jeg trenger vel ikke dokumentere min mening . Og skulle FO bøtelegge visse bloggere så vil det forskjells behandle både bloggere og de med store IG kontoer pga ressurs mangel. Det er hundrevis av aktører i SOME som ikke merker korrekt, men fordi noen ser det som sin oppgave og melde inn på bl.a CBE så er det hun som frontes av de store bloggerne som fikk et brev. Men det er virkelig ingen big deal Nei, hun er ikke straffet, men hun har i 2017 fått både brev fra Forbrukerombudet om brudd på markedsføringsloven og brev fra Helsetilsynet om brudd på alkoholloven - https://imgur.com/a/tN2zG . Imponerende. . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bakepulver Skrevet 4. februar 2018 #49497 Del Skrevet 4. februar 2018 1 minutt siden, virkelig skrev: Så lenge hun ikke er straffet for noe så står jeg for det jeg har skrevet. Hun er ikke bøtelagt , hun fikk vel et brev hvor det var påpekt at FO ønsket bedre merking/mer synlig Jeg syntes de er strenge, men det er min mening, syntes hun merker bra og har aldri vært i tvil om hva som er reklame eller ikke Så jeg trenger vel ikke dokumentere min mening . Og skulle FO bøtelegge visse bloggere så vil det forskjells behandle både bloggere og de med store IG kontoer pga ressurs mangel. Det er hundrevis av aktører i SOME som ikke merker korrekt, men fordi noen ser det som sin oppgave og melde inn på bl.a CBE så er det hun som frontes av de store bloggerne som fikk et brev. Men det er virkelig ingen big deal Hun er jo blitt tatt med buksene nede flere ganger med bla brudd på alkoholloven. Lovverket er der for en grunn og skal en drive butikk må en faktisk kunne forholde seg til loven og de rettningslinjene som gjelder! Merking av reklame er ikke denne bedritent sterkeste side.. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
virkelig Skrevet 4. februar 2018 #49498 Del Skrevet 4. februar 2018 Akkurat nå, Asti skrev: Nei, hun er ikke straffet, men hun har i 2017 fått både brev fra Forbrukerombudet om brudd på markedsføringsloven og brev fra Helsetilsynet om brudd på alkoholloven - https://imgur.com/a/tN2zG . Imponerende. . Igjen bare brev. Hun er ikke straffet for noe, så enn så lenge så er dette kun en henvendelse . Så vil jeg vel tro de lærer og tar det til følge. Jeg syntes de får ufortjent mye pes, og mener CBE er veldig flink til å merke reklame 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bakepulver Skrevet 4. februar 2018 #49499 Del Skrevet 4. februar 2018 (endret) 4 minutter siden, virkelig skrev: Igjen bare brev. Hun er ikke straffet for noe, så enn så lenge så er dette kun en henvendelse . Så vil jeg vel tro de lærer og tar det til følge. Jeg syntes de får ufortjent mye pes, og mener CBE er veldig flink til å merke reklame Hun har brutt loven! Dersom de hadde vært flinke ville de ikke fått disse brevene som omhandler brudd på lovverket! Ingen lovbrudd, ingen brev! Synes du at det er greit at Statoil, Hydro og andre bedrifter bryter loven? Du er klar over at du støtter oppom lovbrudd med uttalelsene dine? Endret 4. februar 2018 av Bakepulver 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 4. februar 2018 #49500 Del Skrevet 4. februar 2018 5 minutter siden, virkelig skrev: Igjen bare brev. Hun er ikke straffet for noe, så enn så lenge så er dette kun en henvendelse . Så vil jeg vel tro de lærer og tar det til følge. Jeg syntes de får ufortjent mye pes, og mener CBE er veldig flink til å merke reklame Synes du det er greit å bryte loven? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg