Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Zeitgeist

Det er provoserende å se at hun kun slipper gjennom kommentarene til de som nærmest tilber henne.

Jeg ser i kommentarfeltet på bloggen at hun nå har fått en lang kommentar fra ei som forsvarer CBEs handlinger med "alle andre gjør det jo". Dette er et strålende eksempel på de leserne som har et venninne-syn på CBE, i stedet for å se henne (og bloggen) som den bedriften hun (og den) er.

Ja, folk redigerer kanskje facebook-profilbildet sitt. Eller bildene på en hobbyblogg. Forskjellen er at de ikke tjener penger på det, og de sier svarer ikke "Takk! Jeg bruker produkter fra....., som gjør huden min sååå fin!" og lurer folk til å bruke mye penger på disse produktene, når de egentlig bare har retusjert den glattere. Det er forskjell på forfengelighet på facebook/instagram og svindel.

Legger også merke til at Maria, som postet kommentaren jeg nettopp nevnte, bare nevner bilderedigeringen. Hun nevner ikke kommentarforfalskning og netthetsing med et eneste ord, sannsynligvis fordi det ikke er like lett å forsvare. CBE later som at hun er lege og kaller folk mentalt tilbakestående, gjemt bak andre navn. Da kan man ikke si "alle andre gjør....".

Hun sitter allerede på et synkende skip, jeg klarer ikke å forestille meg hvor mye av CBE/LKE-parets tid som går med til skadebegrensning i disse dager. Håper de snart skjønner vanviddet i dette og avslutter det, det finnes da bedre ting for småbarnsforeldre å bruke tiden sin på.

Er du sikker på at denne Maria ikke er den samme Maria som har skrevet så fine ord til CBE tidligere ... kremt, kremt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glædelig

Ser også at hun svarer den ene blodfanen hennes på bloggen at "vi" aldri kommer til å knekke dem.

Det handler jo ikke om at vi vil knekke dem som person, så det sier jo litt om selvinnsikten.

Det handler om at bedriften deres er skitten, og at alle de tusen leserne hennes har rett til å få høre sannheten. De har rett til å få vite at bloggen er basert på alvorlige løgner og dobbelspill. Kjenner jeg blir matt når hun kommer med sånne *stakkars-meg-svar*.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva Blondinbella mener om dette? Var det ikke hun som var så stolt over å få Fotballfrua inn på samme plattform som henne selv.....

Er ikke sikkert hun er like stolt nå :ler:

Jeg sitter på tlf så jeg får ikke linket man kanskje noen kan gi henne noen hint....

Jeg tror ikke hun blogger på Blondinbella og Spotlife lenger. Noen spurte henne for litt siden om det ned å blogge for 'de store stedene' som blogg.no og side2 og sånt og da svarte hun at hun ikke blogget for noen plattform men på egenhånd.

Selvfølgelig mulig jeg misforsto. Har ikke hørt noe om at samarbeidet er brutt- men det virket litt sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er nå at tabloidene avventer saken med tanke på alt det andre som skjer i verden pluss at det nettopp var den redigering-saken, og jeg tipper at dersom noen medier allerede hadde tatt kontakt med paret ville det vært et innlegg på bloggen hvor hun forklarer at "det er leserne sine feil, det er dere som legger et umenneskelig press på meg" slik at det skal se ut som at hun er i forkant. Men jeg tenker litt på troverdighet og hvilke avtaler hun har med diverse sponsorer. Vet ikke om det er fler enn getinspired som hyppig reklameres for på bloggen lenger (coverbrands og nelly er iallefall long gone), men de bør få noe tilbakemelding på at dette ikke er ok. Noen som vet om det er gjort allerede? Og hun får vel trening på Elixia (eller ELIXIA :P ) sponset, og de bør vel også få en slags tilbakemelding om det, da de umulig kan stå for slike holdninger alle alter egoene til FFparet tydeligvis har..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, jeg har ikke latt meg provosere av denne dama på leeeenge, bare ledd av henne, men nå er jeg faktisk provosert! Hvordan kan hun sitte der og leke nord-Korea og sensurere og slette absolutt alle spørsmål og kommentarer på Facebook, Instagram og egen blogg, samtidig som hun spiller OFFER i eget kommentarfelt: "Vi lar oss ikke knekke... De er kun ute etter å sverte oss... Det er ikke sant en gang..."??

FYI, kjære frue, du er ikke noe stakkars offer, det er ikke synd på deg, du er tatt med buksene nede i en forferdelig pinlig sak, og du har ingen unnskyldning. Du er så hyklersk og nedlatende i ditt møte med absolutt alle som stiller seg kritisk til dine dårlige handlinger at det er avskyelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at denne Maria ikke er den samme Maria som har skrevet så fine ord til CBE tidligere ... kremt, kremt :fnise:

Hehe, hvem vet! :laugh:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle bare vite hva Fotballfruen virkelig tenker om leger!

DET forklarer hvorfor man velger å ikke begynne på medisinstudiet selv om man har kjempegode karakterer. All lesingen kan faktisk gjøre at du blir asosial og- verst av alt ikke bruke vipper/løshår og dermed være... stygg.

Må nok innrømme at fotballfrue har bedre kropp og er penere enn meg. Og det er helt greit. Jeg er fornøyd med mine valg i livet som har gjort at jeg ikke trenger konstant bekreftelse eller å måtte redigere megselv tynnere.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Jeg tror ikke hun blogger på Blondinbella og Spotlife lenger. Noen spurte henne for litt siden om det ned å blogge for 'de store stedene' som blogg.no og side2 og sånt og da svarte hun at hun ikke blogget for noen plattform men på egenhånd.

Selvfølgelig mulig jeg misforsto. Har ikke hørt noe om at samarbeidet er brutt- men det virket litt sånn.

Det forholdet må jo ha vært turbulent.

I 2012 ble Blondinbella lei seg av å se på bikinibildene til FF. I november 2013 var FF plutselig inspirerende for den svenske bloggdronningen som ønsket henne velkommen inn i varmen hos Spotlife. Året etter kom den etterhvert berømte Fotballfrue...jeg mener Tonje-kommentaren der Blondinbella omtales som middelmådig gråstein. Puss at det var Spotlife som stod bak alkoholreklamen på bloggen den gangen.

Lurer på hvem som slo opp med hvem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra en som nettopp oppdaget denne tråden: Oi. :hakeslepp:

Nå har jeg, ut fra det jeg har fått med meg tidligere, aldri mistenkt Frua og Fruemannen for å være verken særlig sympatiske eller helt i vater etisk sett, men dette er jo faktisk ganske ille. Når jeg leser de skjermdumpene som beviser at det er de selv som skriver kommentarer under andre navn, så blir jeg direkte flau. Altså, jeg rødmer faktisk, fordi det er så amatørmessig, stygt, barnslig, selvforherligende, og på mange måter også litt trist.

Hvor pinlig er det ikke at "norges største blogger", som er voksne mennesker og foreldre og helt klart burde visst bedre, oppfører seg som trassbarn i eget kommentarfelt? At hun/han kaller lesere "mentalt tilbakestående"? At de støtter seg selv under andre navn? At de titulerer seg som leger, jurister og annet som liksom skal gi budskapet deres mer tyngde og troverdighet? Og det er noe veldig krampaktig, i tillegg til latterlig komisk, over flere av disse kommentarene, noe som egentlig gjør det litt trist.

Jeg mener det sier så uendelig mye om disse menneskenes syn på eget ansvar, seg selv, og ikke minst respekten for de leserne som faktisk er grunnen til at de kan leve av bloggen sin. De sitter jo faktisk der og skriver at lesere er "mentalt tilbakestående, og later som at det er noen andre som har skrevet det? Sykt.

I alle tilfeller må de jo ha trodd at alle som leser der inne, bortsett fra de selv, er neper. Når man opererer sånn som de har gjort, så er fallhøyden stor.

Men skulle man ikke tro at CBE, som tross alt har litt medieerfaring nå, klarte å takle denne flausen på en litt mer oppegående måte enn å sensurere og fjerne alle spor? Det gir jo inntrykk av full panikk, og vil neppe tjene henne, særlig med tanke på at det finnes skjermdumper som beviser det hun har gjort? Dette kommer hun seg IKKE unna.

Eller, hva vet jeg. Tydeligvis så er jeg ute av stand til å føre en samtale, og så mangler jeg, som mange andre av dere, sosiale antenner og en del annet vesentlig av allmenndannelse, kulturell kapital og opplevelser som man jo neppe får ved å være på en lesesal istedenfor å oppleve verden som blogger. :icon_lol:

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, jeg har ikke latt meg provosere av denne dama på leeeenge, bare ledd av henne, men nå er jeg faktisk provosert! Hvordan kan hun sitte der og leke nord-Korea og sensurere og slette absolutt alle spørsmål og kommentarer på Facebook, Instagram og egen blogg, samtidig som hun spiller OFFER i eget kommentarfelt: "Vi lar oss ikke knekke... De er kun ute etter å sverte oss... Det er ikke sant en gang..."??

FYI, kjære frue, du er ikke noe stakkars offer, det er ikke synd på deg, du er tatt med buksene nede i en forferdelig pinlig sak, og du har ingen unnskyldning. Du er så hyklersk og nedlatende i ditt møte med absolutt alle som stiller seg kritisk til dine dårlige handlinger at det er avskyelig!

Enig i denne..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Jeg skrev til de utenlandske mediene om at hun hadde retusjert bilder. De som skrev om det, og intervjuet henne i The Morning Show. Om etter-fødsel bildet.

Jeg vet ikke om de gjorde noe med det. Saken var kanskje ikke stor nok da, tidspunktet var feil, kanskje det for dem ville være å dri..seg selv ut for at de lagde en sak ut av det, og det viste seg at de hadde blitt lurt trill rundt.

Kanskje noen skal kontakte dem og fortelle hva mer hun har holdt på med. Selv om jeg tviler på at de vil gjøre noe med det. Som sagt: de har blitt lurt trill rundt. Eller kanskje ikke: Det er kanskje best å ikke gjøre henne verdensberømt.

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes denne tråden tok seg opp ganske kraftig ved redigeringssaken, og nå denne falske kommentarer saken. Enten så tar media tak i det , eller så gjør de ikke det.

Beste man kan gjøre er jo å boikotte hele bloggen, og samtidig være saklig når man kommenterer noe rundt denne fruen. Nå de siste sidene synes jeg kanskje denne tråden begynner å bli litt smålig igjen. Saklighet er kjempe fint, men å skulle "ta henne" ved å opprette blogger og lete etter alle mulige andre feil hun må ha funnet på å gjøre, som en slagt heksejakt synes jeg kanskje begynner å bli litt barnslig.

Personlig så synes jeg at denne perfekte framsstillingen av hennes hverdag og måten hun fører sin blogg på blir veldig tydelig, og er dermed en god nok grunn til å ikke ta noe hun sier for særlig seriøst. Hverken treningstipsene hennes eller stilen appelerer noe særlig til meg og gjør vel at bloggen i seg selv ikke blir så voldsomt interessant.

At hun redigerer seg selv og legger inn falske kommentarer igjen gjør bloggen hakket mer patetisk i mine øyne hvertfall.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nettopp

Jeg trur man skal ha litt is i magen nå, og se hva som skjer. Hele media- og bloggnorge er klar over denne tråden, og det er ikke så voldsomt mye mer å gjøre.

Debatterer man videre nå ender det i usakligheter rundt hennes person og utseende igjen. Det er ingen tjent med, og har ingen hensikt.

Jeg tenker at man kan forsøke å la det hele ligge litt, om man da ikke har noe helt nytt å bringe.

Bare min mening :)

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...