Ultiva Skrevet 14. desember 2017 Forfatter #45841 Del Skrevet 14. desember 2017 (endret) 4 timer siden, SKE87 skrev: Det bildet hvor hun har kuttet av hodet på minstemann i det luciainnlegget. Det er jo bare rart å legge ut. Bra hun skjermer barna, men da kan hun vel heller bare droppe bildet. Hvis hun absolutt vil vise frem julegenser nr 3282 som finnes i det huset kan hun vel heller dandere den på gulvet🤷🏼♀️ Rimelig makabert og nok et bevis på at CBE er klar over at utlevering av mindreårige er uetisk. Men så kommer dilemmaet da. Hva skal prioriteres? De mindreåriges privatliv eller mammas behov for likes og nye annonsører? Edit: og hva mener du egentlig med at hun skjermer barna? Vi vet nøyaktig hva barna gjorde fra de ble hentet i barnehagen og til de var i seng en stund etter vanlig sengetid. Vi vet hva de hadde på seg og vi fikk se flere snutter av dem på snap (hvor vi f eks hørte eldstemann synge, helt uvitende om sine xx tusen tilskuere) i tillegg til på mammas blogg. Hva med dette er egentlig å skjerme? Vi vet uansett godt hvordan de mindreårige ser ut forfra, vi får mer enn nok av ansiktsbilder i løpet av en måned også. Endret 14. desember 2017 av Ultiva 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåbærpai Skrevet 14. desember 2017 #45842 Del Skrevet 14. desember 2017 19 minutter siden, formula skrev: Hvor mange småbarnsmødre har krefter og ork til et sånt show etter en arbeidsdag, henting i barnehage, og middag? Bake lussekatter i timevis og etterpå gå runde på runde rundt om i huset med luciasangen ljomende i ørene til langt over vanlig leggetid? Og så ta fatt på et kjøkken som høres ut som om det er totalt nedgriset etterpå? (selv om bildene vitner om noe annet) Høres nærmest ut som galskap. Vel, hvis hun satte deigen, vasket og ryddet bort alt som har med selve baking av denne, før hun hentet i bhg, slik at de gikk rett på selve utformingen av bollene etter middag, som egentlig bare krever litt mel, deig og rosiner, så er det vel ikke store jobben med nedvask etterpå. Bildene hun viser på bloggen der eldstemann liksom står å koker ved benken og "hoi hvor vi har rotet og styret" er jo iscenesatt, spør du meg og min oppfatning av innholdet på blogginnlegget. Nok en; "stress å være småbarnsmor i julestida folkens, er dere ikke enig, kjenner dere dere ikke igjen?" - appell til leserne for å skape denne fortroligheten og illusjonen av at hun er i samme båt som resten av oss. Men alle med over 60 i IQ gjennomskuer glansbildet. Er ikke sikkert barna var med på bakingen engang. Det ser bare sånn ut. Ikke vet jeg. Men det sier litt om troverdigheten til CBE.no. Når mange av oss ikke tror på det som står. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 14. desember 2017 #45843 Del Skrevet 14. desember 2017 9 minutter siden, Ultiva skrev: Rimelig makabert og nok et bevis på at CBE er klar over at utlevering av mindreårige er uetisk. Men så kommer dilemmaet da. Hva skal prioriteres? De mindreåriges privatliv eller mammas behov for likes og nye annonsører? Edit: og hva mener du egentlig med at hun skjermer barna? Vi vet nøyaktig hva barna gjorde fra de ble hentet i barnehagen og til de var i seng lenge etter vanlig sengetid. Vi vet hva de hadde på seg og vi fikk se flere snutter av dem på snap (hvor vi f eks hørte eldstemann synge, helt uvitende om sine xx tusen tilskuere) i tillegg til på mammas blogg. Hva med dette er egentlig å skjerme? Vi vet uansett godt hvordan de mindreårige ser ut forfra, vi får mer enn nok av ansiktsbilder i løpet av en måned også. Kunne ikke vært mer enig. Og så får hun kommentarer som denne "Barna dine er veldig heldig som har en så god mor som deg, du skaper gode minner for dem omkring alle højtider og spesielle dager.", som hun ikke bare velger å publisere, men også takker hjertelig for. Blir nesten litt kvalm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skribent Skrevet 14. desember 2017 #45844 Del Skrevet 14. desember 2017 22 minutter siden, Amafalathiel skrev: jeg har sagt det mange ganger før, men gjentar: Vi er alle anonyme når vi skriver på forum og i kommentarfelt. Hvorfor skal ikke Eriksens få lov til det samme? Jeg synes det er en uting å spekulere i hvem enkeltbrukere er, enten det på forumet eller i kommentarfelt. Det har de bedt om selv. Enig i at det er en uting her i tråden, for det blir så lange avsporinger, men isolert sett er det ikke verre - eller mindre logisk - å lure på hvor mye dritt de slenger rundt seg som anonyme på nett når vi vet det vi vet fra før. De herjer jo med filk enten er anonyme eller under fullt navn i kommentarfeltene, de får vel omtrent den respekten og troverdigheten de selv har bedt om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honningmor Skrevet 14. desember 2017 #45845 Del Skrevet 14. desember 2017 Gud så oppstilt den bloggen er. Ungene er jo rett og slett rekvisitter! Jeg er offisielt utrolig fascinert over at det går an å leve på det viset... 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 14. desember 2017 #45846 Del Skrevet 14. desember 2017 Nesten så hun får ros av meg for å ikke vise frem stekebrettet med lussekattene som barna har laget.. .. meeen, så var det dette picture perfect. Vet nesten ikke hva jeg foretrekker. Joda, ser at barna har fått satt rosiner på den ene raden. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuttavims Skrevet 14. desember 2017 #45847 Del Skrevet 14. desember 2017 (endret) CBE svaret i kjent stil i siste kommentar i innlegget "Fredrikstad, kaffe og snømenn i makronform": http://www.carolinebergeriksen.no/ Hun elsker å fremstille seg som et offer, hun er utrulig frekk, ekstremt lite reflektert, lite "kundevennlig" og milevis fra å være profesjonell. Bloggen leser jeg som underholdning og som en slags motvekt til eget liv. Kjenner jeg meg for mye igjen i henne vet jeg at det er på tide å justere kursen. Men nå vurderer jeg å slutte. Bloggen er så kynisk, egosentrert, uetisk, gjennomkommersialisert og overfladisk at den fortjener minimalt med klikk. Mitt juleønske er at den falmer bort i glemsel og at pendelen svinger motsatt vei.. Endret 14. desember 2017 av tuttavims Pålegg fra moderator, brudd på opphavsrett 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 14. desember 2017 Forfatter #45848 Del Skrevet 14. desember 2017 6 timer siden, Skribent skrev: Jeg synes også bloggen ikke har noen tydelig profil. Tekstene skal være uformelle, muntlige, veldig fra deg til meg, og hun beskriver en tilværelse som er travel, hektisk, kaotisk og full av «hverdagslighet» - sikkert for å virke tilnærmelig og veldig på lag med akkurat DEG. Bildene motarbeider dette helt konsekvent, med bare glatte flater, blankt hår, tung sminke og alt annet enn gjenkjennelige hverdagsmotiver. Hvor vil de hen? Hvem er de? Teksten sier «hei bestevenn, jeg er akkurat som deg!» og bildene + SoMe sier «in your dreams, suckers!». Som produkt er bloggen helt elendig, som bedrift er den latterlig, men som inntektskilde er den gull verdt så lenge ingen ser nærmere på etikk og dømmekraft for øvrig. De viser rett og slett finger’n til leserne og leserne sier bare tusen takk. Stakkarer. Og hvis man etterspør nødvendigheten av denne elleville kjøpebonanzaen og det omfattende behovet for egenpleie på luksushotell i adventstiden så får man beskjed om at "jammen da kjenner du meg ikke i det hele tatt :/ :/ Det jula handler om er jo det jeg ikke nevner med et eneste ord; nemlig budskapet!!" Den bloggen har gått fra å være vittig og feelgood til en eneste lange kavalkade av selvforherligelse og ikke minst selvmotsigelser på grensen til det komiske. 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 14. desember 2017 #45849 Del Skrevet 14. desember 2017 3 timer siden, Anna ~ skrev: Men jeg skjønner ikke problemet. Hvilken forskjell gjør det, om de muligens har stilt seg opp ved komfyren før eller etter bakingen for å illustrere prosessen? Hun har ikke påstått det var actionbilder, liksom. Forskjellen er følgende: Hvis bloggen er en personlig dagbok hvor hun viser og forteller om livet hun lever så er det naturlig å vise bilder av det som skjedde. Det er dette narrative CBE selger til leserne sine og som hun tjener penger på. Hvis bildene derimot er konstruerte illustrasjoner så er ikke bloggen noe annet enn en ren content marketingplattform, som produserer innhold for å selge annonser. Vær varsom-plakaten advarer mot å bryte ned skillet mellom redaksjonelt innhold og reklame. CBE visker ut skillet mellom fakta og fiksjon her,. Hun presenterer bloggen som en dagbok for leserne, mens hun i realiteten konstruerer situasjoner for å tjene penger. Det fortjener leserne å vite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna ~ Skrevet 14. desember 2017 #45850 Del Skrevet 14. desember 2017 9 minutter siden, Snøsøta said: Forskjellen er følgende: Hvis bloggen er en personlig dagbok hvor hun viser og forteller om livet hun lever så er det naturlig å vise bilder av det som skjedde. Det er dette narrative CBE selger til leserne sine og som hun tjener penger på. Hvis bildene derimot er konstruerte illustrasjoner så er ikke bloggen noe annet enn en ren content marketingplattform, som produserer innhold for å selge annonser. Vær varsom-plakaten advarer mot å bryte ned skillet mellom redaksjonelt innhold og reklame. CBE visker ut skillet mellom fakta og fiksjon her,. Hun presenterer bloggen som en dagbok for leserne, mens hun i realiteten konstruerer situasjoner for å tjene penger. Det fortjener leserne å vite. Det er ikke akkurat noen statshemmelighet at Fotballfrue driver en kommersiell blogg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 14. desember 2017 #45851 Del Skrevet 14. desember 2017 Nesten så man kan lure på om det er en voksen forretningskvinne som svarer her, på vegene av sin egen bedrift: "La meg sende en epost til Redd Barna, så kan de spørre noen av barna i Aleppo om de synes at det var smuler. " Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butternut Skrevet 14. desember 2017 #45852 Del Skrevet 14. desember 2017 Eneste kaoset som var på det kjøkkenet er vel LK som febrilsk redigerte bort alt det som var naturlig i en slik setting.. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 14. desember 2017 #45853 Del Skrevet 14. desember 2017 53 minutter siden, Skribent skrev: Det har de bedt om selv. Enig i at det er en uting her i tråden, for det blir så lange avsporinger, men isolert sett er det ikke verre - eller mindre logisk - å lure på hvor mye dritt de slenger rundt seg som anonyme på nett når vi vet det vi vet fra før. De herjer jo med filk enten er anonyme eller under fullt navn i kommentarfeltene, de får vel omtrent den respekten og troverdigheten de selv har bedt om. Det er ikke greitt at de er anonyme i eget kommentarfelt, det er jeg enig i. Men de er i sinne fulle rett til å være anonyme i andre bloggers kommentarfelt, og i tråden her og, akkurat som alle vi andre er. Jeg er helt uenig i at "de har bedt om det", dvs bedt om å bli outet. Jeg vet jo at JEG er en person som etter ekteparet Eriksens oppfatning "slenger (dritt) rundt meg som anonym på nett". Har jeg da etter din mening ikke beskyttelse mot at de eller dere begynner å spekulere i hvem jeg er? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 14. desember 2017 #45854 Del Skrevet 14. desember 2017 16 minutter siden, Anna ~ skrev: Det er ikke akkurat noen statshemmelighet at Fotballfrue driver en kommersiell blogg. Tror ikke alle triksene deres er så godt kjent at vi skal droppe å påpeke dem her jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 14. desember 2017 #45855 Del Skrevet 14. desember 2017 2 timer siden, filifjonka skrev: Forskjellen er at andre mødre ikke har tid, eller faktisk innser, at det beste for barna er ikke å la de til enhver tid få diktere eller komme først. Barn har godt av å aktivisere seg selv og å se at voksne faktisk må ha andre prioriteringer noen ganger. Det skal se fint ut på bloggen. Fasade og gi penger i kassa. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mikrobe Skrevet 14. desember 2017 #45856 Del Skrevet 14. desember 2017 @Amafalathiel Det er ikke meg du spør, men jeg vil bare påpeke at du er privatperson, og de svarer som representanter for firmaet. Slik sett er det uinteressant hvilken person som benytter brukernavnet Amafalathiel, men hvilke nick CBE.no velger å skjule seg bak er interessant pga kontekst. (Gitt at de kommenterer på ting som angår firmaet eller dem selv, og ikke totalt random blogginnlegg.) (Nei, moderator. Jeg forsøker ikke å starte brukerdebatt. Prøver bare å få frem et poeng.) 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 14. desember 2017 #45857 Del Skrevet 14. desember 2017 2 timer siden, Amafalathiel skrev: jeg har sagt det mange ganger før, men gjentar: Vi er alle anonyme når vi skriver på forum og i kommentarfelt. Hvorfor skal ikke Eriksens få lov til det samme? Jeg synes det er en uting å spekulere i hvem enkeltbrukere er, enten det på forumet eller i kommentarfelt. LKE svarer i dette kommentarfeltet som seg selv, men de mistenker at han også skriver under et annet navn der han forsvarer frua. Dette er på en annen blogg om bloggere og er skrevet den 13.12.17 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 14. desember 2017 #45858 Del Skrevet 14. desember 2017 1 time siden, Snøsøta skrev: Tror ikke alle triksene deres er så godt kjent at vi skal droppe å påpeke dem her jeg. Det er også vesentlig at CBE selv stadig tviholder på et skinn av dagbok og virkelighetsgjengivelse. Hun selger inn illusjonen, fordi forretningskonseptet avhenger av den. Uten den står vi igjen med Ellos-katalogen. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snøsøta Skrevet 14. desember 2017 #45859 Del Skrevet 14. desember 2017 Det er selvsagt like ille for begge barna å bli eksponert på den måten de blir, men jeg synes det er helt hjerterått å se den lille kroppen som klamrer seg til mamma og søster i rollen som deltaker i den lykkelige, konstruerte marketingfamiilen. Må stille opp som en rekvisitt, som et nytt bestikk, eller julepynt. Jeg har en datter i småbarnsalderen. Jeg kjenner henne og hvor viktig integriteten hennes er. Hvor følsomt alt er, også når de er små. Hvor stor verden er og hvor viktig mamma og pappa er for hvordan man skal orientere seg i alt dette. Hvor viktig det er å bli sett og lære å sette grenser for seg selv. Jeg forstår ikke hvordan jeg skulle ha kombinert denne oppgaven med å eksponere henne på nett. Hvordan jeg skulle klare å forklare at vi selger oss og livet vårt for penger, derfor må du ta på denne genseren og så må pappa ta bilde av deg og vise fram til alle som vil se. Kakene du baker, adventskalenderen din, rommet ditt og du er åpent for de som vil betale. Ta dem av nett, vær så snill. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 14. desember 2017 #45860 Del Skrevet 14. desember 2017 6 minutter siden, Snøsøta skrev: Det er selvsagt like ille for begge barna å bli eksponert på den måten de blir, men jeg synes det er helt hjerterått å se den lille kroppen som klamrer seg til mamma og søster i rollen som deltaker i den lykkelige, konstruerte marketingfamiilen. Må stille opp som en rekvisitt, som et nytt bestikk, eller julepynt. Jeg har en datter i småbarnsalderen. Jeg kjenner henne og hvor viktig integriteten hennes er. Hvor følsomt alt er, også når de er små. Hvor stor verden er og hvor viktig mamma og pappa er for hvordan man skal orientere seg i alt dette. Hvor viktig det er å bli sett og lære å sette grenser for seg selv. Jeg forstår ikke hvordan jeg skulle ha kombinert denne oppgaven med å eksponere henne på nett. Hvordan jeg skulle klare å forklare at vi selger oss og livet vårt for penger, derfor må du ta på denne genseren og så må pappa ta bilde av deg og vise fram til alle som vil se. Kakene du baker, adventskalenderen din, rommet ditt og du er åpent for de som vil betale. Ta dem av nett, vær så snill. Enig. Kan ikke CBE og LKE snart respekterte barnas rett til privatliv? Informasjon om bloggerbarna: https://imgur.com/a/AWoLv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg