Gjest Anna Nas Skrevet 14. desember 2017 #45821 Del Skrevet 14. desember 2017 9 timer siden, Milio skrev: Utregningen om hvordan det kostet Frua penger å få sponset varer slutter nok aldri å forbløffe meg. Frua har 100 kr. Frua får et produkt til 100 kr. Frua betaler 30 kr skatt. 100-30=70 kr, ergo Frua har "tapt" 30 kr. 😂😂😂 Nesten rart hun har råd til å bli sponset... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skribent Skrevet 14. desember 2017 #45822 Del Skrevet 14. desember 2017 (endret) 9 timer siden, Sophia_08 skrev: Fine bilder av lussekattbaking, ungene er sånn passe skjermet. Men overdriver hun ikke bittelitt i sin beskrivelse av bakekaoset med "mel overalt og smør i håret"? Ser ikke et fnugg av mel hverken på kjøkkenbenken, på CBE eller jentene på noen av bildene.. Er det farlig å vise frem litt bakekaos? Ikke ment som kritikk kanskje, men man må jo undre seg hvorfor alt skal se så perfekt ut alltid?! Hele bakeseansen er så iscenesatt og uten troverdighet! Jeg synes også bloggen ikke har noen tydelig profil. Tekstene skal være uformelle, muntlige, veldig fra meg til deg, og hun beskriver en tilværelse som er travel, hektisk, kaotisk og full av «hverdagslighet» - sikkert for å virke tilnærmelig og veldig på lag med akkurat DEG. Bildene motarbeider dette helt konsekvent, med bare glatte flater, blankt hår, tung sminke og alt annet enn gjenkjennelige hverdagsmotiver. Hvor vil de hen? Hvem er de? Teksten sier «hei bestevenn, jeg er akkurat som deg!» og bildene + SoMe sier «in your dreams, suckers!». Som produkt er bloggen helt elendig, som bedrift er den latterlig, men som inntektskilde er den gull verdt så lenge ingen ser nærmere på etikk og dømmekraft for øvrig. De viser rett og slett finger’n til leserne og leserne sier bare tusen takk. Stakkarer. Endret 14. desember 2017 av Skribent Typo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna ~ Skrevet 14. desember 2017 #45823 Del Skrevet 14. desember 2017 34 minutter siden, Sophia_08 said: Fine bilder av lussekattbaking, ungene er sånn passe skjermet. Men overdriver hun ikke bittelitt i sin beskrivelse av bakekaoset med "mel overalt og smør i håret"? Ser ikke et fnugg av mel hverken på kjøkkenbenken, på CBE eller jentene på noen av bildene.. Er det farlig å vise frem litt bakekaos? Ikke ment som kritikk kanskje, men man må jo undre seg hvorfor alt skal se så perfekt ut alltid?! Hele bakeseansen er så iscenesatt og uten troverdighet! Fine bilder, ja. Men det skal vel ikke forestille hele seansen? Det ser ut til de bare har tatt bilder mot slutten, ikke underveis i prosessen. Er vel ikke en dårlig ting? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 14. desember 2017 #45824 Del Skrevet 14. desember 2017 Skiftende hudfarge i ansiktet på første bildet i siste innlegg må jeg si. Kanskje det er alt søl av smør og mel som er årsaken. Fullt kaos på bildene som vi ser 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 14. desember 2017 #45825 Del Skrevet 14. desember 2017 1 time siden, Sophia_08 skrev: Fine bilder av lussekattbaking, ungene er sånn passe skjermet. Men overdriver hun ikke bittelitt i sin beskrivelse av bakekaoset med "mel overalt og smør i håret"? Ser ikke et fnugg av mel hverken på kjøkkenbenken, på CBE eller jentene på noen av bildene.. Er det farlig å vise frem litt bakekaos? Ikke ment som kritikk kanskje, men man må jo undre seg hvorfor alt skal se så perfekt ut alltid?! Hele bakeseansen er så iscenesatt og uten troverdighet! Det er jo tydelig at hun har stort behov for å vise hvilken fantastisk mor hun er, som tross lange negler og polert utseende fra topp til tå, slett ikke bryr seg om litt mel og griseri på kjøkkenet, eller på seg selv. Aktiviteter med barna må som regel nevnes eller dokumenteres, både på snap og blogg. Hvor mange ganger har vi ikke sett innlegg som avsluttes med "nå skal vi leke med lego", eller "etter barnehagen brukte vi tiden til å trille dukkevognen hit og dit". Hun uttalte jo også at hun aldri sier nei til å leke med barna. Hun er ganske enkelt en mamma som legger mye i det. Selv etter en hektisk dag på jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 14. desember 2017 #45826 Del Skrevet 14. desember 2017 7 minutter siden, formula skrev: Det er jo tydelig at hun har stort behov for å vise hvilken fantastisk mor hun er, som tross lange negler og polert utseende fra topp til tå, slett ikke bryr seg om litt mel og griseri på kjøkkenet, eller på seg selv. Aktiviteter med barna må som regel nevnes eller dokumenteres, både på snap og blogg. Hvor mange ganger har vi ikke sett innlegg som avsluttes med "nå skal vi leke med lego", eller "etter barnehagen brukte vi tiden til å trille dukkevognen hit og dit". Hun uttalte jo også at hun aldri sier nei til å leke med barna. Hun er ganske enkelt en mamma som legger mye i det. Selv etter en hektisk dag på jobben. Forskjellen er av vi andre mødre ikke får betalt for å leke, bake eller gå på turer med barna våre. Vi selger ikke barndommen og hverdagslivet til høystbydende. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tro Smo Konosoro Skrevet 14. desember 2017 #45827 Del Skrevet 14. desember 2017 (endret) Åh jeg må bare si det en gang til selv om flere har sagt det før. Det blir så fjernt fra mitt liv. Oppstilte ingredienser, fine nye klær, rent og pent. Jeg leser bloggen parallelt med denne tråden bare for underholdningens del, det er mitt hoderystende vantro avbrekk i et helt vanlig men fint liv. Edit: Jeg er veldig lei meg for at mine klikk på bloggen er med på å gjøre salg av barndommen til disse jentene så lukrativ. Må kanskje slutte å gi dem klikk. Endret 14. desember 2017 av Tro Smo Konosoro 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 14. desember 2017 #45828 Del Skrevet 14. desember 2017 Gikk Luciatog rundt og rundt i alle stuene. (Kongelig hoff next) 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SKE87 Skrevet 14. desember 2017 #45829 Del Skrevet 14. desember 2017 Det bildet hvor hun har kuttet av hodet på minstemann i det luciainnlegget. Det er jo bare rart å legge ut. Bra hun skjermer barna, men da kan hun vel heller bare droppe bildet. Hvis hun absolutt vil vise frem julegenser nr 3282 som finnes i det huset kan hun vel heller dandere den på gulvet🤷🏼♀️ 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 14. desember 2017 #45830 Del Skrevet 14. desember 2017 7 minutter siden, SKE87 skrev: Det bildet hvor hun har kuttet av hodet på minstemann i det luciainnlegget. Det er jo bare rart å legge ut. Bra hun skjermer barna, men da kan hun vel heller bare droppe bildet. Hvis hun absolutt vil vise frem julegenser nr 3282 som finnes i det huset kan hun vel heller dandere den på gulvet🤷🏼♀️ Det er tydeligvis viktig å få vist fram hva barnet har på seg, av en eller annen grunn. Kan vi gjette på at det kommer spørsmål om hvor klærne er fra i kommentarfeltet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophia_08 Skrevet 14. desember 2017 #45831 Del Skrevet 14. desember 2017 (endret) 1 hour ago, Anna ~ said: Fine bilder, ja. Men det skal vel ikke forestille hele seansen? Det ser ut til de bare har tatt bilder mot slutten, ikke underveis i prosessen. Er vel ikke en dårlig ting? Hvilke deler av prosessen hun har tatt bilde av er usikkert, men de står hvertfall ved komfyren og rører på første bilde, Om dette kun er et oppstilt bilde, der bakingen allerede er unnagjort, er uvisst. Bilder vs tekst stemmer ikke slik jeg tolker innlegget. Det hele virker iscenesatt. Det var mitt poeng. Endret 14. desember 2017 av Sophia_08 .. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 14. desember 2017 #45832 Del Skrevet 14. desember 2017 56 minutter siden, Kollontaj skrev: Gikk Luciatog rundt og rundt i alle stuene. (Kongelig hoff next) Kan bare slutte meg til kommentaren på CBEs facebook ang dette innlegget: For en familie <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anna ~ Skrevet 14. desember 2017 #45833 Del Skrevet 14. desember 2017 29 minutter siden, Sophia_08 said: Bilder vs tekst stemmer ikke slik jeg tolker innlegget. Det hele virker iscenesatt. Det var mitt poeng. Men jeg skjønner ikke problemet. Hvilken forskjell gjør det, om de muligens har stilt seg opp ved komfyren før eller etter bakingen for å illustrere prosessen? Hun har ikke påstått det var actionbilder, liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anne B Skrevet 14. desember 2017 #45834 Del Skrevet 14. desember 2017 Første setning: se på oss, da! Siste setning: håper magien er hos dere, også. Hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sophia_08 Skrevet 14. desember 2017 #45835 Del Skrevet 14. desember 2017 4 minutter siden, Anna ~ said: Men jeg skjønner ikke problemet. Hvilken forskjell gjør det, om de muligens har stilt seg opp ved komfyren før eller etter bakingen for å illustrere prosessen? Hun har ikke påstått det var actionbilder, liksom. CBE beskriver en seanse på kjøkkenet, en kjent situasjon for småbarnsmødre; bakekaos, mel over alt og smør i håret. At jeg som leser da kobler teksten til bildene, er jo bare naturlig?! Har vel ikke noe med actionbilder å gjøre..? Som sagt tidligere, så mister hele historien hun serverer troverdighet. Kanskje noe som burde være på agendaen når en skriver en såpass stor blogg? 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 14. desember 2017 #45836 Del Skrevet 14. desember 2017 (endret) 14 timer siden, xx girl xx skrev: Det står om CBE.no på bloggomtoppbloggere. Underholdende å lese kommentarene. Spesielt fra «Anne». Takk for tipset!! De skulle sjekke IP-adresser og var ganske spent på hva disse ville vise. Gleder meg. Endret 14. desember 2017 av Kleenex Ønsket å utdype litt. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SKE87 Skrevet 14. desember 2017 #45837 Del Skrevet 14. desember 2017 3 minutter siden, Kleenex skrev: Takk for tipset!! De skulle sjekke IP-adresser og var ganske spent på hva disse ville vise. Gleder meg. Altså, hvis de ikke går «undercover» med vpn eller ett eller annet når de driver med sånn kommentering er de jo virkelig ikke smarte... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filifjonka Skrevet 14. desember 2017 #45838 Del Skrevet 14. desember 2017 3 hours ago, Xstrella said: Forskjellen er av vi andre mødre ikke får betalt for å leke, bake eller gå på turer med barna våre. Vi selger ikke barndommen og hverdagslivet til høystbydende. Forskjellen er at andre mødre ikke har tid, eller faktisk innser, at det beste for barna er ikke å la de til enhver tid få diktere eller komme først. Barn har godt av å aktivisere seg selv og å se at voksne faktisk må ha andre prioriteringer noen ganger. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 14. desember 2017 #45839 Del Skrevet 14. desember 2017 21 minutter siden, filifjonka skrev: Forskjellen er at andre mødre ikke har tid, eller faktisk innser, at det beste for barna er ikke å la de til enhver tid få diktere eller komme først. Barn har godt av å aktivisere seg selv og å se at voksne faktisk må ha andre prioriteringer noen ganger. Hvor mange småbarnsmødre har krefter og ork til et sånt show etter en arbeidsdag, henting i barnehage, og middag? Bake lussekatter i timevis og etterpå gå runde på runde rundt om i huset med luciasangen ljomende i ørene til langt over vanlig leggetid? Og så ta fatt på et kjøkken som høres ut som om det er totalt nedgriset etterpå? (selv om bildene vitner om noe annet) Høres nærmest ut som galskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 14. desember 2017 #45840 Del Skrevet 14. desember 2017 58 minutter siden, SKE87 skrev: Altså, hvis de ikke går «undercover» med vpn eller ett eller annet når de driver med sånn kommentering er de jo virkelig ikke smarte... jeg har sagt det mange ganger før, men gjentar: Vi er alle anonyme når vi skriver på forum og i kommentarfelt. Hvorfor skal ikke Eriksens få lov til det samme? Jeg synes det er en uting å spekulere i hvem enkeltbrukere er, enten det på forumet eller i kommentarfelt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg