Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

I september var det full vinter-outfit med ullgenser, topplue, tjukke sokker, beksemstøvler m.m i varmegradene. Nå når det virkelig er kaldt, så kjører hun t-skjorte og skinnjakke og klager på kulda...

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snøsøta
1 time siden, pøbelsara skrev:

Klart det er firmaet har det kameraet. Og klart de kjolene uten er utgiftsført på firmaet eller rett og slett returnert. Hotellweekenden i Gøteborg er også helt sikkert utgiftsført, de har jo fotografert masse  i suiten. Når man tenker på at det meste av det de gjør som vanlige dødelige bruker av lønnen sin til, kan føres på firmaet og dermed ikke må betales av deres egen lønnsinntekt, så tjener de eventyrlig bra. KLær, utsyr, sminke, barneutstyret, feriene, utfluktene og sikkert også maten det blogges om hver onsdag. Ikke rart de forsvarer businessen med nebb og klør. Det som ikke sponses, utgiftsføres. Det er nok bare barnehage, bilhold, lånet på huset og strøm de betaler fullt ut som vanlige løpende utgifter.

I regnskapet har de ført 141.000 i bilutgifter på firmaet i fjor. Just for the record, kan stryke den av listen for utgifter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snøsøta skrev:

I regnskapet har de ført 141.000 i bilutgifter på firmaet i fjor. Just for the record, kan stryke den av listen for utgifter...

Ja, selvsagt! Det glemte jeg jo - hvert eneste møte som de kjører til, utgiftsføres jo. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anne B skrev:

Nå sender hun gode tanker til de som ikke har det så godt og minner barna på det hver dag. Lurer på hvordan hun legger det frem for dem. Får flashback til luksussuiten og manglende selvinnsikt.

Gode tanker er aldri å forakte. Men hva med å faktisk gjøre noe for å hjelpe? Uten å tjene noe på det selv? Det er faktisk mulig. DA ville jeg ha fått litt mer respekt for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
Akkurat nå, pøbelsara skrev:

Ja, selvsagt! Det glemte jeg jo - hvert eneste møte som de kjører til, utgiftsføres jo. 

Kan være leasing av bil også i den posten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Loffeliten skrev:

Hun er ekstremt glad i fake granbar, i hvertfall. Og så mikset med hjort på spidd (?), gull og sølv og glitter og stæsj. Lurer på om mange av de universitetsutdannede, urbane kvinnene med "høy status" blir inspirert av denne julepyntingen her. :sprettoy:

https://imgur.com/a/gVfV5

Haha, jeg likte den julepynten jeg :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pelikanen
3 timer siden, Inocybe skrev:

Gjetter på det er firmaet som egentlig har det kameraet. Med tilhørende skattefordeler. 

Du kan ha så bra kamera som du vil, til en dyr penge. Hjelper ikke, når du ikke kan dette. Du kan få til samme bilder med kamera til 10.000. Også 5000. Det er faktisk ikke prisen som gjør bilder. Vi har omtrent samme kamera, litt dyrere. Så er det en som kan å ta bilder. Ikke noen amatør for å si det sånn. Hadde de lest fotoblader eks...så hadde de lest dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må da pynte som de vil, selv som det ser ganske så stilforvirret ut. Lampene er ok sikkert, men står ikke fint med skjermene på utsiden av bordet, samtidig som de tar fokus vekk fra speilet. Pynten forstår jeg ikke noe av, noe plastgrønt på lampene og alt det greiene på pianoet. De hvite boksene, hva er det? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anne B skrev:

Nå sender hun gode tanker til de som ikke har det så godt og minner barna på det hver dag. Lurer på hvordan hun legger det frem for dem. Får flashback til luksussuiten og manglende selvinnsikt.

Ja, viktig å minne en ettåring og en fireåring på dette hver dag, midt oppi forbruksbonanza og luksushotellweekender.

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er der noen som tror på det tøyset der? Sender en tanke til de mindre heldige, når det kommer fra kommersdronninga, er jo like troverdig som at Carl I Hagen plutselig bryr seg om verden. 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Loffeliten skrev:

Hun er ekstremt glad i fake granbar, i hvertfall. Og så mikset med hjort på spidd (?), gull og sølv og glitter og stæsj. Lurer på om mange av de universitetsutdannede, urbane kvinnene med "høy status" blir inspirert av denne julepyntingen her. :sprettoy:

https://imgur.com/a/gVfV5

Det hele ser så kvalmende majestetisk ut. Undrer meg om hun ikke har latt seg inspirere av den russiske adelen fra 1800-tallet med alle de sølv-dynkede dyrene i skogen og alt av kongler, granbar og annet piss spredt utover de 100 stuene hun har nede.

Endret av nicecar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, pelikanen skrev:

Du kan ha så bra kamera som du vil, til en dyr penge. Hjelper ikke, når du ikke kan dette. Du kan få til samme bilder med kamera til 10.000. Også 5000. Det er faktisk ikke prisen som gjør bilder. Vi har omtrent samme kamera, litt dyrere. Så er det en som kan å ta bilder. Ikke noen amatør for å si det sånn. Hadde de lest fotoblader eks...så hadde de lest dette. 

Ikke sant! :) Noe av det dummeste jeg hører er folk som spør om kameraet tar bra bilder. De kunne like gjerne spurt om mac'n skriver bra essays. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 timer siden, Kollontaj skrev:

De må da pynte som de vil, selv som det ser ganske så stilforvirret ut. Lampene er ok sikkert, men står ikke fint med skjermene på utsiden av bordet, samtidig som de tar fokus vekk fra speilet. Pynten forstår jeg ikke noe av, noe plastgrønt på lampene og alt det greiene på pianoet. De hvite boksene, hva er det? 

Enig. De kan pynte som de vil, men om leserne blir inspirerte av CBEs inspirasjonsmagasin får være opp til den enkelte leser. Personlig synes jeg kunstig granbar er toppmålet av tacky men på den annen side er det bedre hun bruker en farge som grønn i stedet for å bare bruke duse sølv/hvit/grå som jeg ser en del andre steder. Ekte granbar der i mot er vakkert - så lenge man ikke har allergi da ;) 

Det er noe rart med proporsjonene på bordet med speilet og de svarte lampene. Kanskje det kan reddes ved å flytte lampene litt, men vanskelig å si uten å faktisk se det. Noe som ikke stemmer er det. 

De hvite boksene. Er det slike kanskje? https://www.nille.no/sesong-interioer/julebelysning/dekorbelysning/led-gavepakke-elm1520

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hun slett ikke pynter for å inspirerer noen-hun pynter slik som hun syns er fint. Man kan si alt man vil at det er bedriften som pynter, fordi det vises fram i bloggen-men det er jo henne. Privatpersonen. Hun syns det er fint og hun vil ha skryt for jobben hun har gjort. 

Jeg gidder ikke mene om det er fint eller stygt.

Det jeg syns er synd m innlegget er at hun skriver hun har pyntet en stue, men hun viser jo bare fram ett bittelite hjørne i stua.... hvor er resten?

(Forøvrig har jeg de lyspakkene selv og syns de er fine. Når man har på lyset, og de står på litt avstand.)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...