Ultiva Skrevet 1. september 2017 Forfatter #38721 Del Skrevet 1. september 2017 22 minutter siden, Levina skrev: Nei, helheten er at hun i dag er en av Norges største blogger i antall lesere. Helheten er vel at hun var Norges suverent største blogger med bortimot 90-100 000 lesere fra 2011-2014. Etter å ha bli avslørt for omfattende kommentarjuks b la med beskyttede yrkestitler samt for å redigere seg slankere/fjerne deler av gravidmagen, så mistet bloggen halvparten av sine faste lesere. Nå er cbe.no en av Norges største blogger med sine 40 000 lesere, som regel på 2. plass etter bloggen Mamma til Michelle. Dersom folk hadde fått med seg det faktiske omfanget av kommentarjukset som har kommet frem i disse trådene ved hjelp av @Asti så regner jeg med at bloggen hadde mistet langt mer enn 50 % av leserne. De var svært flinke til å spille på "stakkars lille meg og min skinnende hvite ridder som reddet meg mot nettroll" når det var snakk om over hundre falske kommentarer som ble postet i en årrekke for å vinne diskusjoner om f eks matoppskrifter og for å hylle konas kropp bak beskyttede yrkestitler. Personligheten til den gang daglig leder og nåværende styreleder har tydeligvis ikke endret seg heller, da de nylig ble fersket i å bryte alkoholreklameloven for tredje gang. Da var det sutring fra styrelederen over at de ble tatt, at loven var dum og at det bare var på grunn av misunnelse at de ble tatt. Med andre ord; ingenting har endret seg hva gjelder yrkesstolthet og ansvarsfølelse. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emilie112 Skrevet 1. september 2017 #38722 Del Skrevet 1. september 2017 (endret) 36 minutter siden, Levina skrev: Dikter juss som ikke finnes? Det er ingen lov pr. i dag som hindrer CBE og vise bilder av sine egne barn, på den måten hun gjør. Hvis du mener hun går over en grense så burde du ta affære da. Selvfølgelig for barnas beste. Kontakt gjerne barneombudet. Det er riktig @Levina at det ikke finnes noe lov som sier akkurat " det drikke lov å publisere bilder av barna dine på en blogg", men om du leser barnevernskonvensjonen så finner du nok lover som allikevel sier dette, eller mener du at det å legge ut bilder i hytt og pine er å beskytte barnet? Riktig nok gammelt, men får frem essensen http://www.kk.no/mamma/legger-du-ut-bilder-av-barna-pa-sosiale-medier-63936427 datatilsynes sier også me om barn i sosialemedier og fraråder dette. Endret 1. september 2017 av Emilie112 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RompeRusk Skrevet 1. september 2017 #38723 Del Skrevet 1. september 2017 http://www.vg.no/sport/langrenn/langrenn/skistjernene-risikerer-gransking-av-snikreklame-i-sosiale-medier/a/24128719/ http://www.vg.no/sport/langrenn/tar-regelsurringen-aldri-slutt/a/24129554/ Tydeligvis endring på gang 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 1. september 2017 #38724 Del Skrevet 1. september 2017 1 time siden, Levina skrev: .... Når jeg har gått inn på blogglisten, så har hun ligget i teten, så det er ikke synsing fra min side.... Som sagt så man se helheten. Det er ikke så rart at man kan miste lesere etter en slik skandale....... Synsingen din var f.eks. at det ikke bare var CBE som hadde mistet lesere... Nå innrømmer du endelig at hun mistet lesere som følge av avsløringene av løgner og juks. Endelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorUgle Skrevet 1. september 2017 #38725 Del Skrevet 1. september 2017 (endret) Håper noen tipser FO og VG anng CBEs blogg osv. Ser det har kommet kommentarer under skiinnlegger på VG. Endret 1. september 2017 av MorUgle 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 1. september 2017 #38726 Del Skrevet 1. september 2017 1 time siden, RompeRusk skrev: http://www.vg.no/sport/langrenn/langrenn/skistjernene-risikerer-gransking-av-snikreklame-i-sosiale-medier/a/24128719/ http://www.vg.no/sport/langrenn/tar-regelsurringen-aldri-slutt/a/24129554/ Tydeligvis endring på gang Det jeg liker er hvordan de ulike idrettsutøverne svarer. De sier at de har forbedringspotensiale, og at de nok ikke har tatt innover seg reglene. OG de tenker at de nok må endre på noe. Slik er det også mulig å takle kritikk. Det jeg også registerer er at ingen av dem peker på andre og sier de er verre, ingen av dem sier at reglene er dumme, ingen av dem mener at FO ikke forstår reglene de er satt til å håndheve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 1. september 2017 #38727 Del Skrevet 1. september 2017 3 timer siden, Klaraku78 skrev: Kanskje flere som burde granskes: http://www.vg.no/sport/langrenn/langrenn/skistjernene-risikerer-gransking-av-snikreklame-i-sosiale-medier/a/24128719/ Jeg følger en del friluftsbloggere og folk som lever av å være på ekspedisjon (merke X betaler dem for å gå fra A til B i en periode på Y-antall måneder og skrive mye om det på all slags SoMe). Dette er ofte folk som har publisert noen bøker og har vært i gamet noen år. Takket være denne tråden, ser jeg nå hvor dårlig de er til å merke! Jeg tror det er veldig, veldig dårlig over hele SoMe-verden. Det må bli en helt håpløs jobb for FO å rydde opp i alt 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 1. september 2017 #38728 Del Skrevet 1. september 2017 At cbe.no ligger blant de øverste på blogglisten er da ingen bevis for at det som leveres er kvalitet! Se på resten av toppen - brød og sirkus! Realitykjendiser nesten alle sammen (sett bort fra nisjebloggerne). Se&hør er vel et av Norges mest leste ukeblader, betyr ikke at det er kvalitet det som leveres, så please.. slutt å bruk det som et argument for at bloggen er både god og eierne flinke. Når jeg alt er inne på eierne, så har de et moralsk kompass som er fullstendig ute av kurs og det har det vært i årevis! 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viking-girl Skrevet 1. september 2017 #38729 Del Skrevet 1. september 2017 1 time siden, MorUgle skrev: Håper noen tipser FO og VG anng CBEs blogg osv. Ser det har kommet kommentarer under skiinnlegger på VG. Å tipse VG er Meget lett, på Snap: vgtvrampelys og vgtvmads pluss dette: 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernekikkeren Skrevet 1. september 2017 #38730 Del Skrevet 1. september 2017 Dette med publisering av bilder av barn er enkelt. Hvis du og barna dine er på feks stranda og fremmende begynner å ta bilder av de, eller kommer opp til deg personlig og spør om å få ta bilde av barnet ditt i badedrakt eller kjole, da sier du selvsagt nei, kanskje til og med ringer politiet? Du legger vel hvertfall ikke slike bilder ut på nettet helt av deg selv, ikke sant...... 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 1. september 2017 #38731 Del Skrevet 1. september 2017 (endret) 6 timer siden, Levina skrev: Dikter juss som ikke finnes? Det er ingen lov pr. i dag som hindrer CBE og vise bilder av sine egne barn, på den måten hun gjør. Hvis du mener hun går over en grense så burde du ta affære da. Selvfølgelig for barnas beste. Kontakt gjerne barneombudet. Barn er prisgitt foreldrene sine. Synd at enkelte bloggere tydeligvis ikke klarer å beskytte barna sine for utlevering av privatlivet deres. Hvor er ansvarsfølelsen til disse foreldrene? Mangler de (som er kjent med barnas rettigheter) moral? Viser til at barn har rett til: - privatliv. - personvern - å skape en egen digital identitet. Til de som er interessert: http://masterbloggen.no/blog/2013/06/24/barn-personvern-og-sosiale-medier/ Siterer litt derfra: "Retten til privatliv og personvern er nedfelt i flere internasjonale konvensjoner, blant annet FNs barnekonvensjon art. 16. I denne bestemmelsen står det at barnet ikke skal utsettes for vilkårlig innblanding i sitt privatliv. Slik jeg tolker bestemmelsen, vil stadig eksponering på åpne blogger, være nettopp en slik «vilkårlig innblanding», og derfor være i strid med barnekonvensjonen." "Selv om foreldrene er rette vedkommende til å ta slike avgjørelser etter personopplysningsloven, leder en tolkning av menneskerettskonvensjonene til at denne formen for offentliggjøring likevel krenker barnets rettigheter." Endret 1. september 2017 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anna Nas Skrevet 1. september 2017 #38732 Del Skrevet 1. september 2017 Gode spørsmål, @Asti Advarsler strømmer på fra alle kanter, men alt for mange foreldrebloggere bare durer på med supplement til det allerede rikholdige bloggarkivet med personopplysninger (bilder og tekst) om barna sine. Tilgjengelig for alle som vil se. Det er faktisk et vesentlig moment at informasjonen ikke bare deles der og da, men den blir liggende der også, og arkivet bare vokser og vokser i omfang. Hvis det stemmer at ekteparet Eriksen har redusert eksponeringen er det en begynnelse, men de burde stoppe helt og kunne sikkert med fordel tatt en skikkelig opprydding i arkivet også. At noen virkelig vil utlevere sine egne barn til horder av ukjente mennesker er mer enn jeg kan forstå. At de klarer å fortrenge det faktum at det ikke er en forsvarlig handling fjerner ikke risikoen. Det kan selvsagt gå bra, men det kan også gå veldig dårlig. Det er også derfor foreldre, barnehager og skoler oppfordres til å lære barna nettvett og være restriktive med hva de deler og hvem de deler det med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 1. september 2017 #38733 Del Skrevet 1. september 2017 Tråden er ryddet for brukerdebatt og spekulasjoner, samt svar til dette. Mynona, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cocosa Skrevet 1. september 2017 #38734 Del Skrevet 1. september 2017 4 timer siden, CecilieX skrev: Det jeg liker er hvordan de ulike idrettsutøverne svarer. De sier at de har forbedringspotensiale, og at de nok ikke har tatt innover seg reglene. OG de tenker at de nok må endre på noe. Slik er det også mulig å takle kritikk. Det jeg også registerer er at ingen av dem peker på andre og sier de er verre, ingen av dem sier at reglene er dumme, ingen av dem mener at FO ikke forstår reglene de er satt til å håndheve. ...og det er ikke jobben deres å kunne dette, på samme måte som CBE. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cocosa Skrevet 1. september 2017 #38735 Del Skrevet 1. september 2017 Angående det å ha rett i diskusjoner. Da CBE ventet eldstemann, ble det snakket om hvilken uke hun var i. CBE tok feil mht regningen (fx. 11+2 er i 12. uke). Husker ikke om kommentaren min ble publisert, men den ble i alle fall ikke besvart. Jeg forklarte henne hvordan dette regnes, med eksempelet om århundrer. Fx 1728 er på 1700-tallet, men i det 18. århundre. Noe tid senere bruker CBE akkurat dette eksempelet til å forklare en leser hvordan uketallene regnes. En ting er å ta feil og innrømme at man tar feil, men det gjorde altså ikke CBE. Det provoserte meg veldig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emilie112 Skrevet 1. september 2017 #38736 Del Skrevet 1. september 2017 14 minutter siden, Cocosa skrev: Angående det å ha rett i diskusjoner. Da CBE ventet eldstemann, ble det snakket om hvilken uke hun var i. CBE tok feil mht regningen (fx. 11+2 er i 12. uke). Husker ikke om kommentaren min ble publisert, men den ble i alle fall ikke besvart. Jeg forklarte henne hvordan dette regnes, med eksempelet om århundrer. Fx 1728 er på 1700-tallet, men i det 18. århundre. Noe tid senere bruker CBE akkurat dette eksempelet til å forklare en leser hvordan uketallene regnes. En ting er å ta feil og innrømme at man tar feil, men det gjorde altså ikke CBE. Det provoserte meg veldig! 😂😂😂 jeg opplevde nesten det samme faktisk. Når det var diskusjon om vaksinemotstand og MMR vaksinen for mange år siden. Det var mange som diskuterte i kommentarfeltet og blant annet mot MMR -vaksinen. Ekteparet diskuterte i mot, men egentlig uten susptans. Jeg opplyste om at denne motstanden mot MMR-vaksiner var fabrikert gjennom betalt forskning i USA. De publiserte ikke kommentaren, men skrev etter en dag eller to et innlegg som nettopp dette poenget var et av hovedpoengene. Jeg lo veldig godt av ekteparet da. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pikachuchu Skrevet 1. september 2017 #38737 Del Skrevet 1. september 2017 De hadde vel ikke rukket å lese gjennom akkurat den forskningen enda da 🙈 @Emilie112 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Loffeliten Skrevet 1. september 2017 #38738 Del Skrevet 1. september 2017 15 minutter siden, Pikachuchu skrev: De hadde vel ikke rukket å lese gjennom akkurat den forskningen enda da 🙈 @Emilie112 Disse forskningsrapportene var sikkert ikke gitt ut på lydbok enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 1. september 2017 #38739 Del Skrevet 1. september 2017 4 timer siden, Anna Nas skrev: Gode spørsmål, @Asti Advarsler strømmer på fra alle kanter, men alt for mange foreldrebloggere bare durer på med supplement til det allerede rikholdige bloggarkivet med personopplysninger (bilder og tekst) om barna sine. Tilgjengelig for alle som vil se. Det er faktisk et vesentlig moment at informasjonen ikke bare deles der og da, men den blir liggende der også, og arkivet bare vokser og vokser i omfang. Hvis det stemmer at ekteparet Eriksen har redusert eksponeringen er det en begynnelse, men de burde stoppe helt og kunne sikkert med fordel tatt en skikkelig opprydding i arkivet også. At noen virkelig vil utlevere sine egne barn til horder av ukjente mennesker er mer enn jeg kan forstå. At de klarer å fortrenge det faktum at det ikke er en forsvarlig handling fjerner ikke risikoen. Det kan selvsagt gå bra, men det kan også gå veldig dårlig. Det er også derfor foreldre, barnehager og skoler oppfordres til å lære barna nettvett og være restriktive med hva de deler og hvem de deler det med. Enig enig enig SoMe er en relativt ny greie, men jeg har fundert på hvilke paralleller slik mammablogg-eksponering av barn skulle ha hatt om min mamma (den gang i fordums tid) skulle ha bedrevet med noe like utleverende som mammabloggerne. Ser for meg fotografier av Inocybe 4 år på lyktestolpene rundt om i landet. Ledsaget av tekster om hva jeg spiste til frokost, yndlingslekene mine og hvor lenge jeg ble ammet. Altså ca det samme som CBE skriver jevnlig om barna sine. Det hadde vært helt grotesk å se et slik oppslag om et barn på en lyktestolpe. Like grotesk, om ikke mere, er det at det er foreldre nå til dags som gjør noe enda værre. De begrenser ikke engang eksponeringen av barna til de lokale lyktestolpene. De legger dem ut for hele verden hvor alle med mindre gode hensikter kan benytte seg av dem. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorUgle Skrevet 1. september 2017 #38740 Del Skrevet 1. september 2017 (endret) Hm... Er det reklame for alkohol på på cbe's bloggnå? Eller er det ikke rreklame? Jeg usikker jeg nå. https://m.imgur.com/gallery/p3RJA Endret 1. september 2017 av MorUgle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg