Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Levina skrev:

... Det er noe med at man er uskyldig til det motsatte er bevist....

Og her har man bevist/ dokumentert hva eierne og drivere av bloggen er i stand til: Omfattende løgner og juks over flere år. Se ellers forklaringen min vedr hvorfor det fremdeles har relevans. Og så glemte jeg å vise til at det er først i det siste at folk er klar over hvor omfattende kommentarjukset egentlig var.

Det er opp til de/bedriften å bevise at de har endret seg. Når de som tidligere nevnt ikke har vist til noen tiltak, så sier det sitt. Det eneste jeg har sett er at de fortsetter med uetisk drift. Dvs bekrefter bildet som kom frem da de ble avslørt.

Nå vet vi din mening om det. Andre er uenig og mener det fremdeles er relevant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, Stjernekikkeren skrev:

Jenta er fjorten år, fatter du det? Og hun sa ikke at det er Caroline sin feil at hun er overvektig, ikke ett eneste sted nevner hun noe som kan tolkes som det, og det vet du! Hva du synes har ingenting å si, forhold deg til det som står du. Og du synes virkelig at det eneste som var verdt å reagere på svaret til Lassen er at han skrev under et annet navn, men det var greit det han skrev? Han oppførte seg som en total drittsekk mot den jenta, Caroline får kritikk fra en sår 14åring, ridder Lasse til unnsetning for å redde prinsessen!

Alt du nevner i innlegget ditt er måten du velger å se på det på. 

Og du, hvis fotballfrueparet virkelig har sluttet med kommentarjuks så hadde de ikke stengt kommentarfeltene slik at folk kan se de forskjellige kodene bak innlegg. Det de har gjort gir de mulighet til å trolle dagen lang uten at vanlige folk kan se det. Tror du virkelig at de har sluttet? Husk hva Caroline svarte på det Senkveld intervjuet når de spurte om fotballfruemannens kommentarjuks, "han trodde han kunne komme unna med det". Skjønner du greia her?

Enig! At man som voksen lar en 14-åring gå under huden på deg sier mye. Når man i tillegg svarer under falsk profil er man ,etter min mening, både feig og stakkarslig! 

Endret av Jobbermedbarn
Skriveleif
  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Levina skrev:

Når en 14 åring kommer med påstander om at det nærmest er Carolines skyld at hun er overvektig, så synes jeg det er helt greit å få svar på tiltale. Selvfølgelig ikke greit at LK svarte som en annen, men det for være grenser for hva denne bloggen skal være skyld i. Dette med kommentarjuks må man snart legge bak seg. Når folk selv i dag kommer med at de driver med både med bildé/lkommentar juks, så er det ganske urimelig å påstå. Det er noe med at man er uskyldig til det motsatte er bevist. 

Caroline tar igjen i kommentarfeltet så er hun ufin ifølge mange av dere.  men dere ser veldig lett bort fra hva som kan komme inn av kommenterer der. De verste kommer nok ikke med, men der kan ikke være slik at hun skal tåle og godta alt selv om  hun blogger. Forøvrig svarer hun i fin tone, selv der spørsmålene har vært ufine. Men selvfølgelig kommer der ann på hvem som leser og hva men legger i tonen på svaret. 

Når det gjelder tillit så har hun absolutt det. Bloggen ligger blant toppen når det gjelder lesere og hun får være med på mange prosjekter, samt har flere store samarbeidspartnere. Det sier jo alt. Det at noen her inne mener at hun ikke har tillit, er jo uten betydning, når bloggen tydligvis går så det suser. Dere eier ikke sannheten her inne. 

Du veit at den personen som LKE kjeftet huden full var et BARN. 

Du mener altså det er helt greit at voksne menn velter galle ut over BARN de er uenige med? Voksne har et ansvar for å tale ordentlig til barn uansett om man er enig i det barna mener eller ikke. Er man uenig med barnet så forklarer man dem rolig hvorfor man mener de tar feil. Det er slikt barna vokser på og utvikler evnene sine. LKE gikk her langt ut over det som kan forventet som minimum av en voksen som snakker med barn og ungdommer. Jeg er sjokkert over at noen kan mene slik oppførsel er greit!

Edit. LKE hadde som den voksne og bloggeren all mulighet for å trekke seg unna diskusjonen til han klarte å oppføre seg som den voksne han er. Eller han kunne ha valgt å ikke å publisere kommentaren. I stedet valgte han å la temperamentet gå ut over barnet. 

Endret av Inocybe
Lagt til
  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Enig! At man som voksen lar en 14-åring gå under huden på deg sier mye. Når man i tillegg svarer under falskt profil er man etter min mening, både feig og stakkarslig! 

Jeg synes det er veldig rart at de ikke er redd for noe, hvorfor eier de hverken respekt eller frykt for noe? Hvorfor var ikke Caroline redd for at kommentarjukset skulle skade bloggen, og hvorfor er hun ikke redd for å.miste følgere som følge av alt de har foretatt seg? Ikke er de redde for å legge seg ut med fagfolk heller, de eier ikke grenser eller hemninger i det hele tatt. De tror virkelig at de kan gjøre som de vil og oppfører seg deretter. Håper virkelig de får svi en dag, slike folk bør ikke få kjøre på alt de greier uten konsekvenser.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Stjernekikkeren skrev:

Jenta er fjorten år, fatter du det? Og hun sa ikke at det er Caroline sin feil at hun er overvektig, ikke ett eneste sted nevner hun noe som kan tolkes som det, og det vet du! Hva du synes har ingenting å si, forhold deg til det som står du. Og du synes virkelig at det eneste som var verdt å reagere på svaret til Lassen er at han skrev under et annet navn, men det var greit det han skrev? Han oppførte seg som en total drittsekk mot den jenta, Caroline får kritikk fra en sår 14åring, ridder Lasse til unnsetning for å redde prinsessen!

Alt du nevner i innlegget ditt er måten du velger å se på det på. 

Og du, hvis fotballfrueparet virkelig har sluttet med kommentarjuks så hadde de ikke stengt kommentarfeltene slik at folk kan se de forskjellige kodene bak innlegg. Det de har gjort gir de mulighet til å trolle dagen lang uten at vanlige folk kan se det. Tror du virkelig at de har sluttet? Husk hva Caroline svarte på det Senkveld intervjuet når de spurte om fotballfruemannens kommentarjuks, "han trodde han kunne komme unna med det". Skjønner du greia her?

Når man er 14 år så skal man kunne stå til ansvar for hva man sier. Det at man ikke ønsker at folk skal inn å snoke har jeg full forståelse for. Betyr ikke at de har fortsatt i samme bane. Caroline svarte ærlig, selvfølgelig trodde han kunne komme unna med det. Det gjelder jo det meste av umoralske eller straffbare  handlinger mennesker gjør. Det gjelder utroskap, svindel, fyllekjøring m.m. Man tror ikke at man blir tatt. Jeg reagerte ihverfall ikke på den uttalelsen. Så ja, jeg skjønner greia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Levina skrev:

Det er noe med at man er uskyldig til det motsatte er bevist.

Det er helt riktig og i et etterhvert nokså rikholdig arkiv er det bevist at de er skyldige. Så jeg tenker heller at du og andre som tror de er så uskyldige heller får skaffe til veie bevis på at de har sluttet..

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Levina skrev:

Når man er 14 år så skal man kunne stå til ansvar for hva man sier. Det at man ikke ønsker at folk skal inn å snoke har jeg full forståelse for. Betyr ikke at de har fortsatt i samme bane. Caroline svarte ærlig, selvfølgelig trodde han kunne komme unna med det. Det gjelder jo det meste av umoralske eller straffbare  handlinger mennesker gjør. Det gjelder utroskap, svindel, fyllekjøring m.m. Man tror ikke at man blir tatt. Jeg reagerte ihverfall ikke på den uttalelsen. Så ja, jeg skjønner greia. 

En fjortenåring skal stå til ansvar, men en voksen kvinne og mann som tjener millioner på dette, behøver ikke....?

Ja ja.

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BlendaSensitive skrev:

En fjortenåring skal stå til ansvar, men en voksen kvinne og mann som tjener millioner på dette, behøver ikke....?

Ja ja.

Dette!

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Levina skrev:

Du har litt  rett i én ting, når man er fjorten år skal man skjønne litt alvoret i ting rundt en, men det er også alt du er i nærheten av å ha rett i. Han snakket ikke saklig, han var nedlatende, slem, ydmyket henne, og tråkket på henne. Og det synes du er greit, fint å vite. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Ja ja.

Og dette er innlegget som dreper den diskusjonen en gang for alle.. Kan ikke sies bedre enn dette. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Levina skrev:

Hva er det du egentlig mener? At alt hva denne ridderen har skrevet i kommentarfeltet skal forsvares Og glemmes,mens denne 14årignen skal stå for sitt? En voksen mann skal unnskyldes for å rakke ned på et barn mens barnet må da kunne stå for sitt?? Hæ?

Du skriver i innlegget før at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist,hvor mange bevis trenger du for at disse folkene driver med løgn og bedrag? 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Ja ja.

Stå til ansvar for det man skriver ved at folk da kan reagerer på hva hun skriver. Hva er det ikke CBE og LK ikke har stått til ansvar for? Dette var ikke en straffesak. Det som kunne ha skjedd, var at de mistet tilliten til sine lesere. Det har leserne tydligvis  ikke gjort. Jeg ser ihverfall etter det som skjedde dengang, at her er det en blogger som virkelige har stått på for å kunne gi leserne fortsatt  et godt produkt,  og hun har lykkes. Som den type blogger hun er, så er det stor kvalitet på det hun leverer og folk klikker seg inn dag etter dag, også dere tydligvis. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Levina skrev:

Stå til ansvar for det man skriver ved at folk da kan reagerer på hva hun skriver. Hva er det ikke CBE og LK ikke har stått til ansvar for? Dette var ikke en straffesak. Det som kunne ha skjedd, var at de mistet tilliten til sine lesere. Det har leserne tydligvis  ikke gjort. Jeg ser ihverfall etter det som skjedde dengang, at her er det en blogger som virkelige har stått på for å kunne gi leserne fortsatt  et godt produkt,  og hun har lykkes. Som den type blogger hun er, så er det stor kvalitet på det hun leverer og folk klikker seg inn dag etter dag, også dere tydligvis. 

ALT. Du tenket jeg overdriver når jeg sier det? Men nei, denne gangen overdriver jeg ikke. La.meg begynne å oppsummere..

I tilfeldig rekkefølge..

Caroline fornekter restylane i leppene. Når det en gang kommer frem at hun tar det så var det leserene sin feil fordi de hadde kommentert leppene.

De redigerte bilder og nektet for det. Når de ble tatt for det og dagbladet laget sak, kom hun med et kjempelangt svar hvor hun la seg noe lunde flat, sa hun aldri skulle gjort det, at hun burde stå for det hun sier om å være fornøyd med egen kropp. Det var i 2014, og bildene blir fortsatt redigert gjennom "filter"...

Lassen ble tatt for kommentarjuks og trolling, sa det var fordi det kom hatske innlegg. Det var mange innlegg som absolutt ikke var hverken hatefulle eller sjikanerende. Igjen, de skylda på fansen.

Caroline skal hylle kvinnekroppen og poster 100 bilder av jenter som i følge henne er fra str xxs-xxl, må være kinastørrelser hun mente, for var ikke éi jente der som kunne være xxl. Ikke før Lasseliten kom på banen og påstod han var på bildet, feit, dvask, bmi på 30. 

Kunne fortsatt i en evighet, men poenget er at de aldri har gått ut og oppriktig saht Unnskyld eller vært ydmyke, aldri. 

Og jeg vil se bevis på det motsatte hvis du velger å diskutere dette videre. Jeg kommer med dokumentasjon, jeg forventer det samme fra deg, ellers ser jeg ingen grunn til å diskutere med deg.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
19 minutter siden, Levina skrev:

Jeg gir ikke klikk nei. ;) Finnes andre måter å holde seg samfunnsoppdatert på enn å lese denne bloggen.

Og la oss si det sånn: Vi har ikke samme syn på god kvalitet, verken i tekst, bilder eller innhold. Se&Hør er også et av landets mest solgte, samme med alle andre sladreblader rundt i verden. Du forveksler kvantitet med kvalitet. 

Og den dagen sponsorene også ser forskjellene, så er rosa/harryblogger en saga blott. (and yes, sistnevnte tematikk har jeg peiling på)

ps. TROR du selv på det du skriver...? 

Endret av BlendaSensitive
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Levina skrev:

Jeg skjønner ikke første setning.

Det de ikke har stått til ansvar for: Alle saker som har blitt avdekket og omtalt i media, sånn cirka? Deres måte å legge seg flate på har helt gjennomgående vært å 1. Nedskalere/lyve om omfang og utløsende årsak til feks kommentarjukset. 2. Skylde på leserne for alt kritikkverdig de har blitt fersket i å gjøre. 3. Skylde på feil lovanvendelse (av FO) eller teite lover når de blir tatt i å bryte loven. 

Og man trenger ikke stå tiltalt i en straffesak for at det skal kunne forventes av en at man står til ansvar for det man sier og gjør. Du selv mente jo nettopp her at en 14-åring måtte ta ansvar for det hun skrev i et kommentarfelt på nett, og finne seg i å bli skjelt ut.

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New Girl
3 timer siden, Amafalathiel skrev:

hva er det egentlig som er positivt med denne bloggen? jeg kan faktisk ikke komme på en eneste ting. Ikke si gode tekster og gode bilder, for det stemmer faktisk ikke. Tekstene er ikke gode. Bildene kan passere rent teknisk, men de er jo ikke gode for det. Titusen nesten like bilder av en dame som flekker tenner mens hun løfter forbeinet, blir ikke gode fordi om de er i fokus.

Helt alvorlig - vis meg noen konkrete eksempler på noe bra på den bloggen?

Altså, du kan da ikke bestemme at andre ikke skal synes bilde og tekst er bra. Det er en livsstilsblogg hvor det skrives om mat, trening, sminke, ferier og lignende. Jeg syns ikke den type blogg krever noe mer enn det CBE leverer. I forhold til innhold altså. At det er andre ting med bloggen man kan kritisere er nå så. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Sirkustjukk skrev:

OMFG😳

Kudos til dere som klarer å svare saklig atm...

Enig. Dette greier ikke jeg å diskutere uten å bli usaklig. 

Side note: Jeg syns det er SÅ uinteressant hvordan det debatteres hvorvidt bloggen leverer kvalitet, være seg i tekst, bilder eller annen behandling av temaer. Estetikk og smak er som kjent _subjektivt_, og en diskusjon om hvorvidt det hun legger ut er bra eller ikke vil aldri føre noe sted. Hun appellerer åpenbart til mange, mens andre finner bloggen kjedelig eller provoserende. Folks grunner til å lese eller ikke lese får være deres egne. 

Endret av fina
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...