Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Kanskje litt annen kontekst iom at CBE har hatt spiseforstyrrelser? Jeg har ikke noe fasitsvar, forsåvidt, synes mest det er harry med en is med bilde på. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter å ha lest dagens innlegg så undrer jeg meg over at omgangskretsen til paret ikke virker å ha et kritisk øye til det å eksponere barn. Ganske ofte i sosiale sammenhenger blir barn av parets krets eksponert på bloggen. Jeg synes dette er meget interessant da det virker som de alle har et like lite kritisk syn på det som paret selv. Flere som har gjort seg opp tanker rundt dette? Vil tro flere av parets venner er godt utdannet og beleste mennesker. 

Endret av Treningsjunkie1
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Treningsjunkie1 skrev:

Vil tro flere av parets venner er godt utdannet og beleste mennesker. 

Negledesignere, fotballspillere og frisører er ikke hva jeg vil kalle godt utdannede mennesker, men man trenger heller ikke ha en lang utdannelse eller være spesielt intelligent for å skjønne at det ikke er bra å eksponere barn i sosiale medier. 

Hun venninna med tvillingsønner driver jo egen blogg hvor hun legger ut bilder av barna sine.

Nå er det jo også barnet til CBE som eksponeres mest, de andre barna er jo kun med i enkelte innlegg fra barnebursdager o.l.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, thorax skrev:

noen som vet hvem som har designet de originale skoene? http://imgur.com/vcIzi82&OfuVIf0

Ingen. Denne typen sandaler florerer det av, de har ikke noe spesielt opphav. Det blir som å spørre hvem som har designet svarte pumps.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, thorax skrev:

noen som vet hvem som har designet de originale skoene? http://imgur.com/vcIzi82&OfuVIf0

Vet ikke hvem som var først. Flere skomerker som har hatt det designet tidligere tror jeg, veldig "har-sett-det-før-sko", men syntes de er fine. Syntes forøvrig de andre var hakket finere enn FF sine, var fint med dusk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, mellimassi skrev:

Ingen. Denne typen sandaler florerer det av, de har ikke noe spesielt opphav. Det blir som å spørre hvem som har designet svarte pumps.

Mente såklart de rosa skoene som var på linken, var ganske så identiske med CBE sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, thorax skrev:

Mente såklart de rosa skoene som var på linken, var ganske så identiske med CBE sine.

Det er generiske sandaler i fargen rosa. Samme svar som over. 

Hvis du vil kjøpe dem finner du dem her: http://www.aliexpress.com/item/Pink-Sandals-Lace-Up-Gladiator-Women-Sandals-2015-Tassel-Fringe-Summer-Flat-Sandals-Cross-Strap-Shoes/32396759903.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mellimassi skrev:

Negledesignere, fotballspillere og frisører er ikke hva jeg vil kalle godt utdannede mennesker, men man trenger heller ikke ha en lang utdannelse eller være spesielt intelligent for å skjønne at det ikke er bra å eksponere barn i sosiale medier. 

Hun venninna med tvillingsønner driver jo egen blogg hvor hun legger ut bilder av barna sine.

Nå er det jo også barnet til CBE som eksponeres mest, de andre barna er jo kun med i enkelte innlegg fra barnebursdager o.l.

Nå tenkte jeg på en del venner de har som de ofte er på  svært dyre restauranter med, hvor de spiser både 5 og 7 retter med drikke til. Det virker jo som noen av disse menneskene er godt utdannet for å kunne unne seg slik luksus til stadighet. Pengebruken rundt paret er jo relativ høy! Har aldri sagt at man må være høyt utdanna for å vite at man ikke skal over eksponere. Men det er ikke til å stikke under en stol at jo mer belest man er, jo mer reflektert. CBE viser ofte frem andres barn på sin blogg. For ikke snakke om snapchat etter kampen i går. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Treningsjunkie1 skrev:

Nå tenkte jeg på en del venner de har som de ofte er på  svært dyre restauranter med, hvor de spiser både 5 og 7 retter med drikke til. Det virker jo som noen av disse menneskene er godt utdannet for å kunne unne seg slik luksus til stadighet. Pengebruken rundt paret er jo relativ høy! Har aldri sagt at man må være høyt utdanna for å vite at man ikke skal over eksponere. Men det er ikke til å stikke under en stol at jo mer belest man er, jo mer reflektert. CBE viser ofte frem andres barn på sin blogg. For ikke snakke om snapchat etter kampen i går. 

Men man kan vel egentlig ikke si at CBE og mannen er veldig belest,egentlig?

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Treningsjunkie1 skrev:

Nå tenkte jeg på en del venner de har som de ofte er på  svært dyre restauranter med, hvor de spiser både 5 og 7 retter med drikke til. Det virker jo som noen av disse menneskene er godt utdannet for å kunne unne seg slik luksus til stadighet.

God økonomi og høyt forbruk henger ikke nødvendigvis sammen med høyere utdannelse. Ekteparet er vel et godt eksempel på det.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Emilie112 skrev:

Men man kan vel egentlig ikke si at CBE og mannen er veldig belest,egentlig?

I forhold til utdanningsnivået deres så tjener de eksepsjonelt mye. Jeg syns egentlig det blir pirk å spekulere i deres venners utdannelse og inntekt men jeg skjønner forundringen. De fleste som har råd til dyre vaner har gjerne en høy utdannelse i bunnen, og da virker det rart å akseptere at barna deres blir eksponert for et enormt publikum. Kanskje de sier ja til eksponering via cbe.no for å være snille. Men da er de dumsnille i mine øyne. Om min venninne var et av landets største bloggere så hadde jeg hvert fall aldri gitt henne tillatelse til å publisere bilder av barna mine.

Endret av Ultiva
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for støtten, alle sammen :)

Jeg er veldig glad for at dette forumet finnes, at det finnes motsvar til det glossy magasinet de ønsker å fremstille livet sitt som. Tråden blir også moderert bra, slik at vi fremstår saklige og ryddige i vår kritikk. Vi blir altså noe mer enn misunnelige "sure kjerringer".

Det er viktig at vi fortsetter diskusjonen, fortsetter gravingen og fortsetter å innrapportere mangel på merking av reklame/andre lovbrudd. Det er et viktig samfunnsoppdrag. For hver gang en løgn avsløres, velger jeg å tro at CBE får mindre påvirkningskraft og at fremtidens kvinner vil le av disse stakkars sjelene som ikke hadde annet innhold i livet enn å skrive om et tomt liv basert på forbruk.

Takket være dere har paret gang på gang blitt avslørt for juks og bedrag. Trekker spesielt frem bilderedigeringen og kommentarene til LKE som blant annet lege-Henriette. Brukere her inne fikk mediene engasjert og kort tid etter var det mediehusenes store oppslag Norge rundt. I fellesskap har dere rettmessig pulverisert den posisjonen og troverdigheten hun hadde. Den innsatsen dere har gjort for å få frem sannheten til alle de tusener av forvirrede unge kvinner er helt fantastisk. Kvinner kan få til mye sammen og for hverandre. Jeg er stolt av dere, jeg!

Endret av uranus
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mellimassi skrev:

Det er generiske sandaler i fargen rosa. Samme svar som over. 

Hvis du vil kjøpe dem finner du dem her: http://www.aliexpress.com/item/Pink-Sandals-Lace-Up-Gladiator-Women-Sandals-2015-Tassel-Fringe-Summer-Flat-Sandals-Cross-Strap-Shoes/32396759903.html

Generisk? Det er jo  en hel rekke  helt identiske detaljer på de to sandalene, så det ville vært interessant å vite hvem som kom først. Og interresant at fruen nevnte at hun gjerne ville hatt dusker på sandalene også, men droppet det.mda ville parene vært enda likere. 

De rosa er veldig fine. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, pøbelsara skrev:

Generisk? Det er jo  en hel rekke  helt identiske detaljer på de to sandalene, så det ville vært interessant å vite hvem som kom først.

Søker du på den typen sandaler på nettet finner du hundrevis av like modeller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig rart at den kan hete Frost, ville tro Disney hadde rettighetene til Frozen/Frost.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har smakt isen? Jeg lurer på om de har klart å få 33 kalorier til å smake noe annet enn bare saft. Så den  på en kiosk i Oslo i helgen, hjembyen min har den ikke noe sted, men kanskje den kommer. Ville ikke sponse henne, forresten synes jeg det er latterlig at hun setter ansiktet sitt på en is. Nå er frua overalt! Henger plakater på Bianco og jammen har a trøkt seg ned i isdisken.. Skoene måtte jeg sjekke ut, skuffa over designet. Eneste jeg kunne tenkt meg var pumpsene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...