Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen


Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Keiserensnyeklær
4 minutter siden, morhjertegod skrev:

Nå sier hun vel ikke at alle må sminke seg, selv om hun velger dette selv. Må jo være opp til den enkelte, leserne har vel egen vilje. Jeg ville nok også valgt å sminke meg til en bedre aften og date med mannen. Men jeg ville ikke reagert om noen valgte sminkefri, men nå er jeg ikke så opptatt hva andre gjør, eller hvordan de ser ut. Viktigste er hva man føler seg vell og komfortabel med selv:)

Ja, det har du helt rett i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt skrevet MarketingMajor :) 

jeg synes slike innlegg / drøfting er vesentlig mer interessant enn å kritisere hvorvidt hun sminker seg eller ikke og kritikk av hvor de velger å feriere. Dette med lesertall er interessant. Men man  jo at blogger med vesentlige lavere lesertall lever godt av blogging - jeg tror fruen kan tjene fett på å fortsette med middelmådig, dødskjedelig blogging i mange år videre. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

@MarketingMajor: Tusen takk for et skikkelig gullegg av et innlegg. Du tar opp et veldig viktig punkt (blant flere andre): Manglende innovasjon på bloggen og stagnasjon. 
Da cbe.no-bloggen åpnet kommentarfeltet for idéer fra leserne sine (les: sluttkundende og de som faktisk muliggjør/har muliggjort dagens blogg), kom det en rekke gode (og konkrete) forslag og innspill. Og alt dette gratis. Det kostet cbe.no ikke ei eneste krone for forslag og idéer som man mest sannsynlig ellers måtte ha punget dyrt ut for hos en profesjonell. 

Dog, i ettertid later det til at ikke ett eneste av disse forslagene har blitt tatt tak i av "oppdragsgiveren", altså cbe.no. Det ønskes altså innspill fra publikum, men når det kommer stykket, så fortsettes det akkurat i samme sporet som tidligere. For meg bekrefter dette bare den nedlatende "vi vet best"-holdninga som driverne av cbe.no har utvist i årevis. Og samtidig har jeg følelsen av at leserne nok en gang ble holdt for narr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Fredrik29 skrev:

Godt skrevet MarketingMajor :) 

jeg synes slike innlegg / drøfting er vesentlig mer interessant enn å kritisere hvorvidt hun sminker seg eller ikke og kritikk av hvor de velger å feriere. Dette med lesertall er interessant. Men man  jo at blogger med vesentlige lavere lesertall lever godt av blogging - jeg tror fruen kan tjene fett på å fortsette med middelmådig, dødskjedelig blogging i mange år videre. 

Takk for det :)

Jeg tror også hun kan leve lenge på det nivået hun er på nå, men jeg undrer meg over hvor lenge leserskaren vil holde seg stabil. Uten fornyelse antar jeg at svært mange etterhvert vil gå lei, og man kan miste den delen av lesere som er innom hver dag. Sitter man igjen med en større andel lesere som kun er innom noen få ganger i uken/måneden, vil ikke bloggeren lengre være attraktiv for annonsørene fordi de ikke vil få den ønskede effekten av investeringen gjort av reklameplasseringen. Siden det i hovedsak er rene annonseinnlegg bloggere tjener penger på, kan jeg ikke se for meg at dette vil vare i mange år. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

@MarketingMajor: Tusen takk for et skikkelig gullegg av et innlegg. Du tar opp et veldig viktig punkt (blant flere andre): Manglende innovasjon på bloggen og stagnasjon. 
Da cbe.no-bloggen åpnet kommentarfeltet for idéer fra leserne sine (les: sluttkundende og de som faktisk muliggjør/har muliggjort dagens blogg), kom det en rekke gode (og konkrete) forslag og innspill. Og alt dette gratis. Det kostet cbe.no ikke ei eneste krone for forslag og idéer som man mest sannsynlig ellers måtte ha punget dyrt ut for hos en profesjonell. 

Dog, i ettertid later det til at ikke ett eneste av disse forslagene har blitt tatt tak i av "oppdragsgiveren", altså cbe.no. Det ønskes altså innspill fra publikum, men når det kommer stykket, så fortsettes det akkurat i samme sporet som tidligere. For meg bekrefter dette bare den nedlatende "vi vet best"-holdninga som driverne av cbe.no har utvist i årevis. Og samtidig har jeg følelsen av at leserne nok en gang ble holdt for narr. 

Takk for en hyggelig tilbakemelding :)

Ved at de må be leserne sine om råd, viser de samtidig en ny side av seg selv i form av at de åpner for å innrømme at de faktisk ikke alltid vet best. De har kanskje ikke funnet en forklarende faktor på hvorfor lesertallene har stagnert, eller hvorfor leserne ikke lengre kommuniserer på et ønsket nivå. Etter å ha fått inn flotte forslag (etter min mening er de også veldig gjennomførbare), men velger å ikke ta grep og steg i ønsket retning av leserne, slår det meg at de kanskje ikke har kompetansen til å gjennomføre det. Og etter min mening er det en gjennomgående trend i denne bloggen: å ikke gjennomføre det man har startet på.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

...
Da cbe.no-bloggen åpnet kommentarfeltet for idéer fra leserne sine (les: sluttkundende og de som faktisk muliggjør/har muliggjort dagens blogg), kom det en rekke gode (og konkrete) forslag og innspill. Og alt dette gratis. Det kostet cbe.no ikke ei eneste krone for forslag og idéer som man mest sannsynlig ellers måtte ha punget dyrt ut for hos en profesjonell. 

Dog, i ettertid later det til at ikke ett eneste av disse forslagene har blitt tatt tak i av "oppdragsgiveren", altså cbe.no. Det ønskes altså innspill fra publikum, men når det kommer stykket, så fortsettes det akkurat i samme sporet som tidligere. For meg bekrefter dette bare den nedlatende "vi vet best"-holdninga som driverne av cbe.no har utvist i årevis. Og samtidig har jeg følelsen av at leserne nok en gang ble holdt for narr. 

Dine betraktninger fortjener en :blomst: . Jeg sitter også igjen med inntrykk av de har en nedlatende "vi vet best-holdning". Av en eller annen grunn er det enkelte som liker det, og "forguder" og tror på alt som kommer fra bloggere med slike/lignende holdninger. Jeg forstår det ikke. Egentlig fascinerende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX

@MarketingMajor you've just made my day!

Du satte i gang et helt treskeverk av tanker med innspillet ditt. Hvordan er det mulig at en bedrift med et så godt utgangspunkt ikke greier å videreforedle produktet? Du nevner kunnskap som et sentralt punkt, eller mangel på sådan.  Andre nevner "vi vet best" holdningen. Begge deler er riktig, men jeg slår også et slag for viljen. Målet for en bedrift er jo som oftest å tjene penger, så også for CBE.no. Et vikarierende motiv som gjør sammenlikningen med ordinære bedrifter vanskelig, er dog bedriftseierens andre motiv for å drive bedriften, nemlig behovet for anerkjennelse og bekreftelse. Det er her man ikke kan finne svarene i vanlig bedriftsøkonomisk teori, fordi man i tradisjonelle bedrifter ikke lar seg styre av så mye annet enn bunnlinjen. Bloggingen hos CBE.no må skje på en bestemt måte for å opprettholde inntrykket av perfeksjon og det er dette som gjør at man ikke evner å fornye seg. Og slik man kan lese trenden ellers, så er perfeksjon ikke trendy lenger. Ja, jeg vet at noen ønsker dette avbrekket i hverdagen, men jeg tror at flere og flere er mettet beyond mageknip, derav også nedgangen i lesertall. 

Problem nummer to er at bedriften ikke forstår markedskreftene, altså den delen som handler om kundene. De har ikke nok følere ute i markedet til å kunne forstå hvordan blogglesere tenker. En bedrift som ikke har fokus på kundetilfredshet har et problem, for å si det forsiktig. Dette punktet er forsåvidt knyttet til problemstillingen i forrige avsnitt og det er hvor bedriftens fokus er. 

Forøvrig er det jo gøy å prøve å bruke anerkjente teorier rundt markedsføring og bedøk på blogging, noe er overførbart, men jeg tror her er mye upløyd mark. Vi har jo prøvd oss på sammenlikningen mellom glanset magasin og blogging uten å komme helt i mål, nettopp fordi blogging innbefatter personfokuset. Vi har prøvd oss på å sammenlikne blogg som bedrift, men med samme utkomme. Blogg er blogg, og som fenomen umåtelig interessant, særlig nå når det skal profesjonaliseres i større grad. Kanskje er det slik at man kan komme til å mislykkes når man forsøker spranget. Fordi det er noe med å ikke skulle helle babyen ut med badevannet. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varma
12 timer siden, MarketingMajor skrev:

Etter å ha fulgt denne bloggen i mange år, har jeg gjort meg noen tanker, som jeg tenkte kanskje jeg kunne dele her inne. Siden jeg er utdannet innen markedsføring, har jeg alltid synes blogging har vært en spennende kanal med stort potensiale. Jeg har ved flere anledninger fulgt debatten rundt merking av annonser, og det har fascinert meg hvordan de største bloggerne som fremstiller seg som svært seriøse aktører har tolket loven helt og holdent til egen vinning. For meg har alltid Markedsføringsloven vært helt klar og tydelig i sin tekst, men jeg kan også godt forstå at Forbrukerrådet må inn for å lage nye retningslinjer når markedsførere eksperimenterer i nye kanaler (som kanskje ikke er tilstrekkelig dekket av lovverket). Etter flere anmodninger og advarsler fra Forbrukerrådet, som faktisk kan kalles eksperter innenfor sitt område, opplever jeg endelig at bedriften har forbedret seg ganske mye det siste året. Dette ble også fremtredende etter at all juksingen ble avdekket for et års tid tilbake. Slik jeg ser det, hadde bedriften tapt så mye ansikt, at det rett og slett ble en nødvendighet å legge den eviglange debatten rundt merking død og begynne å opptre i samsvar med loven. Det som også fascinerte meg var at da Forbrukerrådet gikk ut og sa at Caroline Berg Eriksen hadde blitt mye flinkere med merkingen sin (dette var på vårparten i fjor), ble fokuset raskt skiftet på bloggen, og Caroline Berg Eriksen la om kommunikasjonen til at dette var noe bedriften var flink til: hun var tross alt profesjonell og kunne jobben sin. Det fremstår for meg som at når hun fikk skryt for å ha gjort en god jobb, ble jobben mye mer morsom å gjennomføre på profesjonelt vis. Flink pike som hun er, overrasker det meg ikke stort at hun velger denne veien. CBE fremstår som unormalt avhengig av skryt og bekreftelse for i det hele tatt å fungere. 

 

Det er mange ting som fascinerer meg med denne bedriften. Før bloggeierne fikk barn, vil jeg påstå at bloggen hadde et noenlunde godt innhold. Jeg vil karakterisere et regissert liv, som kanskje for mange representerer en drøm: mye fritid, fleksibilitet, god økonomi og kjøpekraft, lite bekymringer. Mange vil nok ikke kunne relatere seg til det, men det er jo nettopp der kjernen lå: man solgte en drøm. Etter familieøkningen, endret naturligvis innholdet seg på bloggen. Selv om CBE ytret at bloggen ikke skulle endre seg og at det ikke skulle bli en mammablogg, er det jo ikke unaturlig at man opplever en endring. Hele familietilværelsen er jo forandret - man har simpelthen ikke like mye frihet og fleksibilitet som tidligere. Jeg vil likevel legge til at hun fortsatt fremstår som svært priviligert med fleksible arbeidstider og muligheten til å jobbe hjemmefra. Det er en luksus, uansett hvordan du vrir og vender på det. Det fascinerende med dette er det totale fraværet av å anerkjenne sin egen luksus. Det siste året har jeg opplevd en markant økning i antall bloggposter som omhandler hvor travelt det er, hvor mye jobb som ligger bak bloggen, hvor lite fritid man egentlig har, osv. Og alt dette kommer i en periode der også bedriften har vokst til å inkludere et management, IT-team og en ny bloggplattform (som virker å legge visse retningslinjer til bloggeren). Samtidig ser man at kvaliteten til innholdet i bloggpostene stagnerer. Antallet annonsørene minsker, lesertallene dropper, kommentarfeltet er tynnere, og variasjonen i bloggpostene eksisterer nesten ikke. Det går i kaffekopp, løpetur på møllen, smoothies, noen oppskrifter og antrekksbilder. Kun i etterkant av debatter eller kritiske spørsmål kommer det "dypere" innlegg, men det faller ofte så på sin egen urimelighet at det hele bare virker som nok et salgstriks - eller nok en bønn om å få lesertallene og annonsørene opp på et tilfredsstillende nivå igjen. 

 

Jeg synes det var flott da hun åpnet kommentarfeltet for å få ærlige tilbakemeldinger fra leserne om hva hun kunne gjøre bedre for å få kontakt med leserne igjen. Det triste er at alle konstruktive kommentarer som ble lovpriset og som hun skulle ta til etterretning, tydeligvis ikke har gått inn under huden på CBE. Det virker ikke som at hun forstår at det produktet hun leverer rett og slett ikke er godt nok lengre. Eller, kanskje forstår hun, men hun har ikke kompetansen til å gå utenfor egen komfortsone og gjøre innholdet i bloggen bedre. Da er det mye lettere å fortsette i den gamle tralten, med en medium leserskare og fortsatt god lønn. Men da spør jeg meg selv: skjønner du ikke at du er på vei ned en enveiskjørt vei, uten mulighet til å snu? Forstår du ikke at du må fornye innholdet ditt, bryte det gamle mønsteret og være litt innovativ? Statistikken taler jo for seg selv: hun traff en mye bredere målgruppe før, med stabile og høye lesertall. Nå er mange av de yngste leserne falt av, fordi bloggen ikke er det snev interessant. Om ytterligere noen år, tror jeg ikke denne bloggen har noe mer å gi, med mindre innholdet endrer seg, eller at hun endrer definisjonen av bloggen og legger om til en mammablogg/matblogg/treningsblogg. Hun vil ikke være attraktiv for hverken lesere eller annonsører, og bloggen vil ikke lengre være et levebrød. Samtidig tenker jeg at det kanskje nettopp er det hun trenger. Hun virker ikke glad i jobben lengre, og det meste virker som et slit. Bruker du flere timer på et "Luksus vs. Budsjett" innlegg som har 100 ord og fire bilder tatt fra Google vitner du ikke som spesielt konkurransedyktig i mine øyne. Klarer du ikke ta en diskusjon i et kommentarfelt uten å bli ufin, har du ingenting i businessverden å gjøre. Når du ikke klarer å produsere noe bedre med alle de ressursene du har tilgjengelig, er det kanskje på tide å gjøre noe annet. 

 

Er det noen av dere som har noen tanker rundt dette? 

 

 

 

 

 

Dette beskriver bloggverden helt perfekt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lesing de siste innleggene her, interessante refleksjoner som jeg er helt enig i! 

Jeg har skrevet det før, men er ikke så god med ord som mange av dere, men det er ikke noe glød i det som skrives! Det kommer ikke innenfra, det er så lite engasjement! Kanskje det er engasjement, men det ikke kommer frem gjennom de skrevne ord, men jeg tror ikke det! De fleste som er interessert i mote ville jo syntes det var fantastisk å designe en skokolleksjon, fortelle, inspirere! Jeg får ikke denne følelsen av CBE.no.

Jeg er ca sånn overopptatt av barn og barns rettigheter, det synes når jeg skriver og snakker! Jeg elsker jobben min (forstår at ikke alle gjør det), det synes også! Se på hvordan Inga Marte Thorkildsen skriver om barn, og hva slags utfordringer det er og hva vi må gjøre noe med, det lyser engasjement fra det hun skriver! Det hun skriver er troverdig det!

For meg så virker det som om CBE.no nå går og venter på en ny graviditet (de bygger vel litt opp rundt det også mtp hva de skriver) og at dette skal gi nye vind i seilene! Det vil sikkert gjøre det over kortere tid, men jeg tror det er noe mye mer omfattende som skal til for å øke interesse, og ikke minst troverdigheten, igjen! Og som en annen skrev her, det virker ikke som interessen for dette er tilstede hos CBE.no. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cement

Det florerer etterhvert med oppskrifter på hvordan man skal oppnå suksess med blogging, et punkt som går igjen handler, ikke overraskende, om at "content is king" - kvalitetsinnhold er nødvendig for å få eller opprettholde suksess.

(...) Without well-written and engaging content, your blog isn’t going to go anywhere. (...) Creating content users “need” can encompass anything from teaching them something to providing entertainment. While blogging about yourself can have its benefits, you should always be focusing on solving the readers problems first (whether they want a good laugh or are looking for advice). Satisfying their needs is what will drive readers to subscribe to your blog.

Det høres jo enkelt ut, men er det ikke. 

At bloggen CBE.no har stivnet i formen, kan jeg tenke meg at i alle fall delvis skyldes at CBE og CBE.no har fått såpass mye kritikk og blitt analysert i detalj dag etter dag i årevis (utseende og mye annet folk er opptatt av) at det er vanskelig å slå seg løs. Det går i det samme trygge, som av erfaring ikke provoserer. 

Jeg skjønner det godt, jeg. Man skal være unormalt tykkhudet for å tåle presset, hadde det ikke vært store penger involvert tar jeg sjansen på å påstå at de hadde tatt en lang pause , om ikke de hadde gitt seg helt. Nå kan de jo knapt gå ut og drikke kaffe engang uten at noen i melder fra hvordan de (hun) så ut da de gjorde det. VOE forlot jo bloggtronen frivillig da livskvaliteten droppet til bunns, og andre som var kjente bloggere har også fått nok, da det ble for tungt å levere som forventet.

Stress og press eller ei. Jeg tror ikke nødvendigvis er vrangvilje og besserwissermentalitet som gjør at CBE.no ikke legger om bloggen iht de nevnte tilbakemeldingene fra leserne. De er jo opptatt av bedriften skal fenge flest mulig og være mest mulig innbringende. Regn med at det er tatt opp til vurdering. Kanskje omlegging planlegges men det tar litt mer tid enn at de svinger seg over natten. Evt at de har fått råd om å la være, eller at de rett og slett ikke orker av personlige grunner. Hvem vet.

Endret av MinnaMilanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellapropella

Jeg kan ikke fatte og forstå at hun synes de har liten egentid og lite tid sammen som par. De er på farten uten barn støtt og stadig, men hun regnet visst ikke en langhelg som ferie. Jobb eller ikke jobb. Jeg vet at jeg ikke bør bli provosert, men her er det rosa skyer, knapper og glansbilder for alle penga, hun VET ikke hvor godt de har det, hvor mye tid de har og hvor fleksibelt hun kan leve.. Sorry utblåsninga, men jeg tror vi er en god gjeng småbarnsforeldre som vet hva det EGENTLIG vil si og ikke ha langhelger, suiteopphold/spa, lunsjing osv osv sammen😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg fant sitatet du brukte interessant, @MinnaMilanda, og søkte opp siden. Legger ved lenken her, ettersom bloggteori interesserer.

http://www.bloggingbasics101.com/7-ways-to-boost-your-success-as-a-blogger/

Du lanserer en annen tilnærming til hvorfor de ikke endrer retning, og det er noe av det samme  som @Jobbermedbarnover nevnte, gløden mangler. Det kan godt skyldes at hun føler seg plassert i en boks, der alt vurderes ut fra om det vil gi kritikk eller ikke. 

Tilføyelse: Skal presset lettes, så må det jo gjøres noen endringer, men siden endringer er et overskuddstiltak så er det en ond sirkel hvis hun ikke kommer seg ovenpå snart. Jeg tror det ville være klokt å ta til seg en del av de tilbakmeldingene hun har fått fra leserne sine, blant annet det omtalte innlegget der hun faktisk bad om tilbakemeldinger. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX

Tilføyelse 2: Fet er sikkert også noe å hente i det som ble sitert @MinnaMilanda, fordi det er kanskje det som er veien å gå, å vinkle det mer mot leser og mindre mot seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cement
1 time siden, CecilieX skrev:

Tilføyelse 2: Fet er sikkert også noe å hente i det som ble sitert @MinnaMilanda, fordi det er kanskje det som er veien å gå, å vinkle det mer mot leser og mindre mot seg selv. 

Takk for lenke @CecilieX Andre suksessoppskrifter jeg finner, fraråder bloggere å i det hele tatt skrive om seg selv som "content". Som du påpeker er det en mulig retning for CBE.no å skifte vinkel bort fra seg selv (så hadde de kanskje sluppet at folk studerte utseendet deres med forstørrelsesglass også), men man må jo ha litt kunnskap og ikke minst troverdighet som innholdsleverandør av konkrete emner. Det er nok en utfordring å finne på noe nytt å blogge om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
2 minutter siden, MinnaMilanda skrev:

Takk for lenke @CecilieX Andre suksessoppskrifter jeg finner, fraråder bloggere å i det hele tatt skrive om seg selv som "content". Som du påpeker er det en mulig retning for CBE.no å skifte vinkel bort fra seg selv (så hadde de kanskje sluppet at folk studerte utseendet deres med forstørrelsesglass også), men man må jo ha litt kunnskap og ikke minst troverdighet som innholdsleverandør av konkrete emner. Det er nok en utfordring å finne på noe nytt å blogge om.

Det er jo det som er underlig med bloggerne som vi har på topplista, de blogger om seg selv og livet sitt. Og heri ligger problemet også, fordi kritiske kommentarer treffer mye verre nettopp fordi det er vanskelig å skille blogger og privatperson. Som temablogger er du ikke like utsatt. Jeg har jo fulgt med på statistikken og det er jo sosialpornografi som selger, og som gir de kunstig høye tallene. Her er CBE i en særstilling, fordi det er en bølge hun ikke har kastet seg på. Det kan, når jeg tenker meg om, forklare hvorfor hun har halvert lesertallene sine, rett og slett fordi det blir kjedelig å lese en blogg der det ikke presenteres juicy stoff. Tilbyderne av det, er det jo mange nok av dessverre, og mange av dem begynner å slite med den negative oppmerksomheten som følger av å ikke sette grenser. 

Jeg ser absolutt problemet du skisserer, fordi presset hun opplever er knyttet mye til henne som person, og det har jo vært det som har vært hennes tema. Selv om jeg skulle ønske at verden var et snillere sted, så tror jeg det er en utopi så lenge internett eksisterer. Skal presset minskes så må kanskje temaet endres, men så var det innholdet da, hva skal det skrives om hvis det ikke skal skrives om seg selv? Skriver du om et tema så bør du jo kunne noe om det, og det snevrer jo inn målgruppen og dermed lesere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest bnanny
5 timer siden, Ellapropella skrev:

Jeg kan ikke fatte og forstå at hun synes de har liten egentid og lite tid sammen som par. De er på farten uten barn støtt og stadig, men hun regnet visst ikke en langhelg som ferie. Jobb eller ikke jobb. Jeg vet at jeg ikke bør bli provosert, men her er det rosa skyer, knapper og glansbilder for alle penga, hun VET ikke hvor godt de har det, hvor mye tid de har og hvor fleksibelt hun kan leve.. Sorry utblåsninga, men jeg tror vi er en god gjeng småbarnsforeldre som vet hva det EGENTLIG vil si og ikke ha langhelger, suiteopphold/spa, lunsjing osv osv sammen😅

Ja tenk de har ikke vært på ferie alene siden 2013.... Vi har heller ikke vært på ferie alene etter at vi fikk barn, det følger liksom med det, i en hverdag for hvermansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, bnanny skrev:

Ja tenk de har ikke vært på ferie alene siden 2013.... Vi har heller ikke vært på ferie alene etter at vi fikk barn, det følger liksom med det, i en hverdag for hvermansen.

Dette er jo et av områdene hvor cbe.no har store problemer med å relatere til hvermansen. Dette blir  for mange kun provokasjon og fører mest til oppgitthet blant mange lesere.

Det er forøvrig nokså respektløst å klage over lite barnefri når familiemedlemmer tilsynelatende passer barnet og har det på overnatting flere ganger hver eneste måned. Det er over tre år siden vi hadde et barnefritt døgn her i heimen når jeg tenker etter og det er vi neppe alene om 😁😁 

Endret av Ultiva
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod
28 minutter siden, bnanny skrev:

Ja tenk de har ikke vært på ferie alene siden 2013.... Vi har heller ikke vært på ferie alene etter at vi fikk barn, det følger liksom med det, i en hverdag for hvermansen.

Vi har eller ikke vært på ferie uten barn, men dette har vi valgt selv. Men i våres kretser så skiller vi oss ut, fordi vi  aldri gjør det. For de fleste vi kjenner reiser støtt og stadig på kjæresteturer og ferier, så hvem er hvemansen? Hva er normalen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...