Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Jenki skrev:

Hvorfor ikke?  I løpet av de siste dagene har jeg da sett at hun har svart på spørsmål om bruk av Botox og Restylane...

Jo, CBE svarer, men er de andre illsinte du må være redd for.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Milio skrev:

Jo, CBE svarer, men er de andre illsinte du må være redd for.

Neida, hun har alltid vært åpen om bruk av restylane - både i kommentarfeltet (link til blogg) og media! Ferdig snakka!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var raust av henne å foreslå Athen som romantisk reisemål. Jeg har vært i Athen flere ganger de siste 15 åra, og romantisk er en av de siste merkelappene jeg ville satt på den med trafikkaos og forurensing og turistfeller på hvert et gatehjørne. Et voksent mennekse bør ha vært på Akropolis, men romantisk er det ikke å stå i timelange køer for å komme inn. 

Etter finanskrisen har Athen blitt et sosialt høl. Mens det rundt 2000 var velstand og oppgradering, mye pga. OL og subsidiene fra EU, har forfallet gått hurtig siden 2008. Byggeprosjekter har stanset opp og står som gapende sår, byen oversvømmes av uteliggere, flyktninger og tiggere og det kryr av løsbikkjer som er sluppet fri av familier som ikke har råd til å ha dem lenger. 

Akkurat rundt Syntagma og Plaka er det kanskje ikke så stor forskjell, men igjen, det er ikke særlig romantiske plasser dette heller. Det er folksomt, turistifisert og høyt tempo. 

Jeg vil gå så langt som å kalle dette vås. I tillegg linker hun til et hotell lengst syd for Athen, en to timers kjøretur, sikkert mer med trafikken. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sheelagh
3 minutter siden, Trosten skrev:

Det var raust av henne å foreslå Athen som romantisk reisemål. Jeg har vært i Athen flere ganger de siste 15 åra, og romantisk er en av de siste merkelappene jeg ville satt på den med trafikkaos og forurensing og turistfeller på hvert et gatehjørne. Et voksent mennekse bør ha vært på Akropolis, men romantisk er det ikke å stå i timelange køer for å komme inn. 

Etter finanskrisen har Athen blitt et sosialt høl. Mens det rundt 2000 var velstand og oppgradering, mye pga. OL og subsidiene fra EU, har forfallet gått hurtig siden 2008. Byggeprosjekter har stanset opp og står som gapende sår, byen oversvømmes av uteliggere, flyktninger og tiggere og det kryr av løsbikkjer som er sluppet fri av familier som ikke har råd til å ha dem lenger. 

Akkurat rundt Syntagma og Plaka er det kanskje ikke så stor forskjell, men igjen, det er ikke særlig romantiske plasser dette heller. Det er folksomt, turistifisert og høyt tempo. 

Jeg vil gå så langt som å kalle dette vås. I tillegg linker hun til et hotell lengst syd for Athen, en to timers kjøretur, sikkert mer med trafikken. 

Plaka, er ikke det den landsbyen hvor man kan ta båt til spinalonga? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Sheelagh skrev:

Plaka, er ikke det den landsbyen hvor man kan ta båt til spinalonga? 

Nei, du tenker på Pireus. Plaka ligger ved siden av Akropolis, lenger inn i byen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig "normalt" å regne å være så opptatt av å kun være de to på tur? Er de ikke en familie med et lite barn... de er jo på tur bare de to hele tiden! 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sheelagh
2 minutter siden, Trosten skrev:

Nei, du tenker på Pireus. Plaka ligger ved siden av Akropolis, lenger inn i byen. 

Okei. Da har jeg vært i Pireus og ikke i plaka. Syns nemlig det var et veldig romantisk reisemål, utrolig koselig landsby :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Artisan skrev:

Jeg liker ikke dette. Ja, jeg er kritisk til CBE og mye av det bloggen hennes representerer, men å kritisere hva hun anbefaler som reisemål? Meh.

Det er typisk CBE.no. Anbefale steder hun ikke har vært og skrive om temaer som hun ikke har det minste greie på. (Selvsagt ok å være uenig med meg.)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sheelagh skrev:

Okei. Da har jeg vært i Pireus og ikke i plaka. Syns nemlig det var et veldig romantisk reisemål, utrolig koselig landsby :) 

Pireus er ikke en koselig landsby. Det er en av Europas største havner og generelt storbybebyggelse i forlengelsen av Stor-Athen. Jeg vet ikke hvor du har vært. :tongue:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sheelagh
Et øyeblikk siden, Trosten skrev:

Pireus er ikke en koselig landsby. Det er en av Europas største havner og generelt storbybebyggelse i forlengelsen av Stor-Athen. Jeg vet ikke hvor du har vært. :tongue:

Hahahahaha :fnise: Jeg har vært på Kreta, en koselig landsby hvor man kan ta båten ut til Spinalonga. Koselig og romantisk landsby. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod
6 minutter siden, Klementin1982 skrev:

Er det virkelig "normalt" å regne å være så opptatt av å kun være de to på tur? Er de ikke en familie med et lite barn... de er jo på tur bare de to hele tiden! 

Nå spiller mannen i tippeligaen, så i sesongen (mars-okt) er han opptatt alle helger. Så hele tiden, er de nok ikke på tur. Jeg kjenner mange som prioriterer dette med aleneturer, en uke i NY, frihelger, langweeken uten barn osv. Ikke veldig uvanlig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Keiserensnyeklær
Den 28.2.2016 at 15.16, Vitulina skrev:

Hvor skal man begynne... 

Fruen påstår at for å være pyntet, ordentlig og jålete så må man bruke sminke for å spise en fin middag. For min del har jeg følgende kriterier; jeg liker å være ren, i rene klær og høye hæler, ha velstelt hår (krøller) og lukte godt. Jeg farger vipper og bryn hver tredje uke og er ikke avhengig av å se ut som en Bambi med plastvipper eller minkhår. En sensuell lebestift er evig nok pynt da, sammen med bruk av vippetang. 

Så nei, du fremstår aldeles ikke som trygg på deg selv, gitt at du er avhengig av et helt prosjekt for å spise middag. Hva er forresten penere enn rosenrøde kinn fra badstu og bad? Kanskje litt solbrun hud med fregner? Nei, da må man vel sminke bort naturens gull der også. 

Helt utrolig at en kvinne på 30 år klarer å si så mye dumt.

Lurer på hva dem som aldri bruker sminke skal gjøre da..? :) Aldri spise fin middag? Fruen har jo vist seg uten sminke på bloggen flere ganger og ser i mine øyne bedre ut uten sminke enn med. Men hun må jo gjøre som hun vil, føler meg bare litt usaklig i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
31 minutter siden, Trosten skrev:

Det stemmer at det er en liten landsby på Kreta som heter Plaka. Fra Plaka kan man ta båt til Spinalonga. Var der for to år siden, satt på med en fiskebåt over til Spinalonga:)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod
11 minutter siden, Keiserensnyeklær skrev:

Lurer på hva dem som aldri bruker sminke skal gjøre da..? :) Aldri spise fin middag? Fruen har jo vist seg uten sminke på bloggen flere ganger og ser i mine øyne bedre ut uten sminke enn med. Men hun må jo gjøre som hun vil, føler meg bare litt usaklig i dag :)

Nå sier hun vel ikke at alle må sminke seg, selv om hun velger dette selv. Må jo være opp til den enkelte, leserne har vel egen vilje. Jeg ville nok også valgt å sminke meg til en bedre aften og date med mannen. Men jeg ville ikke reagert om noen valgte sminkefri, men nå er jeg ikke så opptatt hva andre gjør, eller hvordan de ser ut. Viktigste er hva man føler seg vell og komfortabel med selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...