Milio Skrevet 29. februar 2016 #23581 Del Skrevet 29. februar 2016 3 minutter siden, Jenki skrev: Hvorfor ikke? I løpet av de siste dagene har jeg da sett at hun har svart på spørsmål om bruk av Botox og Restylane... Jo, CBE svarer, men er de andre illsinte du må være redd for. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 29. februar 2016 #23582 Del Skrevet 29. februar 2016 Lite kommentering på bloggen siste tiden, så da kommer et innlegg som får frem forsvarsrekka.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 29. februar 2016 #23583 Del Skrevet 29. februar 2016 17 minutter siden, Milio skrev: Jo, CBE svarer, men er de andre illsinte du må være redd for. Neida, hun har alltid vært åpen om bruk av restylane - både i kommentarfeltet (link til blogg) og media! Ferdig snakka! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nurse16 Skrevet 29. februar 2016 #23584 Del Skrevet 29. februar 2016 Haha lættis! Jeg trodde faktisk det var tull når jeg hørte om disse trådene :D 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trosten Skrevet 29. februar 2016 #23585 Del Skrevet 29. februar 2016 Det var raust av henne å foreslå Athen som romantisk reisemål. Jeg har vært i Athen flere ganger de siste 15 åra, og romantisk er en av de siste merkelappene jeg ville satt på den med trafikkaos og forurensing og turistfeller på hvert et gatehjørne. Et voksent mennekse bør ha vært på Akropolis, men romantisk er det ikke å stå i timelange køer for å komme inn. Etter finanskrisen har Athen blitt et sosialt høl. Mens det rundt 2000 var velstand og oppgradering, mye pga. OL og subsidiene fra EU, har forfallet gått hurtig siden 2008. Byggeprosjekter har stanset opp og står som gapende sår, byen oversvømmes av uteliggere, flyktninger og tiggere og det kryr av løsbikkjer som er sluppet fri av familier som ikke har råd til å ha dem lenger. Akkurat rundt Syntagma og Plaka er det kanskje ikke så stor forskjell, men igjen, det er ikke særlig romantiske plasser dette heller. Det er folksomt, turistifisert og høyt tempo. Jeg vil gå så langt som å kalle dette vås. I tillegg linker hun til et hotell lengst syd for Athen, en to timers kjøretur, sikkert mer med trafikken. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sheelagh Skrevet 29. februar 2016 #23586 Del Skrevet 29. februar 2016 3 minutter siden, Trosten skrev: Det var raust av henne å foreslå Athen som romantisk reisemål. Jeg har vært i Athen flere ganger de siste 15 åra, og romantisk er en av de siste merkelappene jeg ville satt på den med trafikkaos og forurensing og turistfeller på hvert et gatehjørne. Et voksent mennekse bør ha vært på Akropolis, men romantisk er det ikke å stå i timelange køer for å komme inn. Etter finanskrisen har Athen blitt et sosialt høl. Mens det rundt 2000 var velstand og oppgradering, mye pga. OL og subsidiene fra EU, har forfallet gått hurtig siden 2008. Byggeprosjekter har stanset opp og står som gapende sår, byen oversvømmes av uteliggere, flyktninger og tiggere og det kryr av løsbikkjer som er sluppet fri av familier som ikke har råd til å ha dem lenger. Akkurat rundt Syntagma og Plaka er det kanskje ikke så stor forskjell, men igjen, det er ikke særlig romantiske plasser dette heller. Det er folksomt, turistifisert og høyt tempo. Jeg vil gå så langt som å kalle dette vås. I tillegg linker hun til et hotell lengst syd for Athen, en to timers kjøretur, sikkert mer med trafikken. Plaka, er ikke det den landsbyen hvor man kan ta båt til spinalonga? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trosten Skrevet 29. februar 2016 #23587 Del Skrevet 29. februar 2016 2 minutter siden, Sheelagh skrev: Plaka, er ikke det den landsbyen hvor man kan ta båt til spinalonga? Nei, du tenker på Pireus. Plaka ligger ved siden av Akropolis, lenger inn i byen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klementin1982 Skrevet 29. februar 2016 #23588 Del Skrevet 29. februar 2016 Er det virkelig "normalt" å regne å være så opptatt av å kun være de to på tur? Er de ikke en familie med et lite barn... de er jo på tur bare de to hele tiden! 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sheelagh Skrevet 29. februar 2016 #23589 Del Skrevet 29. februar 2016 2 minutter siden, Trosten skrev: Nei, du tenker på Pireus. Plaka ligger ved siden av Akropolis, lenger inn i byen. Okei. Da har jeg vært i Pireus og ikke i plaka. Syns nemlig det var et veldig romantisk reisemål, utrolig koselig landsby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trosten Skrevet 29. februar 2016 #23590 Del Skrevet 29. februar 2016 4 minutter siden, Artisan skrev: Jeg liker ikke dette. Ja, jeg er kritisk til CBE og mye av det bloggen hennes representerer, men å kritisere hva hun anbefaler som reisemål? Meh. Det er typisk CBE.no. Anbefale steder hun ikke har vært og skrive om temaer som hun ikke har det minste greie på. (Selvsagt ok å være uenig med meg.) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trosten Skrevet 29. februar 2016 #23591 Del Skrevet 29. februar 2016 4 minutter siden, Sheelagh skrev: Okei. Da har jeg vært i Pireus og ikke i plaka. Syns nemlig det var et veldig romantisk reisemål, utrolig koselig landsby Pireus er ikke en koselig landsby. Det er en av Europas største havner og generelt storbybebyggelse i forlengelsen av Stor-Athen. Jeg vet ikke hvor du har vært. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sheelagh Skrevet 29. februar 2016 #23592 Del Skrevet 29. februar 2016 Et øyeblikk siden, Trosten skrev: Pireus er ikke en koselig landsby. Det er en av Europas største havner og generelt storbybebyggelse i forlengelsen av Stor-Athen. Jeg vet ikke hvor du har vært. Hahahahaha Jeg har vært på Kreta, en koselig landsby hvor man kan ta båten ut til Spinalonga. Koselig og romantisk landsby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest morhjertegod Skrevet 29. februar 2016 #23593 Del Skrevet 29. februar 2016 6 minutter siden, Klementin1982 skrev: Er det virkelig "normalt" å regne å være så opptatt av å kun være de to på tur? Er de ikke en familie med et lite barn... de er jo på tur bare de to hele tiden! Nå spiller mannen i tippeligaen, så i sesongen (mars-okt) er han opptatt alle helger. Så hele tiden, er de nok ikke på tur. Jeg kjenner mange som prioriterer dette med aleneturer, en uke i NY, frihelger, langweeken uten barn osv. Ikke veldig uvanlig det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 29. februar 2016 #23594 Del Skrevet 29. februar 2016 Er de ikke på tur uten barn nå? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keiserensnyeklær Skrevet 29. februar 2016 #23595 Del Skrevet 29. februar 2016 Den 28.2.2016 at 15.16, Vitulina skrev: Hvor skal man begynne... Fruen påstår at for å være pyntet, ordentlig og jålete så må man bruke sminke for å spise en fin middag. For min del har jeg følgende kriterier; jeg liker å være ren, i rene klær og høye hæler, ha velstelt hår (krøller) og lukte godt. Jeg farger vipper og bryn hver tredje uke og er ikke avhengig av å se ut som en Bambi med plastvipper eller minkhår. En sensuell lebestift er evig nok pynt da, sammen med bruk av vippetang. Så nei, du fremstår aldeles ikke som trygg på deg selv, gitt at du er avhengig av et helt prosjekt for å spise middag. Hva er forresten penere enn rosenrøde kinn fra badstu og bad? Kanskje litt solbrun hud med fregner? Nei, da må man vel sminke bort naturens gull der også. Helt utrolig at en kvinne på 30 år klarer å si så mye dumt. Lurer på hva dem som aldri bruker sminke skal gjøre da..? Aldri spise fin middag? Fruen har jo vist seg uten sminke på bloggen flere ganger og ser i mine øyne bedre ut uten sminke enn med. Men hun må jo gjøre som hun vil, føler meg bare litt usaklig i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg MarketingMajor Skrevet 29. februar 2016 Populært innlegg #23596 Del Skrevet 29. februar 2016 Etter å ha fulgt denne bloggen i mange år, har jeg gjort meg noen tanker, som jeg tenkte kanskje jeg kunne dele her inne. Siden jeg er utdannet innen markedsføring, har jeg alltid synes blogging har vært en spennende kanal med stort potensiale. Jeg har ved flere anledninger fulgt debatten rundt merking av annonser, og det har fascinert meg hvordan de største bloggerne som fremstiller seg som svært seriøse aktører har tolket loven helt og holdent til egen vinning. For meg har alltid Markedsføringsloven vært helt klar og tydelig i sin tekst, men jeg kan også godt forstå at Forbrukerrådet må inn for å lage nye retningslinjer når markedsførere eksperimenterer i nye kanaler (som kanskje ikke er tilstrekkelig dekket av lovverket). Etter flere anmodninger og advarsler fra Forbrukerrådet, som faktisk kan kalles eksperter innenfor sitt område, opplever jeg endelig at bedriften har forbedret seg ganske mye det siste året. Dette ble også fremtredende etter at all juksingen ble avdekket for et års tid tilbake. Slik jeg ser det, hadde bedriften tapt så mye ansikt, at det rett og slett ble en nødvendighet å legge den eviglange debatten rundt merking død og begynne å opptre i samsvar med loven. Det som også fascinerte meg var at da Forbrukerrådet gikk ut og sa at Caroline Berg Eriksen hadde blitt mye flinkere med merkingen sin (dette var på vårparten i fjor), ble fokuset raskt skiftet på bloggen, og Caroline Berg Eriksen la om kommunikasjonen til at dette var noe bedriften var flink til: hun var tross alt profesjonell og kunne jobben sin. Det fremstår for meg som at når hun fikk skryt for å ha gjort en god jobb, ble jobben mye mer morsom å gjennomføre på profesjonelt vis. Flink pike som hun er, overrasker det meg ikke stort at hun velger denne veien. CBE fremstår som unormalt avhengig av skryt og bekreftelse for i det hele tatt å fungere. Det er mange ting som fascinerer meg med denne bedriften. Før bloggeierne fikk barn, vil jeg påstå at bloggen hadde et noenlunde godt innhold. Jeg vil karakterisere et regissert liv, som kanskje for mange representerer en drøm: mye fritid, fleksibilitet, god økonomi og kjøpekraft, lite bekymringer. Mange vil nok ikke kunne relatere seg til det, men det er jo nettopp der kjernen lå: man solgte en drøm. Etter familieøkningen, endret naturligvis innholdet seg på bloggen. Selv om CBE ytret at bloggen ikke skulle endre seg og at det ikke skulle bli en mammablogg, er det jo ikke unaturlig at man opplever en endring. Hele familietilværelsen er jo forandret - man har simpelthen ikke like mye frihet og fleksibilitet som tidligere. Jeg vil likevel legge til at hun fortsatt fremstår som svært priviligert med fleksible arbeidstider og muligheten til å jobbe hjemmefra. Det er en luksus, uansett hvordan du vrir og vender på det. Det fascinerende med dette er det totale fraværet av å anerkjenne sin egen luksus. Det siste året har jeg opplevd en markant økning i antall bloggposter som omhandler hvor travelt det er, hvor mye jobb som ligger bak bloggen, hvor lite fritid man egentlig har, osv. Og alt dette kommer i en periode der også bedriften har vokst til å inkludere et management, IT-team og en ny bloggplattform (som virker å legge visse retningslinjer til bloggeren). Samtidig ser man at kvaliteten til innholdet i bloggpostene stagnerer. Antallet annonsørene minsker, lesertallene dropper, kommentarfeltet er tynnere, og variasjonen i bloggpostene eksisterer nesten ikke. Det går i kaffekopp, løpetur på møllen, smoothies, noen oppskrifter og antrekksbilder. Kun i etterkant av debatter eller kritiske spørsmål kommer det "dypere" innlegg, men det faller ofte så på sin egen urimelighet at det hele bare virker som nok et salgstriks - eller nok en bønn om å få lesertallene og annonsørene opp på et tilfredsstillende nivå igjen. Jeg synes det var flott da hun åpnet kommentarfeltet for å få ærlige tilbakemeldinger fra leserne om hva hun kunne gjøre bedre for å få kontakt med leserne igjen. Det triste er at alle konstruktive kommentarer som ble lovpriset og som hun skulle ta til etterretning, tydeligvis ikke har gått inn under huden på CBE. Det virker ikke som at hun forstår at det produktet hun leverer rett og slett ikke er godt nok lengre. Eller, kanskje forstår hun, men hun har ikke kompetansen til å gå utenfor egen komfortsone og gjøre innholdet i bloggen bedre. Da er det mye lettere å fortsette i den gamle tralten, med en medium leserskare og fortsatt god lønn. Men da spør jeg meg selv: skjønner du ikke at du er på vei ned en enveiskjørt vei, uten mulighet til å snu? Forstår du ikke at du må fornye innholdet ditt, bryte det gamle mønsteret og være litt innovativ? Statistikken taler jo for seg selv: hun traff en mye bredere målgruppe før, med stabile og høye lesertall. Nå er mange av de yngste leserne falt av, fordi bloggen ikke er det snev interessant. Om ytterligere noen år, tror jeg ikke denne bloggen har noe mer å gi, med mindre innholdet endrer seg, eller at hun endrer definisjonen av bloggen og legger om til en mammablogg/matblogg/treningsblogg. Hun vil ikke være attraktiv for hverken lesere eller annonsører, og bloggen vil ikke lengre være et levebrød. Samtidig tenker jeg at det kanskje nettopp er det hun trenger. Hun virker ikke glad i jobben lengre, og det meste virker som et slit. Bruker du flere timer på et "Luksus vs. Budsjett" innlegg som har 100 ord og fire bilder tatt fra Google vitner du ikke som spesielt konkurransedyktig i mine øyne. Klarer du ikke ta en diskusjon i et kommentarfelt uten å bli ufin, har du ingenting i businessverden å gjøre. Når du ikke klarer å produsere noe bedre med alle de ressursene du har tilgjengelig, er det kanskje på tide å gjøre noe annet. Er det noen av dere som har noen tanker rundt dette? 65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 29. februar 2016 #23597 Del Skrevet 29. februar 2016 31 minutter siden, Trosten skrev: Nei, du tenker på Pireus. Plaka ligger ved siden av Akropolis, lenger inn i byen. Det stemmer at det er en liten landsby på Kreta som heter Plaka. Fra Plaka kan man ta båt til Spinalonga. Var der for to år siden, satt på med en fiskebåt over til Spinalonga 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 29. februar 2016 #23598 Del Skrevet 29. februar 2016 @MarketingMajor 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest morhjertegod Skrevet 29. februar 2016 #23599 Del Skrevet 29. februar 2016 11 minutter siden, Keiserensnyeklær skrev: Lurer på hva dem som aldri bruker sminke skal gjøre da..? Aldri spise fin middag? Fruen har jo vist seg uten sminke på bloggen flere ganger og ser i mine øyne bedre ut uten sminke enn med. Men hun må jo gjøre som hun vil, føler meg bare litt usaklig i dag Nå sier hun vel ikke at alle må sminke seg, selv om hun velger dette selv. Må jo være opp til den enkelte, leserne har vel egen vilje. Jeg ville nok også valgt å sminke meg til en bedre aften og date med mannen. Men jeg ville ikke reagert om noen valgte sminkefri, men nå er jeg ikke så opptatt hva andre gjør, eller hvordan de ser ut. Viktigste er hva man føler seg vell og komfortabel med selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordvesta Skrevet 29. februar 2016 #23600 Del Skrevet 29. februar 2016 Tråden ryddet for avsporing og spekulasjoner, samt svar til dette Nordvesta, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg