MiniMjau Skrevet 21. februar 2016 #23441 Del Skrevet 21. februar 2016 Den 20. februar 2016 at 17.56, Cornucopia skrev: Sorry siteringen , men får ikke fjernet det via mob. skulle bare si at i siste reklame for middagpådøra-leverandør, så ble det brått veldig mange kjøttmiddager, til tross for "samfunnsengasjementet".... Ig hun påstår det går en god del frukt hjemme hos dem i motsetning til det hun skrev tidligere om at de kun spiste frukt i helgene, og kalte det "FRUKTlørdag". 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordvesta Skrevet 21. februar 2016 #23442 Del Skrevet 21. februar 2016 Tråden ryddet for brukerdebatt og avsporinger Nordvesta, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 21. februar 2016 #23443 Del Skrevet 21. februar 2016 .. and there goes the fun.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 21. februar 2016 #23444 Del Skrevet 21. februar 2016 (endret) ...stirrer tomt ut i luften...festen er over, men er det kake igjen? Endret 21. februar 2016 av Cornucopia Dekryptisering 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjest:) Skrevet 22. februar 2016 #23445 Del Skrevet 22. februar 2016 12 timer siden, MiniMjau skrev: Sorry siteringen , men får ikke fjernet det via mob. skulle bare si at i siste reklame for middagpådøra-leverandør, så ble det brått veldig mange kjøttmiddager, til tross for "samfunnsengasjementet".... Ig hun påstår det går en god del frukt hjemme hos dem i motsetning til det hun skrev tidligere om at de kun spiste frukt i helgene, og kalte det "FRUKTlørdag". Eeh feil. Hun sa ikke at de ikke spiser frukt på hverdager i innleggget du sikter til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salmonella Skrevet 22. februar 2016 #23446 Del Skrevet 22. februar 2016 13 timer siden, Lafemmemauvaise skrev: I dette intervjuet med TV2 sier bloggeren selv at det som vises på bloggen "bare er en liten del av meg" (kilde: http://www.tv2.no/a/5931498). Bare sånn i tilfelle enkelte tror at alle som uttaler seg kritisk går rett i strupa på privatpersonen. Som det ble skrevet for et par sider tilbake: Hadde den samme kritikken som man finner i denne tråden vært rettet mot en ikke-menneskelig entitet, så hadde ingen reagert. Hovedvekten av kritikken i denne tråden er ikke kritikk mot en privatperson, men mot en bedrift og et konstruert og iscenesatt bilde. At eierne av nevnte bedrift også er del av dette konstruerte bilde, fritar dem ikke for kritikk. Beklageligvis synes dette å ha gått enkelte hus forbi, så bare la meg trekke en parallel: Når regjeringspartiene kritiseres, sågar når statsminister Erna Solberg kritiseres, så er det ikke kritikk av privatpersonen Erna Solberg, men hennes offentlige rolle. Og på lik linje som Solberg, har også bloggeierne valgt et (iscensatt) liv i offentligheten. Er forsåvidt enig. Men jeg hadde fremdeles rynket litt på nesen om det i en tusen-siders tråd på kg om høyrepolitikken hadde kommet innlegg som dette; nå har de postet ett bilde av fredagskaffen med bløtkake igjen hvor Erna står fremst og forsyner seg. Hun twitret i tillegg at kake bare mååååå de ha, akkurat som om de ikke klarer seg ut dette. Synes det er uheldig med tanke på vekta hennes og påvirkningskraften partiet har. Bare se på bildet og tweeten, dama har seriøst ett problem med søtsaker! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 22. februar 2016 #23447 Del Skrevet 22. februar 2016 3 timer siden, Salmonella skrev: Er forsåvidt enig. Men jeg hadde fremdeles rynket litt på nesen om det i en tusen-siders tråd på kg om høyrepolitikken hadde kommet innlegg som dette; nå har de postet ett bilde av fredagskaffen med bløtkake igjen hvor Erna står fremst og forsyner seg. Hun twitret i tillegg at kake bare mååååå de ha, akkurat som om de ikke klarer seg ut dette. Synes det er uheldig med tanke på vekta hennes og påvirkningskraften partiet har. Bare se på bildet og tweeten, dama har seriøst ett problem med søtsaker! Jeg skjønner hva du mener og jeg er fullstendig enig med deg. Det er visse type kritikker som for min del er unødvendige og tidvis smålig. Samtidig, i en tråd med nesten 4 millioner(!) sidevisninger og med i overkant av 20 500 innlegg, samt med mange brukere som hver og en har sine kjepphester, så et det statistisk sett ikke forunderlig at det dukker opp innlegg som favnes under det vide begrepet kritikk, men som av andre oppfattes som unødvendig og smålig. Ikke at jeg unnskylder slike innlegg, jeg bare påpeker at det finnes en forklaringsmodell for hvorfor man får slike innlegg. Forøvrig så er jo heller ikke denne tråden over tusen sider med kritikk slik du fremstiller det. Vi har hatt tre "store" temaer - bilderedigering, kommentarfusk, og manglende merking. Akkurat nå har jeg inntrykk av at det baner seg frem en diskusjon rundt "narrativet", men det kan godt hende at jeg tar feil. Mellom slike "store" diskusjonstemaer har jeg lagt merke til at det blir en del unødvendigheter (igjen i min mening). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 22. februar 2016 #23448 Del Skrevet 22. februar 2016 (endret) CBE.no har forresten svart (link til blogg) på hvordan AdamsMatkasse inspirerer til kjøttfrie middager under matkasseinnlegget. Siden AdamsMatkasse har fokus på kortreist mat og leverer maten i porsjonsstørrelser gir det ikke svinn siden det overordnete målet med kjøttfrie middager er å redusere utslipp av klimagasser og da har AdamsMatkasse en positiv effekt. Så.. kjøttfrie middager kan også være kjøttholdige middager så lenge det ikke er svinn og fra lokale produsenter. Nå vet jeg ikke hvor lang tid CBE.no har brukt på å sette seg inn i og mailet med AdamsMatkasse, men CBE.no burde vite at fisken som er kjøpt på Vestlandet ikke akkurat er kortreist for de som får AdamsMatkasse i Nord-Norge eller osv. AdamsMatkasse distribueres fra ett sted i Norge og sende ut over hele landet. Tar ikke mange sekunder å finne ut hvem AdamsMatkasse sine leverandører, og at argumentet om kortreist mat er umulig, så fremt det ikke er den siljanske ordboken som ligger til grunn. Endret 22. februar 2016 av LilleSnupp 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 22. februar 2016 #23449 Del Skrevet 22. februar 2016 Atte var? Kjøtt er greit siden maten er kortreist? He, he. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 22. februar 2016 #23450 Del Skrevet 22. februar 2016 4 minutter siden, Francis skrev: Atte var? Kjøtt er greit siden maten er kortreist? He, he. Hva skal man si..?!?! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 22. februar 2016 #23451 Del Skrevet 22. februar 2016 Da var vi tilbake til troverdigheten og denne historiefortellingen. Håper virkelig folk dvs leserne ser at dette ikke henger på greip! Du kan ikke først basunere at du skal ha kjøttfrie middager flere ganger i uka heretter (som de skrev betydde fisk også) for deretter reklamere for Adams. Det henger bare ikke sammen. Da må de i det minste skrive at de privat ikke spiser disse kassene, de bare blir betalt for å late som de gjør det (hvilket kan være tilfelle). Blæh! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 22. februar 2016 #23452 Del Skrevet 22. februar 2016 (endret) 8 minutter siden, Francis skrev: Da var vi tilbake til troverdigheten og denne historiefortellingen. Håper virkelig folk dvs leserne ser at dette ikke henger på greip! Du kan ikke først basunere at du skal ha kjøttfrie middager flere ganger i uka heretter (som de skrev betydde fisk også) for deretter reklamere for Adams. Det henger bare ikke sammen. Da må de i det minste skrive at de privat ikke spiser disse kassene, de bare blir betalt for å late som de gjør det (hvilket kan være tilfelle). Blæh! De har vært kunder der i 1 år - litt til og fra, som det står i blogginnlegget. Må jo bli ennå mer svinn og utslipp av klimagasser å få matkasse kun for å lage maten til fotografering, og så ikke spise den vel?! Bordet fanger? Tilføyelse: Kommentarfeltet er CBE.no akilleshæl big time! Stenger de det vil lesere forsvinne og når det er åpent avslører de narrativet sitt der igjen og igjen.. Det er som jeg alltid har sagt; den som svarer i kommentarfeltet er den onde tvillingen til den som skriver innleggene. Endret 22. februar 2016 av LilleSnupp 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 22. februar 2016 #23453 Del Skrevet 22. februar 2016 Er heller ikke noe som tilsier at kortreist mat (som jeg forsåvidt betviler at Adams kan kalle maten) er noe mer miljøvennlig enn annen mat. http://forskning.no/mat-forbruk-naeringsliv-sosialantropologi-sosiale-relasjoner-sosiologi/2013/05/sunne-kolonihager-og 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 22. februar 2016 #23454 Del Skrevet 22. februar 2016 19 minutter siden, Francis skrev: Er heller ikke noe som tilsier at kortreist mat (som jeg forsåvidt betviler at Adams kan kalle maten) er noe mer miljøvennlig enn annen mat. http://forskning.no/mat-forbruk-naeringsliv-sosialantropologi-sosiale-relasjoner-sosiologi/2013/05/sunne-kolonihager-og tvert imot i noen tilfeller. Leste nettopp et sted at norske drivhustomater er verre enn biff. Det er mer miljøvennlig å frakte frilandstomater fra Spania, enn å spise kortreiste norske drivhustomater. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 22. februar 2016 #23455 Del Skrevet 22. februar 2016 Nettopp, særlig i et land som Norge er dette særdeles relevant. Kortreist blir det heller ikke når du frakter noe fra Østlandet til Nord-Norge, det blir det samme som å frakte fra Italia til Østlandet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cement Skrevet 22. februar 2016 #23456 Del Skrevet 22. februar 2016 Googlet Adams Matkasse kortreist og ser at joda, de markedsfører seg med kortreist mat. Nå er jo det et mildt sagt tøyelig begrep, og mange bruker det om norskprodusert mat med en lokal/spesiell opprinnelse. Jeg har funnet eksempler på at Adams Mk fremhever opprinnelse, f.eks kjøtt fra Jæren (se lenke) og jeg tror det er sistnevnte logikk de egentlig bruker i sin markedsføring. Det er tvilsomt om de kan påberope seg å være miljøvennlige uansett hvem de kjøper produktene sine fra. Avstander til forbrukerne blir det uansett og transporten belaster nok miljøet en god del. http://websta.me/n/adamsmatkasse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 22. februar 2016 #23457 Del Skrevet 22. februar 2016 (endret) Den 20.2.2016 at 22.40, Cornucopia skrev: Jysla fin siteringsfunksjon! CBE.no startet med Adams matkasse i slutten av januar 2015, da de ennå ikke leverte til Siljan. Det er et par uttalelser å hente vedrørende dette, lavkarbo og hva Adams må ha gjort for å "få innlegget" på bloggenpå (skjermdump) dengang. Bare en liten digresjon... Endret 22. februar 2016 av Cornucopia KG og mobil er fortsatt ikke kompatibelt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 22. februar 2016 #23458 Del Skrevet 22. februar 2016 Så hun sier altså at klimautslippene fra kjøttmiddagene kommer fra selve FRAKTEN av pakkene med biff?! 😂😩😂 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trosten Skrevet 22. februar 2016 #23459 Del Skrevet 22. februar 2016 5 timer siden, MiniMjau skrev: Så hun sier altså at klimautslippene fra kjøttmiddagene kommer fra selve FRAKTEN av pakkene med biff?! 😂😩😂 Det er noe av det verste med blogging, inkompetente mennesker helt uten fagkunnskap og utdannelse som på hobbybasis måker ut en masse sprøyt til tusenvis av lesere. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 22. februar 2016 #23460 Del Skrevet 22. februar 2016 Hadde jeg hatt en liten anelse om at de publiserte det, hadde jeg kommentert på bloggen, men det har jeg ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg