Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Prøvde bare å være grei, jeg @LilleSnupp ;-)

Men tenker som så at narrativet skreddersys utfra hvilken målgruppe som skal treffes og hankes inn i salgsfremstøtet.

Alt det andre du nevner, er da hysterisk tydelig og er igjen med på å bidra til utfordringer med troverdigheten. :)

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg antar at tiden mellom kl 6 og 10 er "jobbtid" for da gjøres det som danner grunnlaget for bloggens innhold, nemlig pleie av kroppen. Innbefatter trening, frokost og sminke/hårstell, eller var det siste etter kl 10? La si at hun sitter alene på kontoret dvs i stua 3 av 5 ukedager (anslår jeg), men dette er ikke egentid for da jobber hun. Egentid må være å gjøre "det man har lyst til", som å lese bøker, noe hun da ikke får tid til innenfor disse overnevnte sprengte rammene. Nå prøvde jeg å få det til å henge på greip, men det klarte jeg ikke. 

Endret av Francis
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LilleSnupp skrev:

Det der vet du svaret på, @Cornucopia

Litt morsomt at hun skriver at døgnet fikk færre timer etter at hun ble mor, og hun ikke hadde noen tid til overs til egentid.. Når ikke trening, sminking, dusjing, legge negler, frisørtime, osv osv er egentid, hva definereres da som egentid? 

You are killing me, Caroline! :skratte:

Når man ser på hvor ufattelig mye nitidig planlegging, forberedelser og detaljer det er til barnets fødselsdager så er det ikke akkurat vanskelig å se at her er det en person med mer enn nok fritid mellom hendene. Var det ikke til og med slik at det først ble pyntet til jul, deretter ble det avpyntet, så ble det pyntet til barnebursdag, så ble det avpyntet og så pyntet til jul på nytt? 

Poenget mitt er at tidsklemmen som cbe.no påstår å kjenne på eksisterer ikke. Særskilt ikke når det settes av 2-3 timer til trening, meditasjon og selvpleie hver eneste morgen, samt at de har barnevakt for sitt eneste barn opptil flere ganger i måneden.

Igjen så blir det alt annet enn troverdig fra cbe.no.

Endret av Ultiva
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ultiva skrev:

Når man ser på hvor ufattelig mye nitidig planlegging, forberedelser og detaljer det er til barnets fødselsdager så er det ikke akkurat vanskelig å se at her er det en person med mer enn nok fritid mellom hendene. Var det ikke til og med slik at det først ble pyntet til jul, deretter ble det avpyntet, så ble det pyntet til barnebursdag, så ble det avpyntet og så pyntet til jul på nytt? 

Poeng mitt er at tidsklemmen som cbe.no påstår å kjenne på eksisterer ikke når det settes av 2-3 timer til trening, meditasjon og selvpleie hver eneste morgen, samt at de har barnevakt for sitt eneste barn opptil flere ganger i måneden.

Igjen så blir det alt annet enn troverdig fra cbe.no.

Det med pynting/fjerning av pynt/ny pynting gir meg noen assosiasjoner til Mais mat i hæsjtagg :-) 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke legge inn en advarsel når dere lenker til bloggen hennes? Slike innlegg gir meg seriøst hodepine, jeg burde saksøkt dere.. 

Hun har det sikkert travelt i sitt eget hode, akkurat det tviler jeg ikke på. Relatert til normale liv; virkelighetsfjernt.

Endret av Vitulina
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
4 timer siden, Cornucopia skrev:

Altså, var det ikke tidligere en diskusjon i tråden her som gikk på dette med fokuseringen på hektisk hverdag, travelhet, mangel på tid til deltidsstudier, mangel på egentid vs. tidsbruk til trening, morgenstell og frokost? Hvor det ble vist til at den ene bloggeieren starter dagen med egentid i form av nettopp trening, morgenstell og er klar for dagens arbeidsoppgaver først kl. 10?

Vel, i dagens (skjermdump) annonse er det igjen fokus på denne mangelen på egentid hos bloggeieren, og jeg begynner å lure på om vedkommende i det hele tatt refererer til seg selv, eller om vedkommende inkarnerer alle travle karrierekvinner i sitt eget narrativ? 

Det jeg prøver å nøste opp, er vel om narrativet som presenteres ofte, men ikke alltid, er basert på andre travle kvinner fremfor bloggeieren, for å skape tettere bånd til de av leserne som lettere ville valgt et slikt produkt som annonseres ut fra en reell tidsklemme og som raskere vil klikke på kjøpe-knappen? 

Dette synes jeg var en interessant ny vinkel. Slik som bloggeier fremstilles, særlig gjennom bilder, så får man assosiasjoner til en travel foretningskvinne. Mange av antrekksbildene er jo av en kvinne i farten i klær som jeg forbinder med jobbing på kontor. Det underbygger jo imaget som skapes, men jeg har mang en gang lurt på hvilken hjemmejobbende kvinne som kler seg slik. Kan være det du beskriver er en årsak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Atheena
12 minutter siden, CecilieX skrev:

Dette synes jeg var en interessant ny vinkel. Slik som bloggeier fremstilles, særlig gjennom bilder, så får man assosiasjoner til en travel foretningskvinne. Mange av antrekksbildene er jo av en kvinne i farten i klær som jeg forbinder med jobbing på kontor. Det underbygger jo imaget som skapes, men jeg har mang en gang lurt på hvilken hjemmejobbende kvinne som kler seg slik. Kan være det du beskriver er en årsak. 

Klærne har jo ofte adlinks henvisninger så det ligger en tanke bak det meste som vises frem. Det er ikke uvanlig at dagens antrekk bare er på når de hundreogørten bildene tas for så å ta de av igjen. Det selges absolutt en totalpakke hvor det er viktig å få frem en travel foretningskvinne som nå har et brennende samfunnsengasjement. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Og så er det jo viktig å løfte statusen til blogging som seriøst og krevende yrke, så denne type bekledning er jo rene kinderegget hva kommunikasjon angår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SelinaKyle

Jeg synes nesten det er litt trist; likte bloggen hennes før. Selv om vi er totalt ulike og lever veldig forskjellige liv, så var det likevel mulig å relatere seg til henne. Nå er alt perfekt, konstruert og kunstig. Jeg synes det var positivt da CBE fortalte om spiseproblemene hun hadde, men så kom LKE og motsa alt. Tror mye snudde der, og tror han har mye av skylden til at bloggen har tatt den retningen den har tatt. Selv om CBE og bloggen alltid har hatt et snev av perfeksjonisme, så var hun hvertfall likandes og mer personlig før. Nå er hun blitt en karakter; et produkt. Minner meg om en Stepford Wife. Tror dette er begynnelsen på slutten for bloggen hennes, men det tar nok noen år før den svinner hen. 

Lagt til: mener at hun både så ut og framstod som mer naturlig og 'tilnærmelig' før..

Endret av SelinaKyle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krevende og krevende yrke, fru Bloom..

Jeg har virkelig prøvd å se hva som er krevende med å ha blogging som heltidsbeskjeftigelse. CBE.no har managment som tar seg av kontakt med annonsører (jf. svar CBE.no gir i kommentarfelt på blogg og IG), de har regnskapsbyrå og er to som drifter bloggingen - da tenker jeg både på å svare i kommentarfeltet, skrive innlegg, ta bilder og etterbehandle disse. Egenpleien, herunder trening, negler, botox/restylane, tannbleking, sette på og ta av hår og kostholdet er en del av merkevaren - og vil da kunne defineres som jobb. Krevende? Don´t think so. Så hva gjenstår..? Kaffedrikking, lunsjer med daglig leder/andre og turer til Oslo/foreldre. Krevende? Neeeh...

Jamen, det tas jo masse bilder. Joda, det gjøres det.. men har du sett noen utvikling der? Det er de samme bildene som går igjen.. x ant helfigur på 50 meters avstand, nærbilde av hånd og veske med klokke, nærbilde av sko hvor det fikles med hempe/glidelås, kaffekopper, joggeskotupper/joggesko med diverse items pent dandert rundt + de obligatoriske grønne. Alltid noe grønt, enten plukket og strødd rundt sånn helt tilfeldig, eller som det siste.. stukket inn mellom hemper. Så har vi jo matbildene. De ser likens ut som for 5 år siden.. eller vent hun var jo gjennom sin hvite periode hvor det var umulig å se hva som lå på fatet fordi alt var så overeksponert, så litt variasjon har det jo vært. Neeeh.. bildene som tas er ikke akkurat rakettforskning, og vitner ikke om noe krevende kreativitet som står bak resultatet. 

Jeg vil gå så langt som å påstå at hun ikke er spesielt dyktig som blogger. Hun hadde flaks. Hun startet blogg fordi hun ikke fikk seg jobb. Blogg var noe nytt. Hun hadde en fotballkjæreste. Han fridde. Det ble bryllup. Alle ventet på nyheten om familieforøkelse. Graviditet. Barn. Skandale på skandale og vi venter på neste hele veien. Se og Hør i bloggform.

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere årsaken er at CBE.no ikke flagger hvor travelt hun har hatt det med pakking og reising til foreldrene denne gangen? Spesielt siden det ved tidligere anledninger har vært nevnt nærmest i hvert innlegg..

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LilleSnupp skrev:

Hva tror dere årsaken er at CBE.no ikke flagger hvor travelt hun har hatt det med pakking og reising til foreldrene denne gangen? Spesielt siden det ved tidligere anledninger har vært nevnt nærmest i hvert innlegg..

Du vet. Nå har sikkert folk begynt å oppsøke henne i Sarpsborg også.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

At han tør! Jeg hadde skammet meg over å skrive, ja, faktisk tenke noe slikt om andre når jeg selv hadde dummet meg ut så kraftig opptil flere ganger. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...