Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, Amafalathiel skrev:

Hun er en mamma som blogger om klær og trening. Det gjør henne verken til mammablogger, treningsblogger eller moteblogger etter mitt syn. Hun skriver ingenting om trender, trening eller foreldresaker ; det er kun en oppsummering av egen hverdag med den den inneholder av disse tingene, og da har man etter mitt syn en hverdagsblogg. Eller dagbok om du vil.

Vet ikke om hverdagsblogg er helt rett heller, for er vel neppe hverdagen til CBE eller andre som blir beskrevet på bloggen. Ikke synes jeg det er en livsstilblogg heller, men mer som du sier en dagbok på nett med og så gjorde vi det og så gjorde vi det og så skal vi gjøre det. Offentlig lissom dagbok med reklame og spons?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å sammenligne Camilla Pihl og CBE er jo urettferdig ovenfor CBE. Eller, det gjør det enda mer ubegripelig at cbe har så mange lesere/følgere!

CP sin blogg er variert med bra bilder. Fine klær (ikke min stil, men fint på henne), varierende poses, ulike lokasjoner, reiser til spennende reisemål. Bildene fra reiser og gjøremål er ikke underlivsbilder av camilla og drink i hånda, men detaljer fra reisene/opplevelsene, klærne er stort sett i naturlig sammenheng med omgivelsen. Utfra det lille jeg har sett.

Begge deler er livsstilblogg eller dagbok, som også blogger er. Men milevid forskjell  kvalitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia med CP er at hun har jo nesten ikke lesere sammenlignet med FF. Camilla har sin "nisjeblogg" som treffer de trendy fashionistas mens FF treffer mer gjennomsnitts-nordmannen. Gran Canaria, Siljan og småbarnslivet liksom. De prøver seg jo begge som "designere". Jeg personlig er ikke spesielt fan av hva Camilla har fått til, men hun faller ikke gjennom på samme måte som Caroline som ikke helt klarer å bli en moteprofil.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^^ Kan vel stemme. Litt som at se&hør har mange flere lesere enn det Kinfolk eller annen mote og deign blad for spesielt interesserte har. (basert på Norge, ikke totalt i verden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, skyflakes skrev:

Greia med CP er at hun har jo nesten ikke lesere sammenlignet med FF. Camilla har sin "nisjeblogg" som treffer de trendy fashionistas mens FF treffer mer gjennomsnitts-nordmannen. Gran Canaria, Siljan og småbarnslivet liksom. De prøver seg jo begge som "designere". Jeg personlig er ikke spesielt fan av hva Camilla har fått til, men hun faller ikke gjennom på samme måte som Caroline som ikke helt klarer å bli en moteprofil.

I motsetning til CBE føler jeg CP har stått på og faktisk har kredibilitet og troverdighet og bygget opp et seriøst varemerke. CBE "kjøper" alt annonsører kaster etter henne, men det gjør ikke i CP på samme måte og CP tjener gode penger likevel. Hun har designet sine egne smykker, sko etc, Hva har CBE gjort? ADAX var jo stort, men hun designet noen kjoler en gang som ikke hadde noe klasse over seg. Ingen har sett hørt om det siden, I tillegg som hun har figurert som modell. Nei, vil ikke si hun har vært suksessfull på den måten. Ja hun selger sikkert mye klær for nettbutikkene. Alle klærne hun blir fotografert i er jo annonser, med det er likevel ikke et varemerke, Regner med CPs managemente  dro i land ADAX avtalen og det var vel mer eller mindre en liten suksess?

Endret av Miranda16
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om hun treffer målgruppa med den julegaveshowoffen i dagens innlegg. Må jo være gaver for nærmere 30 lapper der, lurer på om hun overhodet reflekterer over påvirkningen hun har ved å vise frem en slik overflod. 

Endret av Francis
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Francis skrev:

Vet ikke om hun treffer målgruppa med den julegaveshowoffen i dagens innlegg. Må jo være gaver for nærmere 30 lapper der, lurer på om hun overhodet reflekterer over påvirkningen hun har ved å vise frem en slik overflod. 

Tror du kan dele 30 på 2.

Hun er rimelig sent ute med de skoene til fashionista-wannabe å være.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sol79 skrev:

Tror du kan dele 30 på 2.

Nei, 10 for gaflene skriver noen, 6-7 for skoene (?) og resten hun viser frem er ikke ræl, akkurat. Iallfall ikke prismessig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Francis skrev:

Nei, 10 for gaflene skriver noen, 6-7 for skoene (?) og resten hun viser frem er ikke ræl, akkurat. Iallfall ikke prismessig.

Gaflene får du for under 8k, skoene koster vel 6k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Sol79 skrev:

Gaflene får du for under 8k, skoene koster vel 6k.

9540 finner jeg for gaflene. Skoene koster mellom 6-7 på Høyer, iallfall. Spiller ingen rolle, det er mye penger i omløp. Tror ikke jeg hadde offentliggjort slike gaver, særlig dersom jeg egentlig ikke synes gaver er viktig, som hun skriver.

Endret av Francis
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sol79 skrev:

Ja, det er litt rart at hun blir regnet som moteblogger og interiørinspirasjon, når smaken er så middelaldrende og satt. De skoene har vi sett på brorparten av Europas kronprinsesser/dronninger i en årrekke, og bestikket forbinder jeg med oldemor. Misforstå meg rett, det er ingenting galt med å ha en gammeldags eller damete smak. Men det er underlig at hun blir fremstilt som en inspirasjon, når hun overhodet ikke er i forkant, men for skoenes del 5 år på etterskudd ( de ble lansert i 2010), og det bestikkdesignet må jo være 150 år gammelt.. denne "inspirasjonen" kunne vi like gjerne fått i en tilfeldig utgave av Hjemmet eller Allers

#keiserensnyeklær

Endret av Amafalathiel
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Francis skrev:

9540 finner jeg for gaflene. Skoene koster mellom 6-7 på Høyer, iallfall. Spiller ingen rolle, det er mye penger i omløp. Tror ikke jeg hadde offentliggjort slike gaver, særlig dersom jeg egentlig ikke synes gaver er viktig, som hun skriver.

Hos David-Andersen ja.

F.eks hos mingullsmed.no får du til under 8k. Kjøper man et større parti hos en lokal gullsmed er det ganske vanlig med rabatt også. Uansett under eller over, det er en flott gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er gavene også spons? Det må i så fall ha vært en gaveutdeling med bismak.

Endret av Trosten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Trosten skrev:

Er gavene også spons? Det må i så fall ha vært en gaveutdeling med bismak.

Det får vi kanskje greie på i morgensdagens innlegg "noen av Nelias julegaver"

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Miranda16 skrev:

I motsetning til CBE føler jeg CP har stått på og faktisk har kredibilitet og troverdighet og bygget opp et seriøst varemerke. CBE "kjøper" alt annonsører kaster etter henne, men det gjør ikke i CP på samme måte og CP tjener gode penger likevel. Hun har designet sine egne smykker, sko etc, Hva har CBE gjort? ADAX var jo stort, men hun designet noen kjoler en gang som ikke hadde noe klasse over seg. Ingen har sett hørt om det siden, I tillegg som hun har figurert som modell. Nei, vil ikke si hun har vært suksessfull på den måten. Ja hun selger sikkert mye klær for nettbutikkene. Alle klærne hun blir fotografert i er jo annonser, med det er likevel ikke et varemerke, Regner med CPs managemente  dro i land ADAX avtalen og det var vel mer eller mindre en liten suksess?

Ja jeg tror vi er enige? Altså at Caroline ikke har en type fashionista-designer-ånd over seg. Hun prøver og det skal hun ha for, men det er jo ganske tydelig at det hun har gjort hittil ikke blir spesielt bra mottatt.  Som Amafalathiel skriver over her, så er hun jo aldri i forkant av en trend, men alltid på etterskudd. 

Ellers så skjønner jeg ikke helt denne julegave-debatten. Kjenner strengt tatt ingen voksne som syns at gaver er det viktigste med en julefeiring, det handler om at man skal sette pris på de tingene man har fått, uavhengig av pris

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir provosert av gave-innlegget. Det er lov å gi hverandre dyre gaver og de har virkelig råd til det, MEN jeg blir provosert over Carolines behov til å fremheve hvor mye mer hun fikk enn det som er avbildet. Og det som faktisk er avbildet er, som noen av dere sier, gaver for 15 000 kr. Det er selvfølgelig MYE som ikke er avbildet, fordi det gjorde seg ikke med plasseringen på bildet.. I likhet med når hun skriver Nelia brukte over to timer på å åpne gaver, for hun fikk så mye. Det skal tydelig frem! Jeg vet at barn ofte får mye gaver, og bruker lang tid på å åpne, men trenger man skryte av det? For det er jo faktisk skryt. Er det virkelig viktig for leserne å vite at Caroline fikk flere gaver enn det som var avbildet? Hvis hun er så rik på kjærlighet, og ikke bryr seg om gaver lenger, som hun skriver i innlegget - så kan jeg virkelig ikke se behovet for det. Og så sterk influencer som Caroline faktisk er, så burde hun tenke seg om både en og to ganger før hun legger det ut. Det er mange der ute som knapt har råd til én gave til barna i jula. Eventuelt ikke får noen.  

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...