*Emma* Skrevet 15. desember 2015 #20981 Del Skrevet 15. desember 2015 (endret) Hvor mye tror dere hun har betalt for kakene fra hun villa perlesukker dama? Kan ikke se for meg at det er mer enn nullpunkt? Spiller det noen rolle? Nå har jo ikke AB noe firma lenger - Villa Perlesukker gikk konkurs i november.Jeg kan ikke reklame/sponsreglene noe særlig, men kan ikke se for meg at man skal trenger å nevne det som reklame/spons eller si noe om hva man eventuelt har betalt for tingene. Når det jo egentlig, slik ting er nå, kun er at hun eventuelt har fått noe gratis av ei venninne/en bekjent. Det er jo ikke sånn at noen andre kan ringe henne å kjøpe den tjenesten fra henne pga at hun fikk omtale av CBE. Endret 15. desember 2015 av *Emma* Korr skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EllaMa Skrevet 15. desember 2015 #20982 Del Skrevet 15. desember 2015 Spiller det noen rolle? Nå har jo ikke AB noe firma lenger - Villa Perlesukker gikk konkurs i november.Jeg kan ikke reklame/sponsreglene noe særlig, men kan ikke se for meg at man skal trenger å nevne det som reklame/spons eller si noe om hva man eventuelt har betalt for tingene. Når det jo egentlig, slik ting er nå, kun er at hun eventuelt har fått noe gratis av ei venninne/en bekjent. Det er jo ikke sånn at noen andre kan ringe henne å kjøpe den tjenesten fra henne pga at hun fikk omtale av CBE.Nå kan ikke jeg så mye om regler om merking, men jeg kan litt andre regler innenfor andre bransjer og det er ikke bare penger som regnes som betaling/vederlag. Og vederlag gjennom produkter skal blant annet skattes for. Da vil jeg også anta at vederlaget i denne sammenhengen er bakevarer/kaker som derav er en form for betaling for litt ekstra reklame. Men nå antar jeg at AB betegner dette som en vennetjeneste og er derfor en gråsone og er det noe LKE og CBE elsker så er det gråsoner (Gråsone = ikke merking) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 15. desember 2015 #20983 Del Skrevet 15. desember 2015 Nå kan ikke jeg så mye om regler om merking, men jeg kan litt andre regler innenfor andre bransjer og det er ikke bare penger som regnes som betaling/vederlag. Og vederlag gjennom produkter skal blant annet skattes for. Da vil jeg også anta at vederlaget i denne sammenhengen er bakevarer/kaker som derav er en form for betaling for litt ekstra reklame. Men nå antar jeg at AB betegner dette som en vennetjeneste og er derfor en gråsone og er det noe LKE og CBE elsker så er det gråsoner (Gråsone = ikke merking) Så du mener at om jeg (som privatperson) baker ei kake for ei venninne og hun betaler meg 500kr for den. Så skal dt skattes av eller opplyses om noe sted? Har gjort det noen ganger og aldri tenkt på at det var noe som skulle innberettes. Tenker at om AB fortsatt hadde sitt bakeri ville det være en selvfølge at det eventuelt bli tatt som "reklame" men når hun som privatperson eventuelt baker for en bekjent er det jo ikke akkurat det samme lenger.....selv om hun så klart får publisitet som igjen kan gi klikk på bloggen hennes... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RompeRusk Skrevet 15. desember 2015 #20984 Del Skrevet 15. desember 2015 Så du mener at om jeg (som privatperson) baker ei kake for ei venninne og hun betaler meg 500kr for den. Så skal dt skattes av eller opplyses om noe sted? Har gjort det noen ganger og aldri tenkt på at det var noe som skulle innberettes. Tenker at om AB fortsatt hadde sitt bakeri ville det være en selvfølge at det eventuelt bli tatt som "reklame" men når hun som privatperson eventuelt baker for en bekjent er det jo ikke akkurat det samme lenger.....selv om hun så klart får publisitet som igjen kan gi klikk på bloggen hennes...Det finnes grenser for hvor mye man kan tjene på hobbyvirksomhet før det skal skattes av, ja Da jeg "var ung" var det 1000 kr mnd. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 15. desember 2015 #20985 Del Skrevet 15. desember 2015 Det finnes grenser for hvor mye man kan tjene på hobbyvirksomhet før det skal skattes av, ja Da jeg "var ung" var det 1000 kr mnd. Ja det er sant - dårlig formulert av meg. Men det var derfor jeg skrev en lav sum Poenget mitt var vel i grunn bare at jeg ikke helt forsto poenget med å diskutere eller lure på hvor mye hun har betalt for kakene. For Anne Brith er ikke noe bakeri/firma som CBE kan reklamere for......for hun selger jo ikke kaker "til hvermannsen" lenger 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 15. desember 2015 #20986 Del Skrevet 15. desember 2015 Det finnes grenser for hvor mye man kan tjene på hobbyvirksomhet før det skal skattes av, ja Da jeg "var ung" var det 1000 kr mnd. det er ikke helt riktig. Hobbyvirksomhet er skattefri, selv om det kan trekke inn relativt høye beløp. Grensen mellom hobby og næringsvirksomhet trekkes skjønnsmessig ved om den er egnet til å gi overskudd.Den grensen på 1000 kroner gjelder vel småtjenester som ellers ville blitt regnet som lønn tror jeg. Den har ihvertfall ikke noe med hobby å gjøre.Mange som blander disse reglene. Det går ett skille mellom hobby og næring, og et annet mellom næring og lønn. Viktig å vite hvor i terrenget man er. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EllaMa Skrevet 15. desember 2015 #20987 Del Skrevet 15. desember 2015 Så du mener at om jeg (som privatperson) baker ei kake for ei venninne og hun betaler meg 500kr for den. Så skal dt skattes av eller opplyses om noe sted? Har gjort det noen ganger og aldri tenkt på at det var noe som skulle innberettes. Tenker at om AB fortsatt hadde sitt bakeri ville det være en selvfølge at det eventuelt bli tatt som "reklame" men når hun som privatperson eventuelt baker for en bekjent er det jo ikke akkurat det samme lenger.....selv om hun så klart får publisitet som igjen kan gi klikk på bloggen hennes...Det er som nevnt en grense. Problemet her er at AB også er et firma gjennom bloggen. Denne bloggen tjener penger på å poste oppskrifter og holde bakekurs og det at CBE poster bilder av AB sin bakst og skryter av jobben kan potensielt ha ganske høy markedsverdi i reklame, mtp hvor mye CBE tar for et reklameinnlegg. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lalalala59 Skrevet 15. desember 2015 #20988 Del Skrevet 15. desember 2015 Må nok være behandling gjennom eksponeringsterapi hun får nå, så mye som hun flyr for tiden. Fra spøk til side, jeg tror virkelig ikke hun får med seg alt det dumme han lirer av seg i sosiale medier, spesielt i gruppen "Smått og stort om sosiale medier i Norge". Kanskje en burde sende henne "Månedens LK" med screenshot av månedens tåpeligheter. ;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 15. desember 2015 #20989 Del Skrevet 15. desember 2015 Ute å reiser igjen ja. Hadde bare økonomien og fritiden min vært like romslig. Er ikke rart hun har dårlig tid om dagene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinto2013 Skrevet 15. desember 2015 #20990 Del Skrevet 15. desember 2015 Syns det er så spenstig av LK å beskylde alle på KG for å ikke ha noe å fare med eller for å være lite kompetente i diskusjon når bedriften selv tar seg friheten å slette kommentarer fra kommentarfeltet, eller stenge reply-muligheten i tråder der inne når det passer dem selv best. Gjerne etter Caroline har svart noe som hun selv er et godt svar og vrir diskusjonen bort fra det som er ukomfortabelt. Har opplevd mange ganger at jeg får svar på første kommentar, men at det ikke går an å svare på denne igjen, eller at hun sletter svar nummer to. På den måten ser det ut som hun får siste ordet, eller at andre ikke klarer å formulere et svar til henne. Dette syns jeg er patetisk oppførsel, og viser bare at de ikke klarer å følge det rådet hun gir til seg selv og andre i blogginnlegget "ikke gråt". Hun klarer ikke å stå i diskusjonen uten å bruke billige hersketeknikker eller kneble meningsmotstandere. Vil legge til at jeg aldri har skrevet noe frekt eller usaklig, og kommentarene jeg har lagt igjen er langt i fra hets. Så den eneste grunnen for at de har blitt slettet er at hun ikke har noe motsvar, eller ikke ønsker å la de gode poengene komme frem og sees av andre lesere. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 15. desember 2015 #20991 Del Skrevet 15. desember 2015 Veldig greit å beskylde andre for å ha begrenset kapasitet når de styrer kommentarfeltet på den måten. Synd at halleluja-leserne ikke oppdager det. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 15. desember 2015 #20992 Del Skrevet 15. desember 2015 Syns det er så spenstig av LK å beskylde alle på KG for å ikke ha noe å fare med eller for å være lite kompetente i diskusjon når bedriften selv tar seg friheten å slette kommentarer fra kommentarfeltet, eller stenge reply-muligheten i tråder der inne når det passer dem selv best. Gjerne etter Caroline har svart noe som hun selv er et godt svar og vrir diskusjonen bort fra det som er ukomfortabelt. Har opplevd mange ganger at jeg får svar på første kommentar, men at det ikke går an å svare på denne igjen, eller at hun sletter svar nummer to. På den måten ser det ut som hun får siste ordet, eller at andre ikke klarer å formulere et svar til henne. Dette syns jeg er patetisk oppførsel, og viser bare at de ikke klarer å følge det rådet hun gir til seg selv og andre i blogginnlegget "ikke gråt". Hun klarer ikke å stå i diskusjonen uten å bruke billige hersketeknikker eller kneble meningsmotstandere. Vil legge til at jeg aldri har skrevet noe frekt eller usaklig, og kommentarene jeg har lagt igjen er langt i fra hets. Så den eneste grunnen for at de har blitt slettet er at hun ikke har noe motsvar, eller ikke ønsker å la de gode poengene komme frem og sees av andre lesere. Dette har jeg også lagt merke til der inne, tragisk... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trosten Skrevet 15. desember 2015 #20993 Del Skrevet 15. desember 2015 "En av mine favorittstorbyer". Har Caroline vært i særlig mange storbyer? De er vel stort sett på charterferie. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 15. desember 2015 #20994 Del Skrevet 15. desember 2015 Så var det dette med studieprogresjonen til paret på Siljan igjen. Hun dropper av deltid-deltidsstudiet med forklaring i at hun har det så innmari hektisk. Men hva med deltidstudiet hans, da? Ingen eksamener/innleveringer? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minimymlen Skrevet 15. desember 2015 #20995 Del Skrevet 15. desember 2015 http://www.dn.no/etterBors/2015/12/15/1334/PFU/rumpereportasje-behandles-av-pfuEr det bare jeg som ikke gjenkjente CBE med det samme her? Trodde først det var noen fra Det Nye-gjengen som var avbildet før jeg så bildeteksten 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happiest Skrevet 15. desember 2015 #20996 Del Skrevet 15. desember 2015 Er det noen som forresten tilfeldigvis har fått med seg når Caroline blir forografert av LK? Ser for meg type #hæshtag. Tusenvis av bilder skal tas osv. Synes det er kleint. Jeg kunne aldri stått midt på karl johan å blitt tatt ørten bilder av mens folk hadde stått å glodd. Forøvrig gjelder jo ikke dette bare fotballfrue, men også de fleste andre bloggere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trosten Skrevet 15. desember 2015 #20997 Del Skrevet 15. desember 2015 Kjent mønster? Slippe gjennom kritisk kommentar, for så å la flokken kaste seg over byttet. Når det roer seg, kommer kvinnelig moden leser inn, ei som aldri har skrevet før, men bare måtte kommentere denne ene gangen, og tar FF i forsvar og ligger med nesa i grusen av beundring. 😂 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 15. desember 2015 #20998 Del Skrevet 15. desember 2015 Tenk å velge leve livet slik så mye på utstilling at en haug fremmede faktisk vet at barnet ditt er alene, når det var det sist, hvor mye barnevakt du har ( og hva du har på deg) og diskuterer det på et nettforum som er åpent for alle. Jeg fatter og begriper ikke hva som får folk til å velge noe slik. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest L´issi Skrevet 15. desember 2015 #20999 Del Skrevet 15. desember 2015 Tenk å velge leve livet slik så mye på utstilling at en haug fremmede faktisk vet at barnet ditt er alene, når det var det sist, hvor mye barnevakt du har ( og hva du har på deg) og diskuterer det på et nettforum som er åpent for alle. Jeg fatter og begriper ikke hva som får folk til å velge noe slik. ganske enkelt: penger, glitter og "fame" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 15. desember 2015 #21000 Del Skrevet 15. desember 2015 Tenk å velge leve livet slik så mye på utstilling at en haug fremmede faktisk vet at barnet ditt er alene, når det var det sist, hvor mye barnevakt du har ( og hva du har på deg) og diskuterer det på et nettforum som er åpent for alle. Jeg fatter og begriper ikke hva som får folk til å velge noe slik. Sant, og jeg stusser på at mange bloggere fremstiller det som om de nærmest gjør samfunnet en viktig tjeneste ved å fortsette å blogge og at de mer eller mindre ikke har noe annet valg enn å dele så mange private øyeblikk. De jobber jo over 100% hele gjengen, og kan aldri ta seg fri og det er faktisk hard jobbing! (Det siste kan jeg faktisk tro at de mener, men jorda går ikke under om man velger å la være å blogge en dag - eller for all framtid) 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg