Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Ja, og når hvert innlegg enten handler om at en snart skal hjem eller at hun er klar for jul og "lei mat og drikke". Blir som hun ene kommenterte at hun kanskje skal vise at hun setter pris på et sponset opphold, når noen kanskje aldri har hatt råd til å reise på ferie utenlands. 

Lite troverdig av firmaet at en sponset tur fra Ving fremstår som et ork, et lavmål, og med en hovedrolleinnehaver som sender ut blandede signaler til leserne om middagene og vinene, og oppholdet. Det er fullt mulig å avbryte en ferie og reise hjem om man har hjemlengsel eller har mye å gjøre i forbindelse med jul i hjemmet.

Lei av mat og drikke? Javel, spis en havregrøt og frukt istedet for middager. Lag en nistepakke til stranden istedet for å kle seg om til fancy middager med høye hæler og vin i syden. Være kreativ, slik CBE påberoper seg å være.
Ta ferie, rett og slett. Ferie er å gjøre noe annet enn det man gjør hjemme 24/7. Ferie er ikke å gjøre det samme som man gjør hjemme, dag ut og dag inn.
Kan ikke si at jeg har oppfattet at CBE har endret på rutinene sine selv om hun er på "ferie". Så hvis dette er for mye jobb for et sponset arbeidsoppdrag fra Ving, så burde hun ha sagt fra seg avtalen og tatt seg en ekte ferie.

Enig med deg i at ydmykheten sitter langt inne, når man vet at det sitter så altfor mange familier i Norge som ikke har råd til å reise på hyttetur som ferie engang, og som nå i adventstiden gruer seg til julen fordi de rett og slett ikke har råd til å feire den.

Samtidig lever den rosa forbruksboblen videre på Siljan.

Endret av Cornucopia
fjernet en overflødig ferie
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lalalala59

Jeg kan ikke si jeg vet alt om kristne verdier og juletradisjoner, men vil tro det handler om litt av det samme det handler om for oss muslimer under Eid. Dvs, å gi til de som har mindre enn oss via donasjoner og hjelp. Vi bruker hvert år 10.000 kroner på mat og klær til fattige under vår feiring, for det er det vi har råd til, men jeg trenger ikke hashtagge det eller skryte av det fordi det er noe som skjer hvert år og som er en selvfølge at en gir etter evne pga troen en har. De gangene jeg har sett de gi noe har det vært blåst opp stort. Hvis denne ferien ikke var så stas likevel, kunne hun ikke ordnet med Ving sånn at noen som virkelig hadde satt pris på en ferie kunne reklamert for den? Tror de hadde laget bedre reklame for stedet enn CBE som bare vil hjem til jul. 

Endret av Mahnaz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si jeg vet alt om kristne verdier og juletradisjoner, men vil tro det handler om litt av det samme det handler om for oss muslimer under Eid. Dvs, å gi til de som har mindre enn oss via donasjoner og hjelp. Vi bruker hvert år 10.000 kroner på mat og klær til fattige under vår feiring, for det er det vi har råd til, men jeg trenger ikke hashtagge det eller skryte av det fordi det er noe som skjer hvert år og som er en selvfølge at en gir etter evne pga troen en har. De gangene jeg har sett de gi noe har det vært blåst opp stort. hvis denne ferien ikke var så stas likevel, kunne hun ikke ordnet med Ving sånn at noen som virkelig hadde satt pris på en ferie kunne reklamert for den? Tror de hadde lageret bedre reklame for stedet enn CBEsom bare vil hjem til jul. 

DET ville vært en knakende god idé!
Vise menneskelighet, medfølelse, ydmykhet og storsinn. Inspirasjon, integritet, og initiativ på vegne av alle som har råd til å bidra litt på sin måte i samfunnet - for ikke å snakke om massiv reklameverdi.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charterkonseptet er nok todelt for fotballspillerekteparet. De ønsker å inbille verden at de er individuelle, glamorøse og interessante, da passer ikke den mest harry og folkelige formen for ferie på et masseturismeanlegg med gigantisk blokkbebyggelse på GC. Carolines lesere, derimot, de tilhører nok charterselskapenes fremste målgruppe. 

Kanskje denne motsetningen ligger bak all sytingen. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite troverdig av firmaet at en sponset tur fra Ving fremstår som et ork, et lavmål, og med en hovedrolleinnehaver som sender ut blandede signaler til leserne om middagene og vinene, og oppholdet. Det er fullt mulig å avbryte en ferie og reise hjem om man har hjemlengsel eller har mye å gjøre i forbindelse med jul i hjemmet.

Lei av mat og drikke? Javel, spis en havregrøt og frukt istedet for middager. Lag en nistepakke til stranden istedet for å kle seg om til fancy middager med høye hæler og vin i syden. Være kreativ, slik CBE påberoper seg å være.
Ta ferie, rett og slett. Ferie er å gjøre noe annet enn det man gjør hjemme 24/7. Ferie er ikke å gjøre det samme som man gjør hjemme, dag ut og dag inn.
Kan ikke si at jeg har oppfattet at CBE har endret på rutinene sine selv om hun er på "ferie". Så hvis dette er for mye jobb for et sponset arbeidsoppdrag fra Ving, så burde hun ha sagt fra seg avtalen og tatt seg en ekte ferie.

Enig med deg i at ydmykheten sitter langt inne, når man vet at det sitter så altfor mange familier i Norge som ikke har råd til å reise på hyttetur som ferie engang, og som nå i adventstiden gruer seg til julen fordi de rett og slett ikke har råd til å feire den.

Samtidig lever den rosa forbruksboblen videre på Siljan.

Dette er jeg veldig enig i!
Er lite ved omtalen av dette oppholdet som frister meg (selv om jeg har vært på hotellet for ørten år siden og koste meg da). Stort sett spiser de helt andre steder (Aquarella har fått mye bedre reklame enn hotellet), og av det strekker min konklusjon seg mot at restaurantene og maten på hotellet ikke er bra nok. Riktignok ikke noe målestokk nødvendigvis, siden alt er individuelt og om det ikke står i stil til deres standard så ville det nok vært mer enn godt nok hos andre. Jeg forventer kanskje mer av en omtale rundt en sponset ferie. Familiebilder og situasjonsbilder ja, men også mer rundt objektet som faktisk er sponset. Var selv på Sunwing Alcudia Beach i sommer (familietur med foreldre, søsken og tantebarn), og selv fotoboka etter turen er bedre reklame for Ving enn det jeg føler jeg har fått på bloggen. Men, det er vel i bunn og grunn Ving sitt problem, og ikke noe jeg egentlig burde henge meg opp i. Hadde bare håpet på mer rundt turen/hotellet, fordeler og ulemper, positivt og negativt, for å selv kunne bruke dette som en kilde ved vurdering av reisemål en annen gang.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som foreslår at fruen bare skal ta seg en ordentlig ferie og logge helt av blogg og SoMe. Har dere tenkt at grunnen til at fruen ikke gjør det kan være frykten for å synke lengre ned på listen og at hun ikke tror hun vil klare å få leserne tilbake og dermed miste inntekter?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jeg veldig enig i!
Er lite ved omtalen av dette oppholdet som frister meg (selv om jeg har vært på hotellet for ørten år siden og koste meg da). Stort sett spiser de helt andre steder (Aquarella har fått mye bedre reklame enn hotellet), og av det strekker min konklusjon seg mot at restaurantene og maten på hotellet ikke er bra nok. Riktignok ikke noe målestokk nødvendigvis, siden alt er individuelt og om det ikke står i stil til deres standard så ville det nok vært mer enn godt nok hos andre. Jeg forventer kanskje mer av en omtale rundt en sponset ferie. Familiebilder og situasjonsbilder ja, men også mer rundt objektet som faktisk er sponset. Var selv på Sunwing Alcudia Beach i sommer (familietur med foreldre, søsken og tantebarn), og selv fotoboka etter turen er bedre reklame for Ving enn det jeg føler jeg har fått på bloggen. Men, det er vel i bunn og grunn Ving sitt problem, og ikke noe jeg egentlig burde henge meg opp i. Hadde bare håpet på mer rundt turen/hotellet, fordeler og ulemper, positivt og negativt, for å selv kunne bruke dette som en kilde ved vurdering av reisemål en annen gang.

Personlig vil jeg si at CBE.no har løst oppgaven med å omtale en sponset ferie fra Ving på en særdeles dårlig måte:

1. Minimal omtale av det faktiske reklameobjektet (hotell) og omgivelsene.
2. Sutring
3. Konsekvent middagspising alle andre steder enn hotellet
4. Manglende kreative evner til å finne positive løsninger for å gjøre det beste ut av ferien - for selv vanlige charterturister kan støte på feil og mangler når de reiser på ferie.

CBE.no kunne som et godt eksempel fint vist andre hvordan man løser utfordringer på ferier som ikke når opp til forventningene når man først har havnet i en slik situasjon, og et sponset oppdrag faktisk er avtalt.

Men neida. De valgte sutre-vinkling. 
Det fremstår som det fortsatt er vondt i viljen, så den inkognito-ferien burde de strengt tatt koste på seg før de ansatte i firmaet møter veggen.

Endret av Cornucopia
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dramatikken og nok en gang må det brettet ut nå barnet er sykt. 

http://imgur.com/tzVPMMK og http://imgur.com/bEK1jMC

Nei, dette kunne virkelig ha spart seg, lage clickbait på bekostning av sykdom til en to-åring.

Det innlegget kunne de ha lagt ut i går istedenfor "teaseren". Tankeløst å "skremme" mange av de faste leserne som ble bekymret på deres vegne. 

Tilføyelse: Eller det beste hadde vært å latt være å skrive noe om barnets sykdom. Er det nødvendig å fortelle alt?

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er sikkert en god journalist, men forfatter er hun ikke. Det var en lite troverdig historie, det hun kom med nå. Tviler ikke på at det skjedde, eller at det ikke var forferdelig for dem altså. Stakars lille Nelia! Men FF skapte ingen følelser hos meg, selv om jeg kan sette meg inn i situasjonen. Kanskje de kan gi henne et fortellerkurs borte på UI der.:)

Kan godt hende det har noe med mangel på troverdighet hun har sånn generelt som gjorde at historien ikke fenga altså.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mor er fattet nok til ikke bare å blogge om barnets sykdom, men til å lage clickbait-innlegg om det, er det litt vanskelig å godta at fortvilelsen og bekymringen er altoverskyggende, altså. 

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er første gang hun kaster opp slik kan jeg forstå at det kan være dramatisk og skremmende! Man blir jo virkelig redd og desperat når det lille barnet ditt er sykt, husker det godt selv og opplever det ofte på jobb!
Men å lage en slik klikk-historie ut av det ala Anne-Brith gjør meg rett og slett dårlig! Jeg har forsvart CBE mange ganger selvom jeg er kritisk til mye av det firma gjør, men dette var utrolig skuffende! Og for meg; nok et bevis på å leve av og fremstille en verden som ikke er virkelig, ikke er bra! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dramatikken over og nok en gang må det brettes ut nå barnet er sykt. 

http://imgur.com/tzVPMMK og http://imgur.com/bEK1jMC (skjermdump av dette innlegget)

Nei, dette kunne de virkelig ha spart seg, lage clickbait på bekostning av sykdom til en to-åring.

Dette blir bare for dumt. Det virker som de desperat prøver å gjenvinne lesere ved alle mulige metoder, men likevel klarer å grave seg lengre og lengre ned i møkka. Greit nok at N var syk, det er sikkert både skremmendes og leit, men enhver oppegående person lager vel ikke clickbaits ut av det på en blogg. Alt CBE gjør, er for meg ikke troverdig på en flekk. Alltid er det noe bak. Alltid.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke den nye UI stilen......
Sluttet å lese Annebrith sin blogg da hun begynte sånn - kommer til å slutte å lese denne også om hun fortsetter.....

Sikkert skummelt med syke barn - særlig på ferie i ett annet land - men den clickbait-greia og prsolige historier laget etter UI mal orker jeg bare ikke......

Endret av *Emma*
Rettet skrivefeil
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker ikke den nye UI stilen......
Sluttet å lese Annebrith sin blogg da hun bente sånn - kommer til å slutte å lese denne også om hun fortsetter.....

Sikkert skummelt med syke barn - særlig på ferie i ett annet land - men den clickbait-greia og prsolige historier laget etter UI mal orker jeg bare ikke......

For å redde seg etter alle flausene de har gjort, endrer hun skrivestil med "nære og personlige" innlegg. Leserene kjøper det ikke og rømmer fra bloggen. Oh the ironi..

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Når man kvelden etter enn sånn hendelse setter seg ned for å blogge, hva tenker man egentlig da? Kan noen grave frem en annen forklaring enn at det handler om å lage et innlegg som vil generere klikk dagen derpå? Hvordan ser du egentlig på leserne dine da? Det er jo ingen tvil om at mange av leserne hennes ble bekymra, all den tid mange virker å ha et nært forhold til henne. Og så velger hun altså å tease dem. Det er en villet handling, som tjener henne, og bare henne. Jeg har ikke ord for hvor dårlig jeg synes det er. Det hører godt sammen med at dagen derpå innlegget handler 50% om hvor forferdelig opplevelsen var for CBE.

At folk ikke snart skjønner at de blir lurt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kom svaret. Barnet hadde kastet opp. Fullt styr med ambulanse og prøver. Er det noen som har vært på flere sydenturer med små barn som ikke har opplevd dette? Det er vel heller normalen. 

Vel, godt det ikke var noe alvorlig. Etter teaseren å dømme, hadde de vært utsatt for alvorlig skade eller uhell.

Dehydrering hos små barn kan være svært alvorlig, og kan fort bli kritisk så jeg synes at blir feil å bagatellisere det. Ha selv hatt barn som har vært innlagt på sykehus på sydenferie, men dehydrering. Han fikk væske og elektrolytt behandling.  I vårt tilfelle klarte han ikke å beholde det lille han fikk i seg, og ble mere og mer medtatt  er sykepleier og vet alvoret med det

Når det gjelder publiseringen  av dette skjønner jeg kritikken

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

1) Takk til de som legger ut skjermbilde. Jeg nekter vehement å gi min støtte til innlegg som bruker barn og sykdom på denne måten som klikkfanging. Ikke alle midler helliggjør målet. 

2) Oppkast og/eller diare er blant de bivirkningene som oftest nevnes ved bruk av antibiotika. Og når man for utskrevet et medikament i utlandet, og det til sågar et barn, så burde jo en forfekter av "foreldre vet best"-tankegangen informere seg om mulige bivirkninger. I tillegg kommer risikoen for dehydrering i varme omgivelser, og en skulle jo tro at en nesten ferdig studert PT med en ektemake som later til å ha studert alt var klar over dette. 

3) Som @Aricia nevnte tidligere - har man tid og fatning nok til å skrive et blogginnlegg, så er situasjonen heller ikke så graverende alvorlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...