Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Thomas Moens (IU) mantra er jo viktigheten av et trofast publikum vs mange klikk, og innlegg som øker temperaturen i kommentarfeltet er nettopp egnet til å tiltrekke publikum. Jeg kan tenke meg at flere kritiske røster vil slippe til fremover, både for å gjøre kommentarfeltet og bloggen interessant og for å knytte enda sterker bånd til lesergruppen som forsvarer i tykt og tynt.

http://www.thomasmoen.com/you-dont-want-traffic-you-want-an-audience#more-138457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

fantastisk treffende kommentar på siste innlegg, fra en som mener CBE er mammapoliti selv når hun poster prektige innlegg om kosthold og mosjon. Pot meet kettle!

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig at FF kom seg på førsteplass! Men ff er vel fornøyd...tipper vi kommer se enda mer til barnet. Nytt bloggnavn, mammatilN?

Lurer på hvem som har klikket seg inn. Alle som vil lese drama i kommentarfeltet? I såfall har KG større makt enn man har trodd.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

Jeg fikk, for første gang på månedsvis, lyst til å sjekke hva som ble skrevet der inne. Så viste Blogglisten.no at hun lå på toppen, og det var den kalde avrivingen jeg trengte for å holde meg unna. Yikes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bergensia

fantastisk treffende kommentar på siste innlegg, fra en som mener CBE er mammapoliti selv når hun poster prektige innlegg om kosthold og mosjon. Pot meet kettle!

Får se hvor mange "helsesøstre" som dukker opp for å hylle CBE sin livsstil.

Eller kanskje LKE må ta kampen denne gangen også?

tilføyelse: jeg nevner fruktsnop-innlegget og hashtagen #fotballfruefitmoms som eksempler 

Endret av Bergensia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror gravide/mammaer er en stadig økende lesergruppe av bloggen, mens de yngre leserne nok har falt av i stor grad. CBE blir jo eldre, hun er godt etablert og ikke spesielt nyskapende eller spennende i klesveien (min personlige mening, bør jeg legge til). 

Man ser jo at denne type innlegg om barnet/mammalivet gir et vesentlig økt antall kommentarer, samme gjaldt f.eks keisersnittanlegget. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keiserensnyeklær

Jeg skulle ønske Nelia ble skjermet. Jeg skulle ønske det ikke ble lagt ut bilder av henne når hun er syk. Det har skjedd flere ganger. Det å legge ut bilder av syke barn er noe nettverkeksperter advarer mot, ikke mammapolitiet. Noen av kommentarene som slipper igjennom på bloggen (kanskje er det kommet flere som er for grove til å publiseres) er langt over streken, andre ganger synes jeg CBE overreagerer på kritiske kommentarer.  Jeg får bare vondt av det hele. Samtidig kjenner jeg sympati for fruen, for akkurat det å bli beskyldt for å være en dårlig mor, det tror jeg må være noe av det mest sårende en mor kan oppleve. På en måte tenker jeg at hun selv bør skjerme seg selv for den kritikken også, -enda en grunn til å ha mindre av datteren på bloggen. (Bare så jeg ikke blir misforstått: Det at hun deler om Nelia på bloggen, rettferdiggjør ikke hets av henne som mor.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Jeg er på ingen måte fan av henne og jeg er ofte uenig, men jeg synes faktisk hun har et poeng og det er bra at hun tør å si ifra. 

Helt enig, er eller ingen fan. Men ting de beskylder henne for, er jo ting mange mødre gjør, bla meg selv. Er så lei av andre mødre som tror det vet og kan bedre en andre. Om man først skal ta dårlige foreldre, så ta de som virkelig skader barna sine. Ikke fordi de tar et glass vin til maten, eller tar barnet med seg  på resturang selv om de er småsjuke. Finnes da nok barn å bekymre seg for i denne verden, som virkelig lider. Jeg skjønner godt CBE reagerte, mye man kan kalle henne for men "dårlig mor" syns jeg ikke det er belegg for.

Endret av morhjertegod
skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, er eller ingen fan. Men ting de beskylder henne for, er jo ting mange mødre gjør, bla meg selv. Er så lei av andre mødre som tror det vet og kan bedre en andre. Om man først skal ta dårlige foreldre, så ta de som virkelig skader barna sine. Ikke fordi de tar et glass vin til maten, eller tar barnet med seg barnet på resturang selv om de er småsjuke. Finnes da nok barn å bekymre seg for i denne verden, som virkelig lider. Jeg skjønner godt CBE reagerte, mye man kan kalle henne for men "dårlig mor" syns jeg ikke det er belegg for.

Kunne ikke sagt det bedre selv!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keiserensnyeklær

Jeg ser det er mange som forsvarer henne i kommentarfeltet, og det er bra, men noen ganger er dem som forsvarer nesten verre enn dem som først kom med hårreisende beskyldninger. Og denne "oss mot dem"-stemningen synes jeg er skummel. For skal dem som bare er ute etter kvalm settes i samme bås med dem som stiller konstruktive kritiske spørsmål? Eller finnes kanskje ikke konstruktive spørsmål/kommentarer når temaet er så sårt og personlig som mammarollen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma-innlegget virker like ektefølt som John Arne Rises sjekkesms for noen år siden. For det første; alle vet at selvkritikk er en evne  CBE og LKE ikke eier, så at hun skal føle seg dårlig på grunn av at noen påpeker ting de mener er 'ferdigsnakka', sorry, men jeg kjøper det ikke.  Bloggen taper seg, og dette ligner United Influencerd måte å skrive på, så for meg fremstår dette som nok en måte å fremstå som offer på. Hennes favoritteknikk når ting går dårlig. 

Kjære CBE, om du leser dette, beklager forutinntattheten. Beklager skepsisen. Men etter Xx antall måneder med løgner, selvmotsigelser og total mangel på selvkritikk, har jeg en følelse av at dette (som vanlig) er dratt ut av proporsjoner. 

Endret av Caterina
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns jo hun er et poeng i mammapoliti innlegget. Personlig har jeg kritisert mye av bloggen, men aldri morsrollen. Jeg ser heller ikke problemet med å ta seg ett glass vin til maten med barn tilstede osv. Så alt hun beskriver i innlegget er jeg enig i.

Det som er tydelig er jo at hun plutselig viser engasjement for diverse emner. Det er tydelig at United Influencerd overgangen har gjort at hun nå igjen blir mer personlig og prøver å få brodd i kommentarfeltet igjen. Vi får se om hun klarer å engasjere over lengre tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keiserensnyeklær

Mamma-innlegget virker like ektefølt som John Arne Rises sjekkesms for noen år siden. For det første; alle vet at selvkritikk er en evne  CBE og LKE ikke eier, så at hun skal føle seg dårlig på grunn av at noen påpeker ting de mener er 'ferdigsnakka', sorry, men jeg kjøper det ikke.  Bloggen taper seg, og dette ligner United Influencerd måte å skrive på, så for meg fremstår dette som nok en måte å fremstå som offer på. Hennes favoritteknikk når ting går dårlig. 

Kjære CBE, om du leser dette, beklager forutinntattheten. Beklager skepsisen. Men etter Xx antall måneder med løgner, selvmotsigelser og total mangel på selvkritikk, har jeg en følelse av at dette (som vanlig) er dratt ut av proporsjoner. 

Jeg har mye fritid i dag, så jeg kikket litt tilbake på bloggen. Og jammen skriver ikke CBE noe a la at hun følte seg som en dårlig mor bare noen få innlegg før innlegget om at hun hadde fått besøk av politiet. (_Helt_ sikkert ikke bokstavelig ment, og noe som mange mødre kan føle fra tid til annen, uten at det egentlig er noen reell grunn til det.) Jeg tenker at hun da oppnår at en haug lesere sier at såklart er du en god mor (også min instinktive reaksjon var å ville forsvare henne mot sin egen kritikk), samtidig som en slik uskyldig setning kan vekke en gnist i dem som er ute etter å "ta" henne, -ubevisst eller bevisst. Hun viser seg sårbar, noe som egentlig er en god ting, men jeg begynner å lure på om hun allerede da gikk og funderte på dette innlegget om mammapolitiet. Det kom også en veldig god kommentar på mammapolitiinnlegget om at dette nok var et svar på noe som hadde bygget seg opp over to og et halvt år (siden CBE gikk gravid med Nelia). Det tror jeg stemmer, og med det i bakhodet er det i mine øyne ikke dratt ut av proposjoner. Jeg tror CBE fikk nok. Dermed tenker jeg at det på en måte jammen var på tide at hun sa ifra, samtidig som jeg sitter med en ekkel følelse av at det er noe kalkulert over det hele. Og jeg håper jeg tar feil. Samtidig ser jeg behovet for å få flere lesere. Men nå har jeg skrevet mer enn jeg hadde tenkt, og jeg er hele tiden redd for å tråkke over grenser og bli ufin (kanskje har jeg vært det allerede). Det er fint å kunne dele tanker uten å bli bombardert med beskyldninger om hva som er mine motiver og hvem jeg er som person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mye fritid i dag, så jeg kikket litt tilbake på bloggen. Og jammen skriver ikke CBE noe a la at hun følte seg som en dårlig mor bare noen få innlegg før innlegget om at hun hadde fått besøk av politiet. (_Helt_ sikkert ikke bokstavelig ment, og noe som mange mødre kan føle fra tid til annen, uten at det egentlig er noen reell grunn til det.) Jeg tenker at hun da oppnår at en haug lesere sier at såklart er du en god mor (også min instinktive reaksjon var å ville forsvare henne mot sin egen kritikk), samtidig som en slik uskyldig setning kan vekke en gnist i dem som er ute etter å "ta" henne, -ubevisst eller bevisst. Hun viser seg sårbar, noe som egentlig er en god ting, men jeg begynner å lure på om hun allerede da gikk og funderte på dette innlegget om mammapolitiet. Det kom også en veldig god kommentar på mammapolitiinnlegget om at dette nok var et svar på noe som hadde bygget seg opp over to og et halvt år (siden CBE gikk gravid med Nelia). Det tror jeg stemmer, og med det i bakhodet er det i mine øyne ikke dratt ut av proposjoner. Jeg tror CBE fikk nok. Dermed tenker jeg at det på en måte jammen var på tide at hun sa ifra, samtidig som jeg sitter med en ekkel følelse av at det er noe kalkulert over det hele. Og jeg håper jeg tar feil. Samtidig ser jeg behovet for å få flere lesere. Men nå har jeg skrevet mer enn jeg hadde tenkt, og jeg er hele tiden redd for å tråkke over grenser og bli ufin (kanskje har jeg vært det allerede). Det er fint å kunne dele tanker uten å bli bombardert med beskyldninger om hva som er mine motiver og hvem jeg er som person.

Personlig tror jeg det også er en del av det nye imaget; mer folkelig, sårbar. Vi så aldri slike fprnuleringer før, men hva gjør ikke den dama for penger?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det blitt etterlyst om hun ikke kan vise en mer folkelig side av seg selv... Nå gjør hun det men da er det kun for pengene hun gjør det..

Trådens troverdighet hadde steget om flere av dere bare kan innrømme at hun aldri kommer til å gjøre enkelte av dere fornøyde. At uansett hva hun gjør eller skriver eller legger ut bilder av, så vil enkelte av dere finne en negativ unnskyldning for hvorfor hun gjør som hun gjør. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått med meg at noen her har etterlyst mer folkelighet? Spesielt ikke om det innbefatter eksponering av mindreårige. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...