lulus Skrevet 23. november 2015 #20341 Del Skrevet 23. november 2015 selvfølgelig er det mange som lar besteforeldrene passe syke barn. Ikke noe galt i det. Men det betyr ikke at det er det beste valget hver gang. Å la besteforeldrene komme hjem til det syke barnet fordi foreldrene har brukt alle sykt barn-dagene, og det fremdeles er mange måneder igjen av kalenderåret, er en situasjon mange kjenner seg igjen i, og som er helt ok. Men de fleste barn ville antagelig foretrukket mor eller far likevel hvis de kunne velge. Er valget like ok hvis man har flere sykt barn-dager til gode, men det skjer noe viktig på jobben den dagen? For noen går det en samvittighetsgrense omtrent der, for andre går den et annet sted. Og så har man de som bruker besteforeldrene når barnet er sykt, og man selv har ferie og vil ha kjærestetid. Det går sikkert bra det og. Men er det så ille om noen påpeker at det var et litt spesielt valg? hvis man er aldri så lite kritisk til den situasjonen, så buhu er man stemplet som det store, stygge mammapolitiet. Det synes jeg er helt urimelig. Hvis en nær venninne hadde gjort det samme valget, ville jeg nok stillet meg litt spørrende til vurderingsevnen, ja, selv om hun ikke var fotballfrue. Men jeg ville nok sagt det på en vesentlig hyggeligere måte enn den kommentarer folk kicker på her.Legg nå merke til at jeg IKKE sier at noen "skal ta imot all dritt". Men det må gå an å være åpen for at man ikke alltid gjør optimale valg som alle applauderer for. Jeg tenker det kommer ann på hvordan man formulerer seg. " Mammapolitiet " for meg er de som buser ut med meningene sine som de ofte ikke har noe grunnlag for å mene noe om, de kommer ikke med et råd eller en bemerkning man kan ta som en konstruktiv tilbakemelding på hva en gjør som mor. Mødre som oppfører seg nedlatende og spydig mot andre mødre, som synser, dikter og skriker opp om omsorgssvikt fordi de har sett ungen din uten lue f.eks, de kan gjerne få beskjed om å holde meningene sine for seg selv i det offentlige rom. Så der er jeg helt enig med innlegget til CBE. Ellers er det klart alle skal bry seg om barn og som offentlig person bør man tåle tilbakemeldinger, her har de jo selv valgt å eksponere barnet. Men det må være lov å sette foten ned for enkelte beskyldninger. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 23. november 2015 #20342 Del Skrevet 23. november 2015 Jeg tenker det kommer ann på hvordan man formulerer seg. " Mammapolitiet " for meg er de som buser ut med meningene sine som de ofte ikke har noe grunnlag for å mene noe om, de kommer ikke med et råd eller en bemerkning man kan ta som en konstruktiv tilbakemelding på hva en gjør som mor. Mødre som oppfører seg nedlatende og spydig mot andre mødre, som synser, dikter og skriker opp om omsorgssvikt fordi de har sett ungen din uten lue f.eks, de kan gjerne få beskjed om å holde meningene sine for seg selv i det offentlige rom. Så der er jeg helt enig med innlegget til CBE. Ellers er det klart alle skal bry seg om barn og som offentlig person bør man tåle tilbakemeldinger, her har de jo selv valgt å eksponere barnet. Men det må være lov å sette foten ned for enkelte beskyldninger.Jeg er enig med deg i dette!Nå vet ikke jeg hva som stod ordrett i disse kommentarene, jeg har bare lest på Facebook. Det jeg synes er litt trist det jeg oppfatter som noe bagatellisering av barn og alkohol. Vi som jobber med barn vet at det er mye fokus på dette for tiden og det er en grunn til det! Det er utrolig viktig med bevisstgjøring rundt alkohol og barn! Kvinner i Norge drikker mer enn noen gang og det har en påvirkning på barn! Man skal ikke være moralpoliti, men man skal heller ikke bagatellisere dette! På mitt arbeidssted var det mange som fikk seg en aha-opplevelse etter å ha testet egne alkoholvaner! Da jeg leste bloggen før synes jeg det var mye bilder med alkohol, jeg vet ikke hvordan det er nå, men det sender signaler! Og det er viktig å tenke på at mange ganger merker barnet før en selv forandring i feks væremåte! Barn er også ulike! Sikkert litt på siden dette, men det var bare noen tanker etter kommentarene jeg leste på FB! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest morhjertegod Skrevet 23. november 2015 #20343 Del Skrevet 23. november 2015 (endret) En fotball spiller i elite serien har to økter pr dag, formiddags økt- lunsj-ny økt. De må også stille opp på andre ting for klubben, ikke minst de er mye borte i helger grunnet bortekamp. Det er ikke slik at de bare møtes å sparker ball noen timer på banen, jeg har vært gift med en, så er nok mer en "noen timer om dagen". Sorry, prøvde svare Mahnaz :o) Ble noe feil.:o) Endret 23. november 2015 av morhjertegod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredrik29 Skrevet 23. november 2015 #20344 Del Skrevet 23. november 2015 Et fantastisk velregissert og overfladisk click-bait-innlegg med Ui-overskrift. Så kjedelig som bloggen er skjønner jeg at hun må ty til sånt fremover, og i kommentarfeltet ser det ut til at kjernepublikumet elsket det 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 23. november 2015 #20345 Del Skrevet 23. november 2015 Tråden er ryddet for spekulasjoner, samt svar til dette.Yvonne (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 23. november 2015 #20346 Del Skrevet 23. november 2015 (endret) Innlegget minner mye om Å blogge er ikke jornalistikk-innlegget , også kjent som fosterstilling-innlegget. Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne ift argumentasjonen hun benytter. Hun sier at ingen så barnet da det sto å banket på døra og ville ut. Det stemmer nok og for alt man vet trenger det ikke å stemme engang, og kan kun være benyttet for å sanke sympati. Likevel - som foreldre skal man også ta for barnet upopulære avgjørelser. Er man så syk at man må ha legebesøk, så er man ikke frisk nok til fotballtreninga kl 16.Ja, Caroline du kjenner nok ditt barn best og du har nok de beste intensjoner i hvordan du oppdrar ditt barn. Det er derimot ikke ensbetydende at du gjør det som er best for ditt barn. .. og det du omtaler som et såkalt stikk, Caroline. Give me a break! Hvor mange dager er det siden du var på venninekveld i Oslo? 7-8 dager eller noe slikt. Så var vel du og LKE på show noen dager før det, lar være å telle dagsturen din til Danmark med LKE i slutten av oktober, så var dere vel ute på en vennekveld også i slutten av oktober, så hadde du vel en ny venninnekveld/bursadag i midten av oktober, så har vi veskelanseringskvelden hvor dere gikk ut en gjeng og spiste, så var du jo i Danmark i begynnelsen av oktober.. og slik kan jeg fortsette. Så ja, vedkommende som hevdet at det var få andre som hadde så mye alenetid som deg har nok rett i sin påstand. Det stemmer at jeg ikke kjenner deg og kan si at du er en dårlig mor, men jeg kan da heller ikke si at du er en god mor. Det kan som sagt bare de som kjenner de uttale seg om. Men du er nok verken bedre eller verre enn andre mødre! Endret 23. november 2015 av LilleSnupp 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lalalala59 Skrevet 23. november 2015 #20347 Del Skrevet 23. november 2015 Et fantastisk velregissert og overfladisk click-bait-innlegg med Ui-overskrift. Så kjedelig som bloggen er skjønner jeg at hun må ty til sånt fremover, og i kommentarfeltet ser det ut til at kjernepublikumet elsket det Blir nok en nyhetssak i morgen via seher.no eller VG. "FF raser over mammapolitiet". Hvis det kommer flere sånne overskrifter som tigger etter klikk så må jeg bare le. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonderbitch Skrevet 23. november 2015 #20348 Del Skrevet 23. november 2015 Jeg er enig med deg i dette!Nå vet ikke jeg hva som stod ordrett i disse kommentarene, jeg har bare lest på Facebook. Det jeg synes er litt trist det jeg oppfatter som noe bagatellisering av barn og alkohol. Vi som jobber med barn vet at det er mye fokus på dette for tiden og det er en grunn til det! Det er utrolig viktig med bevisstgjøring rundt alkohol og barn! Kvinner i Norge drikker mer enn noen gang og det har en påvirkning på barn! Man skal ikke være moralpoliti, men man skal heller ikke bagatellisere dette! På mitt arbeidssted var det mange som fikk seg en aha-opplevelse etter å ha testet egne alkoholvaner! Da jeg leste bloggen før synes jeg det var mye bilder med alkohol, jeg vet ikke hvordan det er nå, men det sender signaler! Og det er viktig å tenke på at mange ganger merker barnet før en selv forandring i feks væremåte! Barn er også ulike! Sikkert litt på siden dette, men det var bare noen tanker etter kommentarene jeg leste på FB! Enig i dette. Selvom Caroline og LK ikke skulle ha noen problemer med alkohol, er det mange som har det. Når en så stor blogg viser at det er helt ok å drikke litt en gang i blant (ofte flere ganger i uken) er det sikkert noen som HAR problemer med alkohol som følger deres eksempel. Men forskjellen er at der C & LK stopper etter et glass, og aldri lar det gå utover Nelia er det mange som ikke klarer dette. Dessuten kan grensene bli litt mer uklare allerede etter første glasset, og selvom man hadde tenkt å stoppe etter ett, tenker man at det ikke er så farlig. Ingen forskjell på ett og to. Eller tre. Eller fire. Og om de er klar over at det ble for mye den kvelden, tenker de kanskje at de ikke skal gjøre det igjen. Men så ser de Caroline som tar seg et glass på bloggen, og tenker "kan hun- som virker som en fornuftig og god mor kan jeg". "Men bare ett glass"... Også har man det gående. Caroline er ikke ansvarlig for at andre er måteholdne med alkohol sammen med barna, men det går ann å være seg bevisst påvirkningskraften hun har, og gjøre sitt beste for at andre ikke blir negativt påvirket. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 23. november 2015 #20349 Del Skrevet 23. november 2015 Det tyter kritikk her som har fint lite med lover og regler for markedsføring å gjøre - var det ikke det dere så saklig diskuterte i denne edder-og-galle-tråden? Eller glemte vi oss et lite øyeblikk?Enda en fra CBE Defense League som ikke skjønner at det er forskjellige personer i denne tråden, og at den ene ikke representerer den andre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 23. november 2015 #20350 Del Skrevet 23. november 2015 Da er det mange toppbloggere som skal kastes utJavisst. Det viser seg jo at hele bloggeruniverset er pill råttent. Alt handler om å grafse til seg reklamekroner. Det finnes vel neppe en eneste "toppblogger" som faktisk er ekte og genuin. Alt handler om £££ $$$. Ekstremt mye reklame. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 24. november 2015 #20351 Del Skrevet 24. november 2015 Et fantastisk velregissert og overfladisk click-bait-innlegg med Ui-overskrift. Så kjedelig som bloggen er skjønner jeg at hun må ty til sånt fremover, og i kommentarfeltet ser det ut til at kjernepublikumet elsket det Det er jo i kommentarfeltet at det er morsomt å lese :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 24. november 2015 #20352 Del Skrevet 24. november 2015 Javisst. Det viser seg jo at hele bloggeruniverset er pill råttent. Alt handler om å grafse til seg reklamekroner. Det finnes vel neppe en eneste "toppblogger" som faktisk er ekte og genuin. Alt handler om £££ $$$. Ekstremt mye reklame.Åh jeg husker de gode gamle dager når blogging var nytt og fresht. Da var det gøy å lese blogger da the good old days Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 24. november 2015 #20353 Del Skrevet 24. november 2015 Et fantastisk velregissert og overfladisk click-bait-innlegg med Ui-overskrift. Så kjedelig som bloggen er skjønner jeg at hun må ty til sånt fremover, og i kommentarfeltet ser det ut til at kjernepublikumet elsket det Enig med deg. I tillegg kan det ikke ha tatt lang tid å produsere "jeg-er-indignert-innlegget, som ikke fins et lite snev sympatisk. CBE skal tross alt UI-mene noe fremover, på en blogg som ikke har produsert en mening om annet enn sminke frem til september i år. Og bildene brukt i innlegget er ferdigredigerte bilder brukt i tidligere innlegg.Men jeg antar på toppen av det hele at innlegget var planlagt, og ikke et impulsivinnlegg slik det er meningen leserne skal tro. De er jo fullstendig klar over hva som trigger debatt, og kan ha ferdigskrevne innlegg klare til dyst ved rett anledning.CBE har tross alt holdt på noen år, og har nok full kontroll på hva som trigger sidevisninger og når det må til. Var ikke gårsdagens innlegg det eneste også? Da må det sikres inntekt gjennom dette ene innlegget. Og med et lettgjennkjennelig tema, går målgruppen rett på. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 24. november 2015 #20354 Del Skrevet 24. november 2015 Kan dere ikke diskutere alkohol eller ikke et annet sted? Det er bloggen/FF/FFmannen som diskuteres her, ikke generelle barn og familier. Å sutre over negative kommentarer er barnslig. Legger man ut innlegg, så får man regne med komentarer. Både de man ønsker og ikke ønsker. Jeg tror de fleste som går inn på bloggen, går dit for kommentarene sin skyld. Å klare fremstille ferie som så kjedelig, er et under. Eventuellt så ER FFfamilien så dørgene kjedelige selv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butternut Skrevet 24. november 2015 #20355 Del Skrevet 24. november 2015 "Ånei!" tenkte jeg da jeg så hvem som var på førsteplass. Nå har ikke lest det innlegget, men føler på meg at det nøye planlagt, kalkulert og skrevet til rett tid for klikksanking. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atp Skrevet 24. november 2015 #20356 Del Skrevet 24. november 2015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 24. november 2015 #20357 Del Skrevet 24. november 2015 Men kudos for at blant de 424 publiserte kommentarene på Mammapolitiinnlegget har de også sluppet igjennom folk som er uenige og mener hun overreagerer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 24. november 2015 #20358 Del Skrevet 24. november 2015 Nei, jobben foreldre gjør er ikke alltid best, Caroline Berg Eriksen. Akkurat det forteller det skrikende behovet det er for fosterhjem alt om! At det er din subjektive mening, greit nok.. men utsagnet ditt henger ikke på greip! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 24. november 2015 #20359 Del Skrevet 24. november 2015 Dette raset av kommentarer hun fikk... Var det basert på EN ikke positiv tilbakemelding eller flere? For når man leser de støttende erklæringene skulle en tro CBE Defense League både raser og griner mens de ligger fosterstilling over at noen våget å si i mot frua.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 24. november 2015 #20360 Del Skrevet 24. november 2015 Dette raset av kommentarer hun fikk... Var det basert på EN ikke positiv tilbakemelding eller flere? For når man leser de støttende erklæringene skulle en tro CBE Defense League både raser og griner mens de ligger fosterstilling over at noen våget å si i mot frua....Hun refererer til én kommentar, men vil tro at det er mange bekker små det også er snakk om her.Vil tro (.. eller Håper og tror..) at det også var noe i innlegget som pirket borti Caroline Berg Eriksen sin usikkerhet i foreldrerollen og valgene, enten det å eksponere barnet - nå også når det er syk, å dra barnet med ut for å spise lunsj eller ift utsagnet om mengden alene-/kjærestetid.I tillegg tror jeg personlig at samarbeidet med UI også har hatt noe å si, siden CBE tidligere har ytret seg gjentatte ganger om at hun tenker seg om flere ganger før hun skriver noe eller at hun sensurerer seg selv pga tilbakemeldingene/oppmerksomheten slikt skaper, og at de ikke ønsket annet enn å gi en feelgood stemning for leserne både i selve innlegget og i kommentarfeltet (jf. tidligere utsagn til både CBE og LKE) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg