Gjest Holititten Skrevet 10. november 2015 #20141 Del Skrevet 10. november 2015 Kan det opprettes en egen tråd om LKE og denne saken? Lei av å bla meg gjennom sider på sider med det samme hele tiden. Får nok av den mannen på snap og bloggen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 10. november 2015 #20142 Del Skrevet 10. november 2015 (endret) Når jeg sammenligner blogginnleggene med FB-innleggene for perioden 06.10.-06.11. har jeg oppdaget at det må mangle flere innlegg. (Fjernet/endret tekst - se oppdatering nederst). Tilføyelse: Jeg sitter og blar på bloggen, og den 21.10. skrev CBE om Jysk-leiligheten. Jeg er så sikker på at den også ble omtalt på facebook. Der står ikke noe om den nå på FB-forsiden. Er det noen som kan avkrefte eller bekrefte om Jysk-leiligheten ble omtalt på facebook? OppdateringJeg har fått lenke til Jysk-innlegget på facebook fra Bergensia, tusen takk. Jeg har funnet ut at hvis man søker på bloggoverskrift, så finner jeg de som ikke ligger på "forsiden/oversikten". Har oppdatert listen min med de. Jeg forstår fremdeles ikke hvorfor mange FB-innlegg ikke vises på forsiden/oversikten (jeg vet at man må endre fra "høydepunkter" til "alle hendelser", men likevel vises ikke alle). Hvis noen har svar på det, send meg gjerne en PM. Endret 10. november 2015 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslefrikk Skrevet 10. november 2015 #20143 Del Skrevet 10. november 2015 Kan det opprettes en egen tråd om LKE og denne saken? Lei av å bla meg gjennom sider på sider med det samme hele tiden. Får nok av den mannen på snap og bloggen!Mulig at jeg ikke helt skjønner greia....Men hvis du får nok av ham på snap og bloggen, hvorfor fortsetter du da og følge snap og blogg? Jeg har også ganske stor motvilje mot ham (eller kanskje begge) og følger derfor ingen av dem noe sted bortsett fra at jeg leser litt her i denne tråden. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 10. november 2015 #20144 Del Skrevet 10. november 2015 Det er jo LK som er det største nettrollet! Han legger seg på et utrolig usaklig nivå inne på SoMe gruppa, truer med å oute folk og er helt rabiat. Det er ikke rart CBE snart må se seg etter en annen jobb når ektemannen gjør sport i å ødelegge omdømme hennes for så gravlegge bloggen. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 10. november 2015 #20145 Del Skrevet 10. november 2015 Så hvis man har et høyt forbruk selv, så kan man ikke støtte opp om hjelpetiltak til de som har mindre? Det blir for dumt.. Ingen som reagerer på forbruket til Angelina Jolie og Brad Pitt når de adopterer en haug med unger og jobber med masse veldedig arbeid. De bor fortsatt i et jævla slott verdt så mange millioner at de fleste bare kan forestille seg å ha råd til det i et fjernt liv, bruker kjoler fra Gucci og Chanel, og eier sikkert ti ganger så mye som hva de egentlig har bruk for. Jeg ventet på et svar som dette og jeg skjønner hva du mener. Man redder ikke verden ved å kjøpe et mindre antall klær, på samme måte som at det ikke hjelper de sultne barna i Afrika om du ikke spiser opp middagen din.Allikevel føles det dobbelt moralsk å skrive om hvor mye vi må tenke på andre når man selv sitter ganske godt i det. All talk n action. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bergensia Skrevet 10. november 2015 #20146 Del Skrevet 10. november 2015 Tilføyelse: Jeg sitter og blar på bloggen, og den 21.10. skrev CBE om Jysk-leiligheten. Jeg er så sikker på at den også ble omtalt på facebook. Der står ikke noe om den nå. Er det noen som kan avkrefte eller bekrefte om Jysk-leiligheten ble omtalt på facebook?Den var merket rett fra starten; http://imgur.com/nQSyEG0Fant innlegget på FB når jeg googlet caroline berg eriksen.no facebook jysk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 10. november 2015 #20147 Del Skrevet 10. november 2015 EN har blokkert meg også, har ikke engang skrevet i tråden på FB, kun likt innlegg. Herre jemini. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lalalala59 Skrevet 10. november 2015 #20148 Del Skrevet 10. november 2015 Ikke sjokkert over at LKE outer folk, men at han nå gjør det så åpenlyst gjør heldigvis at flere får det med seg. Dette tror jeg ikke han har tenkt godt nok igjennom. Og skriver til EN som skrev "don't feed the troll", så skriver han "hvis jeg mater det (trollet) nok, så sprekker det vel?". For meg betyr det at han synes det EN skriver er morsomt, og da er han faktisk med på latterliggjøringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hulderjenta Skrevet 10. november 2015 #20149 Del Skrevet 10. november 2015 EN har blokkert meg også, har ikke engang skrevet i tråden på FB, kun likt innlegg. Herre jemini.Velkommen i klubben! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atp Skrevet 10. november 2015 #20150 Del Skrevet 10. november 2015 Jeg ventet på et svar som dette og jeg skjønner hva du mener. Man redder ikke verden ved å kjøpe et mindre antall klær, på samme måte som at det ikke hjelper de sultne barna i Afrika om du ikke spiser opp middagen din.Allikevel føles det dobbelt moralsk å skrive om hvor mye vi må tenke på andre når man selv sitter ganske godt i det. All talk n action. men er de ikke ganske flinke til å gi bort ting til Fretex og andre som trenger ting i hverdagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 10. november 2015 #20151 Del Skrevet 10. november 2015 (endret) Tilføyelse ift innleggene om veldedighet:Ja, vi er nok mange som er dobbelmoralske der, ikke bare de på Siljan - jeg også. Som det skrives kan man ikke redde verden med å la være å kjøpe ei jakke, ei heller ved å la være siden mitt lille bidrag kun er en dråpe i havet. Rimi-Hagen sitt hjertebarn er å gi det norske folk kunst, mens Stordalen fokuserer på miljø. På samme måte har de på Siljan sitt fokus.Ei heller driver de en veldedighets- eller samfunnskritisk blogg med tanke på kritikken om at jobben er så lite intellektuelt krevende. Fikk meg til å tenke på denne scenen.. Endret 10. november 2015 av Tekola 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pottah Skrevet 10. november 2015 #20152 Del Skrevet 10. november 2015 Kan se ut som CBE har bestemt seg for å ha 50% riktig merking på face, ikke noe mer.Innlegg 1 i dag: Morgentrening. Sponsede klær fra GI. Merket på blogg, ikke face.Innlegg/bilde. Kun et bilde som ikke linker noe sted. Merket med sponsede klær.Sukk.. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 10. november 2015 #20153 Del Skrevet 10. november 2015 Nå finner jeg det ikke igjen her jeg sitter (jeg skal lete mer), men jeg mener LK skrev noe om merking av promoteringsinnlegg på Instagram og FB, at disse ikke trengs merking dersom de peker til et blogginnlegg som f.eks er merket med "sponsede sko" eller "inneholder annonselink," og hvor det som er reklame på bloggen ikke er særlig fremtredende, men kun utgjør en liten del av blogginnlegget. Dette hadde de spurt FO om.Jeg mener selv at dette ikke bør være nødvendig å merke på sosiale medier (når dette innlegget ikke er reklame i seg selv), men ut ifra veiledningen har jeg vært av den oppfatning at dette er noe som skal merkes.Jo flere avklaringer, jo bedre, selv om det nok alltid vil være rom for tolkning og bruk av skjønn innenfor det som er avklart. Jeg tør tippe på at en blogger får plass til mye mer i "en liten del" enn det en forbruker som er opptatt av merking av reklame gjør.(Ellers skulle jeg ønske ordlyden i merkingen av ulike typer reklame var konsekvent. At jeg kun ved å lese merkinga hadde skjønt hva slags reklame det dreier seg om, uansett hvilken blogg jeg hadde kommet over. "Annonse," "reklame," "i samarbeid med," og "sponset innlegg" blir brukt litt om hverandre ser det ut som. "Annonse" har også blitt brukt som eneste merking der hvor det har vært en blanding av affiliatelenker og vanlige lenker, uten at affiliatelenkene har vært merket som det de er. Hvis man leser et innlegg merket med "annonse" og er innforstått med at dette innlegget har bloggeren fått betalt for å skrive, så burde man også opplyses om at enkelte av lenkene kan gi bloggeren ekstrainntekt fordi dette er lenker de ikke har fått betalt av annonsøren for å legge ut og er en slags tilleggsreklame man kanskje hadde unngått å klikke på dersom man visste dette.) Det gjelder også "annonselenker," "reklamelenker," "affiliatelenker" og "adlinks." Der blir "annonselenker" som merking av og til brukt i tilfeller hvor det ikke er snakk om affiliatelenker, men f.eks lenker til siden til en samarbeidspartner. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslefrikk Skrevet 10. november 2015 #20154 Del Skrevet 10. november 2015 Tenk å bruke så mye tid og energi på å vri seg unna merking på riktig måte. Det hadde jo vært mye enklere å merke korrekt og bruke tiden sin på hyggeligere ting. :) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken.stille Skrevet 10. november 2015 #20155 Del Skrevet 10. november 2015 Jeg bare lurer på en ting... Hva i alle dager er den nye hashtagen hu har funnet på? Er det mange som har slengt seg på den? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salmonella Skrevet 10. november 2015 #20156 Del Skrevet 10. november 2015 Kan vi ikke holde oss for gode til å diskutere utseendet, det skader troverdighetent il tråden. Tidligere har det jo blitt argumentert for at man kan diskutere dette siden håret er sponset. jeg er i utgangspunktet ikke uenig med deg, men synes det er litt snodig å se hvordan argumentene i tråden endrer seg alt ettersom hvem som skriver dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 10. november 2015 #20157 Del Skrevet 10. november 2015 Tidligere har det jo blitt argumentert for at man kan diskutere dette siden håret er sponset. jeg er i utgangspunktet ikke uenig med deg, men synes det er litt snodig å se hvordan argumentene i tråden endrer seg alt ettersom hvem som skriver dem.Det er vel heller slik at det handle om hva man skriver. Jeg hr hevdet før at jeg synes det er greit skrive om en sponset frisyre. Men jeg synes ikke det greit eller saklig å alle det kjerringaktig. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 10. november 2015 #20158 Del Skrevet 10. november 2015 Det som forundrer meg er at hun er helt fraværende når det kommer til å mene noe rundt kritikk av bloggen. Er det en valgt taktikk for å holde merkevaren ren og ubesudlet? eller er det fordi hun rett og slett ikke har en mening? eller er det fordi LK har så sterke meninger at disse overkjører hennes meninger? Jeg ser jo at i SoMe gruppen at mamsi og han har hatt en lignende diskusjon på Messenger også, rart at hun ikke tar del i noe av dette?Drar vi det videre så lurer man jo på hvem som svarer på kommentarene under hennes navn også, spesielt når det blir en diskusjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
el-len Skrevet 10. november 2015 #20159 Del Skrevet 10. november 2015 Jeg bare lurer på en ting... Hva i alle dager er den nye hashtagen hu har funnet på? Er det mange som har slengt seg på den? Nei, nesten ingen.Ekstremt narsissistisk, jeg vil at vi skal være en flott gruppe og inspirere hverandre til å trene, og så kaller alle det #carolinebergeriksenmorningworkout eller hva hun nå har kalt det. Fotballfrue må få æren! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 10. november 2015 #20160 Del Skrevet 10. november 2015 Jeg bare lurer på en ting... Hva i alle dager er den nye hashtagen hu har funnet på? Er det mange som har slengt seg på den? tenker du på den såkalte merkingen av veske kolleksjonen hun har begynt med på bloggen? #adaxbycarolinebergeriksen?Nei, den formen for merking er unik for CBE, og holder ikke som merking. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg