Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

1 time siden, pøbelsara skrev:

Den arbeidserfaringen er kun fra ekstrajobber slik man har i studietiden. 

Uansett så er det da arbeidserfaring...Hun startet med bloggen like etter studiene, så det begrenser seg jo selv hvor mye annen arbeidserfaring hun kan ha opparbeidet seg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Lin10 skrev:

Uansett så er det da arbeidserfaring...Hun startet med bloggen like etter studiene, så det begrenser seg jo selv hvor mye annen arbeidserfaring hun kan ha opparbeidet seg. 

Nemlig. Og da må hun tåle å høre at hun ikke har fasiten på hva som er verdens mest travle  hverdag. 

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lin10 skrev:

Det er ikke uvanlig at t

Det er jo bare tull det du skriver om arbeidserfaring. Hun har jobbet både i klesbutikk, pizza restaurant og som journalist før hun begynt å blogge på fulltid. Hvis du skal få frem noen poenger, så er det greit å holde seg til sannheten. 

Vennligst dokumenter arbeidserfaringen/deltidsjobbingen. For det motsatte er behørig dokumentert. Journalisterfaringen dreier seg om et tilkallingsvikariat for Side2. Det er bare å bla seg bakover i trådene. Pizzarestaurant. Klesbutikk. Står ingenting om det i bloggen, så da er det bare udokumenterte påstander fra din kant igjen.

Endret av Revenge of Cthulhu
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Revenge of Cthulhu skrev:

Vennligst dokumenter arbeidserfaringen/deltidsjobbingen. For det motsatte er behørig dokumentert. Journalisterfaringen dreier seg om et tilkallingsvikariat for Side2. Det er bare å bla seg bakover i trådene. Pizzarestaurant. Klesbutikk. Står ingenting om det i bloggen, så da er det bare udokumenterte påstander fra din kant igjen.

Caroline Berg Eriksen som selv skrev det i et svar  til noen, finner det  kommentarfeltet på bloggen. Om dette er sant eller ikke aner ikke jeg, men bloggeren som  skrev dette selv.

Endret av morhjertegod
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Lin10 skrev:

Nettopp. Det er jo akkurat det vi sier. Hun har svært begrenset arbeidserfaring ut over det å posere for mannen. Bra at du er enig med oss.

Endret av MissLucy
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Lin10 skrev:

Hvilke studier?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, MissLucy skrev:

Nettopp. Det er jo det vi sier. Hun har svært begrenset arbeidserfaring ut over det å posere for mannen. Bra at du er enig med oss.

Hva er poenget ditt, annet at du skal prøve å få det til å se ut som hun kan så lite, og kun brukes til å være modell foran mannens kamera. Hun har bygget om en millionbedrift. Det å drive sitt eget er er mere arbeid enn det som vises på bloggen. Det er samarbeidsavtaler, møter, svare på Mail, planlegge innlegg ++++I tillegg så har hun jobbet med en nytt treningsprosjekt. Og attpåtil er en av bloggerne i en TV serie. Tenker alt det er ganske greit å ha på CV`en. Så er hun fortsatt i begynnelsen av 30 årene..

Endret av Lin10
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lin10 skrev:

Hva er poenget ditt, annet at du skal prøve å få det til å se ut som hun kan så lite og kun kan brukes til å være modell foran mannens kamera. Hun har bygget om en millionbedrift. Det å drive sitt eget er er mere arbeid enn det som vises på bloggen. Det er samarbeidsavtaler, møter, svare på Mail, planlegge innlegg ++++I tillegg så har hun jobbet med en nytt treningsprosjekt. Og attpåtil er en av bloggerne i en TV serie. Tenker alt det er ganske greit å ha på CV`en. Så er hun fortsatt i begynnelsen av 30 årene..

Svare på mail? 😱 Utrolig hvor mye du vet sånn generelt sett om denne bedriften og hvordan de involverte tenker og opererer. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Lin10 skrev:

Nettopp. Det er jo de alle sier. Hun startet tidlig med blogg og har ikke opplevd en normal arbeidshverdag i voksen alder.

Deltidsstilling på Peppes og Gina ved siden av studiene teller altså ikke :) 

Jeg syns at hun svarer ufyselig i dette kommentarfeltet og hun er nok ikke klar over hvor mye av personligheten sin hun avslører med de svarene. Det er faktisk ikke slik voksne folk pleier å respondere på kritikk. 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Nettopp. Det er jo de alle sier. Hun startet tidlig med blogg og har ikke opplevd en normal arbeidshverdag i voksen alder.

Deltidsstilling på Peppes og Gina ved siden av studiene teller altså ikke :) 

Jeg syns at hun svarer ufyselig i dette kommentarfeltet og hun er nok ikke klar over hvor mye av personligheten sin hun avslører med de svarene. Det er faktisk ikke slik voksne folk pleier å respondere på kritikk. 

Var det dét det var? Jøsses, hadde bare fått med meg tilkallingsvikariatet.

Enig med deg, voksne, profesjonelle folk svarer ikke på den måten bloggeieren tillater seg å gjøre. Det innehar ikke engang et snev av folkeskikk.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart at de velger å bruke fremmedord uten å vite hvordan de egentlig brukes, når statistikken deres viser at den gjennomsnittlige leser er en høyt utdannet kvinne, sannsynligvis høyere utdannet enn dem selv. 

Eller, de er jo uten arbeid. Eller hvordan var det igjen? 🤔

Fjernet sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod.

Endret av Perelandra
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, DianaV skrev:

Svare på mail? 😱 Utrolig hvor mye du vet sånn generelt sett om denne bedriften og hvordan de involverte tenker og opererer. 

Er vel ganske logisk, de fleste av oss har jobberelaterte mailer man må sende og svare på. Trenger ikke vite mye om denne bedriften for tenke seg til dette, hun driver selvstendig, har ikke en resepsjondame eller kontorassisten som svarer for henne ( om ikke LKE er ansatt som dette da 😂)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det kommer mange fornuftige kommentarer inne på innlegget »effektiv møtedag». Der kan man lese et knippe synspunkter som beskriver noe nærtliggende..

Endret av Lin10
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at CBE har lov til å både føle seg sliten og føle at hun har hatt en travel dag. Det vil være alltid være individuelt hva hver enkelt legger i det. Jeg må innrømme at jeg umiddelbart etter det omtalte innlegget tenkte det samme som flere her har skrevet; at det ikke hørtes ut som en veldig travel dag og grunn nok til å være sliten. Men så slo det meg at vi er alle forskjellige og det kan ligge mer bak det enn det som stod i innlegget, hun kan ha sovet dårlig natta før, det kan være noe i privatlivet hennes som gjør at hun er sliten osv. 

Når det er sagt; måten hun svarer på i kommentarfeltet er ikke ok etter mitt syn. Det å latterliggjøre alle "kritikerne" ved å si at det ikke virker som de har det travelt eller har en jobb, f.eks. Det bare taper hun på,og det fremstår uprofesjonelt i mine øyne.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Emilie112 skrev:

Klar cbe kan føle seg sliten og det kan ligge veldig mye bak, noen dager blir man mer sliten av andre uten at man egentlig helt vet hvorfor. Problemet er at damen legger frem at den dagen var det ekstra mye å gjøre slik at hun ble sliten. Klipper inn sitat fra bloggen ; «Vi dro innover nesten rett etter levering i barnehagen og var hjemme igjen til henting – slike dager gjør meg alltid litt ekstra sliten, så det er like greit at jeg ikke har noe teaterøvelse i dag.»

Altså; hun legger det frem slik at når man drar på jobb etter barnehage levering og det går i ett frem til man henter i barnehagen, så er det så sykt lang arbeidsdag at man omtrent ikke fungerer etter på. En barnehage åpner 0730, ish og stenger ca 17.00. Vi snakker om en arbeidsdag og reisevei på maks 9 timer. Det er et sykt samfunnstrekk om man ikke kan forvente at vanlig, sunne voksne folk kan fungere etter en helt vanlig arbeidsdag. 

NETTOPP!

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Lin10 skrev:

Synes det kommer mange fornuftige kommentarer inne på innlegget »effektiv møtedag». Der kan man lese et knippe synspunkter som beskriver noe nærtliggende..

Men er det en profesjonell og grei måte å svare sine kritikere på? 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Emilie112 said:

Klar cbe kan føle seg sliten og det kan ligge veldig mye bak, noen dager blir man mer sliten av andre uten at man egentlig helt vet hvorfor. Problemet er at damen legger frem at den dagen var det ekstra mye å gjøre slik at hun ble sliten. Klipper inn sitat fra bloggen ; «Vi dro innover nesten rett etter levering i barnehagen og var hjemme igjen til henting – slike dager gjør meg alltid litt ekstra sliten, så det er like greit at jeg ikke har noe teaterøvelse i dag.»

Altså; hun legger det frem slik at når man drar på jobb etter barnehage levering og det går i ett frem til man henter i barnehagen, så er det så sykt lang arbeidsdag at man omtrent ikke fungerer etter på. En barnehage åpner 0730, ish og stenger ca 17.00. Vi snakker om en arbeidsdag og reisevei på maks 9 timer. Det er et sykt samfunnstrekk om man ikke kan forvente at vanlig, sunne voksne folk kan fungere etter en helt vanlig arbeidsdag. 

Det er langt ifra alle som fungerer optimalt etter en vanlig arbeidsdag, og det kan være mange grunner til det. 

Nå skrev CBE at hun opplevde det som en dag de hadde vært på farten hele dagen og at sånne dager gjør henne sliten. Veldig menneskelig, tenker jeg. Og hennes subjektive oppfatning. Ikke sikkert du eller jeg hadde følt det på samme måte. (jeg tillater meg f.eks å føle at jeg har det travelt og er sliten iblant selv om jeg ikke har barn og lite forpliktelser utenom jobben min:)- selv om andre sikkert mener det er tullete😉

Endret av Pusle
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Halle-Palle skrev:

ja, det er et stort paradoks at hun som er så opptatt av en delikat fasade, og tilsynelatende tror at hun kan kontrollere inntrykket hun gir gjennom hva hun velger å vise,  ikke forstår at hun avkler seg selv fullstendig når hun svarer så nebbete. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...