MissLucy Skrevet 7. februar 2019 #65381 Del Skrevet 7. februar 2019 2 minutter siden, Emilie112 skrev: «Ja, du har vel en god oversikt over hvem som klager og hvem som ikke klager 😀 Haha..»...,,, ..... «Og for å være politisk korrekt og ikke provosere sarte sjeler: ja, jeg er veldig privilegert som har en så fleksibel jobb.» Hvordan er det cbe.no svarer kundene sine? Tenk å være over 30 år og være så nedlatende og frekk. Har sett mye fra den kanten, men dette er jo helt ekstrem. Så i kommentarfeltet under samme innlegg at hun mente kritikerne sannsynligvis ikke hadde jobb og i allefall ikke veldige stressende jobb siden de kunne sitter her på Kg og være kritiske. Finner ikke igjen kommentaren, ser ut som om den er slettet.. https://imgur.com/a/OioDjcP legger imgur så dere finner det enklere ,ellers er det lenke til bloggen her. https://www.carolinebergeriksen.no/2019/02/05/effektiv-motedag/#comments ja, kommentarfeltet til det innlegget gir noen gode eksempler på at frua viser true colors. Jeg la også spesielt merke til den om at folk som har tid til å mene at det er rart at hun blir sliten av lite sannsynligvis ikke har jobb selv. Slem og stappteit på en gang - sjarmerende. 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubella Skrevet 7. februar 2019 #65382 Del Skrevet 7. februar 2019 Fy faen så bitchy hun er i kommentarfeltet sitt. Skikkelig «likeable», ja... 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 7. februar 2019 #65383 Del Skrevet 7. februar 2019 2 timer siden, tranedatter skrev: Hæ? Hadde en person som fulgte cbe.no på Facebook, det var en av "livets harde skole". De eneste som følger noen som helst bloggere i denne kategorien, er folk med liten/ingen utdannelse, ikke arbeidet på mange år. De synes det ikke er noe problem med reklame, legge ut bilder av barn/eller andre familiemedlemmer. Og leser man hvem som kommenterer på Facebook eller Instagram, så ja. Det sier seg selv. En del av de få som hyppig kommenterer er åpenbart litt enkle. (hva nå den korrekte termen for lettere utviklingshemmet er, har en kusine som er dette. 25 år, men som en 7-14 åring mentalt) Resten som kommenterer er wannabe bloggere/instagrammere selv som søker oppmerksomhet.... Spesiell krets du har da jeg har flere høyt utdannede venner som følger henne jeg 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emilie112 Skrevet 7. februar 2019 #65384 Del Skrevet 7. februar 2019 16 minutter siden, Orly skrev: Spesiell krets du har da jeg har flere høyt utdannede venner som følger henne jeg Sikkert mange som følger henne for underholdningen sin del, men tviler på at mange blir inspirert.. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gasellen Skrevet 7. februar 2019 #65385 Del Skrevet 7. februar 2019 (endret) @Emilie112 Jeg husker CBE pleide å skrive om sin guilty pleasure back in the days: "en knekk 70% sjokolade til morgenkaffien." Det var liksom så ulovelig, men hun unnet seg det. Jeg har som nyttårsforsett å spise mer sunt i år så jeg har tittet litt innom oppskriftene hennes og sånn (gidder aldri lage noe av det. Fiberhusk høres for dyrt ut) og har blant annet byttet ut Freias daglige melkesjokoladeplate med 70%. Min Guilty Pleasure. I stad tok jeg meg den daglige knekken. Den daglige knekken på 100 gram. Jeg synes jeg er så flink. Jeg føler meg akkurat som CBE. Gled dere til å se bilde av magen min, fire dager etter fødsel! #Soinspired 🙌 Endret 7. februar 2019 av Gasellen 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 7. februar 2019 #65386 Del Skrevet 7. februar 2019 (endret) 37 minutter siden, Emilie112 skrev: «Ja, du har vel en god oversikt over hvem som klager og hvem som ikke klager 😀 Haha..»...,,, ..... «Og for å være politisk korrekt og ikke provosere sarte sjeler: ja, jeg er veldig privilegert som har en så fleksibel jobb.» Hvordan er det cbe.no svarer kundene sine? Tenk å være over 30 år og være så nedlatende og frekk. Har sett mye fra den kanten, men dette er jo helt ekstrem. Så i kommentarfeltet under samme innlegg at hun mente kritikerne sannsynligvis ikke hadde jobb og i allefall ikke veldige stressende jobb siden de kunne sitter her på Kg og være kritiske. Finner ikke igjen kommentaren, ser ut som om den er slettet.. edit: jeg fant, jeg fant. Men denne kommentaren begynner det kanskje å gå opp for henne at fanskaren ikke er godt utdannende damer med god lønn. De sitter sansynligvis ikke hjemme uten jobb. (Vet noen gjør det altså, men ikke de «fleste») CAROLINE BERG ERIKSEN 22 TIMERSIDEN Så tragisk 🙁 Om de har tid til det så kan de ikke ha spesielt travle jobber i hvert fall. Om de har jobb i det hele tatt. https://imgur.com/a/OioDjcP legger imgur så dere finner det enklere ,ellers er det lenke til bloggen her. https://www.carolinebergeriksen.no/2019/02/05/effektiv-motedag/#comments Og hun lurer på hvorfor folk er kritiske? Hun er søren meg ganske uspiselig. Dette er folk som leser bloggen hennes - de hun selger som følgere til sine betalende kunder. Lykken er definitivt bedre enn forstanden der i gården - å ha etablert seg i markedet slik hun har gjort når hun er så reskpektløs overfor leserne sine, er intet mindre enn et mirakel. Løyet for lesere, kranglet med dem under falsk navn i eget kommentarfelt, jukset med bilder, brutt slkoholloverket og erbitch i kommentarfeltet mot folk som gidder å skrive til henne. Hun har hatt dritflaks, rett og slett. Endret 7. februar 2019 av pøbelsara 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellenn Skrevet 7. februar 2019 #65387 Del Skrevet 7. februar 2019 4 minutter siden, Orly skrev: Spesiell krets du har da jeg har flere høyt utdannede venner som følger henne jeg Jeg har to venner som følger henne, en ung jente med en helt vanlig jobb, og en som er redaktør i et forlag som gir ut lavkarbo-bøker. Så hverken de som har gått «livets harde skole» eller mine høyt utdannede venner følger henne. Men jeg har derimot flere venner som følger ABD 😮 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 7. februar 2019 #65388 Del Skrevet 7. februar 2019 Ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Edie, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Bella Skrevet 7. februar 2019 #65389 Del Skrevet 7. februar 2019 16 minutter siden, pøbelsara skrev: Og hun lurer på hvorfor folk er kritiske? Hun er søren meg ganske uspiselig. Dette er folk som leser bloggen hennes - de hun selger som følgere til sine betalende kunder. Lykken er definitivt bedre enn forstanden der i gården - å ha etablert seg i markedet slik hun har gjort når hun er så reskpektløs overfor leserne sine, er intet mindre enn et mirakel. Løyet for lesere, kranglet med dem under falsk navn i eget kommentarfelt, jukset med bilder, brutt slkoholloverket og erbitch i kommentarfeltet mot folk som gidder å skrive til henne. Hun har hatt dritflaks, rett og slett. Mulig hun også har problemer med ulike samarbeidspartnere... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oline12 Skrevet 7. februar 2019 #65390 Del Skrevet 7. februar 2019 Litt off topic, men vet noen hvorfor det ikke er mulig å se oversikt over de mest leste bloggerne mer? Vet side2 har oversikt for sine bloggere, men savner den "offisielle" oversikten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 7. februar 2019 #65391 Del Skrevet 7. februar 2019 (endret) 38 minutter siden, Oline12 skrev: Litt off topic, men vet noen hvorfor det ikke er mulig å se oversikt over de mest leste bloggerne mer? Vet side2 har oversikt for sine bloggere, men savner den "offisielle" oversikten. Oversikten er fjernet. Veldig beleilig for bloggere med stadig dårligere lesertall som CBE.no. Ganske åbenbart det ikke er en fordel å fortelle sannheten om (mangelen på) engasjement til potensielle annonsører. Husker hvordan managementet UI tidligere brukte veldig lang tid på å oppdatere lesertallene på nettsiden sin. Var så fint å kunne skryte av masse lesere. Bare kjipt det ikke var sant. En råtten bransje det der. Endret 7. februar 2019 av Inocybe Presisering 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 7. februar 2019 #65392 Del Skrevet 7. februar 2019 (endret) 39 minutter siden, Oline12 skrev: Litt off topic, men vet noen hvorfor det ikke er mulig å se oversikt over de mest leste bloggerne mer? Vet side2 har oversikt for sine bloggere, men savner den "offisielle" oversikten. Jeg kan bare skrive det jeg tror, fra et forretningsmessig perspektiv. Egmont kjøpte blogg.no og etter dette skjedde det endringer. Jeg antar de vil beskytte sine egne bloggere. Blogglisten gav jo oversikt over alle og dermed promoterte de også bloggere som ikke er tilknyttet Egmont. Jeg ser heller ikke bort fra at det ikke var ønskelig å vise frem lesertall slik utviklingen har vært i det siste. Mange bloggere hyper sin egen betydning og popularitet og det blir jo lett å gjennomskue når du med et tastetrykk kunne sjekke standingen på blogglisten. I glansdagene hadde de mest leste bloggerne 100.000 lesere (Anna Rasmussen dro lesere i hopetall med klikkåte-overskrifter, CBE lå jevnt på 90.000). De siste tallene jeg så før blogglisten forsvant var lesertall på rundt 25.000 for CBE. Så det går jevnt nedover, totalt sett et voldsomt fall i lesere. Bransjemagasinet Kampanje har jo satt lys på dette med hva en annonsør egentlig får igjen for å annonsere hos bloggere og deres påstand er at bransjen og management ikke kan dokumentere at bloggere er så attraktive annonseringskanaler som de påstår. Også der presenteres et glansbilde som ikke er korrekt. Endret 7. februar 2019 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 7. februar 2019 #65393 Del Skrevet 7. februar 2019 CBE er vel fortsatt 29 år hos UI. 🙄 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oline12 Skrevet 7. februar 2019 #65394 Del Skrevet 7. februar 2019 Akkurat nå, Inocybe skrev: Oversikten er fjernet. Veldig beleilig for bloggere med stadig dårligere lesertall som CBE.no. Ganske åbenbart det ikke er en fordel å fortelle sannheten om (mangelen på) engasjement til potensielle annonsører. Husker hvordan managementet UI tidligere brukte veldig lang tid på å oppdatere lesertallene. Var så fint å kunne skryte av masse lesere. Bare kjipt det ikke var sant. En råtten bransje det der. 1 minutt siden, CecilieX skrev: Jeg kan bare skrive det jeg tror, fra et forretningsmessig perspektiv. Egmont kjøpte blogg.no og etter dette skjedde det endringer. Jeg antar de vil beskytte sine egne bloggere. Blogglisten gav jo oversikt over alle og dermed promoterer det også bloggere som ikke er tilknyttet Egmont. Jeg ser heller ikke bort fra at det ikke var ønskelig å vise frem lesertall slik utviklingen har vært i det siste. Mange bloggere hyper sin egen betydning og popularitet og det blir jo lett å gjennomskue når du med et tastetrykk kunne sjekke standingen på blogglisten. I glansdagene hadde de mest leste bloggerne 100.000 lesere (Anna Rasmussen dro lesere i hopetall med klikkåte-overskrifter, CBE lå jevnt på 90.000). De siste tallene jeg så før blogglisten forsvant var lesertall på rundt 25.000 for CBE. Så det går jevnt nedover, et voldsomt fall i lesere. Bransjemagasinet Kampanje har jo satt lys på dette med hva en annonsør egentlig får igjen for å annonsere hos bloggere og deres påstand er at bransjen og management ikke kan dokumentere at bloggere er så attraktive annonseringskanaler som de påstår. Også der presenteres et glansbilde som ikke er korrekt. Da tenker vi likt. Tenker også at det kan være mer innbringende å satse på Instagram og Youtube nå enn å bruke mye energi på selve bloggkonseptet som jeg tror er i ferd med å dø ut. På de kanalene ser en kanskje bedre engasjement, lesere og klikk enn på blogg. Syns likevel det er rart at annonsører bruker så mye penger på å reklamere gjennom influensere når (forhåpentligvis) folk har blitt bedre til å gjennomskue reklamen. Men det finnes kanskje ikke bedre måter å nå forbrukere på i disse dager når folk ikke ser reklame på tv mer eller får reklamebilag i postkassa slik som før. Liten teori på slutten, staten Norge er jo interessert i at handelsmarkedet skal gå bra. Og staten har egentlig oppsyn med reklame-merking til influensere. Jeg tror de ser gjennom fingrene for å holde kjøpetrykket oppe til forbrukerne slik at handelstanden går bra. Derav ingen konsekvenser til dårlig/manglende merking av reklame. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 7. februar 2019 #65395 Del Skrevet 7. februar 2019 2 timer siden, Emilie112 skrev: «Ja, du har vel en god oversikt over hvem som klager og hvem som ikke klager 😀 Haha..»...,,, ..... «Og for å være politisk korrekt og ikke provosere sarte sjeler: ja, jeg er veldig privilegert som har en så fleksibel jobb.» Hvordan er det cbe.no svarer kundene sine? Tenk å være over 30 år og være så nedlatende og frekk. Har sett mye fra den kanten, men dette er jo helt ekstrem. Så i kommentarfeltet under samme innlegg at hun mente kritikerne sannsynligvis ikke hadde jobb og i allefall ikke veldige stressende jobb siden de kunne sitter her på Kg og være kritiske. Finner ikke igjen kommentaren, ser ut som om den er slettet.. edit: jeg fant, jeg fant. Men denne kommentaren begynner det kanskje å gå opp for henne at fanskaren ikke er godt utdannende damer med god lønn. De sitter sansynligvis ikke hjemme uten jobb. (Vet noen gjør det altså, men ikke de «fleste») CAROLINE BERG ERIKSEN 22 TIMERSIDEN Så tragisk 🙁 Om de har tid til det så kan de ikke ha spesielt travle jobber i hvert fall. Om de har jobb i det hele tatt. https://imgur.com/a/OioDjcP legger imgur så dere finner det enklere ,ellers er det lenke til bloggen her. https://www.carolinebergeriksen.no/2019/02/05/effektiv-motedag/#comments Takk for påminnelsen. Det hender dessverre at jeg får litt dårlig samvittighet av å være så kritisk. Man blir litt farget av all halleluja i tillegg til det glansbildet av den gjennomført perfekte kvinnen som CBE presenterer på bloggen. Hun som er så søt og snill og vil alle så vel. Og så BAM går hun løs i sitt eget kommentarfelt og du blir påminnet på hvor løgnaktig alt er. Og når du da legger det sammen med hvor kynisk hun utnytter leserne sine og hvor lite ansvar hun tar for den negative påvirkningen hun har når det gjelder kroppspress og perfeksjonsfokus, i tillegg til å få lesere som ikke gjennomskuer henne til å føle seg utilstrekkelige i eget liv, vel DA husker jeg hvorfor det er så viktig å fortsette å sette et kritisk søkelys på bloggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 7. februar 2019 #65396 Del Skrevet 7. februar 2019 (endret) 42 minutter siden, CecilieX skrev: Takk for påminnelsen. Det hender dessverre at jeg får litt dårlig samvittighet av å være så kritisk. Man blir litt farget av all halleluja i tillegg til det glansbildet av den gjennomført perfekte kvinnen som CBE presenterer på bloggen. Hun som er så søt og snill og vil alle så vel. Og så BAM går hun løs i sitt eget kommentarfelt og du blir påminnet på hvor løgnaktig alt er. Og når du da legger det sammen med hvor kynisk hun utnytter leserne sine og hvor lite ansvar hun tar for den negative påvirkningen hun har når det gjelder kroppspress og perfeksjonsfokus, i tillegg til å få lesere som ikke gjennomskuer henne til å føle seg utilstrekkelige i eget liv, vel DA husker jeg hvorfor det er så viktig å fortsette å sette et kritisk søkelys på bloggen. Man kan i alle fall si at til å være en bedrift, så er det særdeles lite kundeservice og profesjonalitet som gjennomsyrer bloggeierens kommentarer. En slik dårlig og uprofesjonell holdning til publikum hadde medført oppsigelse i et hvilket som helst annet firma, for omdømme er dyrekjøpt og et omdømme som engang har vært rasert, klarer aldri å bygge seg opp igjen når de ansatte fortsetter å arbeide etter selvforherligende nedlatenheter og spydigheter der alle andre tar feil. Priviligert ja, på grunn av flaks. Men fankern så uspiselig lite ydmyk ,og udregelig gjort av en 32-år gammel to-barnsmamma uten annen arbeidserfaring enn posering for ektemannens kamera. Kan ikke si at bloggeieren fremstår som særlig priviligert i toppetasjen med en slik gjennomgående adferd.https://influencere.wordpress.com/cbe-diverse/ Endret 7. februar 2019 av Cavatina Lenke 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Annypanny Skrevet 7. februar 2019 #65397 Del Skrevet 7. februar 2019 (endret) På 2.2.2019 den 18.34, Minnie Mus skrev: Hva skal sånne gå til når blogging ikke lenger sørger for inntekt? Synes jeg ser for meg seansen når Hr. og Fru Eriksen skal søke NAV om AAP og uføretrygd. Tviler sterkt på at frua noengang kan fungere i en vanlig jobb. Hun aner ikke hva hun snakker om når hun beskriver de "hektiske" dagene sine. En dag kommer nok virkeligheten til villaen i Sarpsborg også. Å da er jeg spent på hva som skjer. DETTE skulle jeg likt å sett! Det hadde aldri i villeste verden fungert! 😂 På 2.2.2019 den 18.37, Lin10 skrev: Jeg har sett at hun ikke har brukt helium. Ballongbuene hun har brukt den siste tiden, er ikke helium. 100 ballonger er ikke spesielt miljøvennlig, helium eller ei! På 2.2.2019 den 18.58, Lin10 skrev: Det finnes nedbrytbare lateksballonger, og så er det viktig at det blir kastet i restavfallet. Tror du frua bruker miljøvennlige, nedbrytbare ballonger?? 😂 På 2.2.2019 den 19.37, Lin10 skrev: Ville heller hatt noen få genseren av god kvalitet som kan brukes over flere år, enn 10 nye gensere fra HM hvert år. Ja, heller 1 dyr genser enn 10 billige. Eller gjør som frua: 30+ DYRE gensere 😝 På 3.2.2019 den 8.50, Lin10 skrev: Jeg synes at ekteparet gjør seg bra på TV. De fremstår som et ektepar som er hardtarbeidende og har en veldig god tone seg imellom. En kan føle den store kjærligjeten og respekten de har har tilhverandre. Hun sjarmerende, sprudlende, ujålete i væremåten og morsom. Han roligere, og med en lun personlighet. Det er ikke mye røde løpere, men det en ser et hardtarbeidende par, som er utrolig familiekjære. Ryddet for brukerdebatt. Edie, adm. Endret 7. februar 2019 av Annypanny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 7. februar 2019 #65398 Del Skrevet 7. februar 2019 Ryddet for brukerdebatt. Minner om følgende fra reglene: Sitat * Tråder kan i noen tilfeller bli stengt dersom moderator har ryddet for regelbrudd gjentatte ganger i løpet av kort tid. Dette vil bli vurdert fra gang til gang. Edie, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 7. februar 2019 #65399 Del Skrevet 7. februar 2019 4 timer siden, Emilie112 skrev: «Ja, du har vel en god oversikt over hvem som klager og hvem som ikke klager 😀 Haha..»...,,, ..... «Og for å være politisk korrekt og ikke provosere sarte sjeler: ja, jeg er veldig privilegert som har en så fleksibel jobb.» Hvordan er det cbe.no svarer kundene sine? Tenk å være over 30 år og være så nedlatende og frekk. Har sett mye fra den kanten, men dette er jo helt ekstrem. Så i kommentarfeltet under samme innlegg at hun mente kritikerne sannsynligvis ikke hadde jobb og i allefall ikke veldige stressende jobb siden de kunne sitter her på Kg og være kritiske. Finner ikke igjen kommentaren, ser ut som om den er slettet.. edit: jeg fant, jeg fant. Men denne kommentaren begynner det kanskje å gå opp for henne at fanskaren ikke er godt utdannende damer med god lønn. De sitter sansynligvis ikke hjemme uten jobb. (Vet noen gjør det altså, men ikke de «fleste») CAROLINE BERG ERIKSEN 22 TIMERSIDEN Så tragisk 🙁 Om de har tid til det så kan de ikke ha spesielt travle jobber i hvert fall. Om de har jobb i det hele tatt. https://imgur.com/a/OioDjcP legger imgur så dere finner det enklere ,ellers er det lenke til bloggen her. https://www.carolinebergeriksen.no/2019/02/05/effektiv-motedag/#comments Jeg hadde lovet meg selv å ikke kommentere på dette innlegget, men jeg klarte ikke styre mine egne impulser og så meg nødt til å svare en av CBEs forsvarere, hvor hovedpersonen selv hadde stemt i med et "haha!" som svar. https://imgur.com/a/t4HUIU6 Blir det godkjent? Sannsynligvis ikke. Tror jeg CBE kommer til å ta til seg noe som helst? Niks. Om det blir godkjent, og om jeg får svar, er svaret sannsynligvis at jeg har misforstått, eller at hun er et offer av noe slag. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 7. februar 2019 #65400 Del Skrevet 7. februar 2019 Helt topp at CBE svarer tilbake de som bare kommenterer for å lage kvalme. Tipper hun har god erfaring med å spotte de. Og hun svarer godt tilbake, de blir avkledd til de grader. CBE har i hverfall ben i nesa. Det at hun har kommentarfelt beviser det. Men, som hun skriver de fleste er hyggelige. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg