Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eg tenker at påstanden om at ein del av leserane til CBE er dannede&utdanna kvinner kanskje ikkje er så feil. Det er vel akkurat dei dannede&utdanna kvinnene me finner her inne, som har lest med eit kritisk blikk, og som ikkje trur på alt som blir skrive av bloggeigar. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerdebatt.

Edie, adm.

Edit: Ryddet for persondebatt og svar til dette.

Edie, adm.

Edit: Ryddet for spekulasjoner, persondebatt og svar til dette.  

Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick
11 hours ago, Ultiva said:

For de aller, aller fleste av oss så er det virkelig ikke nødvendig å få bekreftelse og ros hver eneste gang vi drikker en kaffekopp eller drar på trening. Det handler om å trives med seg selv og å klare å dra nesen ut av egen navle.

Jeg kjenner en dame som er like narsissistisk som det fotballfrue er. HUN har faktisk det behovet for å vise frem hver bidige treningsøkt (hun trener så mye at for oss vanlige folk blir det slitsomt bare å lese gjennom de detaljerte postene hun kommer med). Det var ikke lenge jeg var venn med henne på Facebook, for å si det slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tranedatter
11 timer siden, morhjertegod skrev:

Litt uenig i første setning her. De få jeg kjenner som er fan av cbe og rosa bloggere. De er rundt 30 og godt utdannet. Dvs lege, fysioterapeut, butikk eier/sjef, eier av flere frisørsalonger ( med business utdannelse) . De legger ut alt ukritisk, daglige selfier og bilder av barna på fb, snap ig insta. Masse bilder der barna er stylet til bilder, designer vesker/ klær, bikini bilder, treningsbilder , matbilder osv osv.. Disse damene ligner på cbe i alt de gjør og har, så tror også dette er en målgruppe for denne bloggen.

Hæ?

Hadde en person som fulgte cbe.no på Facebook, det var en av "livets harde skole". De eneste som følger noen som helst bloggere i denne kategorien, er folk med liten/ingen utdannelse, ikke arbeidet på mange år. De synes det ikke er noe problem med reklame, legge ut bilder av barn/eller andre familiemedlemmer.

Og leser man hvem som kommenterer på Facebook eller Instagram, så ja. Det sier seg selv. En del av de få som hyppig kommenterer er åpenbart litt enkle. (hva nå den korrekte termen for lettere utviklingshemmet er, har en kusine som er dette. 25 år, men som en 7-14 åring mentalt)

Resten som kommenterer er wannabe bloggere/instagrammere selv som søker oppmerksomhet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
7 timer siden, MorUgle skrev:

Dette er innlegget bildene c1 bruker.  https://www.carolinebergeriksen.no/2017/12/04/et-smykke-stuen/

Og som man ser så er dette er reklameinnlegg for sixbondstreet og kakkelovn. Ikke et ord om c1. Så hvorfor kan de bruke dette bildet fra bloggen uten reaksjoner? Jo, enten har de tatt bildet uten tillatelse (noe jeg tviler sterkt på at CBE ville sett gjennom fingrene med), eller så er det skjult samarbeid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

^^ C1 kan jo ha kjøpt bildet for en klekkelig sum. :) Men altså et samarbeid og kan forklare hvorfor blogginnlegget er slettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lille_Krokodille skrev:

Og som man ser så er dette er reklameinnlegg for sixbondstreet og kakkelovn. Ikke et ord om c1. Så hvorfor kan de bruke dette bildet fra bloggen uten reaksjoner? Jo, enten har de tatt bildet uten tillatelse (noe jeg tviler sterkt på at CBE ville sett gjennom fingrene med), eller så er det skjult samarbeid. 

Tenkte det samme som deg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
Akkurat nå, tranedatter skrev:

^^ C1 kan jo ha kjøpt bildet for en klekkelig sum. :) Men altså et samarbeid og kan forklare hvorfor blogginnlegget er slettet.

Jeg tror at det blogginnlegget ble slettet for å fjerne mistanke om sponsing, det var mye snakk om lysekroner en stund. Og hun la jo ut link til c1 i kommentarfeltet også, det gjør hun vel aldri med mindre det er et eller annet som er sponset eller en annen form for inntjeningsmuligheter på produktet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Lille_Krokodille skrev:

Hvis det ser på dette bildet, så står det skrevet med rød skrift øverst i venstre hjørne: PIn IT.  Det betyr at man kan låne dette bildet. Det er fra et sted hvor det er lovlig bruk av andres bilder, og dette bildet er altså tilgjengelig for hvem som helst å bruke. 

Andre bilder som ikke er tilgjengelig der, er ikke lov til å  bruke med mindre opphavspersonen har gitt tillatelse. De har heller ikke lov til å skive at lampen tilhører CBE. Bildet som de tildligere har  brukt har helt klart vært brukt ulovlig. CBE har ikke merket kjøp av disse lampene som reklame, og da er det ulovlig at noen andre skal benytte seg av det i reklameøyemed. 

Det er ofte det er enkle forklaringer som ligger bak, men de er nok ikke så spennende å dele her inne...

Endret av Lin10
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Lin10 said:

Hvis det ser på dette bildet, så står det skrevet med rød skrift øverst i venstre hjørne: PIn IT.  Det betyr at man kan låne dette bildet. Det er fra et sted hvor det er lovlig bruk av andres bilder, og dette bildet er altså tilgjengelig for hvem som helst å bruke. 

Andre bilder som ikke er tilgjengelig der, er ikke lov til å  bruke med mindre opphavspersonen har gitt tillatelse. De har heller ikke lov til å skive at lampen tilhører CBE. Bildet som de tildligere har  brukt har helt klart vært brukt ulovlig. CBE har ikke merket kjøp av disse lampene som reklame, og da er det ulovlig at noen andre skal benytte seg av det i reklameøyemed. 

Det er ofte det er enkle forklaringer som ligger bak, men de er nok ikke så spennende å dele her inne...

pib-blog.jpg.a4466d73a552453c1566a178dc1f0bad.jpg

Ein sånn "Pin It" ?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lille_Krokodille
15 minutter siden, Lin10 skrev:

Det betyr at man kan pinne bildet videre på Pinterest, ja. Det betyr ikke at man kan kopiere bildet og bruke det på en facebookside eller på eget nettsted. 

Veldig enkelt, men kanskje ikke så spennende å lese guidelines....? 

C0FC6FBF-6E83-4954-B7DE-060B92964DBC.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lanolin skrev:

Detbetyr ikkje at bildet er fritt å bruke. "Pin It" betyr at du kan lagre bildet på ei av tavlene på Pinterest-kontoen din, enten du har funnet det i feeden på Pinterest, eller om du har kopiert lenken. Det betyr ikkje at man er fritatt opphavsrett. Eg har lagra lenker på Pinterest som har blitt fjerna pga opphavsrett. 

Info om Copyright frå Pinterest sjølv

Da tyder det på at dette firmaet ikke har gjort alt etter reglene. En kan ihverfall ikke klandre CBE. Du får sende en Mail til dette firmaet. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lin10 skrev:

Da tyder det på at dette firmaet ikke har gjort alt etter reglene. En kan ihverfall ikke klandre CBE. Du får sende en Mail til dette firmaet. 

Om cbe har gjort feilen, hvem andre kan man klandre?? Jeg synes litt synd på folk som er så godtroende, til tross for at noen blir tatt med buksene nede gang på gang. Kanskje man blir blendet av kokoslukten? Hvem vet.. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Ja, du har vel en god oversikt over hvem som klager og hvem som ikke klager 😀 Haha..»...,,,

..... «Og for å være politisk korrekt og ikke provosere sarte sjeler: ja, jeg er veldig privilegert som har en så fleksibel jobb.»

Hvordan er det cbe.no svarer kundene sine? Tenk å være over 30 år og være så nedlatende og frekk. Har sett mye fra den kanten, men dette er jo helt ekstrem.  Så i kommentarfeltet under samme innlegg at hun mente kritikerne sannsynligvis ikke hadde jobb og i allefall ikke veldige stressende jobb siden de kunne sitter her på Kg og være kritiske. Finner ikke igjen kommentaren, ser ut som om den er slettet.. 

edit: jeg fant, jeg fant. Men denne kommentaren begynner det kanskje å gå opp for henne at fanskaren ikke er godt utdannende damer med god lønn. De sitter sansynligvis ikke hjemme uten jobb. (Vet noen gjør det altså, men ikke de «fleste»)

CAROLINE BERG ERIKSEN

Så tragisk 🙁 Om de har tid til det så kan de ikke ha spesielt travle jobber i hvert fall. Om de har jobb i det hele tatt.

https://imgur.com/a/OioDjcP

legger imgur så dere finner det enklere ,ellers er det lenke til bloggen her.

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/02/05/effektiv-motedag/#comments

Endret av Emilie112
Fant sittet
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...