Snaskesnusken Skrevet 2. februar 2019 #65141 Del Skrevet 2. februar 2019 6 minutter siden, Medici skrev: At det er så deilig med nytt treningstøy, og i sånne mengder, bygger godt oppunder inntrykket av at det er posering hun er mest opptatt av. Akkurat på det området tror jeg ikke det er noen forskjell på privat-/bedrift-Caroline. Hva med å slite ut det en allerede har før en fyller på med nytt lass? 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 3. februar 2019 Forfatter #65142 Del Skrevet 3. februar 2019 (endret) 10 timer siden, Lin10 skrev: Mener at det var et reklameinnslag, og vil tro at hun verken eier eller velger å beholde alle sammen. Så du mener at CBE fremdeles lyver til leserne sine på regelmessig basis? Endret 3. februar 2019 av Ultiva 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 3. februar 2019 #65143 Del Skrevet 3. februar 2019 @Lin10 Jeg etterlyser svar på spørsmålet som jeg stilte i går og som flere andre har stilt i etterkant, godt dokumentert med henvisning til blogginnlegg. Hvis ditt utsagn om at hun sender tilbake mye klær er riktig, da sier du samtidig at Caroline Berg Eriksen sitt narrativ på bloggen er løgn. Så hva blir det til? Er hun a) en miljøbevisst blogger som dermed lyver til leserne sine om hva hun kjøper og beholder eller b) en miljøversting hvis eget forbruk er hinsides og som i tillegg har som jobb å påvirke andre til kjøpefest og miljøskadelig forbruk. Det finnes nemlig bare disse to alternativene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 3. februar 2019 #65144 Del Skrevet 3. februar 2019 (endret) Hele denne diskusjonen om hva som er løgn eller ikke er egentlig ganske opplysende. For hva er forholdet mellom løgn og reklame, sånn generelt og tradisjonelt sett? De fleste vil si at de selvsagt ikke tror at det en iscenesatt karakter forteller i en reklamesnutt er "sant". Litt avhengig av graden av realisme i innslaget vil man si at slike utsagn er virkemidler for å få fram et poeng om et produkt. Utsagnene må forholde seg såpass til noe dokumenterbart at de ikke er direkte villedende, men selvsagt er de likevel bare oppdiktede replikker presentert av en fiktiv karakter. Selv når Ian Pryme poserer foran Universitetet i Bergen og med sitt folkeregistrerte navn, godt hjulpet av sin reelle prof. emeritus-tittel, forsøker å selge oss kosttilskudd skjønner vi at dette er (temmelig klønete) iscenesatt. Men i en blogg? I en blogg består selve salgskonseptet og forretningsidéen i å oppløse skillet mellom fiktivt og virkelig på et helt annet og fullstendig gjennomført nivå, og dermed i å uthule og utradere selve sannhetsbegrepet. Sannheten, som alt annet i bloggosfæren, holdes fast i en slags evig gråsone eller limbo der vi som lesere både skal stole på Carolines anbefalinger og betrakte dem som sanne og oppriktige når vi tar fram kredittkortet vårt og trykker "kjøp", men samtidig hele tiden skjønne at hun ikke kan tas på ordet eller holdes ansvarlig for påstandene eller bildene sine, fordi hun er en fiktiv karakter i et slags ikke-eksisterende parallellunivers. Det er å forlange at forbrukere skal være veldig dumme og veldig kompetente samtidig, må jeg si. Endret 3. februar 2019 av Aricia 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 3. februar 2019 #65145 Del Skrevet 3. februar 2019 (endret) 1 time siden, Ultiva skrev: Så du mener at CBE fremdeles lyver til leserne sine på regelmessig basis? Nei, jeg mener ikke at CBE lyver til leserne sine på regelmessig basis. Jeg tror at hun har mange julegensere, og det må da hun få lov til. Hun bruker de hele julen og de brukes over flere år, og kan sendes til gjenbruk. Men tror ikke det er 15-20 som du eller en annen snakket om. Jeg tro at mye av tøyet hun viser frem blir sendt tilbake. Dert er min mening. Hun har helt sikkert en stor garderobe og endel tøy som er kjøpt andre steder enn de vanlige kjedebutikkene, men ser hun ofte bruker klær fra BIK BOK. Jeg ser at barna også har tøy fra Zara og andre kjedebutikkene. Hun som et voksent menneske og tjener sine egne penger, må selv få lov til å bestemme hva hun bruker penger på. Tipper at Gunnhild Stordalen som jobber for et bedre miljø, har en stor og eksklusiv garderobe. En kan gjøre miljøtiltak i husholdningen som f.eks gjenbruk av klær, selv om en har stor garderobe. Endret 3. februar 2019 av Lin10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 3. februar 2019 #65146 Del Skrevet 3. februar 2019 Det er ingen som hevder at Cbe ikke kan gjøre som hun vil. Hun blir kritisert for å drive markedsføring på en uredelig måte. Les @Aricias helt tpperlige innlegg rett over her. Privatpersonen cbe kan gjøre hva hun vil, jeg kan gjøre hva jeg vil, alle kan gjøre hva de vil. Men når man den ene dagen later som om man er veldig miljøbevisst og opptatt av bærekraft og deler ut tips om Å å leve grønt, mens man alle dagene før og etter fronter en helt pervers kjøpefest, kan man ikke regne med/forvente å gå fri for kritikk. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 3. februar 2019 #65147 Del Skrevet 3. februar 2019 7 minutter siden, Lin10 skrev: Nei, jeg mener ikke at CBE lyver til leserne sine på regelmessig basis. Jeg tror at hun har mange julegensere, og det må da hun få lov til. Hun bruker de hele julen og de brukes over flere år, og kan sendes til gjenbruk. Men tror ikke det er 15-20 som du eller en annen snakket om. Jeg tro at mye av tøyet hun viser frem blir sendt tilbake. Dert er min mening. Hun har helt sikkert en stor garderobe og endel tøy som er kjøpt andre steder enn de vanlige kjedebutikkene, men ser hun ofte bruker klær fra BIK BOK. Jeg ser at barna også har tøy fra Zara og andre kjedebutikkene. Hun som et voksent menneske og tjener sine egne penger, må selv få lov til å bestemme hva hun bruker penger på. Tipper at Gunnhild Stordalen som jobber for et bedre miljø, har en stor og eksklusiv garderobe. En kan gjøre miljøtiltak i husholdningen som f.eks gjenbruk av klær, selv om en har stor garderobe. Jeg tror også det er mye vi ikke vet i forhold til hennes business. Det å ikke fortelle alt, betyr ikke at man lyver. Hvis hun sier eller skriver at hun har kjøpt inn noen nye kjoler, så kan da det være riktig. Hvorfor skal fortelle at hun velger å sende noen tilbake, og informerer om det... Hun synes kjolene er fine og ønsker å inspirere andre. Hun driver en kommersiell blogg og ønsker jo at produktene skal bli likt av andre. Men, det sier jo seg selv at det er begrenset hvor mange skibukse hun trenger hvis hun hadde reklamert for det, eller Ganni gensere. Alt er ikke løgn og bedrageri, selv om en har teft for business og har litt kunnskap om salgsteknikker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lopploella Skrevet 3. februar 2019 #65148 Del Skrevet 3. februar 2019 Samfunnstjeneste syns jeg hadde vært en fin straff når bloggere bryter diverse lover gang på gang. Av med løsneglene og inn i turnus på sykehjem og barnehage og storkjøkken. Da kunne de kanskje få litt ekte hektisk hverdag å skrive om. Litt mindre kafélunsjbilder hadde jo heller ikke gjort noe. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nobile Skrevet 3. februar 2019 #65149 Del Skrevet 3. februar 2019 10 minutter siden, Lopploella skrev: Samfunnstjeneste syns jeg hadde vært en fin straff når bloggere bryter diverse lover gang på gang. Av med løsneglene og inn i turnus på sykehjem og barnehage og storkjøkken. Da kunne de kanskje få litt ekte hektisk hverdag å skrive om. Litt mindre kafélunsjbilder hadde jo heller ikke gjort noe. Er du klar over hvor travelt det er å være en tidligere fotballfrue?😂🙈 j kan umulig klare å presse inn samfunnsstraff mellom hjemmekontor, shopping, trening og sminkningen. Snakk om tidsklemme... 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hyacinth Skrevet 3. februar 2019 #65150 Del Skrevet 3. februar 2019 Enig i at Caroline er en voksen kvinne som kan bruke penger på hva hun vil og ha så mange julegensere hun ønsker. Hun har vel ikke noe mer eller mindre ansvar for miljøet enn det vi alle har. Synes bare det viser manglende innsikt og evne til å se seg selv utenfra når hun skal bidra med miljøtips. Hun har åpenbart en livsstil med høyt forbruk og hun lever av å selge reklame for produkter. Det er sant at alle kan bidra litt, men her blir det bare rart å skulle tipse om bambustannbørster og handlenett. Hadde stått respekt av å svare at hun kanskje ikke er den helt rette til å spørre om miljøtips. Synes også det hadde vært interessant å høre om hun har noen tanker rundt forbruket sitt (og forbruk generelt) særlig med tanke på hva hun formidler til jentene sine. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 3. februar 2019 #65151 Del Skrevet 3. februar 2019 Jeg synes at ekteparet gjør seg bra på TV. De fremstår som et ektepar som er hardtarbeidende og har en veldig god tone seg imellom. En kan føle den store kjærligjeten og respekten de har har tilhverandre. Hun sjarmerende, sprudlende, ujålete i væremåten og morsom. Han roligere, og med en lun personlighet. Det er ikke mye røde løpere, men det en ser et hardtarbeidende par, som er utrolig familiekjære. Veldig smart å være med i bloggerne, nå som de videreutvikler et nytt trenings- konsept i sitt firma. Vi kommer nok til å se mer av de i bloggerne. Det er interessant å observere hvor mange muligheter en har som toppblogger og influencer, hvis man er dyktig i jobben sin, hardtarbeidende og har teft for Business. I tillegg har en mann som virkelig kan dette med å ta bilder. Hun er bare i begynnelsen at 30 årene, og jeg ser for meg fler og fler « spinoff» konsepter og prosjekter basert på sitt merkenavn. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
naive Skrevet 3. februar 2019 #65152 Del Skrevet 3. februar 2019 2 minutter siden, Lin10 said: Hun sjarmerende, sprudlende, ujålete i væremåten og morsom. Jeg synes hun fremstår som utrolig tilgjort og krampaktig når hun filmes. Rart hvordan man kan ha så ulike oppfatninger. 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 3. februar 2019 #65153 Del Skrevet 3. februar 2019 43 minutter siden, Lin10 skrev: Nei, jeg mener ikke at CBE lyver til leserne sine på regelmessig basis. Jeg tror at hun har mange julegensere, og det må da hun få lov til. Hun bruker de hele julen og de brukes over flere år, og kan sendes til gjenbruk. Men tror ikke det er 15-20 som du eller en annen snakket om. Jeg tro at mye av tøyet hun viser frem blir sendt tilbake. Dert er min mening. Hun har helt sikkert en stor garderobe og endel tøy som er kjøpt andre steder enn de vanlige kjedebutikkene, men ser hun ofte bruker klær fra BIK BOK. Jeg ser at barna også har tøy fra Zara og andre kjedebutikkene. Hun som et voksent menneske og tjener sine egne penger, må selv få lov til å bestemme hva hun bruker penger på. Tipper at Gunnhild Stordalen som jobber for et bedre miljø, har en stor og eksklusiv garderobe. En kan gjøre miljøtiltak i husholdningen som f.eks gjenbruk av klær, selv om en har stor garderobe. Men igjen: Nå skriver du jo ikke om bloggen CBE.no eller bloggkarakteren CBE. Du skriver om den virkelige Caroline, privatpersonen, fullstendig ut fra hennes perspektiv, og fullstendig i identifikasjon med hva HUN kan vite om hva som er sant om seg selv og om sitt faktiske privatliv. For det første vet vi jo ikke det, ikke engang du vet det - Caroline fra innsiden er det bare Caroline som kan vite eller si noe om. Du mener, tror og regner med, akkurat som alle andre - unntatt Caroline selv, som faktisk vet. For det andre er det ikke det faktiske antallet julegensere i skapet vi diskuterer her, eller sannheten om hele privatlivet til Caroline. Det er konsistens og inkonsistens i utsagn fra den offentlige og iscenesatte karakteren CBE. Historien om denne karakteren skriver Caroline selv, med total stålregi, og forlanger at vi skal kjøpe (sic) den som sann. Folk her i tråden leser historien og påpeker at historien ikke henger sammen, og at dens hovedperson ikke er troverdig. Akkurat som en litt dårlig serie som har gått litt for mange sesonger og får litt for mange og for vanvittige krumspring i plotet for å desperat holde på seertallene. 47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Halle-Palle Skrevet 3. februar 2019 Populært innlegg #65154 Del Skrevet 3. februar 2019 16 minutter siden, Lin10 skrev: Jeg synes at ekteparet gjør seg bra på TV. De fremstår som et ektepar som er hardtarbeidende og har en veldig god tone seg imellom. En kan føle den store kjærligjeten og respekten de har har tilhverandre. Hun sjarmerende, sprudlende, ujålete i væremåten og morsom. Han roligere, og med en lun personlighet. Det er ikke mye røde løpere, men det en ser et hardtarbeidende par, som er utrolig familiekjære. Veldig smart å være med i bloggerne, nå som de videreutvikler et nytt trenings- konsept i sitt firma. Vi kommer nok til å se mer av de i bloggerne. Det er interessant å observere hvor mange muligheter en har som toppblogger og influencer, hvis man er dyktig i jobben sin, hardtarbeidende og har teft for Business. I tillegg har en mann som virkelig kan dette med å ta bilder. Hun er bare i begynnelsen at 30 årene, og jeg ser for meg fler og fler « spinoff» konsepter og prosjekter basert på sitt merkenavn. Jeg vet ikke om din nesegruse beundring er rørende eller skremmende. 70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 3. februar 2019 Forfatter #65155 Del Skrevet 3. februar 2019 1 time siden, Lin10 skrev: Nei, jeg mener ikke at CBE lyver til leserne sine på regelmessig basis. Jeg tror at hun har mange julegensere, og det må da hun få lov til. Hun bruker de hele julen og de brukes over flere år, og kan sendes til gjenbruk. Men tror ikke det er 15-20 som du eller en annen snakket om. Jeg tro at mye av tøyet hun viser frem blir sendt tilbake. Dert er min mening. Hun har helt sikkert en stor garderobe og endel tøy som er kjøpt andre steder enn de vanlige kjedebutikkene, men ser hun ofte bruker klær fra BIK BOK. Jeg ser at barna også har tøy fra Zara og andre kjedebutikkene. Hun som et voksent menneske og tjener sine egne penger, må selv få lov til å bestemme hva hun bruker penger på. Tipper at Gunnhild Stordalen som jobber for et bedre miljø, har en stor og eksklusiv garderobe. En kan gjøre miljøtiltak i husholdningen som f.eks gjenbruk av klær, selv om en har stor garderobe. Så nå hun står der og sier at hun har kjøpt seg ny treningsgarderobe (fordi det tross alt er januar(!)), og forklarer hvordan hun har tenkt å matche plaggene både sammen og med det andre hun allerede eier, så mener du at hun ikke lyver dersom hun sender noe av det tilbake? Og med julegenserne; når hun presenterer 16 stk som "sin samling" og at "enhver juleentusiast med respekt for seg selv har en stor samling med julegensere" så maner hun IKKE til overforbruk og hun kan sende sine tilbake UTEN at det blir løgn? Eh, nei! Når man sier at "dette er mine klær og dette er min samling"så BLIR det løgn om man returnerer noe av det! 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 3. februar 2019 Populært innlegg #65156 Del Skrevet 3. februar 2019 Lin10, du gir virkelig en ekstra dimensjontil denne debatten. Du illustrere med din store, nesegruse beundring , noe av det andre synes er mest kritikkverdig med virksomheten hennes. 58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 3. februar 2019 #65157 Del Skrevet 3. februar 2019 1 time siden, Lin10 skrev: Jeg tror også det er mye vi ikke vet i forhold til hennes business. Det å ikke fortelle alt, betyr ikke at man lyver. Hvis hun sier eller skriver at hun har kjøpt inn noen nye kjoler, så kan da det være riktig. Hvorfor skal fortelle at hun velger å sende noen tilbake, og informerer om det... Hun synes kjolene er fine og ønsker å inspirere andre. Hun driver en kommersiell blogg og ønsker jo at produktene skal bli likt av andre. Men, det sier jo seg selv at det er begrenset hvor mange skibukse hun trenger hvis hun hadde reklamert for det, eller Ganni gensere. Alt er ikke løgn og bedrageri, selv om en har teft for business og har litt kunnskap om salgsteknikker. Dokumentasjon er etterspurt men synsingen fortsetter. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 3. februar 2019 #65158 Del Skrevet 3. februar 2019 1 time siden, Lin10 skrev: Jeg tror også det er mye vi ikke vet i forhold til hennes business. Det å ikke fortelle alt, betyr ikke at man lyver. Hvis hun sier eller skriver at hun har kjøpt inn noen nye kjoler, så kan da det være riktig. Hvorfor skal fortelle at hun velger å sende noen tilbake, og informerer om det... Hun synes kjolene er fine og ønsker å inspirere andre. Hun driver en kommersiell blogg og ønsker jo at produktene skal bli likt av andre. Men, det sier jo seg selv at det er begrenset hvor mange skibukse hun trenger hvis hun hadde reklamert for det, eller Ganni gensere. Alt er ikke løgn og bedrageri, selv om en har teft for business og har litt kunnskap om salgsteknikker. I tidligere innlegg har du hevdet det motsatte. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 3. februar 2019 #65159 Del Skrevet 3. februar 2019 1 time siden, Lin10 skrev: Jeg tror også det er mye vi ikke vet i forhold til hennes business. Det å ikke fortelle alt, betyr ikke at man lyver. Hvis hun sier eller skriver at hun har kjøpt inn noen nye kjoler, så kan da det være riktig. Hvorfor skal fortelle at hun velger å sende noen tilbake, og informerer om det... Hun synes kjolene er fine og ønsker å inspirere andre. Hun driver en kommersiell blogg og ønsker jo at produktene skal bli likt av andre. Men, det sier jo seg selv at det er begrenset hvor mange skibukse hun trenger hvis hun hadde reklamert for det, eller Ganni gensere. Alt er ikke løgn og bedrageri, selv om en har teft for business og har litt kunnskap om salgsteknikker. Hvorfor sier det seg selv? Hva av det du har sett eller lest i bloggen underbygger utsagnet ditt? Hvis CBE viser seg i 6 ulike Ganni-gensere i løpet av ett år til en samlet sum på rundt 25 000, er det min påstand - basert på det jeg observerer, ikke hva jeg mener hun trenger, at hun bidrar til at kjøpepresset øker fordi hun viser at det nettopp ikke er noen begrensning. 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 3. februar 2019 #65160 Del Skrevet 3. februar 2019 1 time siden, Lin10 skrev: Jeg tror også det er mye vi ikke vet i forhold til hennes business. Det å ikke fortelle alt, betyr ikke at man lyver. Hvis hun sier eller skriver at hun har kjøpt inn noen nye kjoler, så kan da det være riktig. Hvorfor skal fortelle at hun velger å sende noen tilbake, og informerer om det... Hun synes kjolene er fine og ønsker å inspirere andre. Hun driver en kommersiell blogg og ønsker jo at produktene skal bli likt av andre. Men, det sier jo seg selv at det er begrenset hvor mange skibukse hun trenger hvis hun hadde reklamert for det, eller Ganni gensere. Alt er ikke løgn og bedrageri, selv om en har teft for business og har litt kunnskap om salgsteknikker. Jeg overså denne setningen her, forresten. Den sier igrunnen alt. Når man iscenesetter seg selv som en virkelig person, dag etter dag, år etter år, med regelmessige oppdateringer til en trofast leserskare som heier, så er det ikke LØGN når man slår fast at "dette er julegensersamlingen min" samtidig som man etter fotoshoot tar genserne ut igjen av klesskapet og returnerer ubrukt til forhandler - det er "teft for business". 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg