Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest formula
5 minutter siden, Leoor skrev:

Nå blir det visst mindre eksponering av barna, ref. TV2. https://www.tv2.no/underholdning/10364582/

Tiden vil vise. Jeg tar det med en klype salt så lenge. 

Det er jo en vits!

Hva slags rolle spiller det om de sitter med ryggen til på bloggen, når de eksponeres massivt på instagram, for ikke å snakke om på tv2.

"I løpet av det siste året har de imidlertid tatt et valg om å trappe ned på eksponeringen av døtrene på bloggen."

Jeg forstår ikke helt hva som menes her. Har de tenkt på denne "skjermingen" i et år, og kommet fram til dette? Eller mener de at de har skjermet barna det siste året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har jo vært vist frem på en helt annen måte i "bloggerne" enn noen gang på bloggen - så det utspillet der er nok bare for å få kritikerne til å holde kjeft.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, formula skrev:

Det er jo en vits!

Hva slags rolle spiller det om de sitter med ryggen til på bloggen, når de eksponeres massivt på instagram, for ikke å snakke om på tv2.

"I løpet av det siste året har de imidlertid tatt et valg om å trappe ned på eksponeringen av døtrene på bloggen."

Jeg forstår ikke helt hva som menes her. Har de tenkt på denne "skjermingen" i et år, og kommet fram til dette? Eller mener de at de har skjermet barna det siste året?

Haha, de må ha tenkt på det - de har jo i hvert fall ikke gjort det.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, formula skrev:

Det er jo en vits!

Eksponering er jo heller ikke bare bilder. Tekst kan også gi mye informasjon som ukjente mennesker ikke har behov for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tears in heaven skrev:

Hvorfor følger du bloggen hennes da? Kun for å snakke dritt om henne her inne?

Har sluttet å lese bloggen hennes for lenge siden, men hun har dukket opp i Bloggerne, som jeg heller ikke har godt av å se på!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Tørst skrev:

Jeg er ikke noen fotoekspert, men ved å zoome inn på bildet, ser det ut som at magemusklene er sminket i redigeringsprogram i ettertid. Andre skygger på bildet ser ikke ut som malt på med pensel. Ergo kan hun svare nei på at hun ikke har sminket magen sin i kommentarfeltet, i betydningens strengeste forstand. Sminket i photoshop, ja, men det var jo ikke det kommentaren spurte om.

Hm.. enig med deg. Hun ville ikke godkjenne kommentaren min, så da stemmer det nok, det jeg skriver. 

BE5C7955-2AAD-439B-BAAE-BF2904AB9446.png

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uansvarlige eksponering av mindreårige i kommersiell virke og bloggerparets uttalelse om å skjerme barna er hinsides all fornuft. Skjønner de ikke at de dummer seg loddrett ut?

Kanskje denne uttalelsen fra en jente på 10 år som viser seg å ha mer nettvett enn disse to voksne bloggerne, kan gi dem en liten vekker: «Hvis jeg finner ut at en annen mamma sier til meg at hun har sett bilde og syns det er fint, så er det litt ekkelt for meg å vite mamma og pappa har lagt ut bilder bak ryggen min.» 

»De må spørre oss om lov før de legger ut bilder. Det kan være noen bilder som ligner litt, men så er det kanskje en ting som er litt flauere på det ene bildet enn på det andre» https://www.tv2.no/a/9694372/ 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tears in heaven skrev:

Nydelig kropp

Og hva var poenget her? Det er bare CBE som har så stort behov for å få skryt for utseende. Når man er voksen og ikke tenåring lenger, er det veldig barnslig å fortsette på denne måten. Er flashing av kropp for å få skryt noe barna bør vokse opp med og tro er normalt? Jeg ønsker ikke å snakke om kropp og utseende med mine venninner eller deres barn ved å fokusere på barnas hår eller deres klær. De er ikke dukker, de er mennesker. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, pøbelsara skrev:

Hun går ut på TV2 i dag og hevder nok en gang at hun eksponerer barna mindre. Og så går hun ut på bloggen i dag og forteller at hun gleder seg SÅNN til å vise frem rommet til yngstedatteren. Gjør hun det for å provosere, eller er hun virkelig så stappet i knotten?

Skjønner hun ikke at det å vise frem soverommet til barnet er en grov invasjon av privatlivet hennes?

Jeg tror virkelig ikke hun skjønner betydningen av å skjerme ungene! Å vise fram rommet til datteren er i hennes hode ikke det samme som å vise ansikter og kropper til barna. Heeeelt utrolig!! At det går an å være så evneveik. Jeg kjenner mange psykisk utviklingshemmede og de vet skikkelig godt hva privat er. Kan dessverre ikke si det samme om CBE! 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Viking-girl skrev:

Jeg tror virkelig ikke hun skjønner betydningen av å skjerme ungene! Å vise fram rommet til datteren er i hennes hode ikke det samme som å vise ansikter og kropper til barna. Heeeelt utrolig!! At det går an å være så evneveik. Jeg kjenner mange psykisk utviklingshemmede og de vet skikkelig godt hva privat er. Kan dessverre ikke si det samme om CBE! 

Hva slags kommentar er det? Det å kalle noen evneveik er ikke greit. De har et annet syn en deg på hva de synes er for privat og ikke, det betyr da ikke at man er evneveik og å dra inn  psykisk utviklingshemmede i dette, herlighet. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har seg dessverre slik at en begynner jo å lure på om bloggerparet er med sine fulle fem da de ikke skjønner hva det vil si å skjerme mindreårige. Er det på trass eller vitner det om manglende forståelse av hva skjerming av mindreårige i kommersielt virke går ut på? 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TV2 lager saker om denne bloggern om skjerming som ikke er skjerming og som er med i et program de har produsert. TIpper dette er et lite forsøk å redde det synkende skipet. Selv har jeg fulgt med på alle sesongene, men serien har virkelig mistet endel sjarm og underholdningsverdi etter at de byttet ut influencere med nye.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, pøbelsara skrev:

Hun går ut på TV2 i dag og hevder nok en gang at hun eksponerer barna mindre. Og så går hun ut på bloggen i dag og forteller at hun gleder seg SÅNN til å vise frem rommet til yngstedatteren. Gjør hun det for å provosere, eller er hun virkelig så stappet i knotten?

Skjønner hun ikke at det å vise frem soverommet til barnet er en grov invasjon av privatlivet hennes?

Tydeligvis ikke, eller kanskje de vet det, men driter i det pga klikk og inntekt. Måten hun snakket om en som hadde hatt bursdag (på Bloggerne) gjorde at jeg skvatt fordi det var så privat og utleverende. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lana01 skrev:

Hva slags kommentar er det? Det å kalle noen evneveik er ikke greit. De har et annet syn en deg på hva de synes er for privat og ikke, det betyr da ikke at man er evneveik og å dra inn  psykisk utviklingshemmede i dette, herlighet. 

Det er jo virkelig helt utrolig at hun ikke skjermer ungene sine. Jeg vet ikke om hun ikke skjønner eller ikke vil skjønne, men selv om HUN mener det er stas å flashe privatlivet sitt i ulike some i årevis, må hun da klare å forstå at barna hennes er egne individer som har egne rettigheter som  hun faktisk skal forvalte til deres beste. jeg fatter ikke hva hun tenker på.  :sukk:

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, pøbelsara skrev:

Det er jo virkelig helt utrolig at hun ikke skjermer ungene sine. Jeg vet ikke om hun ikke skjønner eller ikke vil skjønne, men selv om HUN mener det er stas å flashe privatlivet sitt i ulike some i årevis, må hun da klare å forstå at barna hennes er egne individer som har egne rettigheter som  hun faktisk skal forvalte til deres beste. jeg fatter ikke hva hun tenker på.  :sukk:

Jeg mener det er helt greit å diskutere  dette, og hvor grensen går,( selv om jeg personlig foretrekker at  det skjer det i tråden som omhandler bloggerbarna.) Det er helt klart et viktig tema.  Det jeg ikke synes er greit at man kaller folk evneveik osv fordi de har et annet syn på ting. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lana01 skrev:

Jeg mener det er helt greit å diskutere  dette, og hvor grensen går,( selv om jeg personlig foretrekker at  det skjer det i tråden som omhandler bloggerbarna.) Det er helt klart et viktig tema.  Det jeg ikke synes er greit at man kaller folk evneveik osv fordi de har et annet syn på ting. 

Enig.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lana01 skrev:

men premisset for den evneveik-kommentaren var ikke at hun har et annet syn - det var at hun ikke forstår. Og det er noe annet. Bortsett fra det er jeg enig i at vi ikke kaller folk med et annet syn evneveike, men jeg tror altså ikke det var tilfellet her.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...