MissLucy Skrevet 20. november 2018 #63301 Del Skrevet 20. november 2018 1 time siden, Zeitgeist skrev: Forslag til nytt programkonsept (hei TV2!): Bloggere må jobbe i en vanlig jobb i en måned. Og siden de fleste bloggerne ikke har mye utdanning å slå i bordet med, så blir det også arbeid som reflekterer dette. Tenker det kunne blitt rett så interessant å se f.eks. CBE sjonglere jobben som kassadame på Spar* med barn, trening, kafè-lunsjer, besøk hos frisør/kosmetiker/negledesigner, shopping, planlegging og praktisk gjennomføring av overdådige tilstelninger, ørten kjøreturer til Oslo, og og og. (* Ikke noe vondt mot folk i kassa på Spar. CBE brukte selv dette som eksempel etter avsløringene rundt kommentarfusket og bilderedigeringen) forslag til tilleggskriterium: De må leve av den lønna de tjener i den jobben som reflekterer kompetansenivået deres 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 20. november 2018 #63302 Del Skrevet 20. november 2018 6 minutter siden, MissLucy skrev: forslag til tilleggskriterium: De må leve av den lønna de tjener i den jobben som reflekterer kompetansenivået deres Ja! Det må være selvsagt være et kriterium. Jeg aner seertall som får Gullrekka til å bli en pusling i forhold. Alle som kjenner til tråden Dumme ting kunder sier vet at CBE har mangt og meget i vente. Ser allerede for meg CBE sittende i kassa på lokalbutikken lørdagskveld ... de falske øyevippene har begynt å ramle av, neglelakken har fått et par små hakk, og håret er ikke helt on fleek. Og i ansiktet leses erkjennelsen av at hun lever egentlig et liv milevis fra hverdagen til de fleste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 20. november 2018 #63303 Del Skrevet 20. november 2018 1 time siden, MissLucy skrev: forslag til tilleggskriterium: De må leve av den lønna de tjener i den jobben som reflekterer kompetansenivået deres Blir nok ikke helt som i "Two broke Girls", nei. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spøkelse Skrevet 20. november 2018 #63304 Del Skrevet 20. november 2018 Likte bloggen bedre før (oi, det må være en stund siden hehe), da fikk jeg et annet inntrykk av hvor de er og hva de holder på med rundt omkring. Rett og slett bilder med større utsnitt. Nå syns jeg alt er trange rammer rundt hovedpersonene og det blir repetetivt å se samme poseringene og uttrykkene med samme utsnitt igjen og igjen.. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 20. november 2018 #63305 Del Skrevet 20. november 2018 Er det ikke litt rart at hun ikke har noe samarbeid innenfor treningsklær/utstyr om dagen? Hun poserer jo i tights og sportsbh flere ganger ukentlig, og snakker alltid om hvor viktig trening er for henne, så litt rart de ikke har ny samarbeidspartner etter at det tydeligvis skar seg med forrige i vinter/våres. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 20. november 2018 #63306 Del Skrevet 20. november 2018 Hvis man sammenligner "trening og treningsgleden" cbe.no fremstiller på bloggen, så faller den platt sammenlignet med andre treningsglade bloggere som viser ekte glede, skikkelige programmer med variasjon, egen progresjon, evne til å inspirere lesere. Cbe.no viser lite annet enn løping på tredemølle med Netflix, en ubrukt manualhylle i kjelleren, og ulike varianter av sit-ups. Og air-boxing. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 20. november 2018 #63307 Del Skrevet 20. november 2018 1 time siden, Revenge of Cthulhu skrev: Hvis man sammenligner "trening og treningsgleden" cbe.no fremstiller på bloggen, så faller den platt sammenlignet med andre treningsglade bloggere som viser ekte glede, skikkelige programmer med variasjon, egen progresjon, evne til å inspirere lesere. Cbe.no viser lite annet enn løping på tredemølle med Netflix, en ubrukt manualhylle i kjelleren, og ulike varianter av sit-ups. Og air-boxing. For å ikke glemme hvor viktig det er å få med antall repetisjoner..... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppland Skrevet 20. november 2018 #63308 Del Skrevet 20. november 2018 2 timer siden, Spøkelse skrev: Likte bloggen bedre før (oi, det må være en stund siden hehe), da fikk jeg et annet inntrykk av hvor de er og hva de holder på med rundt omkring. Rett og slett bilder med større utsnitt. Nå syns jeg alt er trange rammer rundt hovedpersonene og det blir repetetivt å se samme poseringene og uttrykkene med samme utsnitt igjen og igjen.. Det er nok en grunn til at lesertallene peker nedover. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titori Skrevet 20. november 2018 #63309 Del Skrevet 20. november 2018 9 timer siden, Annypanny skrev: Dette opplegget med at hun har det sååååå travelt.... Altså - Hun trener på dagtid SAMMEN med mannen sin, som tydeligvis også har det såååå travelt. Hun vaser rundt i butikker og handler blomster, klistremerker og annet dill, med mannen hakk i hjel for å dokumentere det hele. De bruker også timesvis på kafé hver dag! På kveldstid er det som regel Netflix og kosemat... De fleste andre av oss må gjøre unna trening etter jobb, etter middagslaging, etter barnas leksehjelp, etter oppvasken, etter klesvasken, etter ryddingen. Hvis jeg orker... Kafé sa du? HAHA. Kanskje en lørdag annenhver måned om jeg er heldig. Netflix? Yeah right... Stakkars dette paret som har det så forbanna mye mer hektisk enn alle andre altså. Travelt å være på klistremerkejakt (dagens hektiske gjøremål etter kafébesøket ifølge Instagram)... Altså, jeg har stort sett tid til å slappe av/ se på tv om kveldene, men så arrangerer jeg ikke disko-bursdag og desember-bonanza heller da.. Bare latterlig å høre om hvor travelt hun har det, og se hva hun driver med om dagene. Mye shopping og trening ja. Hun har jo sagt hun jobber 8 timer om dagen, det må jo ha vært en vits? Hun må isåfall regne alt hun skriver om på bloggen som jobb da, ikke bare selve jobben. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 20. november 2018 #63310 Del Skrevet 20. november 2018 Ser noen spør i kommentarfeltet om utstyret i treningsrommet ikke er sponset, og får nei til svar. Ikke nå mer, er svaret da det blir henvist til at treningsrommet var sponset da det ble etablert. Sikkert lurt trekk for å slippe å merke "hele livet" som sponset. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 21. november 2018 #63311 Del Skrevet 21. november 2018 1 time siden, LilleSnupp skrev: Ser noen spør i kommentarfeltet om utstyret i treningsrommet ikke er sponset, og får nei til svar. Ikke nå mer, er svaret da det blir henvist til at treningsrommet var sponset da det ble etablert. Sikkert lurt trekk for å slippe å merke "hele livet" som sponset. Og dette illustrerer hvor ille det er å reklamere for produkter i egen husholdning. For i følge Forbrukertilsynets veileder skal alt som er sponset merkes som reklame så lenge de er reklameverdi i produktet (i praksis så lenge varen er til salgs). Selv om avtalen om reklame (og dermed inntekten) opphører. Det er ikke tilstrekkelig å si at man ikke lenger får betalt for å reklamere. Så det "lure" trekket du refererer til er faktisk ikke lovlig. Men CBE gir en lang F likevel... 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillaMyy Skrevet 21. november 2018 #63312 Del Skrevet 21. november 2018 (endret) På instgrammen sin, hovedsidan, där det står info om henne - är den en link direkt till happyme omega 3, ska det inte stå reklame före linken...?! Endret 21. november 2018 av LillaMyy 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 21. november 2018 Forfatter #63313 Del Skrevet 21. november 2018 7 timer siden, LilleSnupp skrev: Ser noen spør i kommentarfeltet om utstyret i treningsrommet ikke er sponset, og får nei til svar. Ikke nå mer, er svaret da det blir henvist til at treningsrommet var sponset da det ble etablert. Sikkert lurt trekk for å slippe å merke "hele livet" som sponset. Bedriften har jo uttalt at de nå inngår avtale med annonsørene om å kjøpe produktene selv, for så å fakturere saftig for en tidsavgrenset reklameperiode. Når den utløper mener bedriften at de ikke lenger trenger å merke, stikk i strid med Forbrukertilsynets retningslinjer: "Krav til merking gjelder i alle medier. Et innlegg skal merkes som reklame hver gang produktet eller tjenesten blir omtalt eller eksponert på en måte som har markedsføringsverdi." https://www.forbrukertilsynet.no/veiledning-reklame-some#chapter-2 Men ja; om bedriften skal følge markedsføringsloven til punkt og prikke så avsløres det jo at de lever gratis mot å utlevere livene til seg selv og de mindreårige. Med tanke på den lave troverdigheten og den elendige engasjementsraten (f eks ligger den på under 1 % på instagram), så ser man jo grunnen til at de fortsetter med å drifte i gråsoneland. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 21. november 2018 #63314 Del Skrevet 21. november 2018 12 timer siden, Anonym90059005 skrev: Er det ikke litt rart at hun ikke har noe samarbeid innenfor treningsklær/utstyr om dagen? Hun poserer jo i tights og sportsbh flere ganger ukentlig, og snakker alltid om hvor viktig trening er for henne, så litt rart de ikke har ny samarbeidspartner etter at det tydeligvis skar seg med forrige i vinter/våres. Er det ikke x-life lenger? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruGlad Skrevet 21. november 2018 #63315 Del Skrevet 21. november 2018 25 minutter siden, neiognei skrev: Er det ikke x-life lenger? Nei, det er mange måneder siden det samarbeidet skar seg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
halvehimmelen Skrevet 21. november 2018 #63316 Del Skrevet 21. november 2018 34 minutter siden, Ultiva skrev: Bedriften har jo uttalt at de nå inngår avtale med annonsørene om å kjøpe produktene selv, for så å fakturere saftig for en tidsavgrenset reklameperiode. Når den utløper mener bedriften at de ikke lenger trenger å merke, stikk i strid med Forbrukertilsynets retningslinjer: "Krav til merking gjelder i alle medier. Et innlegg skal merkes som reklame hver gang produktet eller tjenesten blir omtalt eller eksponert på en måte som har markedsføringsverdi." https://www.forbrukertilsynet.no/veiledning-reklame-some#chapter-2 Men ja; om bedriften skal følge markedsføringsloven til punkt og prikke så avsløres det jo at de lever gratis mot å utlevere livene til seg selv og de mindreårige. Med tanke på den lave troverdigheten og den elendige engasjementsraten (f eks ligger den på under 1 % på instagram), så ser man jo grunnen til at de fortsetter med å drifte i gråsoneland. Mon tro om det er mulig å få en uttalelse fra Forbrukertilsynet angående denne metoden. Hadde vært svært interessant. Hadde veldig trua på Forbrukertilsynet etter tilsyn og advarsler i fjor, men synes de har vært alt for inaktive og lite synlige i 2018. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emilie112 Skrevet 21. november 2018 #63317 Del Skrevet 21. november 2018 Når man snakker om reklame og merking. Jeg skjønner ikke dette, rett og slett. Her påstår cbe at hunikke trenger å merke treningsrommet lenger siden det ikke i dag er sponset .. HÆ? https://imgur.com/a/zFH8Ciu 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 21. november 2018 #63318 Del Skrevet 21. november 2018 (endret) På 21.11.2018 den 10.00, Emilie112 skrev: Når man snakker om reklame og merking. Jeg skjønner ikke dette, rett og slett. Her påstår cbe at hunikke trenger å merke treningsrommet lenger siden det ikke i dag er sponset .. HÆ? https://imgur.com/a/zFH8Ciu Virker som at de etterbetaler ting som er sponset og heller sender firmaene faktura. På den måten har de fysisk betalt produktene, samtidig som de blir gratis siden firmaene betaler cash for å få benytte CBE som reklameplakat Firmaene og CBE bytter i realiteten penger på en måte Mulig det er en måte å omgå reglene for merking av spons Endret 23. november 2018 av skruf 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 21. november 2018 #63319 Del Skrevet 21. november 2018 Tråden er ryddet for persondebatt og innlegg av utestengt bruker Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oline12 Skrevet 21. november 2018 #63320 Del Skrevet 21. november 2018 Slik jeg ser det er bloggen bare reklame. Hvert innlegg har en eller annen form for produktplassering og til tross for at de bruker barn og familieliv, som er ganske privat, så får jeg ikke følelsen av at vi leser "bloggen/dagboken" til CBE slik som før/andre bloggere, men et slags magasin. Kanskje det er det de er ute etter. Jeg leser ikke bloggen, det blir for mye reklame slik det har blitt på mange andre blogger nå. At hun opplever det som en fulltidsjobb tviler jeg ikke på, hun har ikke noe annet sammenligningsgrunnlag. Jeg kan heller ikke forestille meg hvordan det er å holde oversikten på alle samarbeidspartnere når det er så mange. ALT er jo reklame. Skriving av et innlegg tar ikke hele dagen, det er vel alt av photoshoot og reklamestyret rundt det som tar tid. Husker før når vi så lineær tv, så gikk vi for å gjøre noe annet når det ble reklamepause. Det får jeg lyst til å gjøre med blogg i dag. Håper bloggfenomenet forsvinner snart, orker ikke å få mer "subtil" reklame for mer ræl som jeg burde ha. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg