Bibbi07 Skrevet 12. november 2018 #63141 Del Skrevet 12. november 2018 2 timer siden, førstedamen skrev: Hver gang jeg spiser popcorn tenker jeg på Cbe. Hun ville ha popcorn, mannen kjøpte micro popcorn. Han trodde micro popcorn var små popcorn og Caroline sa de ikke fikk spist popcorn siden de ikke hadde mikrobølgeovn. Lurer på hvordan folk uten mikrobølgeovn lager popcorn... De fleste har vel en kjele med lokk på kjøkkenet? Men kan man poppe micropoppcorn i gryte? Se, det er det store spørsmålet. Jeg har selv trodd på ting som for andre er helt åpenlys feil, så jeg er ikke særlig kjepphøy i slike settinger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 12. november 2018 #63142 Del Skrevet 12. november 2018 31 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Fortell, fortell! Jeg tror ikke det er de godt utdannede kvinner i ledende stillinger som skal være hovedmålgruppen til CBE. Jeg tror ikke det er deg. Jeg vet det ikke er meg. Kan det tenkes at det er personer som ikke ser sammenhengen mellom likerklikk og fortsatt eksponering? Fordi artikler ikke henvender seg til dem, fordi de ikke har samme refleksjoner over handling og konsekvens? Fordi de aldri er forklart sammenhengen? Kan det være at å begynne å være klar i tilbakemeldingen om konsekvensen av likerklikk kanskje kan få noen til å forstå og dermed avstå fra å like? Har vi oppnådd noe da? Jeg mener ja, hva mener du? (Er vi ikke på samme side her, har du gitt opp?) Jeg spurte deg om hvem det er som klikker likes på bildene? Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 12. november 2018 #63143 Del Skrevet 12. november 2018 18 minutter siden, pøbelsara skrev: Det er jo en kjent sak at folkemeningene endres over tid -ved påvirkning. Litt av årsaken til at jeg fortsetter å skrive om dette, er å påvirke folk til å se hvir galt det er med eksponering av barn. Så får bliggerne bare fortsette med den hensynsløse eksponeringen sin, så får vi heller håpe at stadig fler reagerer negativt og slutter å like. Det er derfor jeg også er her, men en vil ikke nå alle da det finnes fans som ikke ønsker å bli opplyst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 12. november 2018 #63144 Del Skrevet 12. november 2018 21 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Det er derfor jeg også er her, men en vil ikke nå alle da det finnes fans som ikke ønsker å bli opplyst. Det er sant. Man får håpe det er noen midt i mellom som bare ikke har tenkt så nøye over saken. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 12. november 2018 #63145 Del Skrevet 12. november 2018 48 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Jeg spurte deg om hvem det er som klikker likes på bildene? Hvorfor svarer du ikke på spørsmålet? Jeg svarte jo Sitat Kan det tenkes at det er personer som ikke ser sammenhengen mellom likerklikk og fortsatt eksponering? Hvem mener du det er da? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 12. november 2018 #63146 Del Skrevet 12. november 2018 39 minutter siden, pøbelsara skrev: Det er sant. Man får håpe det er noen midt i mellom som bare ikke har tenkt så nøye over saken. Ja, la oss håpe det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 12. november 2018 #63147 Del Skrevet 12. november 2018 13 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Jeg svarte jo Hvem mener du det er da? Leserne er de som gikk klikk på bildene. Når media tar opp klikk for likes og snakker om eksponering av barn vet de jo selvfølgelig at de har trykket på like-knappen.. Tror du virkelig at folk ikke vet at det er dem det henvendes til? Vi har sett brukere på forumet som nekter å gi seg på tross av all dokumentasjon som motbeviser deres påstander. Når de blir stilt til veggs fordufter de fra tråden. Det handler om å ikke gidde å ta innover seg at venninnen deres selger barna sine for likes på bloggen sin. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 12. november 2018 #63148 Del Skrevet 12. november 2018 1 time siden, pøbelsara skrev: Det er jo en kjent sak at folkemeningene endres over tid -ved påvirkning. Litt av årsaken til at jeg fortsetter å skrive om dette, er å påvirke folk til å se hvir galt det er med eksponering av barn. Så får bliggerne bare fortsette med den hensynsløse eksponeringen sin, så får vi heller håpe at stadig fler reagerer negativt og slutter å like. Enig. Jeg har bare påpekt at fokuset har vært på å fortelle hvor galt det er med å eksponere barn i SoMe. Da er målgruppen de som eksponerer barn. Så har brukere blitt fortalt at man kan ta avstand fra bloggere som eksponerer gjennom å kommentere under eksponeringen (som oftest blir fjernet av den som eksponerer) eller ved å forholde seg til bloggeren samarbeidspartnere ved å påvirke disse på ulike vis. Men ingen har opplyst brukerne om at deres likerklikk gir næring til nettopp barneeksponeringen gjennom å fremheve og "verdsette" eksponeringen. Jeg tror mange brukere rett og slett ikke ser sammenhengen uten at de blir fortalt dette i rene ord. Det er en (u)vane sak å like barnebilder, man tenker ikke over at å like innlegg med eksponering nettopp fremmer en etteespørsel etter mer barneeksponering. Sammenhengen er gjerne klar for noen, men ikke alle. 18 minutter siden, Snaskesnusken skrev: Leserne er de som gikk klikk på bildene. Når media tar opp klikk for likes og snakker om eksponering av barn vet de jo selvfølgelig at de har trykket på like-knappen.. Tror du virkelig at folk ikke vet at det er dem det henvendes til? Vi har sett brukere på forumet som nekter å gi seg på tross av all dokumentasjon som motbeviser deres påstander. Når de blir stilt til veggs fordufter de fra tråden. Det handler om å ikke gidde å ta innover seg at venninnen deres selger barna sine for likes på bloggen sin. Ja jeg tror mange ikke ser sammenhengen mellom å gi et "uskyldig" like på en post i SoMe og etterspørselen etter flere det genererer. Fordi ingen av artiklene henvender seg til klikkeren, bare til posteren. Og klikkeren assosierer seg ikke med posteren når noe er negativt, bare når det er positivt. Som i idrett, "vi vant" versus "de tapte" , om laget "sitt". 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 12. november 2018 #63149 Del Skrevet 12. november 2018 (endret) 16 minutter siden, Dr. A. Kula skrev: Enig. Jeg har bare påpekt at fokuset har vært på å fortelle hvor galt det er med å eksponere barn i SoMe. Da er målgruppen de som eksponerer barn. Så har brukere blitt fortalt at man kan ta avstand fra bloggere som eksponerer gjennom å kommentere under eksponeringen (som oftest blir fjernet av den som eksponerer) eller ved å forholde seg til bloggeren samarbeidspartnere ved å påvirke disse på ulike vis. Men ingen har opplyst brukerne om at deres likerklikk gir næring til nettopp barneeksponeringen gjennom å fremheve og "verdsette" eksponeringen. Jeg tror mange brukere rett og slett ikke ser sammenhengen uten at de blir fortalt dette i rene ord. Det er en (u)vane sak å like barnebilder, man tenker ikke over at å like innlegg med eksponering nettopp fremmer en etteespørsel etter mer barneeksponering. Sammenhengen er gjerne klar for noen, men ikke alle. Ja jeg tror mange ikke ser sammenhengen mellom å gi et "uskyldig" like på en post i SoMe og etterspørselen etter flere det genererer. Fordi ingen av artiklene henvender seg til klikkeren, bare til posteren. Og klikkeren assosierer seg ikke med posteren når noe er negativt, bare når det er positivt. Som i idrett, "vi vant" versus "de tapte" , om laget "sitt". Imformasjonen ligger lett tilgjengelig og fansen vet selv om de klikker liker på bildene på instagram og FB. De vet også at dette er et omdiskutert tema men velger heller å høre på «venninnen» sin som de ser opp til. Det er slik kommersiell bloggvirksomhet fungerer da de selger et narrativ for å hendvende seg til publikum. Bloggvirksomhet er en meget agressiv form for reklame hvor bloggeren kommer med all slags råd som hun gir til sine trofaste lesere. Hun gir et inntrykk av at hun bryr seg om leserens ve og vel da hun kommuniserer med dem i kommentarfeltet på egen blogg, Instagram og FB. På denne måten skaper bloggeren denne venninnefølesen som gjør at fansen forsvarer henne når kritikken hagler. Kritiske tilbakemeldinger blir vanligvis ikke publisert på bloggen og Eriksen selv deltar ikke i debatt angående egen virksomhet. Endret 12. november 2018 av Snaskesnusken 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 12. november 2018 #63150 Del Skrevet 12. november 2018 Jeg forstår ikke hva som faktisk diskuteres her nå. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 12. november 2018 #63151 Del Skrevet 12. november 2018 11 minutter siden, Aricia skrev: Jeg forstår ikke hva som faktisk diskuteres her nå. Ikke jeg heller egentlig. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Attic Skrevet 12. november 2018 #63152 Del Skrevet 12. november 2018 Caroline har blitt så innmari flink til å skjerme døtrene sine. Hun viser ikke framsiden av dem når de stolt peker og viser på tegningen de har laget til pappa på farsdagen som han holder opp for kamera. 😐 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 12. november 2018 #63153 Del Skrevet 12. november 2018 44 minutter siden, Attic skrev: Caroline har blitt så innmari flink til å skjerme døtrene sine. Hun viser ikke framsiden av dem når de stolt peker og viser på tegningen de har laget til pappa på farsdagen som han holder opp for kamera. 😐 Man kan bli helt rørt av den eksponeringsstoppen. Imponerende skjerming, må jeg si. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viking-girl Skrevet 12. november 2018 #63154 Del Skrevet 12. november 2018 36 minutter siden, pøbelsara skrev: Man kan bli helt rørt av den eksponeringsstoppen. Imponerende skjerming, må jeg si. Ja de har vel aldri vært så skjermet som de er nå... 👼 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest førstedamen Skrevet 12. november 2018 #63155 Del Skrevet 12. november 2018 3 timer siden, Bibbi07 skrev: Men kan man poppe micropoppcorn i gryte? Se, det er det store spørsmålet. Jeg har selv trodd på ting som for andre er helt åpenlys feil, så jeg er ikke særlig kjepphøy i slike settinger. Selvfølgelig kan man det. Hvordan laget de ellers popcorn før mikrobølgeovn kom på markedet 😉 Selv liker jeg det best i gryte for smøret kommer ikke bare på toppen. Pluss at man kan ha i valgfritt krydder, som paprika eller gurkemeie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 12. november 2018 #63156 Del Skrevet 12. november 2018 5 timer siden, Dr. A. Kula skrev: Her illustrerer du jo utmerket mitt poeng, ingen av linkene dine tar opp sammenhengen mellom likerklikk og eksponering. De retter seg delvis mot bloggere eller tar opp deling i SoMe av barn på generelt grunnlag, og fokuserer på at det er uheldig for barna. Men ingen konkretiserer at du, ja nettopp du, ved å like bildet av barnet delt i SoMe, nettopp er med på vedlikeholde etterspørselen av slike bilder. Ved å heller la være å klikke liker, tilkjennegir du passivt at det ikke er greit, og vil du være aktiv, legger du igjen en kommentar om at det ikke er greit. Vil bare si ifra at man høyst sannsynlig blir blokkert på ig feks hvis man skriver noe negativt. Sier dette av egen erfaring. Det er derfor ganske dumt å skrive noe i det hele tatt. Vil heller anbefale å ikke gi likes eller kommentarer til frua eller fruemannen. Det gjelder forøvrig mange andre såkalte kjendiser også. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lopploella Skrevet 12. november 2018 #63157 Del Skrevet 12. november 2018 1 time siden, pøbelsara skrev: Man kan bli helt rørt av den eksponeringsstoppen. Imponerende skjerming, må jeg si. Ja kysse-pappa-på-munnen-bildet har jo vært vist før, så da teller det vel ikke som eksponering. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 12. november 2018 #63158 Del Skrevet 12. november 2018 Cbe.no og skjerming: Den 04.09.18: snakket Caroline Berg Eriksen med pressen om at de skjermer barna mer enn før: https://www.dagbladet.no/kjendis/skjermer-barna-mer-enn-for/70168562 For å sjekke om det var noe å «skryte»av sjekket jeg Tv2 Bloggerne, blogg, instagram og instastory i perioden 10.09. - 10.10.18, og der kunne man se hyppig bruk av barn gjennom tekst, filmer og bilder: https://influencere.wordpress.com/2018/10/10/690/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pellepingpong Skrevet 12. november 2018 #63159 Del Skrevet 12. november 2018 Sett seneste episode av Last Week Tonight med John Oliver på HBO? Der tas skjult markedsføring og Influencers opp. Bare de siste minuttene av episoden, men når det showet som stikker av med nesten alle priser i sin kategori tar det opp, så bør det være et tegn på at temaet vil vies mer oppmerksomhet i tiden som kommer. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emilie112 Skrevet 12. november 2018 #63160 Del Skrevet 12. november 2018 Nå er det oppussing av barnerom på nytt! Hva skal man si? 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg