Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Egne begrepsforklaringer, egne tolkninger av forskning, egne bestemmelser for reklamemerking. Det er Eriksens, det. 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Asti skrev:

Jeg heier på at alle kvinner hver dag følger sine egne instinkter. og gjør som de selv vil. Så langt har vi kommet i Norge i dag.."

Hva mener hun egentlig? At i Norge er vi kommet så langt at alle kvinner følger sine instinkter og gjør som de vil, hver dag?:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der utsagnet om feminisme blir jeg nødt til å memorere, så jeg kan resitere det på neste julebord. Det er kun to menn ansatt hos oss, så jeg regner med stående ovulasjoner.

Beklager, ovasjoner skal det være.

Tilføyer at dette er rett i tråd med konklusjonen bloggeieren serverte i "kronikken" på NRK ytring på 8. Mars 2016, der hun kvier seg for å kalle seg feminist.  Forarbeidet besto å ha lest i underkant av 200 sider oversatt forskning rundt "Queen bee syndrom".

Bloggeieren burde ha fortsatt med å kvie seg.

Endret av Revenge of Cthulhu
lenke
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun heier på alle kvinner som gjør som de selv vil - unntatt de som kom inn i kommentarfeltet hennes når hun reklamerte for de feministplakatene for å stille noen kritiske spørsmål til hennes feminisme - altså de som kritiserer valgene hennes. KOmmentaren handler om det f@@k-you-bildet hu har på kontoret: 

Sitat

Den fingeren er til alle disse konservative, moralist-feministene som i dag besøker kommentarfeltet mitt 🙂

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Revenge of Cthulhu skrev:

Det der utsagnet om feminisme blir jeg nødt til å memorere, så jeg kan resitere det på neste julebord. Det er kun to menn ansatt hos oss, så jeg regner med stående ovulasjoner.

Beklager, ovasjoner skal det være.

:hoho: 

Alle kvinner følger sine instinkter og gjør som de selv vil, ja. :Knegg: Stas.  SÅ langt har vi kommet i Norge i dag. :lillesky: 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Instinkter faktisk.... 

Hun skrev en kronikk om at kviner var kvinner verst, og feiltolket en forskningsartikkel i samme slengen hvor på hun hevdet at forskning er til for og tolkes, men dette med instinkter er nytt. 

Jeg forstår ikke hva hun mener rett og slett.

Mener hun at kvinner har enkelte instinkter som legitimerer at vi bør kunne gjøre slik som vi selv ønsker, på bekostning av andre mennesker? At kvinner er fritatt for kritikk fordi kvinner har instinkter?

Eller mener hun at hun har rett til å gjøre som hun selv ønsker, uten hensyn til andre mennesker, regelverk og samfunn, og mener hun har den retten i feminismens ånd? 

Om det her er den ekte CBE som de sa at vi skulle møte igjennom bloggerene, så vet jeg ikke hvor lurt dette var altså. 

PS: jeg ser ikke på bloggerne selv, men baserer meg kun på hva som blir skrevet her. 

Endret av Newroz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stemmer, dette. Oppdaterte innlegget mitt med lenke til "kronikken". Kommentarfeltet var også spesiell lesning.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun burde by på seg selv og opprette en "Caroline bruker ord hun ikke vet hva betyr, nå også på engelsk!" For hun blir ganske nøye gransket på ordbruken, hvilket ikke er rart når man LEVER AV Å YTRE SEG...

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delen om feminisme er jo litt trist. Den med instinktene er jo litt morsom da.

Ser for meg landets kvinnelige befolkning som følger instinktene sine, hver dag og gjør som de selv vil:  må jeg spise! må jeg sove! må jeg pare meg!

Spiller ingen rolle hvor vi er - på jobb, på trikken, i et møte. Kom ikke her, vi gjør som vi vil! For langt har vi faktisk kommet i Norge i dag!

Den dagen det blir sånn, ja da snakker vi feminisme:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, formula skrev:

Delen om feminisme er jo litt trist. Den med instinktene er jo litt morsom da.

Ser for meg landets kvinnelige befolkning som følger instinktene sine, hver dag og gjør som de selv vil:  må jeg spise! må jeg sove! må jeg pare meg!

Spiller ingen rolle hvor vi er - på jobb, på trikken, i et møte. Kom ikke her, vi gjør som vi vil! For langt har vi faktisk kommet i Norge i dag!

Den dagen det blir sånn, ja da snakker vi feminisme:Nikke:

Haha, jeg vet ikke helt, jeg. Må jo medgi at jeg syns ganske synd på de mennene disse instinktene til kvinnene skal gå utover - alt i feminismens ånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Asti skrev:

Cbe.no: Om feminisme:

"... For meg handler feminisme om at jeg som kvinne kan gjøre akkurat det jeg selv vil uten å bli dømt av noen andre eller at andre skal si hva jeg skal gjøre fordi jeg er kvinne. Jeg heier på at alle kvinner hver dag følger sine egne instinkter. og gjør som de selv vil. Så langt har vi kommet i Norge i dag.."

Dokumentasjon: https://imgur.com/a/76lF0je

CBE har svart i kommentarfeltet i dag følgende: 

"Feminisme er veldig mye mer enn hva jeg sa i programmet  Du regnet vel ikke med at jeg skulle gi en 100 prosent dekkende beskrivelse av hva feminisme er på de få sekundene?  Det hadde nok tatt litt mer tid.

Jeg synes ikke det er forvirrende eller vanskelig å forstå i det hele tatt  Hver dag blir jeg og andre kvinner fortalt hva vi egentlig burde gjort, på bakgrunn av det faktum at vi er kvinner. I mine øyne er det så antifeministisk som det er mulig å få det, og der og da følte jeg for å adressere akkurat det.". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Asti skrev:

CBE har svart i kommentarfeltet i dag følgende: 

"Feminisme er veldig mye mer enn hva jeg sa i programmet  Du regnet vel ikke med at jeg skulle gi en 100 prosent dekkende beskrivelse av hva feminisme er på de få sekundene?  Det hadde nok tatt litt mer tid.

Jeg synes ikke det er forvirrende eller vanskelig å forstå i det hele tatt  Hver dag blir jeg og andre kvinner fortalt hva vi egentlig burde gjort, på bakgrunn av det faktum at vi er kvinner. I mine øyne er det så antifeministisk som det er mulig å få det, og der og da følte jeg for å adressere akkurat det.". 

Det er utrolig mye annet hun kunne beskrevet og sagt om feminisme på de få sekundene enn det narsissistiske tullpreiket om seg selv i ett sett. Så nå skal prøve å ro dette i land ved å snakke enda mer tull i kommentarfeltet? Cbe blir ikke fortalt hva hun skal gjøre fordi hun er kvinne, hun blir fortalt hva hun bør og ikke bør gjøre fordi hun blottlegger seg og ungene sine, og tjener penger på lureri.

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en måte kan jeg forstå at hun svarer slik på spørsmål om feminisme.

For hva kan hun si, all den tid hun har malt seg opp i et hjørne i den lille boblen sin? Når dette er blitt tatt opp tidligere, har det kommet bare litt vage uttalelser som "Jeg er feminist fordi jeg har mitt eget firma, med en mannlig ansatt". "Jeg mener at menn og kvinner skal ha like rettigheter" o.l. Hun har gang på gang vist en grunnleggende manglende forståelse av hva det dreier seg om.

CBEs kvinnesakskamp foregår i kommentarfeltet på bloggen, der hun føler at andre kvinner trykker henne ned på en særdeles antifeministisk måte.

Aldri har hun gitt uttrykk for engasjement i kvinnesak eller menneskerettigheter generelt. Så å skulle si noe fornuftig om dette blir jo for henne helt umulig.

Derfor mener jeg hun burde holdt kjeft.

Endret av formula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

«Bloggerne» har medført at hun en gang for alle har fastslått at alt vi har tenkt om denne Treasures-frontfiguren, fremvist i bilder og tekst på egen blogg og i andre kanaler, er helt korrekt. 

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kollontaj skrev:

«Bloggerne» har medført at hun en gang for alle har fastslått at alt vi har tenkt om denne Treasures-frontfiguren, fremvist i bilder og tekst på egen blogg og i andre kanaler, er helt korrekt. 

Jeg sitter faktisk igjen med enda dårligere inntrykk av begge.  Inntrykket gjennom Bloggerne legges bare til den uetiske driften av cbe.no /Treasures over år -  https://imgur.com/a/3mO86 -  som de vel aldri har gjort noe for å rette opp i (de tenker kanskje at alt eldre enn x måneder foreldes,  uten å forstå at løgn og bedrag i årevis blir sett på som dokumentasjon på hva bedriften med dets eiere/ansatte står for).   

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kollontaj skrev:

Hvem er vi ? Når noen bruker dere så får vedkommende høre det. Regner ikke med at du bruker vi om deg selv ? Her snakker du jo for alle på samme måte når noen omtaler brukere med dere 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, virkelig skrev:

Hvem er vi ? Når noen bruker dere så får vedkommende høre det. Regner ikke med at du bruker vi om deg selv ? Her snakker du jo for alle på samme måte når noen omtaler brukere med dere 

Selvsagt bruker jeg vi om meg selv. 

😉

For å være helt ærlig; det var en glipp. Uansett; jeg regner med at et par andre av brukerne her inne er enig med meg. Muligens. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...