Inocybe Skrevet 23. september 2018 #61481 Del Skrevet 23. september 2018 57 minutter siden, Lin10 skrev: Det kan jo være at hun ikke ønsker å være i tvil. Leserne skal ikke tvile på hva som er reklame eller ikke reklame. Det er så enkelt som at det som merkes som reklame er reklame👌🏼🙂 Husken vi diskuterte på forrige side(r) var åpenbart reklame. Hvorfor har hun da ikke merket den? Hun som i følge deg ikke ønsker leserne tvile. Du tillegger CBE alskens gode intensjoner men realiteten viser en helt annen historie. Trist for leserne som blir lurt av en slik sleip blogger. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Aricia Skrevet 23. september 2018 Populært innlegg #61482 Del Skrevet 23. september 2018 20 minutter siden, Lin10 skrev: Her har hun vurdert at dette er innfor på hva hun ønsker å legge ut. Jeg ser ikke dette som et rent reklameinnlegg. Her er fokuset på barnebursdagen og innlegget hadde kommet og bursdagen hadde blitt gjennomført selv om de sponsede produktene ikke var tilstede. I motsetning til f.eks reklame for en vinterdress. Da er reklamen for produktet hovedfokuset. Hvis man viser barnet stående med en Reima dress og fokuset er å selge den dressen, så blir det for meg et rent reklameinnlegg. Slike innlegg kan jeg ikke se hun lenger har etter den dukkereklamen. (Minimee) Men, nå har ikke jeg tankene til CBE, men jeg ser det ihverfall slik. Men her resonnerer du jo fullstendig solidarisk med en tankegang som har som siktemål å forsvare at bloggeren opererer i gråsoner både mht reklamemerking og eksponering av barn. Argumentasjonen din har som premiss at det skal merkes minst mulig, ved at definisjonen på reklame skal gjøres så snever som mulig. Dermed kan barn også eksponeres i innlegg som fungerer som reklame, og som til og med antakelig har større påvirkningseffekt fordi de går under leserens radar og forsøker å passere som noe annet. Lovverket om reklamemerking er ikke der for å forsvare bloggere mot å bli tatt for lemfeldig og uærlig reklamemerking, like lite som Barnekonvensjonens hensikt er å beskytte foreldre mot å klandres for å krenke sine barns integritet og rett til privatliv. Du må snu fokuset ditt fra fullstendig og ukritisk identifikasjon med bloggeren i retning barnas og lesernes/forbrukernes perspektiv. Det er det som tema og fokus i lovverket som diskuteres her. 54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 23. september 2018 #61483 Del Skrevet 23. september 2018 45 minutter siden, Lin10 skrev: Her har hun vurdert at dette er innfor på hva hun ønsker å legge ut. Jeg ser ikke dette som et rent reklameinnlegg. Her er fokuset på barnebursdagen og innlegget hadde kommet og bursdagen hadde blitt gjennomført selv om de sponsede produktene ikke var tilstede. I motsetning til f.eks reklame for en vinterdress. Da er reklamen for produktet hovedfokuset. Hvis man viser barnet stående med en Reima dress og fokuset er å selge den dressen, så blir det for meg et rent reklameinnlegg. Slike innlegg kan jeg ikke se hun lenger har etter den dukkereklamen. (Minimee) Men, nå har ikke jeg tankene til CBE, men jeg ser det ihverfall slik. Nå svarte jeg ikke på cbe.no sine manglende etiske refleksjoner rundt eksponering av barn - https://imgur.com/a/svoRE, men på påstandene dine: 7 timer siden, Lin10 skrev: Denne dukkerreklamen har CBE tatt selvkritikk for, noe hun også har gått ut med, og hun har derfor valgt å ikke ha bilder av barna i noe av reklamen hun nå sender ut. Reklame for Jollyroom og lekeplassen viser dette👍🏼 At barna skjermes er nå tydelig, men at de av og til vil vises på bloggen er helt klart hennes standpunkt. Så får man like det eller ikke. Det er henne klare avgjørelse og rett😇🙌 3 timer siden, Lin10 skrev: Hvis det er den hvite husken med rosa detaljer fra Wallebeck som hun reklamerte for, så ser jeg kun husken i det innlegget og ingen av barna. Men,kan jo være at vi har sett barna i husken bakfra uten at det er i selve reklameinnlegget. Kanskje du sitter med noen andre bilder? Poenget her er at hun velger å ikke direkte knytte bilder av barna til reklame. I jollyroom reklamen fra uteplassen hadde det vær naturlig å se lekende barn. Reklamen hadde blitt bedre tenker jeg, men hun velger å skjerme de små. Tror hun gjorde en forandring på dette etter dukkereklamen som hun angret. Og da dokumenterte jeg at hun valgte å ha vise bilder av barnet i reklame i oktober -17, dvs. etter "dukkereklamen" i juni -17. Jeg har sett at du har valgt å gå litt vekk fra disse påstandene, der du har vist til at det gjelder kun reklame som er rettet mot barn. Nå har barn aldri vært målgruppen til cbe.no. Uansett bruk av barn i SoMe = Harry. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inga-pinga Skrevet 23. september 2018 #61484 Del Skrevet 23. september 2018 Blir kvalm av forbruket til mange av disse bloggerne. Vi andre prøver å unngå plastpose i butikken, men de pøser ut 2000 ballonger hver gang noe(n) skal feires. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lopploella Skrevet 23. september 2018 #61485 Del Skrevet 23. september 2018 Utrolig ballongforbruk ja. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 23. september 2018 #61486 Del Skrevet 23. september 2018 Trampolinen var endel av reklameinnlegget for Jollyroom den 21.09.18. To dager etter vises trampolinen frem på instastory uten å merkes. Dokumentasjon: https://imgur.com/a/EFschUH . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet 23. september 2018 #61487 Del Skrevet 23. september 2018 #bestiklassen 🙄 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newroz Skrevet 23. september 2018 #61488 Del Skrevet 23. september 2018 57 minutter siden, Asti skrev: Trampolinen var endel av reklameinnlegget for Jollyroom den 21.09.18. To dager etter vises trampolinen frem på instastory uten å merkes. Dokumentasjon: https://imgur.com/a/EFschUH . Er jo hele to dager siden, så da har den vel ikke markedsføringsverdi lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 23. september 2018 #61489 Del Skrevet 23. september 2018 (endret) 4 timer siden, Newroz skrev: Er jo hele to dager siden, så da har den vel ikke markedsføringsverdi lenger Endret 23. september 2018 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BearMama Skrevet 23. september 2018 #61490 Del Skrevet 23. september 2018 Men hun reklamerer jo masse for barneklær uten barna, som når hun poster nyheter i garderoben deres fra ditten og datten...hvorfor merker hun det da ikke når barna har på seg klærne? Selv om de ikke vises ansikt på eller er i hovedfokus så ser man jo tydelig klærne. Står aldri at klærne er sponset eller reklame.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 23. september 2018 #61491 Del Skrevet 23. september 2018 (endret) 5 minutter siden, Newroz skrev: Er jo hele to dager siden, så da har den vel ikke markedsføringsverdi lenger Stemmer vel det. Er jo tross alt høst og folk flest pakker ned trampolinene sine nå. Lite salg i sommerleker nå 🙃 Lurer fortsatt på hva Jollyroom forventer skal komme ut av slik elendig markedsføring. Endret 23. september 2018 av Inocybe La til ironiflag så jeg ikke blir misforstått. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 23. september 2018 #61492 Del Skrevet 23. september 2018 5 minutter siden, Newroz skrev: Er jo hele to dager siden, så da har den vel ikke markedsføringsverdi lenger #Blogglandialogikk 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 23. september 2018 #61493 Del Skrevet 23. september 2018 2 minutter siden, Inocybe skrev: Stemmer vel det. Er jo tross alt høst og folk flest pakker ned trampolinene sine nå. Lite salg i sommerleker nå 🙃 Lurer fortsatt på hva Jollyroom forventer skal komme ut av slik elendig markedsføring. Blogglandia har egne årstider 😬 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BellaSwan Skrevet 23. september 2018 #61494 Del Skrevet 23. september 2018 (endret) 9 minutter siden, Inocybe skrev: Stemmer vel det. Er jo tross alt høst og folk flest pakker ned trampolinene sine nå. Lite salg i sommerleker nå 🙃 Lurer fortsatt på hva Jollyroom forventer skal komme ut av slik elendig markedsføring. Helt bakvendtland dette. Her i nabolaget har samtlige pakket ned trampoliner, sittegrupper med parasoller og solsenger, for en god stund siden. Men det er først nå at The Eriksens har funnet det frem og reklamerer for det😳 Håper dette samarbeidet var verdt det, Jollyroom. Endret 23. september 2018 av Mädchen 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg oblt Skrevet 23. september 2018 Populært innlegg #61495 Del Skrevet 23. september 2018 Til deg som påstår at CBE leverer kvalitet. Hvilken kvalitet er det å fremstille et slaraffenliv som travelt? De gjør jo mindre på en dag enn det de fleste må rekke før de drar på jobb. Hvilken kvalitet er det å late som egenpleie er arbeid? Det er ikke rart ungdom får et litt pussig syn på arbeid vs forbruk, når frisørtimer fremstilles som møter, og overforbruk som normalt. Jeg aner fremtidige luksusfellendeltagere. Hvilken kvalitet er det å sende unge kvinner ut i spiseforstyrrelse? Å photoshoppe seg selv så man ser like tynn ut som en karikatur og så legge ut trenings- og kostholdsdetaljer er ikke kvalitet i mine øyne. Det er oppskriften på sykdom. Og du kan gjerne påstå at det er mange år siden og bla bla bla, men at bloggeier fortsetter å presse seg inn i litt gir små klær for å kunne gå i størrelse xs er mye samme kvalitet som bildejuks. (Er ikke CBE 175? Til sammenligning er jeg 162 cm høy med en bmi på 19,5 og jeg bruker s eller veldig sjeldent xs. Hvorfor skal man hige etter å presse seg inn i xs? Selv skulle jeg gjerne vært str m) Er det kvalitet å snakke med babystemme til målgruppen som påstås å være både voksne og velutdannede? Er det kvalitet å "leke med språket"? Og er det kvalitet å drive med hersketeknikker i eget kommentarfelt? Jeg tror forøvrig du har misforstått. Leserne er ikke kunden, leserne er produktet CBE selger til annonsørene. Og om hun sa selger kvalitet eller kvantitet kan nok diskuteres. 61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 23. september 2018 #61496 Del Skrevet 23. september 2018 Vi vet jo at Treasures mener at 6 måneder er grensen for når reklameverdien er over, så hvorfor merkes ikke trampolina to dager etter? 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 23. september 2018 #61497 Del Skrevet 23. september 2018 (endret) 8 minutter siden, Kollontaj skrev: Vi vet jo at Treasures mener at 6 måneder er grensen for når reklameverdien er over, så hvorfor merkes ikke trampolina to dager etter? Kanskje fordi de tror det er lettere å slippe unna med det på instastory? Tilføyelse: Eller fordi de har vansker med å forstå det enkle regelverket? Kan også være at de er sløv i jobben sin, og glemt at de har reklamert for trampolinen? Endret 23. september 2018 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 23. september 2018 #61498 Del Skrevet 23. september 2018 Ja, ikke vet jeg, men det kan hende reklameinnlegget ble publisert så sent (de hadde hatt lekeplassen en stund) fordi bursdagen skulle feires nå og da er konteksten passende; barn, lekeplass og bursdag. Jeg stusset på årsaken til at bursdagen skulle feires ute, de er jo ikke typiske utemennesker og har god plass i huset, men jeg skjønner det jo nå. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg PecanPie Skrevet 23. september 2018 Populært innlegg #61499 Del Skrevet 23. september 2018 (endret) 4 timer siden, Inga-pinga skrev: Blir kvalm av forbruket til mange av disse bloggerne. Vi andre prøver å unngå plastpose i butikken, men de pøser ut 2000 ballonger hver gang noe(n) skal feires. I tillegg til det generelt voldsomme forbruket, oppussingene, nye produkter som man bare eeeeeelsker, nytt servise til barnebursdagen, egen kopper til når man skal ut på tur, nytt utstyr til fjellturen som bare var en liten sykkeltur, cruiset som topper de allerede to (?) sydenferiene i år... Kanskje jeg bare skal legge tøynettene hjemme når jeg skal ta ukeshandelen i morgen? Hva hjelper det vel at jeg sparer 4-5 plastposer i uka når andre er helt galimatias når det gjelder forbruk? Jeg sitter også og tenker for meg selv hvilken signaleffekt disse overdådige bursdagene har, for små og store gjester. Altså, to ballongbuer i en toårsdag? Hva skjedde med en tjuepakning ballonger i ulike fasonger som ble festet til taket ved hjelp av statisk elektrisitet, og langpannekake med tutti frutti-strø? Endret 23. september 2018 av PecanPie 63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 23. september 2018 #61500 Del Skrevet 23. september 2018 (endret) Den 16.09.18 la cbe.no ut reklameinnlegg for Vestlia Resort. Dagen etter postes bilde fra reklameinnlegget på instagram. Skulle dette ha vært merket med reklame? Dokumentasjon: https://imgur.com/a/CrnWt4P Tilføyelse: Det samme skjedde noen dager tidligere: https://imgur.com/a/GTszXLL Tilføyelse 2: Ser ut som dette skjer stadig vekk, dvs. reklameinnlegg på blogg, og så legges bilde fra reklameinnlegget på instagram samme dag eller dagen etter. Her er annet eksempel: https://imgur.com/a/E8plXI7 ----------- Cbe.no og reklame: https://imgur.com/a/yGS1L Endret 23. september 2018 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg