Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, gjest:) skrev:

Atte hva? Du tror seriøst at alle oss andre kan legge fra oss jobben når vi drar hjem, og ikke trenger å levere kvalitet hver dag? 

Nei, dette er kun en faktor hos bloggerne. Vi andre som bare er leger, lærere, jurister, sykepleiere og sånn har selvfølgelig intet kvalitetskrav! Vi er også ferdig kl 16. Ferdig snakka!

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Amawhatsnot skrev:

Du vet at det er den som kommer med en påstand som har bevisbyrden, eller? 

Jeg representerer ikke påtalemyndighetene i en straffesak her vet du😂dere får tro meg på mitt ord😇

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jobbermedbarn skrev:

Nei, dette er kun en faktor hos bloggerne. Vi andre som bare er leger, lærere, jurister, sykepleiere og sånn har selvfølgelig intet kvalitetskrav! Vi er også ferdig kl 16. Ferdig snakka!

Vi trenger heller ikke å følge et eller flere lovverk...

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lin10 skrev:

Jeg representerer ikke påtalemyndighetene i en straffesak her vet du😂dere får tro meg på mitt ord😇

Det er helt standard kutyme i debatter å forlange bevis fra dem som kommer med en påstand, visste du ikke det?

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min påstand er at dersom Caroline Berg Eriksen tok selvkritikk for noe som helst, i hvilken som helst kanal, uansett tid på døgnet, - så ville det KOKE i denne tråden. Det er definitivt noe som ville blitt lagt merke til.

Om én person mener å ha hørt eller lest noe om selvkritikk fra den kanten, må det ha vært én til én-kommunikasjon. 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lin10 skrev:

Men du tror jo ikke på andre? Selv ikke der det blir dokunentert? 

Du har en merkelig oppheng i denne bloggeren? 

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Lin10 skrev:

hva så`? det betyr ikke at det ikke er du som må dokumentere påstander du selv kommer med. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, mikrobe skrev:

Min påstand er at dersom Caroline Berg Eriksen tok selvkritikk for noe som helst, i hvilken som helst kanal, uansett tid på døgnet, - så ville det KOKE i denne tråden. Det er definitivt noe som ville blitt lagt merke til.

Om én person mener å ha hørt eller lest noe om selvkritikk fra den kanten, må det ha vært én til én-kommunikasjon. 

Det er jeg helt enig med deg i. Og spesielt da tema er bloggerbarna som mange her er mest opptatt av. 

Men hvis dette er en avgjørelse bedriften har tatt, så er det jo gledelig at alle diskusjoner rundt dette endelig får en effekt som kommer barna til gode! 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glimt fra barnebursdag. 200 ballonger til en toårsdag. 200! 

Fint å se at de ikke lar smålige miljø- og forbrukerhensyn legge demper på en så stor og viktig feiring. 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mrs O'Donell skrev:

Glimt fra barnebursdag. 200 ballonger til en toårsdag. 200! 

Fint å se at de ikke lar smålige miljø- og forbrukerhensyn legge demper på en så stor og viktig feiring. 

SÅ mye plast er det ikke i 200 ballonger at det er vits i å dra inn miljøet altså. At det er over the top er en annen ting, men de er jo ALT med unntak av toalettpapiret i det huset der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
4 minutter siden, ssophie skrev:

Apropos selvkritikk, @Lin10. Det er jo noe CBE ikke er kjent for å ta, samme hvor grove feil hun gjør. Du nevner ofte at kritikerne hennes trolig er misunnelige, men jeg vil gjerne fortelle deg hvordan jeg kom over akkurat denne bloggeren, og hvorfor jeg ikke klarer å respektere henne. 

For mange år siden utviklet lillesøsteren min en alvorlig spiseforstyrrelse. Hun var på utplassering i et annet land, og da hun kom tilbake i Norge hadde halve jenta forsvunnet. Hun ble innlagt med en BMI på 13, og én av behandlerne fant ut at hun hadde brukt CBE som inspirasjon. Min søster hadde spist og trent akkurat som CBE la ut på bloggen, men likevel så hun ikke ut som henne. Det endte med at hun trente enda hardere. Kuttet enda et måltid. Fikk skvist inn enda en økt. Slik holdt hun på, uten at noen av oss i familien ante noe som helst, for hun var jo i et helt annet land. 

Heldigvis fikk min søster den hjelpen hun trengte, men noen år senere kom avsløringen som gjorde alt enda verre. Grunnen til at det ikke var nok å trene og spise som CBE for å bli som CBE, var at ikke engang CBE så ut som CBE. Det måtte photoshop til. Redigeringsskandalen var tung å svelge for hele familien. Bloggeren hadde altså i årevis redigert seg tynnere, samtidig som hun hadde delt detaljert trenings- og kostholdsplan. Det sier seg selv at den kombinasjonen er livsfarlig. For min søster holdt det på å ende katastrofalt. 

Jeg sier ikke at CBE har hele ansvaret for at min søster holdt på å slanke seg til døde. Selvsagt ligger det latent hos en person som blir såpass påvirket, men poenget er at bloggerne må være sitt ansvar bevisst. Det har aldri CBE vært. Hun inntok offerrollen da hun ble avslørt, og hun skjønte aldri omfanget av den skaden hun hadde påført andre. Så nei, man trenger absolutt ikke være misunnelig på henne for å være kritisk. Hennes konstante regelbrudd og gråsoneaktivitet er mye mer alvorlig enn at "kvinner er kvinner verst". Min søster ble frisk, men hun fikk aldri menstruasjonen sin tilbake. Muligheten til å bære fram egne barn forsvant i photoshop-leken til et overfladisk bloggerpar som skyldte det hele på egne lesere. Det er temmelig provoserende. 

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, Lin10 skrev:

Jeg vet ikke alt som skjer der i heimen, for en merkelig påstand😀hvis du leser bloggen hennes daglig over noen år, så er det mye man får med seg🙌Hun svarer også for seg i kommentarfeltet. Men, det er klart jeg fokuserer på det som står i bloggen og leter ikke feil eller utsagn som kan vri og vendes på. Hvis man gjør det og leser bloggen som fanden leser bibelen, så forstår jeg at man ikke får med seg alt😆

Siden du leser bloggen så ser du kanskje også på bloggerne? Hvordan rimer din mening om hvor mye og hardt hun jobber, både kvelder og helger osv. med at hun unnagjorde arbeidet med bloggen under bilturen til Oslo? Jeg mener hun sa det til mannen på hotellrommet,  og at hun fremsto litt tafatt for hva hun liksom skulle finne på nå, hvorpå han måtte minne henne på at hun jo hadde to barn, hun kunne kanskje være litt sammen med dem? Hun kunne kanskje jobbet litt mer med utførelsen av innholdet også før hun postet, siden det ofte fremstår som litt slurvete..

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte på

På de to første søkene fikk jeg ikke opp noe, men de to siste søkene førte meg inn i kommentarfeltet til cbe.no, der tar en leser opp "dukkereklamen" her - http://www.carolinebergeriksen.no/2018/03/08/videoblogg-og-kvinnedagen/comment-page-1/#comment-603515 . CBE svarer da (7 måneder siden):  "Kira: Å skrive et innlegg om en huske, eller vise frem detaljer fra et barnerom er ikke å bruke barnet, jeg synes heller ikke at det å ha med en aktivitet som gjøres sammen med barnet i et reklaeminnlegg er å bruke barnet. For å si at man bruker barnet må det ha en aktiv part i innlegget. Dukkeinnlegget er et godt eksempel, og det vil jeg ikke gjøre igjen.....". 

Dvs. dukkeinnlegget vil hun ikke gjøre igjen, men @Lin10 skrev "Denne dukkerreklamen har CBE tatt selvkritikk for, noe hun også har gått ut med,  og hun har derfor valgt å ikke ha bilder av barna i noe av reklamen hun nå sender ut" - https://forum.kvinneguiden.no/topic/1174393-cbe-as-debatt-rundt-hennes-virksomhet-vol-2/?page=493&tab=comments#comment-22225192

Det er jo ikke helt sant at hun har tatt selvkritikk, og derfor har valg å ikke ha bilder av barna i noe av reklamen hun nå sender ut.  I det svaret forsvarte hun blant annet reklamen fra Storytel der de bakte sammen. Det eneste hun skriver er at hun ville ikke gjort dukkeinnlegget igjen, eller reklameinnlegg der barna er aktiv part. 

Tilføyelse: Derfor det er viktig med kilde, slik at man kan få lese hva som faktisk er skrevet...

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ssophie ❤️ Godt å høre at søsteren din har det bra i dag. Har selv slitt med spiseforstyrrelser og forstår veldig godt det du skriver. Det er helt nødvendig at bloggere tar den delen av ansvaret for utviklingen som de har, selvom det selvsagt ikke er hele ansvaret. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, Asti skrev:

Jeg søkte på

På de to første søkene fikk jeg ikke opp noe, men siste søket førte meg inn i kommentarfeltet til cbe.no, der tar en leser opp "dukkereklamen" her - http://www.carolinebergeriksen.no/2018/03/08/videoblogg-og-kvinnedagen/comment-page-1/#comment-603515 . CBE svarer da (7 måneder siden):  "Kira: Å skrive et innlegg om en huske, eller vise frem detaljer fra et barnerom er ikke å bruke barnet, jeg synes heller ikke at det å ha med en aktivitet som gjøres sammen med barnet i et reklaeminnlegg er å bruke barnet. For å si at man bruker barnet må det ha en aktiv part i innlegget. Dukkeinnlegget er et godt eksempel, og det vil jeg ikke gjøre igjen.....". 

Dvs. dukkeinnlegget vil hun ikke gjøre igjen, men @Lin10 skrev "Denne dukkerreklamen har CBE tatt selvkritikk for, noe hun også har gått ut med,  og hun har derfor valgt å ikke ha bilder av barna i noe av reklamen hun nå sender ut" - https://forum.kvinneguiden.no/topic/1174393-cbe-as-debatt-rundt-hennes-virksomhet-vol-2/?page=493&tab=comments#comment-22225192

Det er jo ikke sant at hun har tatt selvkritikk, og derfor valg å ikke ha bilder av barna i noe av reklamen hun nå sender ut.  I det svaret forsvarte hun blant annet reklamen fra Storytell der de bakte sammen. Det eneste hun skriver er at hun ville ikke gjort opp igjen "dukkeinnlegget". 

Der fant du uttalelsen🙂Hun ønsker ikke at barna skal vises alene i reklame, det er slik jeg har forstått det. Svaret hun ga gir mening for meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Sandin skrev:

SÅ mye plast er det ikke i 200 ballonger at det er vits i å dra inn miljøet altså. At det er over the top er en annen ting, men de er jo ALT med unntak av toalettpapiret i det huset der.

Det er jo ikke bare som avfall at så mye stæsj er et miljøproblem. 

200 ballonger i en helt vanlig toårsdag er et vannvittig overforbruk. 

Jeg er sjeleglad at det ikke er noen i mine barn sin omgangskrets som prøver å sette slike standarder på bursdagsfeiringene. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lin10 skrev:

Der fant du uttalelsen🙂Hun ønsker ikke at barna skal vises alene i reklame, det er slik jeg har forstått det. Svaret hun ga gir mening for meg. 

Men hun har jo gjort det i ettertid? Det jeg husker best er den husken på barnerommet, men jeg vet at det er flere. 

Jeg har ikke dokumentasjon på det, men du tror meg vel på mitt ord. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...