Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Loffeliten
7 minutter siden, Inocybe skrev:

...Poenget er at bloggparet igjen klarer å framstille seg som usympatiske besserwissere med null peiling. 

...

Akkurat dét tror jeg faktisk faller helt naturlig for dem. :)

Må innrømme at jeg syns det er aldeles strålende at CBE&co furter og krangler og kverulerer i eget kommentarfelt igjen og igjen og igjen - de skyver fra seg leserne sine, og får stadig færre "fans". Fortsett sånn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Liver skrev:

Hadde gjort noe nytt med det første så d ble litt mindre turkis 🙈

Men innrømme direkte det var litt over the top er kanskje ikke aktuelt? 🙈 Så lenge man later som ingenting har intet skjedd...

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Inocybe skrev:

Men innrømme direkte det var litt over the top er kanskje ikke aktuelt? 🙈 Så lenge man later som ingenting har intet skjedd...

Er det noe de to er eksperter i, er det å late som ingenting 🙈

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Ser vel snart noen forandringer i ansiktet nå siden hun skulle sove mer. Ikke noe forandrer ansiktet som noen gode netter med søvn 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Keikolina skrev:

Ser vel snart noen forandringer i ansiktet nå siden hun skulle sove mer. Ikke noe forandrer ansiktet som noen gode netter med søvn 😀

Og to turer til hovedstaden denne uka!  :smilbla:  Masse som skjer. Hun blir urolig av det, skriver hun, så håper det ikke går utover søvnen. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
1 minutt siden, loffen skrev:

Og to turer til hovedstaden denne uka!  :smilbla:  Masse som skjer. Hun blir urolig av det, skriver hun, så håper det ikke går utover søvnen. 

:fnise: Får håpe hun får den søvnen hun trenger ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, virkelig skrev:

Hun ber de kalibrere skjermene sine. Ikke Mac`ene sine. Du vet det finnes flere typer PC, det er kun de med MAC som har behov for å skrive MAC. Ingen skriver min Dell, Asus, Acer etc. CBE sine bilder, de kan stille inn og gjøre akkurat som de ønsker for å få til det utrykket de ønsker. 

De gjør som de ønsker, men når bilene er turkis og de ber leserne kalibrere skjermen sin så de ikke ser turkis ut.. da er det jo noe som skurrer. De er turkis, da er vel det uttrykket de vil ha da, men ikke si at det er feil at de nettopp er turkis!

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo dett dronebildet av veien. Jeg vet at det ikke er lov å fly drone over 120 meter over bakken uten tillatelse, jeg kan liksom ikke tenke meg at de har stoppet ringt og spurt også tatt bilde.. ut fra hvor mye de har fått med seg av naturen vil jeg tro at dette bildet er tatt over 120 meter. Bryr de seg overhodet ikke om lover og regler?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Emilie112 skrev:

Apropo dett dronebildet av veien. Jeg vet at det ikke er lov å fly drone over 120 meter over bakken uten tillatelse, jeg kan liksom ikke tenke meg at de har stoppet ringt og spurt også tatt bilde.. ut fra hvor mye de har fått med seg av naturen vil jeg tro at dette bildet er tatt over 120 meter. Bryr de seg overhodet ikke om lover og regler?

Skal vel være mulig å regne ut høyda. Gj.lengde på en bil osv

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd jeg glemte å ta screenshot i går, for da var veien langs elva/fossen skikkelig turkis, det var også flere av fjellsidene. Ser hun skriver nå at bildet er oppdatert, men påstår det bare er to turkise biler der. Jeg teller 8. Av 17 biler på bildet. Men i følge henne selv har de bare tweaket litt grønnfarge og skapt litt mer høstlige toner. Nytt for meg at høsten er svart og turkis. Vannet ser veldig unaturlig ut med den fargen de har gitt det.

Imgur: zoomet inn på antall turkise biler og litt flekker i terrenget, pluss utdrag kommentarfelt. Stor underholdning med sånne som aldri tar feil. https://imgur.com/a/LvFWLA7

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del kan de ihjelredigere bildene så mye de vil! Turkise, svarte, rosa, lilla, whatever... Legge til, ta bort, forstørre og/eller forminske kroppsdeler osv...

Men ikke nekt for det! Det blir så meningsløst, når alle ser med et halvt øye at det er gjort! Si heller "ja, det er redigert, men det er sånn vi ønsket at det skulle bli".

Endret av FruRosa
Lagt til et komma som manglet
  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, FruRosa skrev:

For min del kan de ihjelredigere bildene så mye de vil! Turkise, svarte, rosa lilla, whatever... Legge til, ta bort, forstørre og/eller forminske kroppsdeler osv...

Men ikke nekt for det! Det blir så meningsløst, når alle ser med et halvt øye at det er gjort! Si heller "ja, det er redigert, men det er sånn vi ønsket at det skulle bli".

Enig!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, FruRosa skrev:

For min del kan de ihjelredigere bildene så mye de vil! Turkise, svarte, rosa lilla, whatever... Legge til, ta bort, forstørre og/eller forminske kroppsdeler osv...

Enig!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Max Potente

"Neste gang skal vi passe på så det ikke er så mange turkise biler når vi tar bilde 😉" 

Og så i neste svar: 

"Når det er sagt så var det enkelte områder i bildet som hadde fått en turkis farge, men det gjaldt altså ikke alle bilene."

http://www.carolinebergeriksen.no/2018/08/13/this-is-norway/#comments

Det ser ut som de har lagt bort en eventuell "treat them with kindness"- taktikk som noen hevdet at de brukte. Svarene de gir leserne sine er virkelig arrogante, påståelige og usympatiske, synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Max Potente skrev:

"Neste gang skal vi passe på så det ikke er så mange turkise biler når vi tar bilde 😉" 

Og så i neste svar: 

"Når det er sagt så var det enkelte områder i bildet som hadde fått en turkis farge, men det gjaldt altså ikke alle bilene."

http://www.carolinebergeriksen.no/2018/08/13/this-is-norway/#comments

Det ser ut som de har lagt bort en eventuell "treat them with kindness"- taktikk som noen hevdet at de brukte. Svarene de gir leserne sine er virkelig arrogante, påståelige og usympatiske, synes jeg. 

Ikke noe nytt det dessverre. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble sarkasme kindness? :ler: 

Nå er jo fordelen med å dobbeltkommunisere, gjennom feks sarkasme eller ironi, at man sier minst to ting samtidig, og at man kan forsøke seg på at mottaker har misforstått hvis man blir konfrontert med spydigheten sin, dvs at det var ment bokstavelig, og alle andre tolkninger må stå for leserens regning. Det kan virke som det er en slik strategi CBE.no går for - det passer jo som hånd i hanske med måten de argumenterer på i kommentarfeltet.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Max Potente
2 minutter siden, Aricia said:

Når ble sarkasme kindness? :ler: 

Nå er jo fordelen med å dobbeltkommunisere, gjennom feks sarkasme eller ironi, at man sier minst to ting samtidig, og at man kan forsøke seg på at mottaker har misforstått hvis man blir konfrontert med spydigheten sin, dvs at det var ment bokstavelig, og alle andre tolkninger må stå for leserens regning. Det kan virke som det er en slik strategi CBE.no går for - det passer jo som hånd i hanske med måten de argumenterer på i kommentarfeltet.

Nettopp! Problemet ligger visst i at leserne ikke leser bloggen på riktig måte. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...