Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

27 minutter siden, Xstrella skrev:

Forstår irritasjonen. De fleste mødre er i jobb 8-16. De sjonglerer barn, jobb, hjem, mann, familie og venner. Hobbyer og fritid blir tilsidesatt noen få år mens barna er mest krevende. Å få frisør, legge negler, hudpleie og kosmetiske operasjoner er ikke jobb. Det gjør yrkesaktive kvinner utenfor jobben og på fritiden. Å strutte rundt stivpyntet i sitt eget hjem er mot normalen. Så hvem bedriften henvender seg til for å nå ut vites ikke. Eller jeg vet ikke. Men at denne livsstilen kan gjøres av alle kvinner blir feil. Noen må jobbe for å få landets eldre ut av senga, operere ut sykdommer på sykehus og lære vår neste generasjon å lese og skrive. Skal alle kvinner jobbe som hjemmeværende modell/dagbok skriver ect,  så ville skatteinntektene sunket betraktelig.

Dette gjelder vel strengt tatt alle liksom syke på NAV og?

Jeg er for at man skal få velge hva man vil gjøre her i livet. Vil hun være trofekone så fint for henne. Det er 2018 og kvinner må selv få velge hva de vil gjøre uten at en mann eller samfunnet dikterer dem.

Personlig synes jeg hun har et lite spennende liv. Ja hun reiser og er med venner og tar masse bilder av det, men det kan alle egentlig gjøre hvis de gidder. Men hvis det er et slikt liv hun vil leve så er det fint for henne det.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Max Potente

Det virker som om det blir flere og flere bilder av Lars-Kristian i bloggen, og de fleste er til forveksling like. Har denne endringen blitt adressert av ekteparet? Jeg bare lurer på hvorfor det er blitt slik, og så lurer jeg på hva tilhengerne CBE fremdeles har igjen synes om det.

Om dette fortsetter så burde de nesten skifte navn på bloggen, for slik det er nå så handler bloggen like mye om Lars-Kristian som om Caroline. Et eksempel er da Caroline skrev om at LK hadde snublet i skogen og fikk et plaster på hånda. Det virker så bortenfor trivielt at man som leser lurer på om de har sluppet opp for annet redaksjonelt innhold. 

http://www.carolinebergeriksen.no/2018/07/30/gjensyn-med-hundene-og-nok-en-forslatt-hand/

Endret av Max Potente
La til link til innlegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Dette gjelder vel strengt tatt alle liksom syke på NAV og?

Jeg er for at man skal få velge hva man vil gjøre her i livet. Vil hun være trofekone så fint for henne. Det er 2018 og kvinner må selv få velge hva de vil gjøre uten at en mann eller samfunnet dikterer dem.

Personlig synes jeg hun har et lite spennende liv. Ja hun reiser og er med venner og tar masse bilder av det, men det kan alle egentlig gjøre hvis de gidder. Men hvis det er et slikt liv hun vil leve så er det fint for henne det.

Det er ikke bærekraftig på sikt. Når unge jenter ser på henne og hennes liv som et liv de ønsker selv å leve. Hvor mye søppel ville ikke jorden bestått av om alle skal leke modell hjemme og reklamere for barberhøvler? Hva med skolegang og utdanning. Utdanning er veien ut av fattigdom og kriminalitet for de aller fleste. Unge jenter kan finne på å droppe ut av skole fordi de ønsker et liv som bloggere. Jenter er så mye mer enn noe vedheng/pynt til menn. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Xstrella skrev:

Det er ikke bærekraftig på sikt. Når unge jenter ser på henne og hennes liv som et liv de ønsker selv å leve. Hvor mye søppel ville ikke jorden bestått av om alle skal leke modell hjemme og reklamere for barberhøvler? Hva med skolegang og utdanning. Utdanning er veien ut av fattigdom og kriminalitet for de aller fleste. Unge jenter kan finne på å droppe ut av skole fordi de ønsker et liv som bloggere. Jenter er så mye mer enn noe vedheng/pynt til menn. 

Må være en ganske marginal gruppe som dropper ut av skole for å blogge. De fleste er vel oppegående nok til å forstå og se utdanning lønner seg. At man dropper ut av skolen er vel i beste fall en følge av at man har fått i gang en blogg det går an å leve av. Tror neppe noen dropper skole, for så å se om det kan funke med blogg.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Xstrella skrev:

Ja, men de fleste kvinner ønsker ikke leve et sånt liv.

Jeg kunne tenkt meg å jobbe mindre hvis jeg får barn. Heller det enn 2 slitne foreldre som jobber 100% og der staten står for oppdragelsen fordi foreldrene ikke har tid. Men jeg kunne aldribbare gått rundt hjemme hver dag uten å gjøre noe produktivt. Nå tjener hun jo på penger på bloggen, men jeg tror de fleste skjønner at det er de færreste som kan det. De fleste hjemmeværende bruker dagene på helt andre ting enn selfies.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/12/2018 at 10:36 AM, kaffemor said:

Ja det er det bilde jeg også har sett. Synes ikke niplene var så fremtredende her jeg. 🤷‍♀️ Men enig at nipplecovers generelt er en fin ting frua kan begynne å benytte seg av. 

Syns ikke nipplene er for fremtredende i det hele tatt. Sånn omtrent ser mine ut gjennom en bh uten padding. Bare prøv å fortell meg at deg ikke er greit!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt litt av med Photoshoppinga på det første bildet i innlegget om hvor vakker den norske naturen er. Plutselig er vannet turkist, deler av veien turkis og jammen noen av fjellsidene også... I tillegg til at det hele bare ser mørkt og trist ut.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Medici skrev:

Tatt litt av med Photoshoppinga på det første bildet i innlegget om hvor vakker den norske naturen er. Plutselig er vannet turkist, deler av veien turkis og jammen noen av fjellsidene også... I tillegg til at det hele bare ser mørkt og trist ut.

Mangler bare en dyster LKE på bildet med selvlysende, hvite tenner.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bildene, som skulle vært av vakker vestlandsnatur, på bloggen i dag er noe med det verste jeg har sett. Han har traspet bildene så mye, så fjellsidene er helt svarte. Det ser ut som om en skogbrann har rasert der. Fy søren, de er stygge.

Og fansen synes bildene er så vakre. Hva er det med folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt rart med turkis rundt omkring i skauen. Ellers var bildene fine, noen var litt dystre riktignok, men de fotograferer jo ellers ikke mye natur. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Max Potente

Selv norsk natur er ikke vakker nok for bloggen! Alt og alle må photoshoppes!

Kanskje det er dét leserne reagerer negativt på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Kollontaj skrev:

Litt rart med turkis rundt omkring i skauen. Ellers var bildene fine, noen var litt dystre riktignok, men de fotograferer jo ellers ikke mye natur. 

Glem nå ikke fjelltur i ny ull, og epletre i hagen. Det går under natur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ad de siste naturbildene;

Av hva jeg kan se er dette et fullstendig redaksjonelt innlegg fra firmaet. Ikke skjult reklame, ikke noe alkohol, ingen mindreårige. 

Uansett hva man synes om bildene, så sier bloggeier at redigeringen er gjort for å få et uttrykk de ønsker. Da lurer jeg på hva man vil med kritikken? Er det noe man ønsker å oppnå eller er det kun å kritisere for å kunne debattere her (som er innafor på et diskusjonsforum)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er litt morsomt at det første bildet vi får se av frua fra høyre side på årevis (noen gang?!), så serveres jammen meg venstre side til kamera! Jeg synes det var godt med litt forandring av bloggens modell, ser de ikke det? Jeg tviler på det er noe galt med bloggeierens venstreside, så det hadde gjort seg med litt variasjon, for å si det mildt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Saul skrev:

Ad de siste naturbildene;

Av hva jeg kan se er dette et fullstendig redaksjonelt innlegg fra firmaet. Ikke skjult reklame, ikke noe alkohol, ingen mindreårige. 

Uansett hva man synes om bildene, så sier bloggeier at redigeringen er gjort for å få et uttrykk de ønsker. Da lurer jeg på hva man vil med kritikken? Er det noe man ønsker å oppnå eller er det kun å kritisere for å kunne debattere her (som er innafor på et diskusjonsforum)?

Dette er jeg enig i. Man trenger ikke kritisere alt man ikke er helt enig i. 

Bildene er ikke særlig bra, men det er hverken reklame eller eksponering av barn. Kan man ikke sette pris på det da? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at alt som publiseres på en blogg det tjenes penger på, må kunne tåle kritikk. Her er det folk som er uenige i redigeringen av bilder. Alle kunstnere må være åpen for at kunsten ikke blir likt av alle. Hvorfor skal man ikke kunne diskutere det? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...