Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Det er vel ingen her som har nekter for at CBE.no er en av de største influencerene Norge har pr dags dato, og har hatt en stund. Problemet er jo at det er en negativ påvirker, som ikke evner å ta til seg noe som har et snev av kritikk i seg, om det så er konstruktivt eller ei. 

Hadde bedriften vært en påvirker for skjerming av barn, miljøbevissthet, DIY, måtehold etc, så skulle jeg stått først i køen for å applaudere bedriften frem og det de står for. Men når serviset ikke matcher huset (!) og fruen varmt anbefaler kusedeo, av sin egen gode vilje, så graver bedriften bare graven sin enda dypere. 

Jeg er i målgruppen hennes, men vi har to svært forskjellige syn på bærekraftig utvikling, produktevalueringer, og sist, men ikke minst, pengebruk. Eller for all del, fruen er sponset i både hode og ræva (evt vagina) så kanskje ikke pengebruken akkurat.

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

44 minutter siden, Sirkustjukk skrev:

Så lenge det gjøres "delikat"?🙄

Min påstand er at en så massiv eksponering av barn som flere bloggere driver med, faller inn under mishandling. Dermed kan det pr definisjon ikke være delikat, slik denne bloggeren har hevdet. 

De nye personvernreglene som kommer i år handler om rettigheten til å få behandlingen av personopplysninger begrenset, retten til dataportabilitet, retten til å motsette seg en behandling, og rettigheter til å motsette deg profilering og automatiserte avgjørelser. Men det gjelder oss som er store nok til å betegnes som forbrukere, og til å protestere. 

Det er en ledig stilling som påvirker for barns rett til privatliv, spørsmålet blir hvem av bloggerne som er smart nok til å sikre seg plassen før det blir noe "alle" gjør. Jeg forstår ikke hvorfor ikke hun CBE vil bruke posisjonen sin i bloggverdenen til noe positivt? Er det fordi hun da vil måtte gjøre intervjuer og argumentere for dette? Det er få av de som eksponerer ungene som har evne til å ordlegge seg saklig, kanskje det er det som hindrer dem? :klo: 

Endret av mikrobe
leif
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at hun nå plutselig innrømmer at hun har stor påvirkningskraft, men det er vel alt ettersom når det taler i hennes «favør». At hun påvirker unge jenter på en negativ måte, er dog ikke hennes ansvar, selv om hun nå innrømmer at hun har en stor påvirkningskraft. 

Merkelig det der. Ansvarsfraskrivelse i ene øyeblikket. I andre øyeblikket ansvarlig når dette går til hennes egen fortjeneste. 

Jaja. Ikke all logikk man skal forstå seg på. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I serien "parodiske innlegg om banale hverdagsbagateller" har vi idag fått et helt innlegg om at Caroline glemte å pakke ekstra sko i går.

Er dette et høyere eller lavere nivå av tomhet sammenlignet med den gangen hun blogget om at hun sølte kaffe på buksa? Diskuter. 

Jeg bare peker på det så vi ikke glemmer at keiseren ikke har klær på seg (oversatt for dem som må ha det med teskjeer: Det er dette annonsebudsjettene rundt om i Norge støtter, istedet for publikasjoner med redaktører og journalister og Vær varsomplakat.)

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har altså møttes til sen lunsj ute med venner i casual klær, så reist hjem til ene venneparet hvor alle har dresset seg opp for kvelden? Tipper de har avtalt på forhånd at alle skal ha joggedress dagen derpå også...

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klo: 

Ble det noe rart her nå? Hva er deg dere bøyer dere i støvet og tar hatten av for? At Caroline sier hei mandag, er ferdig med mølleløpingen, og viser frem pulsklokka på snap? :Gjesp: * tviler*  :ler:  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, loffen skrev:

:klo: 

Ble det noe rart her nå? Hva er deg dere bøyer dere i støvet og tar hatten av for? At Caroline sier hei mandag, er ferdig med mølleløpingen, og viser frem pulsklokka på snap? :Gjesp: * tviler*  :ler:  

åh, la meg gjette - jeg har ikke sniktittet, lover - sier hun at hun elsker rutiner og at mandag er favorittdagen og at det er deilig å være tilbake i hverdagen? :nordvesta:

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdater oss som ikke fikk med oss hva dere bøyer dere i støvet for da! Om mulig i ordlag uten at moderatorene må inn og jobbe igjen her :lillesky2:takk:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CBE argumenterer (les: kverulerer) videre under innlegget om underlivsdeodoranten (tenk at det er noe som heter det🤪) på facebook.

Uff. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kast deoen og trusa, vask med lunkent vann, ta på et skjørt og gå deg en tur med bikkjene i stedet... Billigere og bedre, ikke minst blir voffser og fiffi fornøyde :takke:

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis noen lurer på hva som ble fjernet, var den en video med en komiker som sang om noe som vi har omtalt i denne tråden over de siste sidene.

Endret av pøbelsara
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, spenol skrev:

CBE argumenterer (les: kverulerer) videre under innlegget om underlivsdeodoranten (tenk at det er noe som heter det🤪) på facebook.

Uff. 

Er det mulig!? Hun velger å overse alle argumenter om negativ innflytelse og presset hun legger på jenter, og svarer bare at "du har misforstått produktet, det skal ikke sprayes oppi ratataen, for guds skyld" (side note: jeg trodde ratataen var det andre hullet, jeg?). Blir helt matt.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, pøbelsara skrev:

CBE kommer aldri til å innrømme at hun står for tvilsomme verdier. Hun innrømmer gjerne sin store påvirkningskraft når det er positivt - jft. snap om at nettbutikken til Vita er utsolgt for kokosduft til underlivet. Hun innrømmer aldri noensinne at påvirkiningskraften hennes kan virke negativt på folk.

Hun ELSKER positive tilbakemeldinger i kommentarfeltet sitt og takker pent for kommentarer om at hun er fantastisk, flink, vakker, snill en god mor, mm. - men så fort noen skriver noe negativt, smeller hun til med kommentarer om at folk ikke kjenner henne. Jeg antar at de som skriver hvor vidunderlig hun er, kjenner henne akkurat like lite som de som ikke synes hun er vidunderlig.

:klappe:

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...