MissLucy Skrevet 11. januar 2018 #48221 Del Skrevet 11. januar 2018 39 minutter siden, formula skrev: Finnes det virkelig lesere som finner denne årskavalkaden spennende? Virker mer som om det er lite å skrive om for tiden, og da er det lettvint med et oppgulp av gamle bilder ledsaget av noen ord om hvor fort tiden går. Og attpåtil i tre deler! Blir litt sånn Se&Hør over det: "Kongefamiliens år i tekst og bilder".Kan virkelig ikke tro at dette fenger særlig mange, leserne har jo sett alt dette før. Ikke er det så lenge siden heller. Men sikkert bekvemt å gjøre det sånn, i en hektisk hverdag. den bildeflommen hun sender ut med disse innleggene er narsissime på steroider. Pinlig. 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 11. januar 2018 Forfatter #48222 Del Skrevet 11. januar 2018 (endret) På 11.1.2018 den 14.12, MissLucy skrev: den bildeflommen hun sender ut med disse innleggene er narsissime på steroider. Pinlig. Jepp. F eks bilde av seg selv smilende og hennes tilhørende bildetekst; "så blid en tidlig morgen ". https://imgur.com/YH1JagL Bloggeren er hvert fall ikke redd for å skryte av seg selv. Offentlig selvtilbedelse er nokså unorskt men det er kanskje derfor hun skriver en salig blanding av norsk og engelsk. Endret 13. januar 2018 av Ultiva Imgur hentet fra http://www.carolinebergeriksen.no/2018/01/09/aret-som-gikk-del-1/ 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miagunda Skrevet 11. januar 2018 #48223 Del Skrevet 11. januar 2018 21 minutter siden, Ultiva skrev: Jepp. F eks bilde av seg selv smilende og hennes tilhørende bildetekst; "så blid en tidlig morgen ". https://imgur.com/YH1JagL Bloggeren er hvert fall ikke redd for å skryte av seg selv. Offentlig selvtilbedelse er nokså unorskt men det er kanskje derfor hun skriver så mange ord på engelsk. "Namen så søt og blid jeg var der da", samme man sier når man ser en blid baby. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 11. januar 2018 #48224 Del Skrevet 11. januar 2018 18 minutter siden, Ultiva skrev: Jepp. F eks bilde av seg selv smilende og hennes tilhørende bildetekst; "så blid en tidlig morgen ". https://imgur.com/YH1JagL Bloggeren er hvert fall ikke redd for å skryte av seg selv. Offentlig selvtilbedelse er nokså unorskt men det er kanskje derfor hun skriver en salig blanding av norsk og engelsk. "så blid en tidlig morgen " - veldig spesielt av et voksent menneske å kommentere et bilde av seg selv på denne måten. Heller noe jeg kunne sagt om jeg viste fram et bilde av et smilende barn til noen. Tror også jeg hadde reagert med forbauselse om jeg hadde mottatt en selfie med denne teksten, hvis den var skrevet i fullt alvor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rubella Skrevet 11. januar 2018 #48225 Del Skrevet 11. januar 2018 Bah, nå ble jeg påmint hagearbeid-i-genser-til-4000-kroner-innlegget hennes... 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Benson Skrevet 11. januar 2018 #48226 Del Skrevet 11. januar 2018 5 timer siden, Chloe87 skrev: Jeg lurer så på hva de har tenkt til å gjøre den dagen bloggen ikke får inn penger lenger? Det må jo ta slutt en gang? Eller? Foreløpig lever hun vel godt på å være en av de første. Slik at «alle» vet hvem hun er. Men jeg vil jo tro at hun etter hvert vil få et behov for å fornye seg, eller hvert fall velge en spesiell retning. Nå prøver hun å gape over litt av alt; mammablogger, interiør, trening, mat, velvære... Jeg vil jo tro at hun etter hvert som nye og yngre bloggere kommer til, blir ganske overflødig sånn som bloggen er nå. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 11. januar 2018 #48227 Del Skrevet 11. januar 2018 Når jeg ser det sorte, flislagte badet får jeg fangehullassosiasjoner. Og hvor ble det av deco stua? Har hun fjernet bildene fra bloggen? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 11. januar 2018 Forfatter #48228 Del Skrevet 11. januar 2018 (endret) 2 timer siden, Benson skrev: Foreløpig lever hun vel godt på å være en av de første. Slik at «alle» vet hvem hun er. Men jeg vil jo tro at hun etter hvert vil få et behov for å fornye seg, eller hvert fall velge en spesiell retning. Nå prøver hun å gape over litt av alt; mammablogger, interiør, trening, mat, velvære... Jeg vil jo tro at hun etter hvert som nye og yngre bloggere kommer til, blir ganske overflødig sånn som bloggen er nå. Headerne spriker hvert fall i alle retninger. Kapteinlue og tykk høyhals gav hint om kystliv/båtblogg. Så var det plutselig en muggen wannabe toppmodell som indikerte en moteblogg. Det nyeste er et idyllisk familiebilde med begge avleggere og løkkeskrift, noe som peker i retning av mammablogg. Men sikkert ikke lett å finne seg sjæl når man snur kappa etter sponsen. Endret 11. januar 2018 av Ultiva 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest formula Skrevet 11. januar 2018 #48229 Del Skrevet 11. januar 2018 Urovekkende at hun blant de mange tusen bildene de har å velge, at i årskavalkaden velger å bruke flere bilder av barna, noe de enkelt unne latt være og fått fram "budskapet" like godt. Mener å huske at hun svarte på dette ved en tidligere anledning av gjenbruk, at hun så ikke problemet ettersom bildene allerede ligger på bloggen. Så istedet for å forsøke å begrense tilgang på barnebilder, gjør hun det motsatte. I kommentarfeltet under detox av klesskapet forkynner hun også at hun: ikke har planer om å endre innholdet spesielt mye på bloggen. Ut fra det vi kan se i årskavalkade og header kan det se ut som om det foreløpig vinkles mer i retning av familie, og mindre mot glamour. I såfall frykter jeg mer barneeksponering enn noen gang på bloggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulleplutt Skrevet 11. januar 2018 #48230 Del Skrevet 11. januar 2018 35 minutter siden, formula skrev: Urovekkende at hun blant de mange tusen bildene de har å velge, at i årskavalkaden velger å bruke flere bilder av barna, noe de enkelt unne latt være og fått fram "budskapet" like godt. Mener å huske at hun svarte på dette ved en tidligere anledning av gjenbruk, at hun så ikke problemet ettersom bildene allerede ligger på bloggen. Så istedet for å forsøke å begrense tilgang på barnebilder, gjør hun det motsatte. I kommentarfeltet under detox av klesskapet forkynner hun også at hun: ikke har planer om å endre innholdet spesielt mye på bloggen. Ut fra det vi kan se i årskavalkade og header kan det se ut som om det foreløpig vinkles mer i retning av familie, og mindre mot glamour. I såfall frykter jeg mer barneeksponering enn noen gang på bloggen. Jeg oppfatter det som en barnslig trassreaksjon på flere kritiske, men saklige og konstruktive innlegg her på KG - fra deg og flere andre. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liver Skrevet 11. januar 2018 #48231 Del Skrevet 11. januar 2018 Kjøpefesten fortsetter hos CBE 😭 Hvorfor i alle dager trenger hu løftesko? Ved hennes nivå vil vekter på gulvet eller trening i sokkelesten oppnå det samme! Det blir så lite troverdig at jeg har ikke ord! Kan hun ikkje fronte måtehold og gjenbruk? Skal min datter lide i fremtiden for at CBE skal vasse i cash og klær! Dette ble veldig dramatisk, men blir så frustrert når ingen når frem til den bedriften. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 11. januar 2018 #48232 Del Skrevet 11. januar 2018 (endret) Man skal løfte veldig tungt om løftesko skal ha noe for seg. Man kan likegodt bruke sko som Converse eller trene barfot. Blir bare dumt nå cbe (ut fra dokumentert treningsregime på bloggen) trener for å holde seg tynn, ikke for å bygge muskler og bli sterk. Ser ikke helt at bikini- eller bodyfitness er noe hun har planer om sammen med PT'n heller. I så fall blir jeg veldig overrasket så lenge cbe har uttalt at hun trener med PT pga nakkeproblemer Endret 11. januar 2018 av Cavatina 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 11. januar 2018 #48233 Del Skrevet 11. januar 2018 CBE fronter forbruk, for det er gjennom å vise klær med annonselenker, reklame for klær, vesker, treningsklær, sko osv. hun tjener pengene sine. Klart hun ikke vil forandre på dette:https://imgur.com/a/wVefF Men folk bør stille spørsmål ved bloggens innhold, når det gjelder dette: https://imgur.com/a/inQuH . Fra https://www.fn.no/Om-FN/FNs-baerekraftsmaal/Ansvarlig-forbruk-og-produksjon: "I dag forbruker vi mer enn hva som er miljømessig bærekraftig. For å sikre gode levekår for nåværende og fremtidige generasjoner må også hver enkelt forbruker endre livsstil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xx girl xx Skrevet 11. januar 2018 #48234 Del Skrevet 11. januar 2018 15 minutter siden, Liver skrev: Kjøpefesten fortsetter hos CBE 😭 Hvorfor i alle dager trenger hu løftesko? Ved hennes nivå vil vekter på gulvet eller trening i sokkelesten oppnå det samme! Det blir så lite troverdig at jeg har ikke ord! Kan hun ikkje fronte måtehold og gjenbruk? Skal min datter lide i fremtiden for at CBE skal vasse i cash og klær! Dette ble veldig dramatisk, men blir så frustrert når ingen når frem til den bedriften. Det eneste som hjelper er å vise vårt standpunkt, gjennom kollektiv boikott av bloggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 11. januar 2018 #48235 Del Skrevet 11. januar 2018 2 minutter siden, xx girl xx skrev: Det eneste som hjelper er å vise vårt standpunkt, gjennom kollektiv boikott av bloggen. Slik at CBE får fortsette i fred og ro uten at noen er kritiske? Nei, takk. Jeg kommer til å følge med, for å dokumentere slik at de som vil kan tipse/melde fra til rette instanser.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liver Skrevet 11. januar 2018 #48236 Del Skrevet 11. januar 2018 2 minutter siden, xx girl xx skrev: Det eneste som hjelper er å vise vårt standpunkt, gjennom kollektiv boikott av bloggen. Føler det ikke kommer til å nå frem, da hun har side trofast følgere. De ser ikke problemet med livsstilen bedriften fronter, og roser "venninnen" sin som aldri før. Alle andre er sure, bitre, overvektig kvinner som er sjalu med dårlig råd! Dette må opp og frem i lyset på en annen måte. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chloe87 Skrevet 11. januar 2018 #48237 Del Skrevet 11. januar 2018 På 10.1.2018 den 10.36, Snøsøta skrev: Den pågående NHO-konferansen setter søkelyset på kvinners deltakelse i yrkeslivet. Det har vært en kontinuerlig debatt om hvilken påvirkning bloggen har på kropp og helse, men i langt mindre grad (selv om det også har hendt) i hvilken grad den påvirker kvinnens rolle i samfunnet. Se for eksempel Spekterleder Anne Karin Brattens uttalelser i dagens Dagens Næringsliv: https://www.dn.no/nyheter/2018/01/09/1456/Arbeidsliv/-de-vil-heller-ga-og-shoppe-pa-cc-vest-enn-a-jobbe (betalingsvegg) "– Det er mange kvinner der ute som vil ha tid for seg selv. De vil heller gå og shoppe på CC Vest enn å jobbe. Det er ikke bærekraftig. Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor de vil gjøre det. De taper pensjonspoeng og sitter igjen alene den dagen mannen stikker fra dem, sier Bratten til DN i forbindelse med NHOs årskonferanse" og "– Jeg har aldri hatt au pair eller vaskehjelp. Jeg har fått en toppstilling i samfunnet, og mine barn sier at jeg er verdens beste mamma. Dette har jeg klart fordi jeg har prioritert beinhardt, sier Bratten til Dagens Næringsliv.– For min egen del har jeg heller ikke trent eller vært på jenteturer i europeiske storbyer. Spa har jeg ikke vært på i hele mitt liv." (Bratten i DN) CBE forsøker å skape et inntrykk av at hun jobber beinhardt men hevder samtidig at bloggen er nærmest en hobby og at hun blogger fra det livet hun faktisk har. Men det bildet hun formidler på bloggen er av en hjemmeværende husmor med vaskehjelp som IKKE jobber, men som bruker tiden sin på oppussing, festplanlegging, shopping, spa, matlaging, trening og å holde seg "perfekt". Hun signaliserer samtidig at man kan gjøre dette ved siden av en jobb, det er bare å ta seg sammen. Hun er jo hardt arbeidende i følge seg selv, men i en diffus jobb hun ikke vil gå nærmere inn i hva innebærer. Like fremt er det livsstilen hun selger, det å være kvinne er å bli det beste man kan bli innen utseende, trening, ulike dietter, antrekk, fest og interiør, ikke karriere, jobb og generell samfunnsdeltagelse. Hvis man skal avfeie kritikk mot bloggen med argumentet at den først og fremst er ment som inspirasjon så må man også spørre seg hva den egentlig inspirerer til. Jeg mener den inspirerer til å shoppe, gå på spa og pusse opp istedet for å jobbe, engasjere seg og skape seg sitt eget liv. Hun kan kalle seg gründer så mye hun vil, men hvis jeg skulle hatt et slikt liv som hun viser fram så måtte jeg ha levd på mannen min. Jeg tenker at Caroline kommer til å møte seg selv i døra den dagen hun må være i en «vanlig» jobb! Da skal hun se hva hektisk og sliten betyr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monky Skrevet 11. januar 2018 #48238 Del Skrevet 11. januar 2018 Var det denne cbe reklamerte for tidligere? https://www.dagbladet.no/nyheter/37-kvinner-ble-gravide-etter-at-de-hadde-brukt-prevensjonsapp-na-meldes-den-til-legemiddelverket/69333563 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 11. januar 2018 #48239 Del Skrevet 11. januar 2018 2 minutter siden, Monky skrev: Var det denne cbe reklamerte for tidligere? https://www.dagbladet.no/nyheter/37-kvinner-ble-gravide-etter-at-de-hadde-brukt-prevensjonsapp-na-meldes-den-til-legemiddelverket/69333563 jepp 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amadine Skrevet 11. januar 2018 #48240 Del Skrevet 11. januar 2018 3 minutter siden, Monky skrev: Var det denne cbe reklamerte for tidligere? https://www.dagbladet.no/nyheter/37-kvinner-ble-gravide-etter-at-de-hadde-brukt-prevensjonsapp-na-meldes-den-til-legemiddelverket/69333563 Ja. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg