Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest morhjertegod

Til de som mente hun aldri kom til å gjennomføre. Hun gjennomførte, dere tok feil. Men det innrømmer man jo ikke, så da kritiserer man eller tiden, for noe negativt må man jo finne.  Gi henne litt cred for at hun faktisk overrasket dere med å gjennomføre ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Kollontaj skrev:

Joa. Har bekjente som jobber fulle stillinger og vel så det og er godt over 10 år eldre enn CBE, ser at de løp godt under 2 t og i mitt hode (der kommer narrativet til CBE inn) trodde jeg oppriktig at hun var langt bedre trent enn dem. 

Det fins alltid noen som er bedre, med mindre man er verdensmester.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, swiftyness skrev:

Bør vel nevnes at genetikk faktisk spiller en rolle her? Noen er bedre anlagt til å løpe enn andre rett og slett. 

CBE har rett og slett helt perfekt løpekropp. Hun er lett, muskuløs (i beina) og har gode proporsjoner. 

Hun kan trene seg ned til 1:30 på halvmaraton med riktig trening og fokus. 

Ja, jeg har selvfølgelig sittet og fulgt med på Oslo maraton i dag, innimellom alt annet. Er man interessert i løping og har løpt hvert år selv både halv og hel, har man ganske stor omgangskrets som til enhver tid deltar i en eller annen konkurranse. Det er gøy å følge med på. Det er ekstra gøy i dag, siden cbe har debutert. 

Jeg tror hun har safet kraftig for å klare å jogge hele veien, og det er litt sånn jeg kjenner henne gjennom bloggen. Alltid en buffer. Ikke så veldig tøff. Greit nok på halvmaratondebut. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tørst skrev:

CBE har rett og slett helt perfekt løpekropp. Hun er lett, muskuløs (i beina) og har gode proporsjoner. 

Hun kan trene seg ned til 1:30 på halvmaraton med riktig trening og fokus. 

Ja, jeg har selvfølgelig sittet og fulgt med på Oslo maraton i dag, innimellom alt annet. Er man interessert i løping og har løpt hvert år selv både halv og hel, har man ganske stor omgangskrets som til enhver tid deltar i en eller annen konkurranse. Det er gøy å følge med på. Det er ekstra gøy i dag, siden cbe har debutert. 

Jeg tror hun har safet kraftig for å klare å jogge hele veien, og det er litt sånn jeg kjenner henne gjennom bloggen. Alltid en buffer. Ikke så veldig tøff. Greit nok på halvmaratondebut. 

Det er godt mulig hun har et større potensiale.

Jeg syns allikevel det blir for dumt å sitte og diskutere at tiden hennes ikke var bra nok osv. Men her inne på KG finner man dessverre alltid noe negativt å peke på. Man kan da ha løpeglede selv om man ikke er verdensmester eller nødvendigvis presterer til sitt absolutt fulle potensiale? Selv om man ikke kanskje har mange venner som løper maraton? Selv om man ikke gjør som deg og sitter og følger med når folk løper? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, swiftyness skrev:

Jeg syns allikevel det blir for dumt å sitte og diskutere at tiden hennes ikke var bra nok osv. Men her inne på KG finner man dessverre alltid noe negativt å peke på. Man kan da ha løpeglede selv om man ikke er verdensmester eller nødvendigvis presterer til sitt absolutt fulle potensiale? Selv om man ikke kanskje har mange venner som løper maraton? Selv om man ikke gjør som deg og sitter og følger med når folk løper? 

Slutt med brukerdebatt. Vi som løper forventet mer av en som eeeelsker å løpe og har løpt i 14, fjorten!! år. Hun begynte å løpe på mølle da hun var 16 og er nå 30. Det må være lov å kommentere en aldeles dårlig tid, selv om man syns det var flott at hun gjennomførte. Jeg syns det var tøft å gjennomføre, men er enig med de andre at hvis det skulle hjelpe på resultatene å drikke Imsdal så har iallfall jeg kommet fortere i mål med springvann og karbohydrater.

Endret av Tørst
Skrev flaskevann, mente springvann
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, morhjertegod skrev:

Til de som mente hun aldri kom til å gjennomføre. Hun gjennomførte, dere tok feil. Men det innrømmer man jo ikke, så da kritiserer man eller tiden, for noe negativt må man jo finne.  Gi henne litt cred for at hun faktisk overrasket dere med å gjennomføre ;o)

Grunnen til at flere her var usikre på om hun kom til å stille var vel alle unnskyldningene hun presenterte den siste måneden. Altfor mye å gjøre, forpliktelser i fht barna, ikke fått trent som hun har ønsket osv. Slik har hun jo safet seg rimelig godt uansett resultat. I og med at løpet hennes er sponset av Imsdal så hadde hun vel imidlertid ikke noe valg. Hun har som sagt fått svært godt betalt for å stille. 

11 minutter siden, swiftyness skrev:

Jeg skal innrømme at jeg ble tatt på senga når CBE løp inn til 576. plass i sin klasse. Som @CecilieX skrev så glimrende her på forrige side; når CBE tas ut av sin velregisserte drømmeverden og plasseres med resten av oss dødelige så er hun jo faktisk like vanlig som oss alle. På tross av sponset halvmaraton, sponset treningstøy, sponset treningsrom i kjelleren, 5 treningsøkter per uke i ti år osv. Kudos til henne for å tørre å tre ut av den velregisserte drømmeverdenen og å vise oss den nakne sannheten👍

Endret av Ultiva
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tørst skrev:

Slutt med brukerdebatt. Vi som løper forventet mer av en som eeeelsker å løpe og har løpt i 14, fjorten!! år. Hun begynte å løpe på mølle da hun var 16 og er nå 30. Det må være lov å kommentere en aldeles dårlig tid, selv om man syns det var flott at hun gjennomførte. Jeg syns det var tøft å gjennomføre, men er enig med de andre at hvis det skulle hjelpe på resultatene å drikke Imsdal så har iallfall jeg kommet fortere i mål med flaskevann og karbohydrater.

Skjønner ikke helt hva du mener med brukerdebatt dessverre. Der var jo du selv som brukte deg selv som eksempel? Da må det være innafor å kommentere det. 

Kan man ikke ha løpeglede selv om man eventuelt ikke presterer til sitt fulle potensiale? 

Hvem har påstått at det å drikke Imsdal hjelper på resultatene?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ultiva skrev:

Grunnen til at flere her var usikre på om hun kom til å stille var vel alle unnskyldningene hun presenterte den siste måneden. Altfor mye å gjøre, forpliktelser i fht barna, ikke fått trent som hun har ønsket osv. Slik har hun jo safet seg rimelig godt uansett resultat.

Jeg skal innrømme at jeg ble tatt på senga når CBE løp inn til 576. plass i sin klasse. Som @CecilieX skrev så glimrende her på forrige side; når CBE tas ut av sin velregisserte drømmeverden og plasseres med resten av oss dødelige så er hun jo faktisk like vanlig som oss alle. På tross av sponset halvmaraton, sponset treningstøy, sponset treningsrom i kjelleren, 5 treningsøkter per uke i ti år osv. Kudos til henne for å tørre å tre ut av den velregisserte drømmeverdenen og å vise oss den nakne sannheten👍

Men selv om hun er sponset, betyr det automatisk at hun må/bør prestere til sitt evt. fulle potensiale? Handler det ikke om å faktisk delta? Hva om hun gjorde så godt hun kunne, hvorfor er ikke det bra nok? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg @Tørst.

Først vil jeg si at det var kjempebra at hun gjennomførte, tror hun utfordret seg selv skikkelig i dag og det skal absolutt applauderes og gratuleres👍

Men som flere andre her sier kom jeg også borti bloggen da jeg kom i løpemodus langt oppi førtiåra😉😊 Derfor ble jeg overrasket over at tida på mila lå omtrent som min, hun løper mye mer enn meg! Det må vel være lov til å si det! Har ingen ønske om å diskreditere det hun gjorde i dag overhodet, men overrasket ble jeg! 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, swiftyness skrev:

Men selv om hun er sponset, betyr det automatisk at hun må/bør prestere til sitt evt. fulle potensiale? Handler det ikke om å faktisk delta? Hva om hun gjorde så godt hun kunne, hvorfor er ikke det bra nok? 

CBE gjorde helt sikkert så godt hun kunne, og kudos til henne for å fullføre løpet 👍

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, swiftyness skrev:

Skjønner ikke helt hva du mener med brukerdebatt dessverre. Der var jo du selv som brukte deg selv som eksempel? Da må det være innafor å kommentere det. 

Kan man ikke ha løpeglede selv om man eventuelt ikke presterer til sitt fulle potensiale? 

Hvem har påstått at det å drikke Imsdal hjelper på resultatene?

Det var liksom det hun reklamerte for da, med dette løpet. 

Hva mener du med presterer til fulle potensial? Hun er meget langt unna sitt fulle potensial, og det er jo akkurat det vi snakker om. Hun trenger selvsagt ikke få ut sitt fulle potensial hver eneste gang hun gjør noe, men her er det den nakne sannheten kommer frem fra en som erklærer seg treningsnarkoman og påberoper seg mye mer og bedre trening enn det resultatet i dag tilsier. Det er hva hun har lagt opp til selv. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaktuspotte
7 timer siden, Kollontaj skrev:

Nr 576 i sin klasse, men med tanke på Imsdal og hvor lite motivert hun har vært for dette løpet, så må jo de føle seg litt lurt. 

Jeg hadde dødd etter to km, så jeg synes det var knallbra å løpe.. All ros til henne. 

Endret av Kaktuspotte
Rettet feilskrevet ord
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cbe.no svarer ei som spør om hun får betalt for å løpe, og svarer at hun er med i team Imsdal og får betalt for det. 

Er det da cbe eller cbe.no som løper?

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Ultiva skrev:

Grunnen til at flere her var usikre på om hun kom til å stille var vel alle unnskyldningene hun presenterte den siste måneden. Altfor mye å gjøre, forpliktelser i fht barna, ikke fått trent som hun har ønsket osv. Slik har hun jo safet seg rimelig godt uansett resultat. I og med at løpet hennes er sponset av Imsdal så hadde hun vel imidlertid ikke noe valg. Hun har som sagt fått svært godt betalt for å stille. 

Enig! Se på  innsatsen "Skal vi danse"..., 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Tørst skrev:

Det var liksom det hun reklamerte for da, med dette løpet. 

Hva mener du med presterer til fulle potensial? Hun er meget langt unna sitt fulle potensial, og det er jo akkurat det vi snakker om. Hun trenger selvsagt ikke få ut sitt fulle potensial hver eneste gang hun gjør noe, men her er det den nakne sannheten kommer frem fra en som erklærer seg treningsnarkoman og påberoper seg mye mer og bedre trening enn det resultatet i dag tilsier. Det er hva hun har lagt opp til selv. 

Hun reklamerte for at det å drikke Imsdal gjør at man løper bedre? Det har gått meg hus forbi. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 hours ago, Tørst said:

Nei, det er man ikke. Hun er flink som fullfører noe hun ikke ante noe særlig om, og burde være stolt. Iallfall av gjennomføringa. Det er hun sikkert også. Så kan hun kose seg med yoghurtnøtter og sjokolademelk og høste applaus på sosiale medier - velfortjent. 

Neste gang bør hun kanskje øve mer på farta hun vil holde, lese litt om verdien av negativ splitt for løpsopplevelsen, og løpe en langtur i uka. En skikkelig langtur. 16-25 km. Droppe maniske kortintervaller, løpe mer på terskel, ikke minst finne ut hva terskelfarta si til enhver tid er. Og droppe crossfit. 

Å løpe konkurranser er å prioritere hardt. Skal man løpe løp på høsten, bør hele sommeren gå med til å prioritere dette. Det nytter ikke å komme i ettertid å forklare at man prioriterte annerledes. 

Altså, det er da mange som deltar i mosjonsløp, skirenn o.l. som ikke først pg fremst ser på det som en konkurranse, mem deltar for oppøevelsens skyld. Uansett treningsgrunnlag og utgangspunkt.

Syns ikke man må føle seg forpliktet til å ha optimale forberedelse for å få lov til å delta. Syns det er flott at hun deltar, selv om hun har trent som hun har hatt lyst til og ikke spesielt for halvmaraton.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, morhjertegod skrev:

Mange her har rost henne for å fullføre. Har du virkelig gått tilbake i tråden og sjekket at de som sa hun aldri kom til å gjennomføre er de samme som kritiserer tiden? Hadde vært artig med en liten oppsummering av disse innleggene.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, gjest:) skrev:

Altså, det er da mange som deltar i mosjonsløp, skirenn o.l. som ikke først pg fremst ser på det som en konkurranse, mem deltar for oppøevelsens skyld. Uansett treningsgrunnlag og utgangspunkt.

Syns ikke man må føle seg forpliktet til å ha optimale forberedelse for å få lov til å delta. Syns det er flott at hun deltar, selv om hun har trent som hun har hatt lyst til og ikke spesielt for halvmaraton.

Helt enig!

Vil også legge til at hun er småbarnsforelder oppi det hele, så hun får all min respekt iallfall. Skjønner godt at løping ikke har stått som nr 1 på prioriteringslista. Allikevel deltar hun, og gjør det - etter min mening - veldig bra. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, swiftyness skrev:

Hun reklamerte for at det å drikke Imsdal gjør at man løper bedre? Det har gått meg hus forbi. 

Kverulerer du bare nå, eller?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...