Lin10 Skrevet 31. august 2017 #38681 Del Skrevet 31. august 2017 24 minutter siden, Amafalathiel skrev: det er jo ikke lovverket som henger etter. Det er etterlevelsen til Eriksens som henger etter. Ikke skyld på loven. Hva slags folk er det som kun følger loven som blir håndhevet med tvang og bøter? Det er ikke sånn det funker her i landet. Det er ikke først og fremst trusselen om tvang som får oss til å følge lovene. For det fleste av oss er det ikke trusselen om straff som gjør at vi ikke går rundt og slår folk - det er den indre moralen som gjør det. Nå kan du da ikke sammenligne vold mot andre menneskers med å utføre riktig merking av reklame på en blogg. Jeg lurer noen ganger på om man leser samme blogg, får jeg ser da vitterlig både merking av sponset og reklame inne på bloggen, når det har vært der. Så sist noe på snap. Da stod det sponset, mens hun viste frem noe barneklær. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skribent Skrevet 31. august 2017 #38682 Del Skrevet 31. august 2017 14 minutter siden, Lin10 skrev: Nå kan du da ikke sammenligne vold mot andre menneskers med å utføre riktig merking av reklame på en blogg. Jeg lurer noen ganger på om man leser samme blogg, får jeg ser da vitterlig både merking av sponset og reklame inne på bloggen, når det har vært der. Så sist noe på snap. Da stod det sponset, mens hun viste frem noe barneklær. Den aller siste var faktisk merket på første bilde, ikke resten, men det var tydelig nok. Denne ene. Resten av snap'ene denne uken har ikke vært det 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emilie112 Skrevet 1. september 2017 #38683 Del Skrevet 1. september 2017 6 timer siden, Lin10 skrev: Ja, det er det. Jeg har aldri sagt at det er OK med redigering og kommenterjuks, heller tvertimot. Men, når det skjedde og de ble tatt, så har det tydligvis gitt de en lærepenge. Det har de selv uttalt, at de vil aldri gjøre noe slikt igjen. Da velger jeg å tro på det til det motsatte er bevisst. Når det gjelder en annen ting som ofte går igjen her inne, er merking av reklame. Der synes jeg hun gjør en god jobb inne på bloggen. Ser at hun har brukt ad, istedenfor reklame på Instagram, noe som trolig ikke er godt nok etter nye regler. Men jeg tror F0 ser på helheten når de skal vurderer om en bloggen viser god nok skjønn i forhold til merking av reklame. Er det dårlig merking over lengre tid, så kan det får konsekvenser. Det kommer advarsler før økonomiske sanksjoner. Når det gjelder å vise sine barn på bloggen, så er det tydligvis CBE har tenkt på, da hun i mindre grad viser de på bloggen. Bloggen hadde nok hatt like mange Så får hun kritikk for et usunt kroppsfokus/ utseende fokus. Det at hun trener og er opptatt av å ha en slank kropp, kan da ikke være noe negativt. Det at hun er jålete, må da være greit nok. Klarer ikke å bli provosert av det. Der er vel ingen som har kritisert CBE for at hun trener? ?kan du vise til dokumentasjon ? det hun får kritikk for er kroppsfokuset. Hun tar gjerne bilder av seg selv lett kledd når hun trener, det er fokus på str på klærne hun bruker, str på marposjoner, hvor mange gram karbohydrater hun spiser i døgnet, mannen har i bloggen uttalt seg om overvektige personer som er ganske normalvektige, det var også en kan diskusjon fra LKE om hvor lavt BMi man kunne ha og fortsatt kunne på kalle seg normalvektig (tydeligvis kjempe viktig for ridderen) du har uttalelsen om at graviditet kan ødlegge kroppen også dette undertøysbilde etter på.... jeg kan nevne i fleng. Og ingenting har dirkrte med hennes trening å gjøre. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 1. september 2017 #38684 Del Skrevet 1. september 2017 (endret) 7 timer siden, Lin10 skrev: Nå kan du da ikke sammenligne vold mot andre menneskers med å utføre riktig merking av reklame på en blogg. Jeg lurer noen ganger på om man leser samme blogg, får jeg ser da vitterlig både merking av sponset og reklame inne på bloggen, når det har vært der. Så sist noe på snap. Da stod det sponset, mens hun viste frem noe barneklær. å påstå at jeg sammenligner de to er et billig debattriks som strengt tatt ikke fortjener kommentar. Men her er kommentaren likevel: Jeg sammenligner ikke. Jeg bruker et eksempel fra et et annet område. For å illustrere et poeng. Endret 1. september 2017 av Amafalathiel 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lin10 Skrevet 1. september 2017 #38685 Del Skrevet 1. september 2017 (endret) 1 time siden, Emilie112 skrev: Der er vel ingen som har kritisert CBE for at hun trener? ?kan du vise til dokumentasjon ? det hun får kritikk for er kroppsfokuset. Hun tar gjerne bilder av seg selv lett kledd når hun trener, det er fokus på str på klærne hun bruker, str på marposjoner, hvor mange gram karbohydrater hun spiser i døgnet, mannen har i bloggen uttalt seg om overvektige personer som er ganske normalvektige, det var også en kan diskusjon fra LKE om hvor lavt BMi man kunne ha og fortsatt kunne på kalle seg normalvektig (tydeligvis kjempe viktig for ridderen) du har uttalelsen om at graviditet kan ødlegge kroppen også dette undertøysbilde etter på.... jeg kan nevne i fleng. Og ingenting har dirkrte med hennes trening å gjøre. Jeg har lest flere ganger her inne at flere mener hun nærmest har et manisk forhold til trening. Det er ikke ment som noe positivt. Det er helt sikkert moderert bort nå siden det går på utseende. Lett kledd når hun trener? Hun har da på seg vanlig treningstøy. Fordi hun er slank og fit så skal hun helst ha på seg klær som ikke viser hud? Hun svarer i kommenterfeltet hvis noen spør, at hun bruker XS. Hun må da få lov til det. Hun er jo slank og nett og det er hennes størrelse. Hvis det er noen som ikke tåler å høre det, som må faktisk jobbe med seg selv. Det er da grenser for hva denne bloggeren skal ta hensyn til. Nå er det ikke LKE som har bestemt kravene for hva som regnes som normalvektig i BMI, de tallene er der. Det som jeg synes ikke er så gode forbilder er bloggere som pumper opp brystene så det ser helt unaturlig i forhold til kroppen, som bruker botox når de er i 20 årene og som putter fett i baken for å få større romper. Jeg hadde blitt mer bekymret hvis mine døtre hadde dette som forbilder. Da synes jeg CBE er et bedre forbilde, ved at hun ta vare på seg selv både kostholdsmessig og treningsmessig. Endret 1. september 2017 av Lin10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klaraku78 Skrevet 1. september 2017 #38686 Del Skrevet 1. september 2017 33 minutter siden, Lin10 skrev: Det som jeg synes ikke er så gode forbilder er bloggere som pumper opp brystene så det ser helt unaturlig i forhold til kroppen, som bruker botox når de er i 20 årene og som putter fett i baken for å få større romper. Jeg hadde blitt mer bekymret hvis mine døtre hadde dette som forbilder. Da synes jeg CBE er et bedre forbilde, ved at hun ta vare på seg selv både kostholdsmessig og treningsmessig. Men å sprøyte leppene fulle av restylane omtrent samme dag som hun slutter å amme. Selv om hun sa etter første gangen hun tok restylane, at det skulle hun aldri gjøre igjen fordi hun så ut som en and. Det er liksom bra forbilde?? https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/livet/2011/11/25/141581/jeg-sa-ut-som-en-and 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 1. september 2017 #38687 Del Skrevet 1. september 2017 7 timer siden, Skribent skrev: 1. Du sier de har uttalt at de aldri vil gjøre det igjen, men det er bevist og dokumentert mange ganger i denne tråden at det ikke stemmer. Hvorfor tviholder du på det du sier da? 2. Merking av reklame. Hun merker, beviselig, fortsatt ikke korrekt. På bloggen opererer de konsekvent i en "gråsone" og dette er selvsagt bevisst. Sju års erfaring med blogging burde gitt to voksne mennesker nok kunnskap til å vite hvordan de skal gjøre det feilfritt. Hvor lang tid synes du er greit å bruke på å lære yrket sitt? 3. På Instagram er det ikke bare feil hashtag, det skal merkes i starten av et innlegg. Det skal ikke være tvil hos leseren hva som er reklame. Hvilken unnskyldning mener du er god nok for det? 4. Det er NOE mindre eksponering av barna på bloggen sånn i perioder. Til sammen over tid er det fortsatt såpass mye eksponering at det er høyst problematisk. Anbefaler deg å lese deg opp på relevant litteratur om dette, fra blant annet Willy-Tore Mørch. 5. Kritikk for utseende og kropp. Dette vil sikkert til en viss grad variere ut fra øyet som ser, her spiller vel både alder, erfaring og masse annet inn på hva man oppfatter som "normalt" i dagens medier. Det som ikke er subjektivt, men et faktum, er at de menneskene i "bransjen" som er over snittet forfengelige og opptatte av utseende og tynn kropp, er påvirkere. Jo større nedslagsfelt, desto større påvirkning (les Finn Skårderuds betraktninger rundt dette). Bloggerne er blitt store påvirkere, spesielt på yngre lesere. De bør være seg sitt ansvar bevisst, slik en ansatt på f.eks. Vinmonopolet ikke kan selge alkohol til mindreårige eller til synlig berusete osv. Jobber du i P4 kan du ikke delta i kanalens konkurranser etc. Vi har alle varierende grad av ansvar, og vi kan velge å være det bevisst - eller gi blaffen. Denne bloggeren gir blaffen, og det er problematisk. Når dette er sagt er jeg klar over at det innimellom dukker opp innlegg i denne tråden som blir litt på siden av temaet. Enkelte ganger er det smålige kommentarer som ikke tjener noen hensikt. Andre ganger sporer det helt av med synsing om alt fra barneoppdragelse til hvor ofte de ser familien sin på Vestlandet eller hva de velger å gjøre i ferien. Jeg skjønner godt at en fan som kommer innom denne tråden kan synes det blir for dumt. Som relativt fersk i denne debatten (denne tråden er vel den tredje eller fjerde?) tror jeg det kommer av at de som har fulgt bloggen lenge, har sett seg så lei på alt det som er tvilsomt at det bare blir for mye. Nye sjanser er blitt gitt i hopetall, tro det eller ei Og de som kan faget sitt, synes ikke noe om denne typen forretningsdrift. Det handler om mer enn å synes hun er søt og grei. 1. Hvis du mener og det er bevist at de fortsatt driver med kommentarjuks og bilde-manipulering ved at de gjør kroppen til Caroline tynnere, så må jo dette være en sak for media. Regner med at du har kontaktet VG?... 2-3. Her er vi ikke enige. Jeg synes hun merker reklame på en veldig god måte. Jeg har sett at hun bruker add på noen instagram innlegg, hvor det burde stå reklame. Det skal være tydlig merket. Nå vet ikke jeg hvor strenge FO er på slikt, men de tar nok affære hvis de har noe å utsette. Jeg har ennå ikke fått svar på om det er noen her inne som har kontaktet FO og redegjort for det massive avviket i merking av reklame, som mange mener forekommer her inne. Hadde vært interessant å hørt svaret fra FO. Kan det tenktes at de ser på den totale helheten? 4. Per i dag så vet man ikke hvordan det er å vokse opp som barn av bloggere, siden dette er et relativt "nytt" yrke. Man vet at i England så har ungdom gått til sivilt søksmål mot sine foreldre, basert på eksponering av barna på Internett. Så ja, jeg er ikke for ukritisk utlevering av barn. Mitt inntrykk av Caroline er at hun er omtenksom og kjærlig mamma som setter barna i høysete. Jeg vil tro at dette med publisering av barna på bloggen har blitt diskutert. Hun har tydligvis tatt et valg om å eksponere barna mindre på bloggen den siste tiden. Den yngste har vi kun sett et fåtall bilder av. Enn så lenge så er det hennes valg om hva hun ønsker å publisere, det er ikke ulovlig, så lenge det ikke er krenkende bilder. 5. Jeg er full klar over at både bloggere og såkalte kjendiser er personer mange ser opp til, og har som forbilde. Jeg ser bare ikke at CBE er et usunt forbilde, heller tvertimot. Det å trene, det å spise sunt er jo bare positivt. Kan heller ikke se at hun røyker. Hun må jo få lov til å være den hun er. Det er klart hun både er og blir ekstra forfengelig når man viser frem sitt utseende på uttallige bilder over flere år, men at hun skal stå til ansvar for at mennesker skal føle dette som et skjønnhets press, er urimelig. Det som selvfølgelig ikke var bra, var å redigere seg noe tynnere på enkelte bilder. Når jeg ser hva som ble redigert, så ser man nesten ikke forskjell, så det undrer meg også hvorfor hun gjorde dét. Men her jo kommer med en forklaring. Noe som jeg synes er positiv med bloggen og bilder av henne den siste tiden, er at LK ikke lenger redigere bort rynker og ujevnheter. Man ser rynker og hun har ikke dette porselen ansiktet som man tidligere kunne se på bloggen, spesielt på antrekksbilder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emilie112 Skrevet 1. september 2017 #38688 Del Skrevet 1. september 2017 57 minutter siden, Lin10 skrev: Jeg har lest flere ganger her inne at flere mener hun nærmest har et manisk forhold til trening. Det er ikke ment som noe positivt. Det er helt sikkert moderert bort nå siden det går på utseende. Lett kledd når hun trener? Hun har da på seg vanlig treningstøy. Fordi hun er slank og fit så skal hun helst ha på seg klær som ikke viser hud? Hun svarer i kommenterfeltet hvis noen spør, at hun bruker XS. Hun må da få lov til det. Hun er jo slank og nett og det er hennes størrelse. Hvis det er noen som ikke tåler å høre det, som må faktisk jobbe med seg selv. Det er da grenser for hva denne bloggeren skal ta hensyn til. Nå er det ikke LKE som har bestemt kravene for hva som regnes som normalvektig i BMI, de tallene er der. Det som jeg synes ikke er så gode forbilder er bloggere som pumper opp brystene så det ser helt unaturlig i forhold til kroppen, som bruker botox når de er i 20 årene og som putter fett i baken for å få større romper. Jeg hadde blitt mer bekymret hvis mine døtre hadde dette som forbilder. Da synes jeg CBE er et bedre forbilde, ved at hun ta vare på seg selv både kostholdsmessig og treningsmessig. Det er særdeles sjelden man ser folk trene i trenings BH og enda sjeldnere folk har et behov for å legge dette ut på sosiale media,bortsett fra CBE ,da. Det er helt sant at det ikke er LKE som bestemmer hva som er normal BMI (noe jeg tror er veldig bra..) men at han har et stor behov for å understreke at normal BMI gikk fra 18,5 og ikke 19. Ja, akkurat det er fakta,men han hevdet også at så lenge man var akkurat over 18,5 var man normalvektig og kan hadde ikke evner til å se at beinbygning ol har noe å si. Når man redigerer kroppen tynnere når man fra før er særdeles slank, mener du man da er et sunt forbildet? Når man redigerer gravidmagen sin mindre,er man da et sunt forbildet? Når man uttaler at hun skal vise at graviditet ille ødelegger kroppen (!!) er man da et sunt forbildet? Om CBE bruker XS eller XL er irrelevant, om str er normale eller stor er relevant. Og jeg tror også CBE har samme holdning som deg: om noen ikke tåler det er det de selv som må jobbe med seg selv. Andre vil mene det er ansvarsfraskrivelse og egoisme. Om andre legger inn silikon og fett i rumpa har ingen ting i denne tråden å gjøre. Hva andre gjør mener jeg ikke CBE skal ta ansvar for, denne bloggen skal ta ansvar for seg selv og ikke tenke at andre gjør noe verre så da kan jeg gjøre dette. Pytt,pytt. Jeg må si at som mor synes jeg CBE er aller værst i klassen med sitt gansbilde liv og kan ikke sammenlignes med andre. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 1. september 2017 #38689 Del Skrevet 1. september 2017 23 timer siden, Asti skrev: @Levina vedr din tolkning av at høye lesertall betyr at avsløringene rundt løgner og juks ikke gikk utover tilliten: Hvordan forklarer du at bloggen hadde ca. dobbelt så mange lesere før folk fikk vite om den uetiske driften? Og ingen vet om CBE mistet avtaler som følge av det som skjedde. Eller vet du noe vi ikke vet? @Levina kanskje du kan svare meg på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernekikkeren Skrevet 1. september 2017 #38690 Del Skrevet 1. september 2017 1 time siden, Lin10 skrev: Jeg har lest flere ganger her inne at flere mener hun nærmest har et manisk forhold til trening. Det er ikke ment som noe positivt. Det er helt sikkert moderert bort nå siden det går på utseende. Lett kledd når hun trener? Hun har da på seg vanlig treningstøy. Fordi hun er slank og fit så skal hun helst ha på seg klær som ikke viser hud? Hun svarer i kommenterfeltet hvis noen spør, at hun bruker XS. Hun må da få lov til det. Hun er jo slank og nett og det er hennes størrelse. Hvis det er noen som ikke tåler å høre det, som må faktisk jobbe med seg selv. Det er da grenser for hva denne bloggeren skal ta hensyn til. Nå er det ikke LKE som har bestemt kravene for hva som regnes som normalvektig i BMI, de tallene er der. Det som jeg synes ikke er så gode forbilder er bloggere som pumper opp brystene så det ser helt unaturlig i forhold til kroppen, som bruker botox når de er i 20 årene og som putter fett i baken for å få større romper. Jeg hadde blitt mer bekymret hvis mine døtre hadde dette som forbilder. Da synes jeg CBE er et bedre forbilde, ved at hun ta vare på seg selv både kostholdsmessig og treningsmessig. Morsomt at du drar det argumentet, hva er forskjellen på folk som forandrer på kroppen og de som later som de har gjort det? Det har blitt postet imgur bilder her av Caroline hvor midjen hennes er redigert smalere og puppene en del mer oppblåst, pluss at hun faktisk har sprøyta leppa full. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 1. september 2017 Forfatter #38691 Del Skrevet 1. september 2017 38 minutter siden, Levina skrev: 1. Hvis du mener og det er bevist at de fortsatt driver med kommentarjuks og bilde-manipulering ved at de gjør kroppen til Caroline tynnere, så må jo dette være en sak for media. Regner med at du har kontaktet VG?... 2-3. Her er vi ikke enige. Jeg synes hun merker reklame på en veldig god måte. Jeg har sett at hun bruker add på noen instagram innlegg, hvor det burde stå reklame. Det skal være tydlig merket. Nå vet ikke jeg hvor strenge FO er på slikt, men de tar nok affære hvis de har noe å utsette. Jeg har ennå ikke fått svar på om det er noen her inne som har kontaktet FO og redegjort for det massive avviket i merking av reklame, som mange mener forekommer her inne. Hadde vært interessant å hørt svaret fra FO. Kan det tenktes at de ser på den totale helheten? 4. Per i dag så vet man ikke hvordan det er å vokse opp som barn av bloggere, siden dette er et relativt "nytt" yrke. Man vet at i England så har ungdom gått til sivilt søksmål mot sine foreldre, basert på eksponering av barna på Internett. Så ja, jeg er ikke for ukritisk utlevering av barn. Mitt inntrykk av Caroline er at hun er omtenksom og kjærlig mamma som setter barna i høysete. Jeg vil tro at dette med publisering av barna på bloggen har blitt diskutert. Hun har tydligvis tatt et valg om å eksponere barna mindre på bloggen den siste tiden. Den yngste har vi kun sett et fåtall bilder av. Enn så lenge så er det hennes valg om hva hun ønsker å publisere, det er ikke ulovlig, så lenge det ikke er krenkende bilder. 5. Jeg er full klar over at både bloggere og såkalte kjendiser er personer mange ser opp til, og har som forbilde. Jeg ser bare ikke at CBE er et usunt forbilde, heller tvertimot. Det å trene, det å spise sunt er jo bare positivt. Kan heller ikke se at hun røyker. Hun må jo få lov til å være den hun er. Det er klart hun både er og blir ekstra forfengelig når man viser frem sitt utseende på uttallige bilder over flere år, men at hun skal stå til ansvar for at mennesker skal føle dette som et skjønnhets press, er urimelig. Det som selvfølgelig ikke var bra, var å redigere seg noe tynnere på enkelte bilder. Når jeg ser hva som ble redigert, så ser man nesten ikke forskjell, så det undrer meg også hvorfor hun gjorde dét. Men her jo kommer med en forklaring. Noe som jeg synes er positiv med bloggen og bilder av henne den siste tiden, er at LK ikke lenger redigere bort rynker og ujevnheter. Man ser rynker og hun har ikke dette porselen ansiktet som man tidligere kunne se på bloggen, spesielt på antrekksbilder. Jeg er enig i at på en del av bildene så redigerte hun seg selv "bare" et par kilo. Men det er faktisk ikke greit det heller. Det er også rimelig hyklersk at hun gjorde dette samtidig som hun inntok offerrollen og sutret over hvor belastende det var at leserne kritiserte utseendet på kroppen hennes. For hun helte jo kun bensin på bålet ved å redigere kroppen sin ytterligere, samt ved å innta de mest slankende positurene hun visste om (gjerne ved å vise seg fra siden mens hun sugde inn magen). Moderator merk at her diskuterer jeg hvordan CBE fremstilte seg selv på bloggen ved hjelp av redigering, jeg omtaler ikke direkte kroppens utseende. Her inne er det ingen som kritiserer trening og sunn mat, hvor i all verden har du det fra? Jeg har imidlertid etterlyst treningsgleden hennes, da jeg i tillegg leser blogger som f eks Treningsfrue, hvor det trenes svært variert både inne- og utendørs, helt uten pulsklokke eller detaljert dokumentering på SoMe. Treningsfrue snakker heller aldri om at hun har fortjent en grønnsakspizza med tynn bunn etter å ha løpt ei mil. Skjønner du forskjellen? Jeg er også enig i at det å blottlegge barns utseende og hverdagsliv for hundretusenvis av vilt fremmede mennesker foreløpig ikke er straffbart ifht norsk lov. Dessverre. Hvert fall ut i fra hva jeg har forstått. Men man bryter en lang rekke etiske føringer lagt av både Datatilsynet og Barnekonvensjonen, samt av en stadig voksende mengde av høyt utdannete eksperter. Bedriften vet at også at dette er uheldig for barna, i og med at de nå av og til velger å avbilde dem med ryggen til i stedet for rett forfra. Men treåringen har likevel hundrevis av bilder og over 10 000 googletreff av seg selv, inkludert i badedrakt og inne på eget soverom. Noe som er svært skremmende mtp alle de syke menneskene der ute. F eks alle som ble avslørt i operasjon Dark Room. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 1. september 2017 #38692 Del Skrevet 1. september 2017 (endret) 51 minutter siden, Asti skrev: @Levina kanskje du kan svare meg på dette? Jeg vet ikke mer enn du vet om det. Jeg ser at hun ligger på 2. plass på blogglista i dag og hun er en av Norges største blogger og her vært det hele tiden. Kanskje lesertallene på de fleste blogger har godt ned generelt. Hvis det etter denne skandalen viste seg at CBE hadde rast og ligget mellom 20 og 30. plass på blogglista, da kunne man snakke om at folk hadde vendt henne ryggen. Så lenge hun ligger helt i tet, så kan jeg ikke se at hun har mistet tillit. Jeg husker blant annet at Get Inspired ikke vendte henne ryggen dengang saken kom frem i media. Kan hende noen tok avstand i ettertid, men så har det også kommet inn nye. Hun har hatt flere store kampanjer i ettertid. Jeg husker ikke når hun begynte å bruke instagram og snap, men kanskje lesertallene har gått ned på de som blogger generelt fordi man har flere arenaer å kommunisere på. Hun når ut til like mange, men det har skjedd en forandring i sosiale medier. Jeg har ikke hatt noe inntrykk av at bedriften har hatt dårligere tider etter det som skjedde i 2015. Inntektene til bedriften øker også hvert år. Endret 1. september 2017 av Levina 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjernekikkeren Skrevet 1. september 2017 #38693 Del Skrevet 1. september 2017 2 minutter siden, Ultiva skrev: Jeg er også enig i at det å blottlegge barns utseende og hverdagsliv for hundretusenvis av vilt fremmede mennesker foreløpig ikke er straffbart ifht norsk lov. Dessverre. Hvert fall ut i fra hva jeg har forstått. Men man bryter en lang rekke etiske føringer lagt av både Datatilsynet og Barnekonvensjonen, samt av en stadig voksende mengde av høyt utdannete eksperter. Bedriften vet at også at dette er uheldig for barna, i og med at de nå av og til velger å avbilde dem med ryggen til i stedet for rett forfra. Men treåringen har likevel hundrevis av bilder og over 10 000 googletreff av seg selv, inkludert i badedrakt og inne på eget soverom. Noe som er svært skremmende mtp alle de syke menneskene der ute. F eks alle som ble avslørt i operasjon Dark Room. Veldig godt sagt! Og om noen er i tvil så bare google noe om å legge bilder av barn ut på sosiale medier og se hva fagfolk og politi har å si om hvor de i verste fall havner. Bare fordi det ikke står i loven svart på hvitt at det ikke er lov så betyr det ikke at der er fritt frem, det betyr bare at ingen regnet med at det kom en tid hvor folk var så korka at de slengte ut bilder av barna sine i hytt og pine for hele verden å se. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ultiva Skrevet 1. september 2017 Forfatter #38694 Del Skrevet 1. september 2017 (endret) 17 minutter siden, Levina skrev: Jeg vet ikke mer enn du vet om det. Jeg ser at hun ligger på 2. plass på blogglista i dag og hun er en av Norges største blogger og her vært det hele tiden. Kanskje lesertallene på de fleste blogger har godt ned generelt. Hvis det etter denne viste seg at CBE hadde rast og ligget mellom 20 og 30. plass på blogglista, da kunne man snakke om at folk hadde vendt henne ryggen. Så lenge hun ligger helt i tet, så kan jeg ikke se at hun har mistet tillit. Jeg husker blant annet at Get Inspired ikke vendte henne ryggen dengang saken kom frem i media. Kan hende noen tok avstand i ettertid, men så har det også kommet inn nye. Hun har hatt flere store kampanjer i ettertid. Jeg husker ikke når hun begynte å bruke instagram og snap, men kanskje lesertallene har gått ned på de som blogger generelt fordi man har flere arenaer å kommunisere på. Hun når ut til like mange, men det har skjedd en forandring i sosiale medier. Jeg har ikke hatt noe inntrykk av at bedriften har hatt dårligere tider etter det som skjedde i 2015. Inntektene til bedriften øker også hvert år. Lesertallet er mer enn halvert fra storhetstiden rundt 2013/2014 hvor de hadde ca 100 000 lesere. Over halvparten forsvant etter bilderedigeringen og kommentarjukset. Nå ligger vel CBE stødig rundt 40-45 000. De har oppgitt 350 000 følgere på IG men som sagt; det er i snitt kun 3-6000 likes på bildene, noe som er bemerkelsesverdig lite. Edit: grunnen til økt inntjening er IKKE stabil eller økende popularitet. Grunnen er at i 2010 så var bloggen er artig offentlig dagbok, mens den de siste årene har utviklet seg til å bli en ren reklamekanal (noe den også er registrert som). Det er reklame i så og si alle innlegg mot svært lite i 2010/2011/2012. Så selvfølgelig er inntjeningen større nå. Annonsørene tenker kun eksponeringsflate dessverre, og ikke hva eksponeringsflaten faktisk formidler. Selv Villa Paprika/Camilla Øvestad har annonsører. For ikke å snakke om Anna Rasmussens blogg. Det med antall annonsører har dessverre ikke noe med kvalitet å gjøre. Endret 1. september 2017 av Ultiva 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 1. september 2017 #38695 Del Skrevet 1. september 2017 Akkurat nå, Levina skrev: Jeg vet ikke mer enn du vet om det. Jeg ser at hun ligger på 2. plass på blogglista i dag og hun er en av Norges største blogger og her vært det hele tiden. Kanskje lesertallene på de fleste blogger har godt ned generelt. Hvis det etter denne viste seg at CBE hadde rast og ligget mellom 20 og 30. plass på blogglista, da kunne man snakke om at folk hadde vendt henne ryggen. Så lenge hun ligger helt i tet, så kan jeg ikke se at hun har mistet tillit. Jeg husker blant annet at Get Inspired ikke vendte henne ryggen dengang saken kom frem i media. Kan hende noen tok avstand i ettertid, men så har det også kommet inn nye. Hun har hatt flere store kampanjer i ettertid. Jeg husker ikke når hun begynte å bruke instagram og snap, men kanskje lesertallene har gått ned på de som blogger generelt fordi man har flere arenaer å kommunisere på. Hun når ut til like mange, men det har skjedd en forandring i sosiale medier. Jeg har ikke hatt noe inntrykk av at bedriften har hatt dårligere tider etter det som skjedde i 2015. Inntektene til bedriften øker også hvert år. Jeg sjekket lesertallene etter avsløringene, og de gikk da drastisk ned (uten å gå opp igjen). Dette dokumenterte jeg her inne. De mistet altså lesere. Det er altså fakta. Hun var den tiden nr. 1 på blogglisten. Det var ingen andre som hadde rundt 90.000 lesere. Nå er det sjelden at hun ligger som nr. 1 eller nr. 2. Andre sammenlignbare bloggere har ikke mistet like mange lesere. At CBE ikke mistet enda flere lesere handler om at skadebegrensning som ble gjort (enda mer løgner og offerrollen fra cbe) virket, og folk ikke forstod omfanget. Denne tråden har en opplysende funksjon, der de som ikke fikk det med seg løgnene og jukset kan få informasjon (om man er opptatt av temaet). Og her kommer også historikken som viser bedriftens faktiske "sanne jeg" inn. At du ikke ser hensikten, og mener det er gammelt nytt, handler om at du ikke er målgruppen (min), når jeg skriver om det. Her er altså andre enn deg som mener noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 1. september 2017 #38696 Del Skrevet 1. september 2017 (endret) På 31.8.2017 den 10.05, Asti skrev: @Levina vedr din tolkning av at høye lesertall betyr at avsløringene rundt løgner og juks ikke gikk utover tilliten: Hvordan forklarer du at bloggen hadde ca. dobbelt så mange lesere før folk fikk vite om den uetiske driften? Og ingen vet om CBE mistet avtaler som følge av det som skjedde. Eller vet du noe vi ikke vet? @Levina Så da spør jeg igjen (siden du ikke svarte på det): Hvordan forklarer du at bloggen hadde ca. dobbelt så mange lesere før folk fikk vite om den uetiske driften? Og så slår jeg fast: Ingen vet altså hvilke avtaler de mistet som følge av manglende tillit. Slik at argumentet ditt om at mange samarbeidspartnere = løgner og juks gikk ikke utover tilliten kan man ikke bruke, for ingen vet det. Endret 1. september 2017 av Asti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 1. september 2017 #38697 Del Skrevet 1. september 2017 Akkurat nå, Ultiva skrev: Lesertallet er mer enn halvert fra storhetstiden rundt 2013/2014 med 100 000 lesere. Over halvparten forsvant etter bilderedigeringen og kommentarjukset. Nå ligger vel CBE stødig rundt 40-45 000. De har oppgitt 350 000 følgere på IG men som sagt; det er i snitt kun 3-6000 likes på bildene, noe som er bemerkelsesverdig lite. Men da har jo lesertallene gått ned på de andre bloggerne også, siden hun fortsatt ligger i tet på blogglisten.Hvordan forklarer du det? Det trenger derfor ikke ha noe sammenheng med det som skjedde for er par år siden, men heller en naturlig utvikling ved at man har flere kanaler å kommunisere på. Noen leser bloggen, andre følger henne på Instagram og snap. Før vi fikk alle de forskjellige TV kanalene, så hadde jo NRK over 1 million seere på enkelte TV program. I dag er det ikke slik fordi vi har flere TV- kanaler å velge mellom. Det samme kan derfor ha skjedd med de som vanligvis leste bare bloggen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Levina Skrevet 1. september 2017 #38698 Del Skrevet 1. september 2017 1 minutt siden, Asti skrev: @Levina Så da spør jeg igjen (siden du ikke svarte på det): Hvordan forklarer du at bloggen hadde ca. dobbelt så mange lesere før folk fikk vite om den uetiske driften? Og så slår jeg fast: Ingen vet altså hvilke avtaler for mistet som følge av manglende tillit. Slik at argumentet ditt om at mange samarbeidspartnere = løgner og juks gikk ikke utover tilliten kan man ikke bruke, for ingen vet det. Prøv å les det jeg skriver. Det er ingen ting som tyder på at de har mistet noe tillit i bloggverden. Tydeligvis har hun mistet tillit blant mange av dere, men dere er en liten gruppe. Vant hun ikke årets livstilblogg i 2016 på Vixen award også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 1. september 2017 #38699 Del Skrevet 1. september 2017 1 minutt siden, Levina skrev: Prøv å les det jeg skriver. Det er ingen ting som tyder på at de har mistet noe tillit i bloggverden. Tydeligvis har hun mistet tillit blant mange av dere, men dere er en liten gruppe. Vant hun ikke årets livstilblogg i 2016 på Vixen award også. Hvis hun mistet halvparten av leserne like i etterkant av avsløringene, og ikke fikk dem tilbake, er det vel en aldri så liten indikasjon, kanskje? 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 1. september 2017 #38700 Del Skrevet 1. september 2017 Akkurat nå, Levina skrev: Prøv å les det jeg skriver. Det er ingen ting som tyder på at de har mistet noe tillit i bloggverden. Tydeligvis har hun mistet tillit blant mange av dere, men dere er en liten gruppe. Vant hun ikke årets livstilblogg i 2016 på Vixen award også. At lesertallet gikk drastisk ned (uten å gå opp igjen), da de ble avslørt, er ikke å miste tillit? Vixen Award er vel ikke ansett som troverdig, jfr. http://forum.kvinneguiden.no/topic/982099-vixenno-en-bløff/. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg