Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Huset ser kjempefint ut da. De er jo bare tre stykker så man trenger jo ikke så himla stort hus heller. Synes uansett det er mye mer koselig med hus der man både ser og hører hverandre når man er hjemme. Og så tenker jeg også at om hun har fikset på noe så er det jo opp til henne. Men om hun har fikset på f.eks. nesen, hvilket signal sender man da til datteren sin dersom datteren blir mer og mer lik deg når hun blir større? Jeg hadde følt at da må jeg også fikse på nesen siden mamma ikke likte den for jeg har mammas nese ...ikke at jeg tror hun har gjort det da, som sagt, jeg bryr meg ikke. Hun skylder ikke massene innblikk i slike ting uansett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er  definitivt Norges svar på Kim Kardashian, men K K er av en helt annet kaliber likevel

Synes hun var så fresh med det lange mørke håret hun hadde i Adax kampanjen! Det korte blonde håret har addet noen år på henne. Er hun 27-28?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Miranda16 skrev:

Hun er  definitivt Norges svar på Kim Kardashian, men K K er av en helt annet kaliber likevel

Synes hun var så fresh med det lange mørke håret hun hadde i Adax kampanjen! Det korte blonde håret har addet noen år på henne. Er hun 27-28?

Det jeg synes er verst med den nye frisyren er at det er kappet så rett av. Det burde vært klippet opp i tuppene, så det la seg litt finere. :)

Ellers synes jeg bob er fint. :) Og det passer nok best nå som hun er mor og kan føne, krølle og rette håret uten at det tar evig lang tid. Selv om noen mener bob krever mer enn langt hår, er min erfaring omvendt. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trosten: Hva slags poeng vil du fram til med disse kjøkkenkommentarene? Hva er relevansen?

Endret av Aricia
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett intervjuet. Det var mer type: det var forferdelig flaut å bli tatt, enn "det er flaut at vi gjorde det".

Men det var jo bare "mer enn ett bilde" og "noen kommentarer", så.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Aricia skrev:

Trosten: Hva slags poeng vil du fram til med disse kjøkkenkommentarene? Hva er relevansen?

Bloggens fremstilling av glamour, forsøk på å plassere seg i overklassen, dyrking av forbruk og et overdådig liv i luksus er falsk og uekte. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Trosten skrev:

Bloggens fremstilling av glamour, forsøk på å plassere seg i overklassen, dyrking av forbruk og et overdådig liv i luksus er falsk og uekte. 

¨For meg blir dette et eksempel på kritikk som bikker over i søkt, smålig og oppkonstruert.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Trosten skrev:

God plass er det i hvert fall ikke. 

Hvor mange kvm kjøkken skal folk ha for at du mener det er stort nok? Om ikke det kjøkkenet de har er bra nok så skjønner ikke jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Vitulina skrev:

Når mesteparten av livet tilbringes foran speilet kan man gjøre så mangt. 

http://iconosquare.com/p/1128903770188555851_523823080 (fra gran canaria i år) 

Hun ligner da helt seg selv, bare mer avslappet feriestil på hår og klær. Hun sier jo selv at bloggstilen hennes er å vise kun det perfekte, men at livet som helhet selvsagt ikke er sånn, men hun ønsker å gi leserne inspirasjon og noe å drømme seg bort i. Det finnes da plenty bloggere med "sinnastil" og de som skal vise alt rotet hjemme. Men fader, hun sier jo selv at hun, som sin Mo nok har litt støv på hjernen og alltid har vært veldig ryddig og likt å ha det ryddig og fint rundt seg og det må jo være like greit det som med alle de som ikke bryr seg om rot tenker jeg? Dessuten er det utrolig lite et lite barn greier å skape av kaos hjemme, jeg har tre jeg, DA snakker vi 😏 Nei, igjen, å kritisere alt mulig virker kun smålig og umodent, å diskutere virkelige overtramp som måten herr Eriksen oppførte seg mot sine mot-debattanter og ekteparets redigering av en allerede veldig slank kropp, det er innafor å diskutere. Å henge seg opp i føflekker, kjøkkenstørrelser og slike ting er utelukkende umodent og sånn som man opplevde som tenåringer på ungdomsskolen liksom. "Se på henne da, hun tror hun er noe med de stygge skoene, ja egentlig er hun ikke pen i det hele tatt og vet dere hva jeg hørte heromdagen ...." Ja, smålig. (dette er ikke siktet på deg Vitulina, jeg skrev bare videre etter jeg hadde kommentert feriebildet du la ut).

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Titan skrev:

Hun ligner da helt seg selv, bare mer avslappet feriestil på hår og klær. Hun sier jo selv at bloggstilen hennes er å vise kun det perfekte, men at livet som helhet selvsagt ikke er sånn, men hun ønsker å gi leserne inspirasjon og noe å drømme seg bort i. Det finnes da plenty bloggere med "sinnastil" og de som skal vise alt rotet hjemme. Men fader, hun sier jo selv at hun, som sin Mo nok har litt støv på hjernen og alltid har vært veldig ryddig og likt å ha det ryddig og fint rundt seg og det må jo være like greit det som med alle de som ikke bryr seg om rot tenker jeg? Dessuten er det utrolig lite et lite barn greier å skape av kaos hjemme, jeg har tre jeg, DA snakker vi 😏 Nei, igjen, å kritisere alt mulig virker kun smålig og umodent, å diskutere virkelige overtramp som måten herr Eriksen oppførte seg mot sine mot-debattanter og ekteparets redigering av en allerede veldig slank kropp, det er innafor å diskutere. Å henge seg opp i føflekker, kjøkkenstørrelser og slike ting er utelukkende umodent og sånn som man opplevde som tenåringer på ungdomsskolen liksom. "Se på henne da, hun tror hun er noe med de stygge skoene, ja egentlig er hun ikke pen i det hele tatt og vet dere hva jeg hørte heromdagen ...." Ja, smålig. (dette er ikke siktet på deg Vitulina, jeg skrev bare videre etter jeg hadde kommentert feriebildet du la ut).

Jeg ser tydeligvis noe annet en deg på deg bildet fra Grand Canaria. På CBE sine egne bilder er nesa mye smalere og mindre. Og da var det noen som trodde hun hadde operert den. Men her ser vi en helt normal neste, i et ansikt med litt mye fillers.  Altså, er CBE ganske så ram på photoshopping som hun/LKE påstår de ikke gjør lengere (ev så mye?).

----------

At det er ryddig kan jeg forstå, jeg poster heller ikke bilder av mitt hjem full av rot.

Det diskuteres kjøkken. Tror det kommer av at fotballfrue vil så gjerne være akkurat dette: Mote/livsstil/interiør blogger. Men akk så vanskelig når man faktisk bor midt i en åker, et sted de fleste ikke har hørt om. Ikke mye glamour og jetset over dette livet egentlig. Og det er IKKE noe feil med å bo der hun bor, men hva med å være stolt av sitt hus, sitt hjem, og i forlengning sitt utseende. Hvorfor late som at det er noe annet? Om det så gjelder hus, hjem, eller utseendet.

Hadde CBE vært smart (hun som skal ha lest journalistik...) så hadde man vist frem det man har. Og addet det man ville av klær, mote, livsstil. Og vært pokker så stolt! Ikke lyve, fordekke, manipulere. et er DA leserne reagerer.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Trosten skrev:

God plass er det i hvert fall ikke. 

Du må ha noen snodige forestillinger om hva som betegnes som god plass. De har mange benkeplater og skuffer, og mye skapplass. Dessuten er jeg enig i det som blir skrevet tidligere her; kommentarer som dette bidrar til at tråden blir sett på som usaklig og bedriten, noe CBE og mannen vil at den skal fremstå som. Det er irrelevant hvor stort kjøkken de har, da dette ikke har noe med hvordan bedriften CBE & co. opererer, og fungerer kun som enda en usaklig ting å "ta" de på.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BlendaSensitive skrev:

Jeg ser tydeligvis noe annet en deg på deg bildet fra Grand Canaria. På CBE sine egne bilder er nesa mye smalere og mindre. Og da var det noen som trodde hun hadde operert den. Men her ser vi en helt normal neste, i et ansikt med litt mye fillers.  Altså, er CBE ganske så ram på photoshopping som hun/LKE påstår de ikke gjør lengere (ev så mye?).

----------

At det er ryddig kan jeg forstå, jeg poster heller ikke bilder av mitt hjem full av rot.

Det diskuteres kjøkken. Tror det kommer av at fotballfrue vil så gjerne være akkurat dette: Mote/livsstil/interiør blogger. Men akk så vanskelig når man faktisk bor midt i en åker, et sted de fleste ikke har hørt om. Ikke mye glamour og jetset over dette livet egentlig. Og det er IKKE noe feil med å bo der hun bor, men hva med å være stolt av sitt hus, sitt hjem, og i forlengning sitt utseende. Hvorfor late som at det er noe annet? Om det så gjelder hus, hjem, eller utseendet.

Hadde CBE vært smart (hun som skal ha lest journalistik...) så hadde man vist frem det man har. Og addet det man ville av klær, mote, livsstil. Og vært pokker så stolt! Ikke lyve, fordekke, manipulere. et er DA leserne reagerer.

Mulig, jeg detaljstuderer ikke ansiktet hennes for å finne feil, jeg ser helheten og synes hun ligner seg selv, bare usminket og naturlig i forhold til hva hun viser på bloggen. Jeg tror også de redigerer bildene fremdeles, men kanskje ikke i like stor grad som før. Jeg reagerer heller ikke på bilderedigering, at man gjør huden glattere og tenner hvitere osv. Det jeg mislikte var at hun var tynn og det var mye snakk rundt det og de gikk ut og var så såret og mente "alle" var slemme som sa hun var for tynn, sånt ville ingen gjort om noen var for tykk osv, de gjorde seg til offer og fikk mange kritikere til å føle seg som mobbere og så viser det seg at de har redigert henne tynnere enn det hun i virkeligheten var. Det synes jeg er det drøye! At de forfektet en så sunn livsstil, gikk ut å svarte sine egne innlegg under dekke av beskyttede titler som leger og ernæringsfysiologer for å vinne diskusjoner. 

At han kalte debattanter troll når han samtidig sa at en meningsmotstander fortjente ei kule i panna, for ikke å snakke om hvordan han hetset andre anonymt. 

Sånne ting er det jeg mener fortjener kritikk, sånt er drøyt. Det fikk meg til å slutte å lese bloggen hennes, det fikk meg til å miste respekten for dem og å ikke tro på dem uansett. 

Det jeg ikke bryr meg om dog er om hun har operert noe, om hun har glattet ut huden på bilder eller fikset på forskjellige småting for å få finest mulig bilder, det gjør jeg også. Hun skylder "oss" ikke å avsløre detaljer fra sitt liv hun ikke ønsker å avdekke, det eneste de skylder leserne er å ikke gjøre ting som er direkte farlig og drøyt, som hetsingen deres, bruken av titler for å gi seg selv rett og å gjøre seg selv tynnere når det allerede spekuleres i om man er en smule for tynn og samtidig anbefale dietter og treningsmetoder for så å kalle seg selv lege og si det er trygt til de som sier imot. Det er hva de fleste av oss reagerer på.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømme seg bort? Det hun legger ut er treningsbilder, annonser, og bilder av uinspirerende antrekk. Aldri skjønt at hun betegnes som en moteblogger. Antrekkene passer til en dame i 50-årene og hun matcher til det blir anstregt. Stylingen hennes er ofte way off. I tillegg følger hun trender slavisk, men får det ikke til som mange andre "motebloggere" det blir bare  harry. Å kalle henne moteblogger og bli nominert til moteblogger priser er for meg en gåte. Vil heller definere henne som mamma-, livsstilblogger

Endret av Miranda16
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
23 minutter siden, Miranda16 skrev:

Drømme seg bort? Det hun legger ut er treningsbilder, annonser, og bilder av uinspirerende antrekk. Aldri skjønt at hun betegnes som en moteblogger. Antrekkene passer til en dame i 50-årene og hun matcher til det blir anstregt. Stylingen hennes er ofte way off. I tillegg følger hun trender slavisk, men får det ikke til som mange andre "motebloggere" det blir bare  harry. Å kalle henne moteblogger og bli nominert til moteblogger priser er for meg en gåte. Vil heller definere henne som mamma-, livsstilblogger

Hun er en mamma som blogger om klær og trening. Det gjør henne verken til mammablogger, treningsblogger eller moteblogger etter mitt syn. Hun skriver ingenting om trender, trening eller foreldresaker ; det er kun en oppsummering av egen hverdag med den den inneholder av disse tingene, og da har man etter mitt syn en hverdagsblogg. Eller dagbok om du vil.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Miranda16 skrev:

Ja, det er sikkert mange som drømmer seg litt bort når de leser ulike blogger, selv om du og jeg ikke liker akkurat den klesstilen så betyr jo ikke det at andre ikke gjør det og grunnen til at hun linker til klærne er jo dels fordi hun sponses da det er god reklame for klesbutikkene når hun bruker deres klær og også fordi alle spør, 'hvor har du kjøpt det skjørtet' osv i kommentarfeltene. Det har bare utviklet seg til å bli slik at de største bloggerne sponses med klær nettopp fordi de alltid får som fra lesere hvor klærne er fra og dermed suveren ( og billig ) reklame for kleskjedene. Det betyr jo ikke at det er en moteblogg, jeg vil også definere det som en livsstilsblogg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Amafalathiel skrev:

Hun er en mamma som blogger om klær og trening. Det gjør henne verken til mammablogger, treningsblogger eller moteblogger etter mitt syn. Hun skriver ingenting om trender, trening eller foreldresaker ; det er kun en oppsummering av egen hverdag med den den inneholder av disse tingene, og da har man etter mitt syn en hverdagsblogg. Eller dagbok om du vil.

Ja, er forsåvidt enig, men synes dog hun blogger endel om interiør og tips til spesielle anledninger. Det må jo være noen som synes antrekkene hennes er inspirerende da gun nomineres til bloggpriser. Det er ikke mye  som ikke har dybde, men overall er  det er det mange blogger som ikke har. Om det var det, hadde ekspertmannen hennes skrevet innleggene som om han skulle ha bachelor grader i det meste, og han er noe av den mest irrirerende mannen jeg vet om. Når han tar over roret, presenterer de det som om det er hun som har skrevet innlegget. Camilla Phil skriver ikke så mye hun heller, men synes bloggen hennes er kjempeinspirerende og innbydende og det synes jeg bare knippe av bloggere som har. .Ikke selger hun seg til sponsorer på samme måte og det er følees ikke som en reklameblogg, selv om hun også inngår samarbeid. Hun er en person som skaper troverdighet, 

Endret av Miranda16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...