Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for latterliggjøring, spekulasjoner, hets, omtale av bloggerens barn, avsporinger og persondebatt, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min påstand; de skriver hva de tror de får gjenklang for hos leserne, ikke nødvendigvis "sannheten" om livet deres. De har selv uttalt at folk ikke kjenner dem og derfor ikke kan uttale seg om hva de gjør og ikke gjør, da mener jeg at det er fullt belegg for å si at de skaper sin egen narrativ med lite alenetid, travelthet osv slik småbarnsforeldre vanligvis har det og vil kjenne seg igjen i.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min påstand; de skriver hva de tror de får gjenklang for hos leserne, ikke nødvendigvis "sannheten" om livet deres. De har selv uttalt at folk ikke kjenner dem og derfor ikke kan uttale seg om hva de gjør og ikke gjør, da mener jeg at det er fullt belegg for å si at de skaper sin egen narrativ med lite alenetid, travelthet osv slik småbarnsforeldre vanligvis har det og vil kjenne seg igjen i.

:ler: Ja, jeg kjenner meg absolutt igjen å pynte til jul, pakke ned for å pynte til bursdagsselskap, sover kun 5 timer per natt fordi jeg er opptatt med bursdagsforberedelser, gjennomfører bursdag, tar ned pynten, opp igjen med julepynt. 

Joda, får titt og ofte kun 5 timers søvn. Men da er det gjerne fordi jeg har eksamen å lese til, samtidig som jeg skal balansere hverdagen som aleneforsørger, deltidsansatt og student. Ikke fordi jeg prioriterer 5 timers søvn for å pynte til bursdag. Men hun har vel rett i at "en får tid til det en prioriterer".. Er nok bare meg som prioriterer feil. :ironi: 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ja, jeg kjenner meg absolutt igjen å pynte til jul, pakke ned for å pynte til bursdagsselskap, sover kun 5 timer per natt fordi jeg er opptatt med bursdagsforberedelser, gjennomfører bursdag, tar ned pynten, opp igjen med julepynt. 

Joda, får titt og ofte kun 5 timers søvn. Men da er det gjerne fordi jeg har eksamen å lese til, samtidig som jeg skal balansere hverdagen som aleneforsørger, deltidsansatt og student. Ikke fordi jeg prioriterer 5 timers søvn for å pynte til bursdag. Men hun har vel rett i at "en får tid til det en prioriterer".. Er nok bare meg som prioriterer feil. :ironi: 

Det er jo nettopp det som er farlig med slike bloggere, de gir på den ene siden uttrykk for å leve som alle andre, men samtidig viser de frem et uoppnåelig ideal for alle andre småbarnsforeldre. Paradokset med slike blogger blir at leseren kjenner seg igjen i endel: å ha det travelt og ha behov for kjærestetid, men samtidig blir standarden for alt det andre helt spinnvill for de aller fleste. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*slettet da det ikke lenger gir mening fordi ALT annet jeg skriver her blir slettet*

:glare:

Endret av loffen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dn.no/etterBors/2015/12/15/1334/PFU/rumpereportasje-behandles-av-pfu

Er det bare jeg som ikke gjenkjente CBE med det samme her? Trodde først det var noen fra Det Nye-gjengen som var avbildet før jeg så bildeteksten 

Marcus Husby som har skrevet ser jeg, han er veldig kritisk til fotballfrua, så da leita han nok frem et relativt uheldig bilde ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Marcus Husby som har skrevet ser jeg, han er veldig kritisk til fotballfrua, så da leita han nok frem et relativt uheldig bilde ;)

Hvor har du det fra at Marcus Husby er veldig kritisk til CBE? Jeg søkteog fikk ikke opp noe spesielt som skal tyde på det:  Derfor hva baserer du denne påstanden din på? Ser du har nevnt det tidligere også . Så kanskje greitt å få det begrunnet. :)

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er da ikke "et relativt uheldig bilde", jeg synes det er et helt vanlig bilde av henne, og at hun er søt :-) Forskjellen er at de ikke har fått brukt Photoshop (særlig under øynene, man ser virkelig hvor mye de redigerer det området når man ser bilder andre har tatt av henne), samt at bildet er tatt fra den siden av ansiktet hun omtrent aldri viser bilder fra selv.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gnåler hun igjen om hvor hektisk hverdagen er og hvor lite herr og fru ser hverandre, har tid til hverandre osv. Er vel svært få andre kjærester og ektepar som er så mye sammen, har så mange "lunch dates" og så mange barnefrie kvelder som de bruker til "date nights"? 

Jeg vet jeg ikke burde bli det, men hun provoserer meg med slike utsagn. Særlig når det som gjør hverdagen hektisk er å rekke å ta bilder av alt det koselige, gøyale som skjer mens det ennå er riktig lys. En annen stakkar løper fra studier, til trening og jobb og er heldig hvis man kan sitte i ro sammen med kjæresten i mer enn 15 minutter og spise en enkel, hjemmelaget middag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet var jo kjempefint, ser mye mer ekte ut enn de på bloggen!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta

Enig. Her er en mer balansert framstilling av en dag bak bloggen:

Våknet kl sju med hodepine. Vekket LK i glede og vi ble der og da enige om at det var en god sak å skrive om. Sykdom vekker sympati og viser at jeg er ikke er perfekt på en perfekt måte.  Godt forsendelsen fra XXX med pysjer og ullsokker kom i går, da kan vi ta antrekksbilder hjemme og så passer det med varm sjokolade til. Jeg liker å vise bilder av sjokolade, da ser det ut som jeg har et avslappet forhold til mat, og jeg får vise fram koppen fra XXX en gang til. Flott, da er det avgjort sa vi. Jeg hoppet ut av sengen mens jeg klappet i hendene. LK løp inn på badet med Nelia for å rekke å gjøre henne klar for barnehagen mens jeg tok en paracet for hodepinen, ellers hadde de jo vært nødt vente i 2 timer til jeg har fått stylet vondt-i-hodet-looken for kameraene. Haha, de er så søte.

Vel nede laget jeg frokost med egg, majones, ost og smør og tok bilder av den. Etter 1,5 timer var jeg fornøyd, og endelig kunne vi sette oss ned med maten. Det er litt kjedelig å alltid spise kald mat hjemme, det er derfor jeg er så glad i å bo og spise på hotell, endelig litt varm mat og majones som ikke har størknet. Så var det tid for fotosession i pysjen med "varm" sjokolade ( det er utrolig hvor fort varm sjokolade blir kald når man tar bilder, er dere ikke enig?). Noen hadde skrevet i kommentarfeltet at vi ikke brukte peisen så vi sørget for å tenne opp og få det med på minst ett bilde. Det ble ordentlig pent. Og så: KRISE!! Macen hang seg opp og LK måtte reise inn til Skien for å få ordnet det. Heldigvis sparte vi så mye tid på at vi tok bildene hjemme at jeg rekker å sette meg ned og lete gjennom kommentarfeltet etter et nytt innlegg. Og tattaa! Noen har spurt etter venninnefestkjolinnlegg. Jeg ser gjennom loggen på macen min og henter ut 9 kjoler jeg har sett på i det siste og klipper dem og adlinkene inn, og vips! Dagens innlegg er klart. Heldigvis er innlegg nr to allerede klart til forhåndspublisering, en annonse for norges største fiskeutstyrskjede. Ja, jeg vet jeg ikke fisker, men jeg drømte at jeg gjorde det en gang. Og så fikk vi tatt så fine bilder ved sjøen. Gjenskinnet fra sol på sjø gir meg så fin glød i huden på bilder! Og så passer det med litt bilder av friluftsliv på bloggen, det ser så sunt ut. 

Da LK endelig kom hjem var Macen fikset, og innholdet berget. Flott, da har jeg vondt i hodet i morgen istedet. Vi snakkes!

P.S. Har dere hatt vondt i hodet noen gang? Fortell meg i kommentarfeltet!

Endret av Snøsøta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Her er en balansert framstilling av en dag bak bloggen:

Våknet kl sju med hodepine. Vekket LK i glede og vi ble der og da enige om at det var en god sak å skrive om. Sykdom vekker sympati og viser at jeg er ikke er perfekt på en perfekt måte.  Godt forsendelsen fra XXX med pysjer og ullsokker kom i går, da kan vi ta antrekksbilder hjemme og så passer det med varm sjokolade til. Jeg liker å vise bilder av sjokolade, da ser det ut som jeg har et avslappet forhold til mat, og jeg får vise fram koppen fra XXX en gang til. Flott, da er det avgjort sa vi. Jeg hoppet ut av sengen mens jeg klappet i hendene. LK løp inn på badet med Nelia for å rekke å gjøre henne klar for barnehagen mens jeg tok en paracet for hodepinen, ellers hadde de jo vært nødt vente i 2 timer til jeg har fått stylet vondt-i-hodet-looken for kameraene. Haha, de er så søte.

Vel nede laget jeg frokost med egg, majones, ost og smør og tok bilder av den. Etter 1,5 timer var jeg fornøyd, og endelig kunne vi sette oss ned med maten. Det er litt kjedelig å alltid spise kald mat hjemme, det er derfor jeg er så glad i å bo og spise på hotell, endelig litt varm mat og majones som ikke har størknet. Så var det tid for fotosession i pysjen med "varm" sjokolade ( det er utrolig hvor fort varm sjokolade blir kald når man tar bilder, er dere ikke enig?). Noen hadde skrevet i kommentarfeltet at vi ikke brukte peisen så vi sørget for å tenne opp og få det med på minst ett bilde. Det ble ordentlig pent. Og så: KRISE!! Macen hang seg opp og LK måtte reise inn til Skien for å få ordnet det. Heldigvis sparte vi så mye tid på at jeg rekker å sette meg ned og lete gjennom kommentarfeltet etter et nytt innlegg. Og tattaa! Noen har spurt etter venninnefestkjolinnlegg. Jeg ser gjennom loggen på macen min og henter ut 9 kjoler jeg har sett på i det siste og klipper dem og adlinkene inn, og vips! Dagens innlegg er klart. Heldigvis er innlegg nr to allerede klart til forhåndspublisering, en annonse for norges største fiskeutstyrskjede. Ja, jeg vet jeg ikke fisker, men jeg drømte at jeg gjorde det en gang. Og så fikk vi tatt så fine bilder ved sjøen. Gjenskinnet fra sol på sjø gir meg så fin glød i huden på bilder! Og så passer det med litt bilder av friluftsliv på bloggen, det ser så sunt ut. 

Da LK endelig kom hjem var Macen fikset, og innholdet berget. Flott, da har jeg vondt i hodet i morgen istedet. Vi snakkes!

P.S. Har dere hatt vondt i hodet noen gang? Fortell meg i kommentarfeltet!

:fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha... 

Jeg elsker når bloggere skriver en lang syk tirade om noe for å avrunde det med 'har dere noengang opplevd noe helt normalt som dette? Skriv i kommentarfelt'

CBE driter vel i det 🤔

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bergensia

inneholder CBE-lenke

Beklager, men når hun skriver at for deres del er hverdagen ofte veldig stressende uten rom for noe særlig romantikk eller tid til å virkelig ha de gode samtalene tenker jeg at enten trenger de begge en seriøs SoMe-detox eller så er det ikke måte på hva hun er villig til skrive for at det skal passe i en annonse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skriver jo dette for å få det til å passe til annonsen. Hun kan vel ikke faktisk mene det der.

Nei, jeg prøvde å forklare det over! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er så spenstig av LK å beskylde alle på KG for å ikke ha noe å fare med eller for å være lite kompetente i diskusjon når bedriften selv tar seg friheten å slette kommentarer fra kommentarfeltet, eller stenge reply-muligheten i tråder der inne når det passer dem selv best. Gjerne etter Caroline har svart noe som hun selv er et godt svar og vrir diskusjonen bort fra det som er ukomfortabelt. Har opplevd mange ganger at jeg får svar på første kommentar, men at det ikke går an å svare på denne igjen, eller at hun sletter svar nummer to. På den måten ser det ut som hun får siste ordet, eller at andre ikke klarer å formulere et svar til henne. 

Det ser ut som det skjer automatisk på det fjerde svaret (5 om du teller med den øverste) uansett  om det er Caroline eller noen andre. Om man kunne fortsatt å svare i det uendelig med innrykk som viser at kommentaren er et svar, så ville det til slutt bare ha blitt plass til én bokstav på hver linje. Det ser ikke så bra ut.

Endret av lisamari
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gnåler hun igjen om hvor hektisk hverdagen er og hvor lite herr og fru ser hverandre, har tid til hverandre osv. Er vel svært få andre kjærester og ektepar som er så mye sammen, har så mange "lunch dates" og så mange barnefrie kvelder som de bruker til "date nights"? 

Jeg vet jeg ikke burde bli det, men hun provoserer meg med slike utsagn. Særlig når det som gjør hverdagen hektisk er å rekke å ta bilder av alt det koselige, gøyale som skjer mens det ennå er riktig lys. En annen stakkar løper fra studier, til trening og jobb og er heldig hvis man kan sitte i ro sammen med kjæresten i mer enn 15 minutter og spise en enkel, hjemmelaget middag. 

JA! Det er så irriterende, nå er de jo på alenekjærestetur igjen!!

(Har prøvd å si dette tre ganger nå. Ikke slett meg IGJEN. 'Tråden er ryddet for svar til slettet innhold', og alt loffen skriver)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hun er på reisefot hele tiden jeg. Er ikke det fryktelig slitsomt? Selvfølgelig er det mange i verden som reiser mye med jobben, men likevel :P Jeg blir nesten stresset av å lese om all reisingen hennes. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...