Cavatina Skrevet 12. desember 2015 #20901 Del Skrevet 12. desember 2015 Mitt innlegg var et svar til Atheena og Cornucopia som skrev på side 898 noe i retning av at (dette er ikke en nøyaktig gjengivelse) at de ikke hadde hørt om noen som ringte sykehuset da datteren ble født og at historien i så fall kun kom fra ekteparet selv. Jeg gjenga så hvordan jeg husker det hele og 365vinter bidro med skjermdump. Om det var i denne tråden eller den som lå på skråblikk spiller ærlig talt ingen rolle. Temaet, "Fotballfrue kritikk", er det samme. (Her er forresten en gyllen anledning til å minne om at disse trådene har pågått her på KG siden 2012 og går dermed snart inn i sitt fjerde år. )Det jeg skrev var at jeg kun hadde hørt historien gjentatt fra parets kant. Jeg stilte spørsmål om selve oppringingen til sykehuset var verifisert, og det tror jeg fortsatt ikke det er. Korriger gjerne om noen kan bekrefte at noen ringte til sykehuset for å spørre om CBE fødte, evt fikk svar på spørsmålet fra sykehuset. Altså at det ikke bare var tøys i en annen tråd.En tåpelig ting å gjøre uansett, å ringe et sykehus om sånt. Jeg forstår ellers ikke hva forumtrådenes livslengde har med saken å gjøre? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 12. desember 2015 #20902 Del Skrevet 12. desember 2015 Det jeg skrev var at jeg kun hadde hørt historien gjentatt fra parets kant. Jeg stilte spørsmål om selve oppringingen til sykehuset var verifisert, og det tror jeg fortsatt ikke det er. Korriger gjerne om noen kan bekrefte at noen ringte til sykehuset for å spørre om CBE fødte, evt fikk svar på spørsmålet fra sykehuset. Altså at det ikke bare var tøys i en annen tråd.En tåpelig ting å gjøre uansett, å ringe et sykehus om sånt. Jeg forstår ellers ikke hva forumtrådenes livslengde har med saken å gjøre? Ja, det var altså derfor jeg satte den siste setningen i parentes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 12. desember 2015 #20903 Del Skrevet 12. desember 2015 Sophie Elise skriver et motsvar i bloggen sin nå og hun tar opp at Caroline selv også har tatt offerrollen. Ærlig og godt skrevet og til sammenligning med CBE-bloggen sitt innlegg om dette så er man ikke i tvil om at det kommer rett fra hjertet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 12. desember 2015 #20904 Del Skrevet 12. desember 2015 Sophie Elise skriver et motsvar i bloggen sin nå og hun tar opp at Caroline selv også har tatt offerrollen. Ærlig og godt skrevet og til sammenligning med CBE-bloggen sitt innlegg om dette så er man ikke i tvil om at det kommer rett fra hjertet. Så også det innlegget, og selv om jeg mener hun har misforstått budskapet til journalisten og det er mye jeg ikke er enig med SE i, synes jeg det var et ganske godt skrevet innlegg!Og som du helt riktig poengterer; i motsetning til CBE sitt; rett fra hjertet! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 12. desember 2015 #20905 Del Skrevet 12. desember 2015 Jeg kan fortelle hvordan dette skjedde siden det var jeg om havnet inne på serveren deres.Jeg gikk inn på bloggen deres og skulle lese kommentarene (som jeg alltid har hevdet er den mest underholdende delen av bloggen). Jeg kommer ikke inn, får beskjed om at serveren er nede.. det som kommer opp når man ikke kommer i kontakt med serveren. Jeg klikker tilbake, ingenting skjer så jeg trykker den flere ganger og vips så er jeg inne der hvor alle bildene ligger i mapper fra alle månedene. Jeg tittet på de første bildene, altså de siste hun la ut - fra Danmarksturen og legger merke til at det ikke er noe som stemmer. Åpner bildet på bloggen og den jeg så at noe var endret på og bytter frem og tilbake. Ser da at håret er gjort fyldigere, leggene smalere og kåpa er endret. Når man åpnet mappen så man at mange av filene hadde navnet fra kameraet, DSC0000382-elller-noe-slikt, men så kom det et bilde som het DSC00003821. De siste bildene var de redigerte som var lagt ut på bloggen. Når filnavn står slik under hverandre så er det enkelt å se når noe skiller seg ut.Tror de fleste som var innom kan bekrefte det siste jeg skriver. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 12. desember 2015 #20906 Del Skrevet 12. desember 2015 Jeg kan fortelle hvordan dette skjedde siden det var jeg om havnet inne på serveren deres.Jeg gikk inn på bloggen deres og skulle lese kommentarene (som jeg alltid har hevdet er den mest underholdende delen av bloggen). Jeg kommer ikke inn, får beskjed om at serveren er nede.. det som kommer opp når man ikke kommer i kontakt med serveren. Jeg klikker tilbake, ingenting skjer så jeg trykker den flere ganger og vips så er jeg inne der hvor alle bildene ligger i mapper fra alle månedene. Jeg tittet på de første bildene, altså de siste hun la ut - fra Danmarksturen og legger merke til at det ikke er noe som stemmer. Åpner bildet på bloggen og den jeg så at noe var endret på og bytter frem og tilbake. Ser da at håret er gjort fyldigere, leggene smalere og kåpa er endret. Når man åpnet mappen så man at mange av filene hadde navnet fra kameraet, DSC0000382-elller-noe-slikt, men så kom det et bilde som het DSC00003821. De siste bildene var de redigerte som var lagt ut på bloggen. Når filnavn står slik under hverandre så er det enkelt å se når noe skiller seg ut.Tror de fleste som var innom kan bekrefte det siste jeg skriver. Takk for forklaringen Bilderedigeringen undrer meg ikke så veldig men det undrer meg at bildene lå tilgjengelig slik. Samme med kommentarene under falsk navn. De burde ha konsultert noen med IT-kunnskaper men det har det nok innsett selv etterpå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A.s Skrevet 12. desember 2015 #20907 Del Skrevet 12. desember 2015 Wow, bra innlegg fra Sophie Elise. Tenk at den unge jenta der er mye mer reflektert enn mange år eldre CBE. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bnanny Skrevet 12. desember 2015 #20908 Del Skrevet 12. desember 2015 Så også det innlegget, og selv om jeg mener hun har misforstått budskapet til journalisten og det er mye jeg ikke er enig med SE i, synes jeg det var et ganske godt skrevet innlegg!Og som du helt riktig poengterer; i motsetning til CBE sitt; rett fra hjertet! Innlegget til CBE så for meg ut som "hva skal vi gjøre for å få vekk fokus på SE og over på oss igjen". Man kan si hva man vil om SE, men hun har iallefall vist seg å fronte sterke meninger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^littletoomuch Skrevet 12. desember 2015 #20909 Del Skrevet 12. desember 2015 Wow, bra innlegg fra Sophie Elise. Tenk at den unge jenta der er mye mer reflektert enn mange år eldre CBE.Veldig enig! Og FF skrev et merkelig tilsvar på bloggen sin, kastet seg på det som potensielt kunne generere klikk. Var på forsiden av nettavisen osv. Og allikevel ender hun ikke høyere enn 3-4 plass på blogglisten. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 12. desember 2015 #20910 Del Skrevet 12. desember 2015 Innlegget til CBE så for meg ut som "hva skal vi gjøre for å få vekk fokus på SE og over på oss igjen". Man kan si hva man vil om SE, men hun har iallefall vist seg å fronte sterke meningerEr veldig enig med deg, spesielt det første! Det ble forsterket etter å ha lest diskusjonen på SoMe gruppa på Facebook! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 12. desember 2015 #20911 Del Skrevet 12. desember 2015 Jeg kan fortelle hvordan dette skjedde siden det var jeg om havnet inne på serveren deres.Jeg gikk inn på bloggen deres og skulle lese kommentarene (som jeg alltid har hevdet er den mest underholdende delen av bloggen). Jeg kommer ikke inn, får beskjed om at serveren er nede.. det som kommer opp når man ikke kommer i kontakt med serveren. Jeg klikker tilbake, ingenting skjer så jeg trykker den flere ganger og vips så er jeg inne der hvor alle bildene ligger i mapper fra alle månedene. Jeg tittet på de første bildene, altså de siste hun la ut - fra Danmarksturen og legger merke til at det ikke er noe som stemmer. Åpner bildet på bloggen og den jeg så at noe var endret på og bytter frem og tilbake. Ser da at håret er gjort fyldigere, leggene smalere og kåpa er endret. Når man åpnet mappen så man at mange av filene hadde navnet fra kameraet, DSC0000382-elller-noe-slikt, men så kom det et bilde som het DSC00003821. De siste bildene var de redigerte som var lagt ut på bloggen. Når filnavn står slik under hverandre så er det enkelt å se når noe skiller seg ut.Tror de fleste som var innom kan bekrefte det siste jeg skriver. ja, det var lett å se hvilke filer som lå "dobbelt opp", de var ofte navngitt slik du beskriver. Og det var OMFATTENDE. Ikke bare noen få bilder. Veldig, veldig mange bilder var redigerte i større eller mindre grad. Det var ikke slik at en måtte lete lenge eller "hacke" seg inn for å finne et redigert bilde. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 12. desember 2015 #20912 Del Skrevet 12. desember 2015 (endret) Forståelig nok så er det irriterende å bli gått etter i sømmene, går ikke ann å gjøre noe som helst før KG-trollene er på banen og påpeker både det ene og det andre! Går det av og til litt for langt? ja det gjør det sikkert, men det er flere hundre deltagere i denne tråden og vi er absolutt ingen homogen gruppe. Det som er litt morsomt er jo faktisk at han må trekke helt i ytterlighetene for å påpeke det. Jeg har aldri hørt at noen i denne tråden eller noen andre har ringte sykehuset når NN ble født, ikke har jeg hørt noen har sagt at det må være noe galt med NN heller siden de ikke ville vise ansiktet hennes. Jeg lurer på hvordan denne samtalen hørtes ut."Hei, mitt nick er XYZ og jeg troller på Kvinneguiden-forumet. Er Fotballfrue der?"Hvis en slik telefon engang har funnet sted, hvordan i all verden kobler de det til dette forumet? Endret 12. desember 2015 av jabx 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 12. desember 2015 #20913 Del Skrevet 12. desember 2015 Mitt innlegg var et svar til Atheena og Cornucopia som skrev på side 898 noe i retning av at (dette er ikke en nøyaktig gjengivelse) at de ikke hadde hørt om noen som ringte sykehuset da datteren ble født og at historien i så fall kun kom fra ekteparet selv. Jeg gjenga så hvordan jeg husker det hele og 365vinter bidro med skjermdump. Om det var i denne tråden eller den som lå på skråblikk spiller ærlig talt ingen rolle. Temaet, "Fotballfrue kritikk", er det samme. (Her er forresten en gyllen anledning til å minne om at disse trådene har pågått her på KG siden 2012 og går dermed snart inn i sitt fjerde år. )Var temaet FF-kritikk, eller var det en generell skravletråd om FF der fans deltok med stor iver (og derfor kommenterte noen at fans ville møte på sykehuset, og en annen fan svarte at hun hadde prøvd å ringe men ble skuffet da hun ikke fikk vite noe)? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lalalala59 Skrevet 12. desember 2015 #20914 Del Skrevet 12. desember 2015 (endret) Var temaet FF-kritikk, eller var det en generell skravletråd om FF der fans deltok med stor iver (og derfor kommenterte noen at fans ville møte på sykehuset, og en annen fan svarte at hun hadde prøvd å ringe men ble skuffet da hun ikke fikk vite noe)?Det var i en av trådene som het "Fotballfrue del 493075" Husker det godt, og det var en spøk. Intet mer, intet mindre. Grunnen til at det ble spøket om det var fordi LK alltid satt på mobilen på bilder tatt av han og at han hadde lagt ut en tweet der stedsnavnet sto. Deretter la noen det ut her på tull at de hadde ringt føden "for LK satt jo med mobilen selv om kona fødte så han kunne følge med på KG". Endret 12. desember 2015 av Mahnaz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 12. desember 2015 #20915 Del Skrevet 12. desember 2015 Sophie Elise skriver et motsvar i bloggen sin nå og hun tar opp at Caroline selv også har tatt offerrollen. Ærlig og godt skrevet og til sammenligning med CBE-bloggen sitt innlegg om dette så er man ikke i tvil om at det kommer rett fra hjertet. Sophie Elise har ikke engang fått med seg hva den opprinnelige kronikken handlet om.Hun skriver f.eks.: "Men jeg finner meg ikke i at noen skal blande inn mitt utseende med mine meninger"Det at SE bruker horeri for å tiltrekke seg klikk er en annen diskusjon. Journalistens poeng var andre journalisters totale mangel på kritisk sans. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 12. desember 2015 #20916 Del Skrevet 12. desember 2015 Jeg lurer på hvordan denne samtalen hørtes ut."Hei, mitt nick er XYZ og jeg troller på Kvinneguiden-forumet. Er Fotballfrue der?"Hvis en slik telefon engang har funnet sted, hvordan i all verden kobler de det til dette forumet?Det kobles til en tidligere versjon av denne tråden som het Den store fotballfrue-tråden eller noe lignende som lå på skråblikk-forumet. Temaet var nøyaktig det samme; kritikk av Caroline Berg Eriksen. Den etter hvert famøse telefonen kobles til KG pga dette innlegget https://pbs.twimg.com/media/BZ7w3DqIIAAHKs2.jpg som ble postet av en AB. Om det var en spøk eller ikke vet kun AB som skrev innlegget og muligens de som jobbet i resepsjonen på Skien sykehus. Om man ikke er hverken AB eller (tidligere) ansatt på Skien sykehus virker det noe skråsikkert å avskrive dette som en spøk. Og det er heller ikke rart at ekteparet antok at det var ekte all den tid enkelte brukere her på forumet er nokså ivrige i sin etterforskning av dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 12. desember 2015 #20917 Del Skrevet 12. desember 2015 Det innlegget kan like godt være skrevet av noen som ville henge ut KG-brukerne. Akkurat i den tiden var det ganske høy temperatur mellom anti´ene og pro´ene, og tråd etter tråd ble stengt fordi pga moderering. Et av temaene som kom opp med jevne mellomrom var bl.a. om pro´ene skrev svært hetsende og krenkende innlegg selv for å få tråden stengt. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 12. desember 2015 #20918 Del Skrevet 12. desember 2015 Det innlegget kan like godt være skrevet av noen som ville henge ut KG-brukerne. Akkurat i den tiden var det ganske høy temperatur mellom anti´ene og pro´ene, og tråd etter tråd ble stengt fordi pga moderering. Et av temaene som kom opp med jevne mellomrom var bl.a. om pro´ene skrev svært hetsende og krenkende innlegg selv for å få tråden stengt.Det kan ikke jeg huske. Og jeg har fulgt med her omtrent like lenge som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 12. desember 2015 #20919 Del Skrevet 12. desember 2015 Det innlegget kan like godt være skrevet av noen som ville henge ut KG-brukerne. Akkurat i den tiden var det ganske høy temperatur mellom anti´ene og pro´ene, og tråd etter tråd ble stengt fordi pga moderering. Et av temaene som kom opp med jevne mellomrom var bl.a. om pro´ene skrev svært hetsende og krenkende innlegg selv for å få tråden stengt.Det husker jeg! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 12. desember 2015 #20920 Del Skrevet 12. desember 2015 Det kan ikke jeg huske. Og jeg har fulgt med her omtrent like lenge som deg. Da husker jeg nok bare bedre.. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg