pøbelsara Skrevet 11. desember 2015 #20881 Del Skrevet 11. desember 2015 Det var noen som skrev i denne tråden at de hadde ringt til fødestuen på Skien sykehus (??), men trakk det tilbake etterpå og skrev det var en spøk. Men det kom fra denne tråden, ja. Sant eller ikke sant, vet ikke jeg. denne tråden er jo bare ett år gammel, så det må ha vært en annen tråd i så fall. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 11. desember 2015 #20882 Del Skrevet 11. desember 2015 denne tråden er jo bare ett år gammel, så det må ha vært en annen tråd i så fall. Det stemmer. Det ble sagt i en annen tråd som på den tid var å finne under "Skråblikk"-forumet. På den tiden var det også mulig å poste som Anonym Bruker, og hvis jeg ikke husker helt feil, var innlegget om at noen skal ha ringt sykehuset skrevet med AB-nick. En annen bruker (?) mente å ha sett en Twitter-oppdatering fra LKE som angiveligvis var gjort fra sykehusområdet. Meg bekjent kan man ikke ringe et sykehus og få utlevert informasjon om hvorvidt eventuelle pasienter er innlagt eller ei sånn helt uten videre. Fint hvis noen av dere som er mer bevandret i dette kan be- hhv. avkrefte dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 11. desember 2015 #20883 Del Skrevet 11. desember 2015 Her uttaler de at blogglesere kom på døra. Jaja, de sa sikkert de var det, men de var nok egentlig troll fra KG. http://touch.varden.no/nyheter/vi-onsker-bare-a-beskytte-nelia-1.1068033?ref=0xfc886d61626c5943c61fc15353208cde240c1db2ab02f07dcf2679e1192416ee Med referanse til hva LKE uttaler: "– Vi har folk på døra her titt og ofte vi. Det er både det ene og det andre. Mange stopper opp borti gata for å ta bilder av huset for eksempel, sier Eriksen"Men de bor altså her. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest morhjertegod Skrevet 11. desember 2015 #20884 Del Skrevet 11. desember 2015 Det stemmer. Det ble sagt i en annen tråd som på den tid var å finne under "Skråblikk"-forumet. På den tiden var det også mulig å poste som Anonym Bruker, og hvis jeg ikke husker helt feil, var innlegget om at noen skal ha ringt sykehuset skrevet med AB-nick. En annen bruker (?) mente å ha sett en Twitter-oppdatering fra LKE som angiveligvis var gjort fra sykehusområdet. Meg bekjent kan man ikke ringe et sykehus og få utlevert informasjon om hvorvidt eventuelle pasienter er innlagt eller ei sånn helt uten videre. Fint hvis noen av dere som er mer bevandret i dette kan be- hhv. avkrefte dette. Man kan ikke få utlevert informasjon om pasienter, men man kan lett finne ut om de er der. Jeg har ringt resepsjonen på sykehus, fortalt hvem jeg er og spurt om de kan fortelle meg hvilket rom min far ligger på feks. ( de aner jo ikke om dette stemmer ) Da får man jo bekreftet at personen er der, men kan ikke reglene på det, men noe helseinformasjon, det får man ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atheena Skrevet 11. desember 2015 #20885 Del Skrevet 11. desember 2015 Man kan ikke få utlevert informasjon om pasienter, men man kan lett finne ut om de er der. Jeg har ringt resepsjonen på sykehus, fortalt hvem jeg er og spurt om de kan fortelle meg hvilket rom min far ligger på feks. ( de aner jo ikke om dette stemmer ) Da får man jo bekreftet at personen er der, men kan ikke reglene på det, men noe helseinformasjon, det får man ikke.Dette er hva jeg har erfart også. Det er lite sannsynlig at sekretæren som tar denne telefonen opplyser pasienten om at noen har ringt. Så om det er tilfelle, hvordan vet de det? Har de sett det fra kommentarer og kan disse kommentarene komme fra egen blogg? Poenget med innlegget mitt er at han må trekke i ytterlighetene for å få sympati og for å latterliggjøre kritikken i denne tråden som trolling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 11. desember 2015 #20886 Del Skrevet 11. desember 2015 Tror ærlig talt ikke troverdigheten hans er så høy, de fleste skjønner nok at han har behov for å diskreditere hele KG. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 11. desember 2015 #20887 Del Skrevet 11. desember 2015 Det stemmer. Det ble sagt i en annen tråd som på den tid var å finne under "Skråblikk"-forumet. På den tiden var det også mulig å poste som Anonym Bruker, og hvis jeg ikke husker helt feil, var innlegget om at noen skal ha ringt sykehuset skrevet med AB-nick. En annen bruker (?) mente å ha sett en Twitter-oppdatering fra LKE som angiveligvis var gjort fra sykehusområdet. Meg bekjent kan man ikke ringe et sykehus og få utlevert informasjon om hvorvidt eventuelle pasienter er innlagt eller ei sånn helt uten videre. Fint hvis noen av dere som er mer bevandret i dette kan be- hhv. avkrefte dette. jeg vet litt om slik, og nei, det kan man ikke. Grov tjenestefeil å gi ut noen som helst opplysninger om slikt. Man kan ikke engang bekrefte at noen er innlagt. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angstkvinnen Skrevet 12. desember 2015 #20888 Del Skrevet 12. desember 2015 Jeg husker saken ang sykehuset godt. En i denne tråden skrev på tull "vi skal ikke bare ringe sykehuset og spørre om hun er der". Så var det en som twitret til LK at noen på kg hadde ringt sykehuset, og han svarte noe som "forundrer meg ikke". Det er intet mer eller mindre til den historien. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 12. desember 2015 #20889 Del Skrevet 12. desember 2015 Skal vi se hvordan var det nå. Folk med for mye fritid - det er de som skriver noe på KG. Folk som alltid har det travelt, det er det samme som folk som aldri har fri, de kan ikke bruke mer enn max to hele dager på å lage muffins og male på makroner. Sånn var det. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjukk Norris Skrevet 12. desember 2015 #20890 Del Skrevet 12. desember 2015 (endret) Og der mista jeg respekten for Pappahjerte. Det trodde jeg ikke om han.Jeg er i grunn mer overrasket over hvor store forvententinger folk har til en blogger som kaller seg for"pappahjerte" Endret 12. desember 2015 av Tjukk Norris 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 12. desember 2015 #20891 Del Skrevet 12. desember 2015 Skal vi se hvordan var det nå. Folk med for mye fritid - det er de som skriver noe på KG. Folk som alltid har det travelt, det er det samme som folk som aldri har fri, de kan ikke bruke mer enn max to hele dager på å lage muffins og male på makroner. Sånn var det. Vi må huske hvor mye tid det tar, bare å planlegge til minste detalj. Det går tross alt ut over nattesøvnen når man har en hektisk hverdag. Personlig gjør jeg slike ting når det er lite å gjøre på jobb. Planlegger, altså. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
365vinter Skrevet 12. desember 2015 #20892 Del Skrevet 12. desember 2015 Jeg husker saken ang sykehuset godt. En i denne tråden skrev på tull "vi skal ikke bare ringe sykehuset og spørre om hun er der". Så var det en som twitret til LK at noen på kg hadde ringt sykehuset, og han svarte noe som "forundrer meg ikke". Det er intet mer eller mindre til den historien. Da husker du feil, for det stemmer ikke. Her er en link til det som ble skrevet her inne og twitret av LKE:https://pbs.twimg.com/media/BZ7w3DqIIAAHKs2.jpg 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 12. desember 2015 #20893 Del Skrevet 12. desember 2015 (endret) Hei,nå har jo tråden beveget seg litt videre, men vil gjerne svare deg siden du siterte meg.Nei, man kan sikkert si at det å redigere seg selv (evt. redigere sin kone, samt andre familiemedlemmer, som det også er funnet redigerte bilder av) tynnere er ille nok i seg selv, og at det ikke spiller noen rolle om det er et lår, en arm eller en gravid mage som er redigert mindre.Det er mulig jeg reagerer sterkt på det å redigere en gravid mage mindre fordi jeg i min jobb møter kvinner som mister barn i svangerskapet og kvinner som ikke kan få barn og som ikke har noe høyere ønske enn å bli gravid og få stor mage, men for meg er det komplett uforståelig at noen kan sette seg ned med redigeringsprogrammet sitt, åpne et bilde av seg selv/ evt. av sin kone og bestemme seg for at "jo, denne magen? den må vi fikse litt på så den ser mindre ut". Og Lars Kristian Eriksen, siden du har adressert dette forumet direkte; som en fagperson som i min tidligere jobb ofte møtte kvinner som følte en forventning om å gå igjennom sitt svangerskap med en minst mulig mage, synes jeg det er skikkelig drøyt at dere publiserte bilder hvor din kones mage var redigert mindre.Slik som deg reagerer jeg også mer på det å redigere en gravidmage enn på den andre redigeringen. Det er det flere grunner til. For det første virker det helt absurd på meg. Jeg kan ikke tenke meg noe vakrere enn en gravidmage. Det er et mirakel som holder på å skje. Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor noen skulle ønske å "gjøre miraklet mindre" når de ikke er i en situasjon hvor barnet er uønsket eller måttet skjule det pga jobb eller lignende. Antar her at foreldrene ikke var i en slik situasjon ettersom de fortalte på bloggen at de gledet seg over graviditeten. Under og etter graviditeten har de frontet et sunnt kosthold og aktivitet for den gravide. Jeg er helt enig i at det er bra! Det er ingen tvivl om det er bedre for både barnet og moren hvis moren spiser sunnt og er i relativt god form. Men inntrykket jeg fikk fra bloggen var at motivasjonen egentlig var morens utseendet og ikke velferden til barn og mor. Det redigerte gravidmagebildet og ikke minst etter fødsel bildet har styrket den følelsen hos meg. Under graviditet blir magens størrelse overvåket nøye. Både en mage som vokser for fort og en som vokser sakte kan være indikasjon på at noe er galt. Det er på ingen måte noe mål å ha en "liten" mage men der i mot å ha en mage som utvikler seg normalt. All fokuset på å være "liten" mener jeg er helt malplassert. På bloggen pratet de mye om sunnhet men handlingene deres sa meg noe helt annet. Trist. Edit: må bare tilføye at jeg ikke mener kostholdet de frontet på den tiden hun gikk gravid egentlig var spesielt sunnt. Spesielt ikke for gravide og personer som ammer. Virker som om de har moderert det i en bedre retning siden da. Endret 12. desember 2015 av Inocybe 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 12. desember 2015 #20894 Del Skrevet 12. desember 2015 Da husker du feil, for det stemmer ikke. Her er en link til det som ble skrevet her inne og twitret av LKE:https://pbs.twimg.com/media/BZ7w3DqIIAAHKs2.jpgBingo. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 12. desember 2015 #20895 Del Skrevet 12. desember 2015 Da husker du feil, for det stemmer ikke. Her er en link til det som ble skrevet her inne og twitret av LKE:https://pbs.twimg.com/media/BZ7w3DqIIAAHKs2.jpgMen dette innlegget var opprinnelig i en annen tråd som lå under "Skråblikk og Generaliseringer". @shopgirl: Jeg tror dette innlegget også ble nevnt i denne tråden, men da i en annen sammenheng. Kanskje det er det du tenker på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMHuser Skrevet 12. desember 2015 #20896 Del Skrevet 12. desember 2015 Jeg lurer fortsatt på om noen har ett skjermdump bilde av at gravidmagen er redigert smalere, eller om dette faktisk bare er funnet på..? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RompeRusk Skrevet 12. desember 2015 #20897 Del Skrevet 12. desember 2015 Jeg lurer fortsatt på om noen har ett skjermdump bilde av at gravidmagen er redigert smalere, eller om dette faktisk bare er funnet på..?den er linket til for noen sider tilbake... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RompeRusk Skrevet 12. desember 2015 #20898 Del Skrevet 12. desember 2015 (endret) Jeg lurer fortsatt på om noen har ett skjermdump bilde av at gravidmagen er redigert smalere, eller om dette faktisk bare er funnet på..?@cmhuserSiteringen fucker igjen. Siden 891 Endret 12. desember 2015 av RompeRusk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 12. desember 2015 #20899 Del Skrevet 12. desember 2015 Jeg lurer fortsatt på om noen har ett skjermdump bilde av at gravidmagen er redigert smalere, eller om dette faktisk bare er funnet på..?Siteringskrøll her!Uansett, første gangen dette bildet dukket opp var i en av de gamle FF-trådene i "Skråblikk"-underforumet. Det var da den samme GIF-en som nå ligger ute og som @RompeRusk viser til. Det ble en del temperatur i den tråden den gangen, da mange syntes det var feil å redigere på seg en smalere mage. Tror det var omtrent samtidig som KK hadde hatt et innlegg om magen til CBE (med dertilhørende opphetet diskusjon i artikkelens diskusjonsforum. LKE var virkelig på hugget). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 12. desember 2015 #20900 Del Skrevet 12. desember 2015 Men dette innlegget var opprinnelig i en annen tråd som lå under "Skråblikk og Generaliseringer". @shopgirl: Jeg tror dette innlegget også ble nevnt i denne tråden, men da i en annen sammenheng. Kanskje det er det du tenker på? Mitt innlegg var et svar til Atheena og Cornucopia som skrev på side 898 noe i retning av at (dette er ikke en nøyaktig gjengivelse) at de ikke hadde hørt om noen som ringte sykehuset da datteren ble født og at historien i så fall kun kom fra ekteparet selv. Jeg gjenga så hvordan jeg husker det hele og 365vinter bidro med skjermdump. Om det var i denne tråden eller den som lå på skråblikk spiller ærlig talt ingen rolle. Temaet, "Fotballfrue kritikk", er det samme. (Her er forresten en gyllen anledning til å minne om at disse trådene har pågått her på KG siden 2012 og går dermed snart inn i sitt fjerde år. ) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg