Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Tror majoriteten av det som modereres bort først og fremst er brukerdebatt, om Nelia, spekulasjoner og svært lite hets.

Skal ikke si det ikke forekommer hets her. For det gjør det. Men jeg har samme inntrykk at det som modereres bort i hovedsak er omtale av barnet og diskusjon av andre brukere. Jeg leser veldig ofte i denne tråden og tror jeg får med meg det meste før det modereres. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

helt enig med deg. jeg synes innlegget hennes er bra. Hun tar et oppgjør med både egen og andres grining, og gir et generelt spark i retning av bloggere som sutrer over at de de må forholde seg til forbrukerombudet og den virkelige verden der ute. HUn har flyttet ut av sandkassen.

Jeg gir beng i hvem som har fått henne til å se lyset, hun har sett det.

det er håp i verden. :nigo:

det CBE er skikkelig god på, er å måle hvilken vei vinden blåser. Det skal hun ha :thumbsup:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det CBE er skikkelig god på, er å måle hvilken vei vinden blåser. Det skal hun ha :thumbsup:

Debattant i gruppa "stort og smått..." skriver:

"De fleste" bloggene bærer et litt desperat preg over seg for å få flest mulig lesere. Så når noe slikt blir blåst opp i media, så er "alle andre" bloggere der som små parasitter og skal suge ut siste rest av klikk og oppmerksomhet.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kommentarfeltet under innlegget "Ikke grått.." så er det noen som har spurt om LK er et nett-troll, og der svarer hun at noen av kommentarene hans faller under kategorien nett-troll, men siden ikke alle gjør det, og han har sluttet (?), så er det ikke relevant. 

Hun ser ikke relevansen/koblingen mellom at hun sier at MANGE på kg er nett-troll, når hun selv bor og driver et firma sammen med et nett-troll? 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I kommentarfeltet under innlegget "Ikke grått.." så er det noen som har spurt om LK er et nett-troll, og der svarer hun at noen av kommentarene hans faller under kategorien nett-troll, men siden ikke alle gjør det, og han har sluttet (?), så er det ikke relevant. 

Hun ser ikke relevansen/koblingen mellom at hun sier at MANGE på kg er nett-troll, når hun selv bor og driver et firma sammen med et nett-troll? 

Det er jo meget relevant. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei CBE og Lars K!

Jeg skal gi dere en innrømmelse. Ja jeg er misunnelig på dere. Og det er på at dere får sponsa ferie OG har så mye barnevakt! Dere var nylig i Spania, der har min far hus. Så skulle gjerne vært med dere og tilbrakt mer tid med han. Min pappa altså, ikke dere. Og dessuten hadde jeg gjerne noen få dager etter hjemkomst, fått tur til Thorsskog Slott. Om det var barnefri eller ei vet jeg ikke. Men som meget sliten småbarnsmor, som jobber og studerer (studerer på riktig, 120%), flytta, så vil jeg gjerne drikke et glas champagne med min mann i fine omgivelser.

Jeg er idag takknemlig over at jeg rekker dusje før barna skal opp, jeg på skolen, så hente de igjen  halv fem, lage mat, vaske, ryddde, lekser. (som gjøres også i helgene).

You know. Life. Som vi andre kaller det. Men hey! Jeg kommer i allefall til å ha TO vassekte bachelorgrader i bagasjen, flere seriøse ledendestillinger bak meg. Med ekte påvirkningskraft. Og jeg har ikke fylt 40 engang!

Men som sagt, hadde gjerne hatt tid til champagne, trening, negledill, og reise bort, med barnevakt.

Så da vet dere det. MVh KG-kjærring.

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som meget sliten småbarnsmor, som jobber og studerer (studerer på riktig, 120%), 

Hva mener du med å studere på riktig? Går det an å studere "på feil"?  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med å studere på riktig? Går det an å studere "på feil"?  

Når man prater om så slitsomt et deltidsstudie, som tas på deltid og det viser seg halvveis uti at man ikke studerer allikevel. Fordi man prioriterer annet. Hvilket i seg er helt ok. Men ikke når man i flere måneder/uker påstår at man studerer og det er såååå mye pensum og oppgaver. Og det viser seg være en bok, og man ikke har tanke om å fullføre engang.

ps. ikke nødvendigvis CBE jeg sikter til, men også alle andre som suller rundt på ulike universitet bare for å ha et sted å være. Sånne er veldig slitsomme og havne i samme kolokeviegruppe med.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk forståelse for at denne tråden er skikkelig pain in the ass for Treasure AS. Ja jeg kaller de det for det er tydelig at LK er meget involvert i bloggen i alle nyanser og former (PT Åge, legen, ernæringsfysiolog, fotballspiller, fotballfrue og som Caroline). Ja skikkelig irriterende er disse Kg-trollene som har klart å gjennomskue både redigering og falske kommentarer, de har ikke bare gjennomskuet det med spekuleringer, men dæven døtte så klarte de å komme med bevis også.

Forståelig nok så er det irriterende å bli gått etter i sømmene, går ikke ann å gjøre noe som helst før KG-trollene er på banen og påpeker både det ene og det andre! Går det av og til litt for langt? ja det gjør det sikkert, men det er flere hundre deltagere i denne tråden og vi er absolutt ingen homogen gruppe. Det som er litt morsomt er jo faktisk at han må trekke helt i ytterlighetene for å påpeke det. Jeg har aldri hørt at noen i denne tråden eller noen andre har ringte sykehuset når NN ble født, ikke har jeg hørt noen har sagt at det må være noe galt med NN heller siden de ikke ville vise ansiktet hennes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk forståelse for at denne tråden er skikkelig pain in the ass for Treasure AS. Ja jeg kaller de det for det er tydelig at LK er meget involvert i bloggen i alle nyanser og former (PT Åge, legen, ernæringsfysiolog, fotballspiller, fotballfrue og som Caroline). Ja skikkelig irriterende er disse Kg-trollene som har klart å gjennomskue både redigering og falske kommentarer, de har ikke bare gjennomskuet det med spekuleringer, men dæven døtte så klarte de å komme med bevis også.

Forståelig nok så er det irriterende å bli gått etter i sømmene, går ikke ann å gjøre noe som helst før KG-trollene er på banen og påpeker både det ene og det andre! Går det av og til litt for langt? ja det gjør det sikkert, men det er flere hundre deltagere i denne tråden og vi er absolutt ingen homogen gruppe. Det som er litt morsomt er jo faktisk at han må trekke helt i ytterlighetene for å påpeke det. Jeg har aldri hørt at noen i denne tråden eller noen andre har ringte sykehuset når NN ble født, ikke har jeg hørt noen har sagt at det må være noe galt med NN heller siden de ikke ville vise ansiktet hennes

Det ble nevnt dette helt i begynnelsen, for 100 år siden. Men det var rykter som kom fra FF sin egen blogg, som hun hadde fått høre fra andre igjen. Og dermed ble diskutert her inne. Er jo ikke bare på KG de diskukteres, finnes jo vg forum, facebook, sladdreblader, etc.

-----------------------------

Litt morsomt att LKE sine bommerter med å leke ekspert undercover blir på SoME (facebook) avfeid med at han har bedt om unnskyldning. Mens KG, med hundrevis av ulike debattanter, noen mer seriøse enn andre, blir  alle skjært over en kam.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forståelig nok så er det irriterende å bli gått etter i sømmene, går ikke ann å gjøre noe som helst før KG-trollene er på banen og påpeker både det ene og det andre! Går det av og til litt for langt? ja det gjør det sikkert, men det er flere hundre deltagere i denne tråden og vi er absolutt ingen homogen gruppe. Det som er litt morsomt er jo faktisk at han må trekke helt i ytterlighetene for å påpeke det. Jeg har aldri hørt at noen i denne tråden eller noen andre har ringte sykehuset når NN ble født, ikke har jeg hørt noen har sagt at det må være noe galt med NN heller siden de ikke ville vise ansiktet hennes

Den historien har jeg kun hørt fra deres kant. Verifisert? Tja.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Den historien har jeg kun hørt fra deres kant. Verifisert? Tja.

Kan sikkert stemme, vet Ranveig Heitmann opplevde noe lignende da hun skulle føde sin datter. Finnes helst sikkert stolkere, som er så nysjerrige, mener jeg leste at det var to unge jenter som også hadde kommet på døra i Siljan. Men at dette har noe med denne tråden å gjøre, tviler jeg på, høres ut som fanatiske fans :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noen som skrev i denne tråden at de hadde ringt til fødestuen på Skien sykehus (??), men trakk det tilbake etterpå og skrev det var en spøk. Men det kom fra denne tråden, ja. Sant eller ikke sant, vet ikke jeg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan sikkert stemme, vet Ranveig Heitmann opplevde noe lignende da hun skulle føde sin datter. Finnes helst sikkert stolkere, som er så nysjerrige, mener jeg leste at det var to unge jenter som også hadde kommet på døra i Siljan. Men at dette har noe med denne tråden å gjøre, tviler jeg på, høres ut som fanatiske fans :o)

Om dette er den rette versjonen, så strekke CBE.no historien temmelig langt der de kan.
Det er forskjell på to fjortiser med stjerner i øynene og Uggs, og voksne folk som forlanger innsyn i trillevognen.
Bor ikke paret ute på et jorde? Utenfor allfarvei? Vanskelig tilgjengelig med buss?
Foreldrene kjørte vel ikke podene sine helt frem til døren på Siljan?

Syns historien er rar.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de har noen ihuga fans, kan det vel hende at noen av disse kunne funnet på noe slikt, men det høres litt rart ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette forstår jeg ikke helt. Selvfølgelig er bilderedigeringen helt forkastelig, men hvorfor er det verre at hun har blitt redigert magen smalere på bilder der hun er gravid enn på bilder der hun ikke er gravid?

Hei,

nå har jo tråden beveget seg litt videre, men vil gjerne svare deg siden du siterte meg.

Nei, man kan sikkert si at det å redigere seg selv (evt. redigere sin kone, samt andre familiemedlemmer, som det også er funnet redigerte bilder av) tynnere er ille nok i seg selv, og at det ikke spiller noen rolle om det er et lår, en arm eller en gravid mage som er redigert mindre.

Det er mulig jeg reagerer sterkt på det å redigere en gravid mage mindre fordi jeg i min jobb møter kvinner som mister barn i svangerskapet og kvinner som ikke kan få barn og som ikke har noe høyere ønske enn å bli gravid og få stor mage, men for meg er det komplett uforståelig at noen kan sette seg ned med redigeringsprogrammet sitt, åpne et bilde av seg selv/ evt. av sin kone og bestemme seg for at "jo, denne magen? den må vi fikse litt på så den ser mindre ut". 

Og Lars Kristian Eriksen, siden du har adressert dette forumet direkte; som en fagperson som i min tidligere jobb ofte møtte kvinner som følte en forventning om å gå igjennom sitt svangerskap med en minst mulig mage, synes jeg det er skikkelig drøyt at dere publiserte bilder hvor din kones mage var redigert mindre.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...