Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

haha, for en strålende ide! :fnise: Noe sier meg at det er ørlite faglig tyngde både her og der bak nikcene til noen her inne, ja. :filer:

Hvis jeg hadde hatt hang til hersketeknikker, slik som LKE selv, kunne jeg vært fristet til å påpeke at det er søtt av ham at han i sin naivitet har inntrykk av å fylle hverdagen vår, og at han synes det er godt å tenke på. :hjerte: Så skivebom som den oppfatningen er, så sier den ikke så rent lite om hvor lite han klarer å slutte seg til ut fra hva og hvordan folk i tråden her skriver, og hvor lite dømmekraft han har.

Så da kan man liksom ikke være irritert på ham, man synes bare synd på ham og må liksom smile litt fordi han er så rørende enkelt sammenskrudd. :kose: 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zeitgeist

Herlighet! 

Den oppramsinga LKE kommer med av alt som angiveligvis "KG-kjerringene" skal ha stått bak er bare ... ja, jeg finner ikke ord. 

Snakk om en argumentativ pytt-i-panne. Man tager vad man haver ... Og det kommer altså fra herremannen som mente at en meningsmotfelle fortjente ei kule i panna. 

Her synes jeg faktisk CBE selv burde ha diskutert på SoMe-gruppa, og ikke LKE - for det eneste han gjør er å stille henne/bloggen i et dårlig lys. Og beklager, der har det ikke vært så mye annet enn telys i lang tid. 

Endret av Zeitgeist
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da fikk vi den. Vi har ikke noe vettug å bidra med..

det er godt vi innser våre begrensninger...

synes det er litt spesielt at han ikke føler seg forpliktet til å delta i en diskusjon han selv tok initiativ til.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke annet enn blinde høner som tilfeldigvis finner korn i blant. 

Hvis man ser bort ifra at vi legger noen gullegg også da ...

det sier jo litt om hvor begrenset kompetanse de selv har da, når alt man trenger for å gjennomskue kommentarjuks og redigering og skjult reklame, er en håndfull blinde høner.

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det sier jo litt om hvor begrenset kompetanse de selv har da, når alt man trenger for å gjennomskue kommentarjuks og redigering og skjult reklame, er en håndfull blinde høner.

:ler: 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, han er nå litt søt da, der han prøver seg på voksenargumentasjon. 

Det er ikke mange år siden "marina ha"-gate og facebookmeldinger-til-kritikere-gate, kanskje han burde ta en titt på egen oppførsel før han kritiserer folk for å Være anonyme?

Endret av RompeRusk
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ga meg ingen mening: 

Men de som får publisert sine kommentarer der inne, er de samme kommentatorene som driver med hets og blir moderert bort av moderator.

Hva er det han forsøker å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror majoriteten av det som modereres bort først og fremst er brukerdebatt, om Nelia, spekulasjoner og svært lite hets.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ga meg ingen mening: 

Men de som får publisert sine kommentarer der inne, er de samme kommentatorene som driver med hets og blir moderert bort av moderator.

Hva er det han forsøker å si?

Siden jeg har utdanning i blant annet noen tulleting som pragmatikk og sånt tjafs, forstår jeg det slik at han mener at av og til blir kommentarene til kommentatoren godkjent, av og til ikke. Og: 😂 siden det er så poppis. Og lite kjerring-aktig. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor håndterer ikke bloggere motstand? Ved den minste avsløring eller skjeve kommentar legger de seg ned for å gråte. De sier et øyeblikk at de er forretningskvinner, og ønsker at blogging blir sett på som en jobb. I det andre øyeblikket har de en veldig tung dag og har grått mye pga at deres arbeid blir sett på med kritisk blikk.

Hvordan skulle det gått i "det virkelige arbeidsliv" om alle skulle begynne å gråte når man fikk konstruktiv kritikk, og skulle gått i mediene for den minste ting?

Bloggere innser kanskje ikke at de driver bedrift og at det med makt følger ansvar, og at man må tåle mer og krassere kritikk en gjennomsnittsnordmannen? De ser kanskje for seg at de bare gjør noe på lek, og at handlingene deres ikke har konsekvenser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge LKE på SoMegruppa på Facebook har CBE endret/oppdatert innholdet i innlegget. Mulig det fremstår bedre nå enn da jeg leste det tidligere i dag. Det er jo forsåvidt greit.

Såvidt jeg kan se er det eneste som er endret siden det opprinnelig ble publisert at følgende avsnitt er lagt inn helt til slutt:

"Paradokset her, og kritikk som Anki Gerhardsen absolutt bør ta til seg, er at dette faktisk ender opp med å handle om Sophie Elise. For kronikken til Gerhardsen er jo egentlig kritikk mot sine egne kollegaer, journalistene.  Dessverre er det svært få som ser ut til å ha fått med seg akkurat det poenget."

Her scorer jo CBE enda flere poeng fordi hun skjønner hva Gerhardsen faktisk skriver om, og hvem Gerhardsens målgruppe er (eller hun skjønner, og velger å ikke lyve og tåkelegge ved å villede folk om Gerhardsens poeng). Jeg synes likevel ikke CBE bør kritisere Gerhardsen. Gerhardsen skrev et innlegg for andre journalister på journalisten.no, som er et bransjenettsted for journalister. Riktignok ble det republisert i Dagbladet (hvem som tok initiativet til det vet jeg ikke), men det burde være åpenbart hvem målgruppen var.

At det ender opp med å handle om Sophie Elise er ikke Gerhardsens feil. Det er alle bloggerne som rotter seg sammen for å beskytte hverandre mot all kritikk og enhver trussel mot deres inntektsgrunnlag.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg tenkte da jeg leste innlegget hennes, er at hun har lest her inne og faktisk fått med seg et par ting! Jeg ble faktisk nesten litt begeistret for at hun har skjønt at å legge seg i fosterstilling og grine kanskje ikke alltid er rette måten å gjøre det på. Og så tror jeg hun har skrevet det sjæl. 

Jeg har ingen problemer med å skjønne at det må være helt jævlig å få en shitstorm i trynet. De som begynner å rakke ned på bloggere fordi de griner over å få knallhard kritikk burde tenke seg om et par ganger.

Men så er det en ting å legge seg ned og grine. Det er en helt naturlig og menneskelig reaksjon hvis man føler at man blir helt overveldet av negativitet. En annen ting er å ikke tenke litt på om grininga ikke kan være et resultat av ens egne handlinger, og at man kanskje hadde unngått å ligge der som en geleklump hvis man hadde oppført seg på en annen måte.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men han fortsetter jo på samme viset? Ref "stort og smått" på facebook:

Lars-Kristian Eriksen Haha Likte det selv. Var innom og tok en titt der tidligere idag og de er jo helt sjokkert.. Ingen der som er nett-troll selvsagt

Peter Selvfølgelig ikke. Troll? Nei, det har vi ikke sett Uttrykksikonet wink

Lars-Kristian Eriksen Men det føles godt at man fyller hverdagen til enkelte 🏼

Alts.. Han fortsetter jo i samme stilen som han alltid har gjort. "De på kg er så tragiske og trenger å skaffe seg et liv". Lurer på hvem som er mest tragisk jeg, folk som bruker en brøkdel av dagen sin på å komme med legitim kritikk mot en stor bedrift med sterk påvirkningskraft, eller en person som bruker store deler av dagen på å redigere konas gravidmage mindre, eller kommenterer under fiktive navn for å få rett ang timian i en matoppskrift...

Det var jo noen luringer som klarte å påstå at CBE skrev at alle på KG er troll. Da gir man LKE ammunisjon til å avspore og diskreditere ved å klamre seg til slikt. Good job.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg kan se er det eneste som er endret siden det opprinnelig ble publisert at følgende avsnitt er lagt inn helt til slutt:

"Paradokset her, og kritikk som Anki Gerhardsen absolutt bør ta til seg, er at dette faktisk ender opp med å handle om Sophie Elise. For kronikken til Gerhardsen er jo egentlig kritikk mot sine egne kollegaer, journalistene.  Dessverre er det svært få som ser ut til å ha fått med seg akkurat det poenget."

Her scorer jo CBE enda flere poeng fordi hun skjønner hva Gerhardsen faktisk skriver om, og hvem Gerhardsens målgruppe er (eller hun skjønner, og velger å ikke lyve og tåkelegge ved å villede folk om Gerhardsens poeng). Jeg synes likevel ikke CBE bør kritisere Gerhardsen. Gerhardsen skrev et innlegg for andre journalister på journalisten.no, som er et bransjenettsted for journalister. Riktignok ble det republisert i Dagbladet (hvem som tok initiativet til det vet jeg ikke), men det burde være åpenbart hvem målgruppen var.

At det ender opp med å handle om Sophie Elise er ikke Gerhardsens feil. Det er alle bloggerne som rotter seg sammen for å beskytte hverandre mot all kritikk og enhver trussel mot deres inntektsgrunnlag.

Har ikke lest oppdatert versjon av innlegget grundig, men akkurat det jeg har uthevet er ikke et resultat av CBEs egen refleksjon, men poengsanking? etter at LKE ble opplyst via  en annen deltaker i tråden på SoMe-gruppa på Facebook. Verken LKE eller CBE hadde skjønt dette da teksten ble publisert første gang.

Kan skjermdumpe, men teller på knappene om jeg vil lese den tråden på nytt etter å ha lest hva som har blitt uttalt der.  

Edit: Skjermdump

Edit: Litt til - med blant annet : Men de som får publisert sine kommentarer der inne, er de samme kommentatorene som driver med hets og blir moderert bort av moderator." Og Anne Briths søken etter skjermdumper med hets om seg selv, som argument for hvor forferdelig KG er.

(Det hadde forøvrig vært fint om folk på FB kunne la være å bruke barn i profilbildene sine.)

Endret av Cornucopia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største utfordringen CBE-bloggen har, er ikke KG, Anki G eller andre kritikere, det er LKE. Fremfor å holde kjeft og nå la kona skinne som en kvinne med distanse og et profesjonelt forhold til kritikk, klarer han utrolig nok atter en gang å dra dette ned på lavmålsnivå. Er dét faktum at han er avslørt som nettroll, PT-Åge, falsk lege og hva vet jeg, så flaut og vanskelig å bære at enhver anledning til å beskylde andre for det samme, må benyttes? Eller er det bare vanskelig at det kun er kona som står i rampelyset? 

Endret av MinnaMilanda
Rettet skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Den største utfordringen CBE-bloggen har, er ikke KG, Anki G eller andre kritikere, det er LKE. Fremfor å holde kjeft og nå la kona skinne som en kvinne med distanse og et profesjonelt forhold til kritikk, klarer han utrolig nok atter en gang å dra dette ned på lavmålsnivå. Er det faktum at han er avslørt som nettroll, PT-Åge, falsk lege og hva vet jeg, så flaut og vanskelig å bære at enhver anledning til å beskylde andre for det samme, må benyttes? Eller er det bare vanskelig at det kun er kona som står i rampelyset? 

Jeg har gjort meg de samme tankene som deg, denne morgenen, etter å ha lest SoMe diskusjonen på Facebook. Skrivemåte og holdninger er så kule/eplekjekke/nedlatende/selvopptatte at jeg grøsser. Jeg tok meg til slutt i å lure på om i hvor stor grad hans oppførsel, både som seg selv, men kanskje mest når han skriver under konas navn, har påvirket mitt syn på blogg og CBE. Jeg tror han har ødelagt mye for henne, ved å opptre som henne. Resultatet ser vi på lesertallene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...