Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest morhjertegod
Syns nesten synd på ving. denne gangen har de bommet totalt. jeg har vært på det hotellet, og jeg kunne reklamert masse bra om det. det er et supert sted for barnefamilier.barnet deres er kanskje litt for ungt til å ha stor glede av mini land og aktivitetene, og de liker vel ikke sand? det er en super lekeplass det, men den har sand som underlag
vet om flere som har reist dit flere ganger. 
men det lille cbe har skrevet vil ikke få noen til å reise dit. 

Tror det blir smak og behag, vi har også vært der, men drar aldri tilbake. Mens andre vi kjenner elsker hotellet, kommer litt på hvilke forventninger man har, hva man ønsker seg. Vi var misfornøyd med maten, personale som var sure, iskalt vann i bassenget, ikke aircondition osv. Mens andre sunwing har vi vært storfornøyd med, det som er fint, er noe for hver en smak :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sendte Ving en mail, jeg.

Hei, Jeg ser dere bruker Fotballfrue aka. Caroline Eriksen til å skrive innlegg om hotellene deres. Synes dere virkelig dere får god reklame mht bloggingen hennes? Sutring, syke barn, savner julen hjemme, lei av maten, nesten ingen gode bilder fra stedet og "slitt hotell" er det jeg har fått med meg fra turen hun er på nå. Kan dere ikke være så snille og bytte henne ut med noen som kan blogge bedre og gi dere bedre reklame? Litt mer inspirasjon til oss som liker å reise på tur med barn?

Du har virkelig ikke skjønt det du. Er jo primært på ferie selv om dette er en sponset ferie. Vil vel ikke bruke timer på å skrive innlegg om hotellet og selve stedet når hun der sammen med familien. Forstår at det også er litt arbeidsrelatert, men da har hun prioritert andre innlegg. Jeg har ihverfall  forstått at det å blogge på hennes nivå er en heltidsjobb. Tror  ikke du må være bekymret, da dette er nok klarert med VIng på forhånd. Kommer helt sikker et utfyllende innlegg om selve hotellet og stedet og diverse informasjon når hun kommer hjem og begynner å jobbe igjen for fullt.  Du må bare være tålmodig så kommer du nok til å få all den informasjon du trenger. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har virkelig ikke skjønt det du. Er jo primært på ferie selv om dette er en sponset ferie. Vil vel ikke bruke timer på å skrive innlegg om hotellet og selve stedet når hun der sammen med familien. Forstår at det også er litt arbeidsrelatert, men da har hun prioritert andre innlegg. Jeg har ihverfall  forstått at det å blogge på hennes nivå er en heltidsjobb. Tror  ikke du må være bekymret, da dette er nok klarert med VIng på forhånd. Kommer helt sikker et utfyllende innlegg om selve hotellet og stedet og diverse informasjon når hun kommer hjem og begynner å jobbe igjen for fullt.  Du må bare være tålmodig så kommer du nok til å få all den informasjon du trenger. 

nå har de jo ikke blogget lite der nede, men det folk reagerer på er at det har vært mye sutring og hjemlengsel.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du virkelig at når de som foreldre ser datteren blir brå syk, skjelver og rister, med styrt oppkast ,at de da tenker Yes! Dette skjedde jo på dagen, og innlegget hennes kom jo på kvelden når hun viste alt gikk bra. Hun satt ikke akuratt i ambulansen å skrev innlegget, jeg er ikke noe fan av bloggen, men dette syns jeg var unødvendig stygt tenkt om andre mennesker. Helt greit å være kritisk, men dette syns jeg var drøyt.

Kunne skjønt poenget ditt her dersom hun i innlegget på kvelden kort hadde skrevet hva som hadde hendt, og føyd til at det så ut til å ha gått bra nå. Det gjorde hun ikke, og det er hele poenget. I stedet forsøkte hun å bygge opp en voldsom nysgjerrighet, og utnytte dramatikken for alt den var verdt, så lenge det var mulig, med løfter om "mer i morgen".

Igjen: Det man reagerer på her, er retorikken og strategien. Ikke person, men måten bloggen drives på.

Endret av Aricia
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nok du som har gått glipp av litt. FF har selv sagt at dette først og fremst er jobb, ikke ferie. Det skrev hun i kommentarfeltet i et av de første ferieinnleggene. At de får lov til å få betalt for å reise til varmere strøk er bare en bonus. Hun har et oppdrag og hadde hun ikke hatt det hadde hun heller ikke vært der hun er.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

101 kommentarer, men 36 har hun skrevet selv. Vel. Mye kritikk, hun svarer stort sett bare på de positive og de litt for drøye. Skal tenke på å gjøre det annerledes neste gang. Sitter langt inne å innrømme at de gikk altfor langt, kan jo ikke være så vanskelig når hun skriver at det ikke var intensjonen å lage clickbait eller gjøre leserne engstelige. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

101 kommentarer, men 36 har hun skrevet selv. Vel. Mye kritikk, hun svarer stort sett bare på de positive og de litt for drøye. Skal tenke på å gjøre det annerledes neste gang. Sitter langt inne å innrømme at de gikk altfor langt, kan jo ikke være så vanskelig når hun skriver at det ikke var intensjonen å lage clickbait eller gjøre leserne engstelige. 

Godt å lese at mange er skeptiske til å bruke (syke) barn på denne måten...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, hets, latterliggjøring og persondebatt, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tottelotta

Da var dramatikken over og nok en gang må det brettes ut nå barnet er sykt. 

http://imgur.com/tzVPMMK og http://imgur.com/bEK1jMC (skjermdump av dette innlegget)

Nei, dette kunne de virkelig ha spart seg, lage clickbait på bekostning av sykdom til en to-åring.

Bare jeg som reagerer på formuleringen om fremmede mennesker osv? Dvs helsepersonell med taushetsplikt, vs alle de fremmede menneskene som kan lese om N på daglig basis på bloggen? Det er ikke mindre invaderende, hun bare skjønner det ikke enda... Det gir jo rett og slett ingen mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, tråden heter jo Fotballfrue kritikk`?

Ja, og så? Hva er relevansen for det jeg skrev? Hva er det du svarer på egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du mener det er greit å bruke barn i reklame så lenge de ikke eksponeres via blogg feks. Jeg mener at barnemodeller er en uting åkkesom, men jeg ser jeg kanskje er den eneste som synes det.

Jeg har påpekt at det er en stor forskjell på et bilde av et anonymt barn, og haugevis av bilder og detaljer om barnets hverdag.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usikker på om noen har lagt ut skjermbilde fra siste blogginnlegget (lenke): http://carolinebergeriksen.no/2015/12/01/amadores-beach-club/    /     skjermbilde: http://i.imgur.com/NtlC2Kr.png

Jeg sitter og lurer på hva som foregår, når de skriver at det ikke var meningen å uroe noen med innlegget de la ut dagen før? De fleste med den minste medfølelse i seg forstår at andre blir uroet, når man formulerer seg slik CBE gjorde.  Jeg sitter derfor nå igjen med inntrykk av at CBE er så selvopptatt at hun ikke skjønner at slikt gjør andre bekymret. 

Og så var det unnskyldningen, for hvorfor de ikke fortalte hva som hadde skjedd i første innlegget. Hvis CBE var så sliten,  hva med å la være å legge ut noe som helst? Det hadde vært det aller beste. Men når de altså følte behov for å dele dette med flere tusen ukjente mennesker, så kunne de skrevet kort (i første innlegget) at de hadde vært en tur på sykehuset. Og det viste seg å være mageinfeksjon som følge av antibiotikaen, og at hun er nå frisk som en fisk, jfr.  http://carolinebergeriksen.no/2015/12/01/takknemlig/ (lenke til blogginnlegg)  /  skjermbilde: http://i.imgur.com/6JOSYCn.png .  Men da hadde kanskje ikke CBE fått fortalt hvor fælt hun har hatt det, og dermed fått en haug med medfølende innlegg. For det kommer tydelig frem i siste setningen her - http://i.imgur.com/NtlC2Kr.png (skjermbilde, lenke øverst) - at det var hennes behov for å fortelle dette her handler om, og da på en slik måte at hun vil ta med seg leserne inn i "dramaet" sitt. Jeg tenker at det hadde vært bedre at hun delte sine følelser og opplevelser rundt dette med familien sin, og lot være å legge det ut på bloggen.

Jeg hadde håpet på at CBE&Co. kunne ta til seg kritikken som har kommet, og lært av det, men isteden velger de indirekte å skylde på leserne for valgene  sine jfr. siste blogginnlegget der hun viser til at leserne vil ha personlige innlegg og andre ganger ikke, og hun kan ikke vite hva de ønsker å lese, men at hun må få lov til å åpne seg - også i fremtiden.... Dessverre ingen refleksjoner rundt barns rett til privatliv, og hva man egentlig bør dele på en blogg. Nei, her handler det om CBE sin rett til å dele...

Endret av Asti
La til lenke og skjermbilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne skjønt poenget ditt her dersom hun i innlegget på kvelden kort hadde skrevet hva som hadde hendt, og føyd til at det så ut til å ha gått bra nå. Det gjorde hun ikke, og det er hele poenget. I stedet forsøkte hun å bygge opp en voldsom nysgjerrighet, og utnytte dramatikken for alt den var verdt, så lenge det var mulig, med løfter om "mer i morgen".

Igjen: Det man reagerer på her, er retorikken og strategien. Ikke person, men måten bloggen drives på.

Eventuelt burde hun ha latt være å skrive noe som helst, eller bare nevnt det såvidt i etterkant, når de har fått litt avstand fra hendelsen. Helst førstnevnte, ref. diskusjonen om eksponering av barn.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. hun skylder på leserne sine, igjen!

'Noen ganger vet jeg at dere setter pris på personlige innlegg og andre ganger ikke, men jeg kan ikke se an på forhånd hva dere ønsker å lese eller ikke. Jeg må også få lov til å åpne meg når jeg føler at det er nødvendig, og det håper jeg er ok – også i fremtiden.'

Lol.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om noen har lagt ut skjermbilde fra siste blogginnlegget (lenke): http://carolinebergeriksen.no/2015/12/01/amadores-beach-club/    /     skjermbilde: http://i.imgur.com/NtlC2Kr.png

Jeg sitter og lurer på hva som foregår, når de skriver at det ikke var meningen å uroe noen med innlegget de la ut dagen før? De fleste med den minste medfølelse i seg forstår at andre blir uroet, når man formulerer seg slik CBE gjorde.  Jeg sitter derfor nå igjen med inntrykk av at CBE er så selvopptatt at hun ikke skjønner at slikt gjør andre bekymret. 

Og så var det unnskyldningen, for hvorfor de ikke fortalte hva som hadde skjedd i første innlegget. Hvis CBE var så sliten,  hva med å la være å legge ut noe som helst? Det hadde vært det aller beste. Men når de altså følte behov for å dele dette med flere tusen ukjente mennesker, så kunne de skrevet kort (i første innlegget) at de hadde vært en tur på sykehuset. Og det viste seg å være mageinfeksjon som følge av antibiotikaen, og at hun er nå frisk som en fisk, jfr.  http://carolinebergeriksen.no/2015/12/01/takknemlig/ (lenke til blogginnlegg)  /  skjermbilde: http://i.imgur.com/6JOSYCn.png .  Men da hadde kanskje ikke CBE fått fortalt hvor fælt hun har hatt det, og dermed fått en haug med medfølende innlegg. For det kommer tydelig frem i siste setningen her - http://i.imgur.com/NtlC2Kr.png (skjermbilde, lenke øverst) - at det var hennes behov for å fortelle dette her handler om, og da på en slik måte at hun vil ta med seg leserne inn i "dramaet" sitt. Jeg tenker at det hadde vært bedre at hun delte sine følelser og opplevelser rundt dette med familien sin, og lot være å legge det ut på bloggen.

Jeg hadde håpet på at CBE&Co. kunne ta til seg kritikken som har kommet, og lært av det, men isteden velger de indirekte å skylde på leserne for valgene  sine jfr. siste blogginnlegget der hun viser til at leserne vil ha personlige innlegg og andre ganger ikke, og hun kan ikke vite hva de ønsker å lese, men at hun må få lov til å åpne seg - også i fremtiden.... Dessverre ingen refleksjoner rundt barns rett til privatliv, og hva man egentlig bør dele på en blogg. Nei, her handler det om CBE sin rett til å dele...

Enig med deg!

Når det gjelder det siste innlegget kjenner jeg at jeg blir litt stum! Aner ikke om det er med vilje eller ikke, men den overgangen fra den utrolige vonde opplevelsen dagen før til alenetid dagen etter henger rett og slett ikke på greip! Jeg jobber med småbarnsforeldre hver dag og det er ikke sånn det er... 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...